Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lasten kaverisynttärit ja älyttömät lahjavaatimukset

Vierailija
01.01.2012 |

tytär 8-v saa synttärikutsuja vähintään 3/kk. Melko monesta juhlasta kotiin on tullut surullinen tyttö itkuisena, kun sankarille ei kelpaa lahja, joka viedään!

Yleensä kommentti lahjasta on ollut "vain tämmöinen"," aika halpa", "ensi vuonna ei ole tulemista näin halvan kanssa", tai suoraan vaan "ihan paska". Kommentit siis ikätovereilta, jotka ehkä samalla luokalla olevia puolituttuja, vaativat ostamaan monen kympin lahjoja. Olen pitänyt tälläisten "tusinakavereiden" kohdalla ehdottomana maksimina 10 euroa lahjaan.Ja mainittakoon että kympillä saa ihan kelpo lahjan, joka ei ole krääsää vaan järkevää, käyttöön tulevaa. Mutta eihän kymppi mihinkään näille prinsessoille riitä kun pitäisi olla pelikonsolia, isoja lahjakortteja, jne.

MINÄ HÄPEÄISIN silmät päästäni jos oma lapseni käyttäytyisi noin kiittämättömästi. Eikö vanhemmat tosiaan opeta lapsilleen mitään käytötapoja, tai edes olemaan vähemmän ahne ja kehottaisi olemaan kiitollinen selvästi lellitystä elämästään!!!

Syntymäpäivien juhlinnasta on tullut vain tavaran ja omaisuudenkeräystapahtuma, jossa itse asia unohtuu. Pitäisi vielä olla kallista ohjelmaa lapsille, ja vieraillekin vielä kotiin mukaan lahjat. Ja tällä hölmöydellä vielä vanhemmat keskenään kilpailee, kuka järjestikään ökyimmät bileet.Kerskakulutusta lapset ainakin oppivat ja vaatimustaso eikun nousee.

Tietenkään lahja ei aina ole mieleinen, mutta vähänkin opetettu lapsi pitää mölyt mahassaan loukkamatta lahjan antajaa. Puhumattakaan että arvostelee ääneen lahjan mahdollista hintaa.

Tyttäreni onkin nyt ihan oma-aloitteesesti boikotoinut lokkakavereiden synttäreitä paitsi ihan lähimpien kohdalla.Ihan hyvä minustakin, en todellakaan halua kylvää perheemme vähiä rahoja koko kylän kiittämättömille pennuille, kun lahja päätyy roskikseen ja tytär palaa kotiin loukkauksen kera.

Kaikilla, kuten meilläkään, ei ole varaa ostaa omillekaan penskoille vieraiden vaatimia tavaroita,joten on se rahakysymyskin kun synttäreitä on lähes joka vikkonlopulle.

MITÄ NÄMÄ PILALLE HEMMOTELLUT KAKARAT VAATIVATKAAN KUN IKÄÄ TULEE ENEMMÄN?

Miettikää vanhemmat vähän, millaisen lapsen maailmalle kasvatatte. Ahneella on paskainen loppu, ja se muuten pitää kutinsa.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltava kalliimpi. Olen näin huomannut. Esim. HopLop on niin kallis, että yli parinkympin lahja on ihan tavallinen.

Kyllä se onihan kutsujan asia, missä juhlansa viettää, ja niiden kustannusten hoitaminen. En mä ainakaan odota, että meidän muksujen HopLop-synttäreille tuodaan sen kalliimpia lahjoja kuin muillekaan.

Vierailija
42/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhlista palatessaan itkuinen, niin ei kait niihin pakolla aina tarvitse mennä?

Kolmet juhlat kuukaudessa, aivan sairasta, omani eivät saisi mennä, ellei oikesasti olisi niin paljon ns hyviä kavereita, mutta ei ole, joten nou nou... Mutta näistähän tekin opitte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10vuoden iässä

Vierailija
44/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 12-15 euron lahjan pitäisi olla aivan ok.

