Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lasten kaverisynttärit ja älyttömät lahjavaatimukset

Vierailija
01.01.2012 |

tytär 8-v saa synttärikutsuja vähintään 3/kk. Melko monesta juhlasta kotiin on tullut surullinen tyttö itkuisena, kun sankarille ei kelpaa lahja, joka viedään!

Yleensä kommentti lahjasta on ollut "vain tämmöinen"," aika halpa", "ensi vuonna ei ole tulemista näin halvan kanssa", tai suoraan vaan "ihan paska". Kommentit siis ikätovereilta, jotka ehkä samalla luokalla olevia puolituttuja, vaativat ostamaan monen kympin lahjoja. Olen pitänyt tälläisten "tusinakavereiden" kohdalla ehdottomana maksimina 10 euroa lahjaan.Ja mainittakoon että kympillä saa ihan kelpo lahjan, joka ei ole krääsää vaan järkevää, käyttöön tulevaa. Mutta eihän kymppi mihinkään näille prinsessoille riitä kun pitäisi olla pelikonsolia, isoja lahjakortteja, jne.

MINÄ HÄPEÄISIN silmät päästäni jos oma lapseni käyttäytyisi noin kiittämättömästi. Eikö vanhemmat tosiaan opeta lapsilleen mitään käytötapoja, tai edes olemaan vähemmän ahne ja kehottaisi olemaan kiitollinen selvästi lellitystä elämästään!!!

Syntymäpäivien juhlinnasta on tullut vain tavaran ja omaisuudenkeräystapahtuma, jossa itse asia unohtuu. Pitäisi vielä olla kallista ohjelmaa lapsille, ja vieraillekin vielä kotiin mukaan lahjat. Ja tällä hölmöydellä vielä vanhemmat keskenään kilpailee, kuka järjestikään ökyimmät bileet.Kerskakulutusta lapset ainakin oppivat ja vaatimustaso eikun nousee.

Tietenkään lahja ei aina ole mieleinen, mutta vähänkin opetettu lapsi pitää mölyt mahassaan loukkamatta lahjan antajaa. Puhumattakaan että arvostelee ääneen lahjan mahdollista hintaa.

Tyttäreni onkin nyt ihan oma-aloitteesesti boikotoinut lokkakavereiden synttäreitä paitsi ihan lähimpien kohdalla.Ihan hyvä minustakin, en todellakaan halua kylvää perheemme vähiä rahoja koko kylän kiittämättömille pennuille, kun lahja päätyy roskikseen ja tytär palaa kotiin loukkauksen kera.

Kaikilla, kuten meilläkään, ei ole varaa ostaa omillekaan penskoille vieraiden vaatimia tavaroita,joten on se rahakysymyskin kun synttäreitä on lähes joka vikkonlopulle.

MITÄ NÄMÄ PILALLE HEMMOTELLUT KAKARAT VAATIVATKAAN KUN IKÄÄ TULEE ENEMMÄN?

Miettikää vanhemmat vähän, millaisen lapsen maailmalle kasvatatte. Ahneella on paskainen loppu, ja se muuten pitää kutinsa.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mä oon 13 ja aijon pitää viel monta vuot tämmöset kekkerit. :d

Vierailija
2/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla pamahtaa eteen 15 lahjaa, kolmannen kohdalla alkaa päivänsankari jo olla niin saturiotunut, että käytös on mitä sattuu. Mä olen muutaman kerran joistan tusseista yms sanonut lahjan antajalle, että lahja oli hyvä vaikka päivänsankari ei nyt osannutkaan enää arvostustaan näyttää. Ja loppupeleissähän ne tussit olivat sitten oikeasti ne käytetyimmät lahjat. Ja lahjan saaja on sitten saanut palautetta kun juhlat on ohi. En ala ripittämään siinä kavereiden edessä ketään.

Ja muuten vaan kommenttina 10e ON ihan riittävä lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin hiukan vanhemmille? Lapseni joka tosin on jo 12, osallistui just kaverin kimppalahjaan. Yksi kutsutuista keksi idean ostaa sankarille kunnon tietsikka kuulokkeet, ja vieraat pani rahat yhteen ja osti yhteisen lahjan. Ja päivänsankari oli tosi onnellinen.

Vierailija
4/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun lapsi on kavereiden synttäreillä ollut,vaikka allerginen onkin.Tietysti,jos kysessä hengen vievä allergia,mutta lapseni on pärjännyt parin päivän allergia lääkityksellä näistä lemmmikki synttäreistä.

Vierailija
5/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meidän lapset on pienenpiä. Kaverilahjaksi riittää 5-10e. Tosin jemmailen lahjoja alesta, joten tavallaan ovat arvokkaanpia. Parhaalle kaverille ostetaan vähän kalliinpi lahja, n.15-20e.