Onpa omituista, että koko luokka kutsutaan ja paikaksi otetaan nuokkari. Tämä kaikki vain suuren lahjavuoren toivossa. En käsitä ollenkaan.

Muuten, miten ne vanhemmat saa lapsilauman kuriin. mitä on ohjelmana?

Vierailija
45/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HopLop-synttäreiden kalliimmat lahjat.

Vierailija
46/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei päästäisi lastaan kaikkien synttäreille, jos hänen mukaansa kutsuja tulee liikaa. En ymmärrä, en.

Vierailija
47/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa kärtetään sankaria kehumaan saatua lahjaa. Pelkkä "kiitos, tosikiva" ei riitä. Sitten roikutaan sen sankarin kyljssä ja halutaan avata muiden antamat lahjat. Pöydässä istutaan naama nurinpäin ja loukkaannutaan jostain turhasta, loppujuhla mökötetään yksikseen, kun ei tehdä, kuten hän käskee.

Kotona sitten valitetaan, että lahjasta kommentoitiin väärin, väitettiin halvaksi jne., vaikka synttärisankari ei olisi sanonut mitään tuohon suuntaan! Mutta kun sitä ei sanottu parhaaksi, niin paha mielihän tuli.

Näitä "kaikki kutsutaan" juhlia vuokratiloissa on siksi, että muuten se tyttösi jäisi auttamatta juhlista sivuun kokonaan. Vanhempainilloissa kun äidit itkevät, että lapset valitsevat synttäreilleen vain osan ja osa jää aina ilman kutsua, niin yritetään sitten järjestää juhlat kaikille. Näköjään sekin on sitten väärin!

Vierailija
48/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei päästäisi lastaan kaikkien synttäreille, jos hänen mukaansa kutsuja tulee liikaa. En ymmärrä, en.

Vierailija
49/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo ettei ole tulemista kuin kalliimman lahjan kanssa. Se olis jo todella sairasta. Ja mun lapset vie vaikka 3 euron dvd:n. Jos joku päivänsankari saa puhua vieraille ap:n kuvailemalla tavalla, minä kyllä itse sanon lapselleni ettei tarvitse sellaisen lapsen juhliin enää mennä!

Valitettavan totta tuokin kommentti vain on. Ja vanhempansa ei puuttuneet mitenkään kun eivät kuulleet. Tietenkään en enää lastani sellaisille synttäreille laske, joskaan ei halua itsekään. ja muutamat juhlat karsiutuu jo ihan muiden elämänkiireiden vuoksi. Mutta tuollainen ahne käytös on aika silmiin pistävää, vaikkakin varmaan marginaalista koko suomeen katsoen. Meille nyt on osunut näitä kokemuksia valitettavasti muutamia.

Vierailija
50/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ilkeä äiti, joka usuttaisi lapsensa olemaan menemättä osan synttäreille, vaikka olisi kutsuttu.

Lahjan annan tietenkin aina, vaikkei lapseni pääsekään kyläilemään. Jos kutsuttu on, niin lapseltani tulee totta kai lahja. Missä käytöstapanne ovat.

Vierailija
51/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on ilkeä äiti, joka usuttaisi lapsensa olemaan menemättä osan synttäreille, vaikka olisi kutsuttu. Lahjan annan tietenkin aina, vaikkei lapseni pääsekään kyläilemään. Jos kutsuttu on, niin lapseltani tulee totta kai lahja. Missä käytöstapanne ovat.

Kiusaamista? No ei ole, ja kukaan ei varmasti pahastu, jos yksi Nico puuttuu juhlista, joihin on kutsuttu 40 parasta kaveria...

Vierailija
52/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa kärtetään sankaria kehumaan saatua lahjaa. Pelkkä "kiitos, tosikiva" ei riitä. Sitten roikutaan sen sankarin kyljssä ja halutaan avata muiden antamat lahjat. Pöydässä istutaan naama nurinpäin ja loukkaannutaan jostain turhasta, loppujuhla mökötetään yksikseen, kun ei tehdä, kuten hän käskee.

Kotona sitten valitetaan, että lahjasta kommentoitiin väärin, väitettiin halvaksi jne., vaikka synttärisankari ei olisi sanonut mitään tuohon suuntaan! Mutta kun sitä ei sanottu parhaaksi, niin paha mielihän tuli.

Näitä "kaikki kutsutaan" juhlia vuokratiloissa on siksi, että muuten se tyttösi jäisi auttamatta juhlista sivuun kokonaan. Vanhempainilloissa kun äidit itkevät, että lapset valitsevat synttäreilleen vain osan ja osa jää aina ilman kutsua, niin yritetään sitten järjestää juhlat kaikille. Näköjään sekin on sitten väärin!

En kai minä ketjua tätä olisi aloittanut, jos tällainen asia olisi vain oman lapseni juttujen varassa. Ei ole väärin järjestää juhlia niin että kaikki mahtuvat: se on todella kaunis ajatus, joskaan ei aina toimi juuri rauhattomuuden takia.

JUTTUNI POINTTI OLI LASTEN AHNEUS JA KÄYTÖSTAPOJEN PUUTE, ei paikka jossa niitä vietetään tai vierasmäärä noin yleensä. ja kyllä kiitos lahjasta riittää. Minä en ole vielä tuollaiseen lahjakyhnäilyyn ja kehujen kalasteluun lapsilla törmänyt, aikuisten kohdalla kylläkin!

Vierailija
53/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kotoa opittu huono tapa.Kyllä se maailma vielä opettaa.Minä en päästäisi lastani tuollaisille kavereille ollenkaan.10 e on maksimi.Lisään vielä,että olemme varakas yrittäjäperhe,joka on kasvattanut lapsensa.Jos joku haluaa lahjan tuoda,lapsemme on kiitollinen.Vastuu on VANHEMMILLA!!

Vierailija
54/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisynttärilahja ei saa maksaa liikaa! Minun mielestäni kaverilahjojen pitäisi maksaa korkeintaan 10 euroa. Itse olen ostanut kirjoja, cd- ja dvd-levyjä, pikku leluja, vihkoja, kyniä. Kerran oma lapseni tuli kotiin synttärikutsun kanssa ja sanoi, että kaveri oli toivonut Bratz-barbia, vielä jotain tietyn nimistä. Opetin lapselleni, ettei lahjoja saa toivoa ja me emme todellakaan osta toisten kohtuuttomien odotusten mukaisia lahjoja. Jos kaveri suuttuu siitä, että hän ei saa haluamaansa lahjaa, hän ei ole ystävyyden arvoinen tyyppi! Meidän lapset käyvät synttäreillä useamman kerran kuussa. Jos ostaisimme kalliita lahjoja, emme voisi ostaa ruokaa.

Vierailija
55/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan myös Keski-Suomessa, pikkukaupungissa, mutta meillä riittää mainiosti kaverilahjaksi 5-10e arvoinen juttu. Joskus _harvoin_ on joku muksuista saanut kalliimman, mutta sekin voi olla vaikkapa alesta ostettu tms..

Ja yksi merkittävästi huonosti käyttäytyvä prinsessa on meillä vieraillut tytön synttäreillä (ensimmäisen ja viimeisen kerran), suuttui silmittömästi kun kukaan ei leikkinyt juuri _hänen_ kanssaan _kahdestaan_ ja kirkui pihalla, että "nämä on kaikkein hirveimmät synttärit, missä olen ikinä ollut!", muuten sekä meillä vierailleet että muut synttärisankarit ovat olleet ihan hyväkäytöksisiä ja kiittäneet nätisti kaikista lahjoista. (ainakin mitä minä olen kuullut)

Vierailija
56/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän suositulle kutsujalle käy niin, että hänen juhlistaan kieltäytyykin sitten suuri porukka. Ei se ole se yksi lapsi vaan. Suositun synttäreille menee sitten kaikki.