Vierailija
6/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saturaatiopiste olla sen verran korkealla jo, että jaksaa mielenkiinnolla avata vaikka 15 lahjaa. Meidän 2-vuotiaan mielenkiinto voisi lopahtaa kolmannen jälkeen, mutta ei todellakaan 8-vuotiaan. Pitää löytyä mielenkiintoa tai sitten komennetaan löytymään.

Mun on vaikea uskoa ap:n tarinaa. Ensinnäkin en ole ikinä kuullut missään synttäreillä kenenkään lahjaa arvosteltavan.Toiseksi: miksi arvosteltaisiin? Ainakin omani on aidosti iloinen kaikista lahjoista? Tietysti toiset on kivampia kuin toiset, mutta yhdenkään kohdalla hänen ei tarvi kiitosta teeskennellä. Eikö lapset yleensäkin pidä lahjoista? Millaisia nirppiksiä te oikein opetatte, jos kerran lahjat on epämieluisia ja sitten pitää oikein terottaa kiittämään silti. Missä on ongelma? eikä me köyhiä olla. Lapsi saa kaikkea liikaakin, mutta silti lapsien tapaan on "ahne" eli kaikki lisäsälä kelpaa...

Vierailija
7/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Vierailija
8/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käynyt synttäreillä tasaiseen tahtiin. En ole hänen suustaan kuullut, että kenenkään lahjaa olisi haukuttu. Omilla synttäreillä olemme etukäteen keskustelleet siitä, että kaikkien lahjasta kiitettään nätisti, vaikka lahja ei ihan mieleinen olisikaan.

Kivoja lahjoja on kuitenkin tullut aina ja minusta aika kalliitakin. Tuntuu, että 15- 25 euroa lahjan hintana on aika vakio. Tosin on myös lahjoja, jotka ovat edullisempia.

Itse on pitänyt lahjan hankinnassa hintarajana noin 15 euroa. Tuntuu, että kympillä ei pojille enää löyty mitään. Tosin yksi suosikkimme on Akun taskukirjat ja sellaisen saa edullisesti ja toivottavasti miellyttää myös lahjan saajaa.

Vierailija
9/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kotoa opittu huono tapa.Kyllä se maailma vielä opettaa.Minä en päästäisi lastani tuollaisille kavereille ollenkaan.10 e on maksimi.Lisään vielä,että olemme varakas yrittäjäperhe,joka on kasvattanut lapsensa.Jos joku haluaa lahjan tuoda,lapsemme on kiitollinen.Vastuu on VANHEMMILLA!!

Nimenomaan ne oikeasti varakkaat lapset eivät vaadi ja osaavat käyttäytyä, kuten useat nousukasperheet, joilla on pelkkää velkaa, niin annetaan lapsille kuva, että meillä pitää kaikki olla hienoa ja lahjat kalliimpia ja parmpia.

On kuin TV:n rikkaat ja järjettömät

Vierailija
10/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

wt ja elämänohjeet opittu tosi-tv:sta.

Vierailija
11/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta 5 euron lahja on sopiva kaverisynttäreille. Läheisimmille ystäville voi olla 10 euron lahja, jos on varaa.

Ihmettelen ketkä kasvattavat lapsistaan niin ahneita, että vaativat kalliita lahjoja.

ja täytyy sanoa, ettei vitosella saa kuin sälää. Kympillä saa sentään jonkun halpisbarbien.

Itse olen laittanut sen parikymppiä per lahja, sillä saa tosi kivoja lahjoja. En enää toiste edes yritä ostaa jollain vitosella tai kympillä lahjoja, koska sillä ei yksinkertaisesti saa mitään järkevää.

Vierailija
12/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltava kalliimpi. Olen näin huomannut. Esim. HopLop on niin kallis, että yli parinkympin lahja on ihan tavallinen.

No sehän on ihan synttärisankarin (tai varmaan lähinnä synttärisankarin äidin) oma valinta, että pidetäänkö ne synttärit kotona vai jossain hoplopissa. Kannattaa pitää kotona, jos lahjojen arvolla pitäisi kulut saada korvattua.

Vierailija
13/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin johtuu siitä että tutun kauppaa saadaan leluja Puolasta, vielä henkilökunta-alennuksessa.

Kun nämä Little petsit olivat kova sana, niitä tuli n 50 kpl á alle 2 euroa kpl. Tyttö vei niitä aina yhden ja mukaan tuli karkkipussi, tai joku pieni extra mukaan.

Aina kelpas eikä kukaan ei ikinä sanonut mitään huonosta lahjasta.