Ja mitä kasvatusta tuollainen muka on, että ilman syytä ei mennä, kun kutsutaan. Kyllä tulee itsekeskeisiä ihmisiä tähän maahan taas lisää.

Vierailija
57/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä taas yksi rasisti haukkuu pääkaupunkiseutulaisia. Tuo on kiusaamista.

58/62 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tytär 8-v saa synttärikutsuja vähintään 3/kk. Melko monesta juhlasta kotiin on tullut surullinen tyttö itkuisena, kun sankarille ei kelpaa lahja, joka viedään!

Yleensä kommentti lahjasta on ollut "vain tämmöinen"," aika halpa", "ensi vuonna ei ole tulemista näin halvan kanssa", tai suoraan vaan "ihan paska". Kommentit siis ikätovereilta, jotka ehkä samalla luokalla olevia puolituttuja, vaativat ostamaan monen kympin lahjoja. Olen pitänyt tälläisten "tusinakavereiden" kohdalla ehdottomana maksimina 10 euroa lahjaan.Ja mainittakoon että kympillä saa ihan kelpo lahjan, joka ei ole krääsää vaan järkevää, käyttöön tulevaa. Mutta eihän kymppi mihinkään näille prinsessoille riitä kun pitäisi olla pelikonsolia, isoja lahjakortteja, jne.

MINÄ HÄPEÄISIN silmät päästäni jos oma lapseni käyttäytyisi noin kiittämättömästi. Eikö vanhemmat tosiaan opeta lapsilleen mitään käytötapoja, tai edes olemaan vähemmän ahne ja kehottaisi olemaan kiitollinen selvästi lellitystä elämästään!!!

Syntymäpäivien juhlinnasta on tullut vain tavaran ja omaisuudenkeräystapahtuma, jossa itse asia unohtuu. Pitäisi vielä olla kallista ohjelmaa lapsille, ja vieraillekin vielä kotiin mukaan lahjat. Ja tällä hölmöydellä vielä vanhemmat keskenään kilpailee, kuka järjestikään ökyimmät bileet.Kerskakulutusta lapset ainakin oppivat ja vaatimustaso eikun nousee.

Tietenkään lahja ei aina ole mieleinen, mutta vähänkin opetettu lapsi pitää mölyt mahassaan loukkamatta lahjan antajaa. Puhumattakaan että arvostelee ääneen lahjan mahdollista hintaa.

Tyttäreni onkin nyt ihan oma-aloitteesesti boikotoinut lokkakavereiden synttäreitä paitsi ihan lähimpien kohdalla.Ihan hyvä minustakin, en todellakaan halua kylvää perheemme vähiä rahoja koko kylän kiittämättömille pennuille, kun lahja päätyy roskikseen ja tytär palaa kotiin loukkauksen kera.

Kaikilla, kuten meilläkään, ei ole varaa ostaa omillekaan penskoille vieraiden vaatimia tavaroita,joten on se rahakysymyskin kun synttäreitä on lähes joka vikkonlopulle.

MITÄ NÄMÄ PILALLE HEMMOTELLUT KAKARAT VAATIVATKAAN KUN IKÄÄ TULEE ENEMMÄN?

Miettikää vanhemmat vähän, millaisen lapsen maailmalle kasvatatte. Ahneella on paskainen loppu, ja se muuten pitää kutinsa.

No ompas epäkiitollinen (voiko niin sanoo? :D) kun mä oli pieni tai nuorempi teini niin meillä oli kotibileet tai niinkuin koti synttärit ei alkoholia tai semmosta ei ei me oltiin silloin vasta 15v nii. Syötiin kakkua sipsejä karkkia keksejä ja juptiin limsaa... jne mutta me ei annettu mitää kotiin mukaan ikinä ja en mä saanu mitään koskaan kotiin mukaan ja ihan hyvät synttärit oli aina. Sain jotain lahjaa aina kavereiltani se oli useimmiten rahaa teininä lapsena sain jotain pikku autoja tai joku pieni lelu ja aina oli kivat synttärit ek mitään et kenellä on paras lelu sain myös mukin kerran lahjaksi se oli hyvä lahja

59/62 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tosi paha olo tuosta ap:n viestistä. Kuinka tässä tapauksessa KAKARAT voivat olla noin kiittämättömiä. Itselleni tulee aina hyvä mieli kun poikani ottaa vähävaraisemmasta perheestä parhaan kaverinsa mukaan yhteisiin juttuihinsa ja voin viedä heitä esim hoploppiin yms. (perheen suostumuksella tietenkin). Ei ole lapsen vika jos perheessä on työttömyyttä. Pahaa tekee ajatella kuinka nykyään kiusataan varattomuudesta. -isä-

Mitä?!?!?! kiusataanko nykyään varattomuudesta voi vi*** kyllä kaikki on kiinni rahasta vaan nykyään. Nuoret tytöt (18v) voi kun ois enemmän rahaa sais shoppailla jippii töihin siitä sit äläkä valita töistä sitä rahaa saa.

Mä oon halunut yhen peli tietokoneen nyt yli 10 vuotta mulla piti ekaks olla työ vanhemmat sanoi no 6 vuotta etin töitä hakemuksia lenteli pari kolme sataa vasemalle ja oikealle ja juoksin työkokeilusta työkokeiluun 6 vuoden ajan koita työskennellä 6 vuotta ilman palkkaa jee pakko oli juosta työkokeiluihin muuten päivärahasta vedettäisiin viel 4.83% pois saan 12,60€ päivässä ja siitä vielä 4,83% pois mitä jää saakeli ja ei saa kiitosta ees töissä viimeisenä päivänä siellä mä paiskin töitä helteessä leikkasin nurmikon tuolta ja tuolta ja tuolta hiki valui vaan ja hän otti rahat siitä työstä mitä mä tein tottakai kun olin työkokeilulla ja sit se poisti kahvitauot siis mitä v****a mä oon niin killtti että sanon vaan joo joo kyllä tehdään niin jos pomo niin sanoo niin sit tehdään niinkuin pomo sanoo ei vottu mä öivahdin kahville aina ku oli mahdollisuusbja jos pomo ois tullu sinne niin so what työkokeilu paperissa lukee mustaa valkosella että mulla on oikeus 2 kahvipaussiin ja yks lounastauko noniin. vihdoin 6v jälkeen pesulaan pääsin jess tienmaan rahaa ja säästämään rahaa siihen peli tietokoneeseen joo 6v kesto saada töitä ei oo helppoa saada ja jos te pääsitte koulun jälkeen heti töihin niin oli tuuria teillä

Vierailija
60/62 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kyllä silloin oli helpompaa kun olin lapsi, synttäreille kutsuttiin luokasta vain ne joiden kanssa vietti muutenkin aikaa vapaa ajalla, eli ne parhaimmat pari kaveria. Lahjaan pantava summa sovittiin kaverien kesken (5-15€ ja omalta lapsilisätililtä) eikä vanhemmat puuttuneet tai edes olleet juhlissa paikalla. Laittoivat pöydän valmiiks ja painuivat omiin töihin esim.pihahommiin niin saatiin leikkiä ja katsoa elokuvaa rauhassa :)

Jos lahjaa ei tullu tai oli tyyliin aku ankka pokkari niin ei todellakaan harmittanut, oli kivaa kun kuitenkin tuli synttäreille ja saatiin leikkiä. Synttärien juhliminen loppu sitten siinä 3-4luokalla