Sen sijaan meillä ei enää avata lahjoja. Luultavasti tyttäreni paras ystävä on vähävarainen, en tiedä, eikä kiinnosta, mutta hänen lahjaa on pari krt haukuttu juhlissa. Muut vieraat ovat arvostelleet.

Joten me päätettiin ajoissa ennen synttäreitä ettei meille tule ainakaan noloa tilannetta. Ihan kautta rantain sanoin tästä mm kyseisen tytön äidille, sanoin tyttö ei jaksa keskittyä ja lahjat menee sekaisin, joten päätimme kokeilla tänä vuonna sitä että lahjat avataan vasta synttäreiden jälkeen. Ei tarvi meidän takia laittaa ruokarahoja lahjaan.

Mm viime vuonna tämä ko perhe vei tyttäreni picnicille. Sai lahjakortin, jossa muistaakseen luki kesällä vien sinut kesäretkelle. Hakivat, pyöräilivät lähipuistoon, oli eväät, jotain leikkejä jne, eli olivat todellakin käyttäneet aikaa päivän suunnitteluun. Ja oli ihan huippulahja. Ja mieti kuinka vähän tollanen alle kouluikäinen syö ? Halpa lahja mutta niin mieluinen !!!

Toivotaan että tulis tällä kertaa samanlainen

Vierailija
14/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta saman kokoisia lahjoja hinnaltaan, kuin on samalta tyypiltä saanut.

Mielestäni hinnan pitäisi olla noin 12-16 euron välillä.

Miten muka jollain on noin usein synttäreitä? Mun lapsi käy synttäreillä noin 7 kertaa vuodessa.

Vierailija
15/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin jotain pyöreitä täytettäis, isotkin juhlat suunnilleen puheineen tms.Aivan naurettavaa! Ja niin on sekin että.lahjan pitäis olla 15-20 euroa. ALLE kympilläkin saa todella hyviä lahjoja: lego-juttuja, petsejä, poneja, barbeja, poikien niitä kaikenmaailman hahmoja ja munia, kirjoja, pelejä, top model-juttuja (noin kympillä), siis vaikka mitä!

Vierailija
16/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saa todella halvalla pelejä, hassuja lompakoita, askartelutarvikkeita ja vaikka mitä!

Kympillä kun ostaa niin on jo paketti täynnä.

Me ollaan ihan normaali keskituloinen perhe mutta kavereiden jotka eivät ole niin läheisiä ei laiteta paljon rahaa, tai siis se 10e on riittävä.

Läheisempien kavereiden ja sukulaislasten (joita on melkein parikymmentä) ostetaan aina n.20e lahja, samoin kuin kummilapsille joita heitäkin on useampi.

Yhteensä lasten synttäreitä juhlitaan n. 40-50 vuodessa, ei ole järkevää viedä kalliita lahjoja kaikille.

Koskaa ei ole kukaan lapsi haukkunut lapsen lahjaa mutta nyt 8 vuotiaana olen huomannut että kisa siitä vieraiden kesken kenen lahja oli paras tuntuu olevan kova. Olen ohjeistanut lasta että sanoo omilla synttäreillä että tykkää kaikista yhtä paljon ja ettei koskaan kärtä kaveriltaan kutsuilla että mitäs pidit lahjasta. Itse saatan kysyä että pitikö sankari sinun paketista (ihan vaan mielenkiinnosta että osasinko arvoida oikein)

Lapsi on aina vastannut että kyllä kai ja jatkanut heti juttua mitä siellä synttäreillä oli muuta. Eli ei hänelle ainakaan kukaan pahasti ole sanonut.

Vierailija
17/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että sankarin vanhemmat vahtivat tilannetta, enkä usko että kenenkään vanhemmat antaisivat lapsensa sanoa tuollaisia kommentteja vieraalleen.

Jos lapseni ovat törmänneet tuohon ilmiöön täällä Pohjois-Helsingissä, niin eivät ole kertoneet minulle. On totta että osa lahjoista saa innostuneemman vastaanoton kuin toiset, mutta siitä on pitkä matka tuollaiseen "ei ole noin halvan lahjan kanssa tulemista" -meininkiin. Eiväthän tuon ikäiset edes tiedä rahan arvosta kovinkaan paljon. Joskus joku muutaman euron juttu on parasta ikinä, joskus joku kalliimpikaan ei osu saajan makuun.

En ole tarkkaan seurannut, mutta oma arvaukseni on että lasteni saamat lahjat ovat olleet arvoltaan tyypillisesti välillä 5-15 euroa. Itselläni ei ole käsitystä kuka lapsi on mitäkin tuonut, eivätkä lapsetkaan ole kommentoineet.

Vierailija
18/62 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi paha olo tuosta ap:n viestistä. Kuinka tässä tapauksessa KAKARAT voivat olla noin kiittämättömiä. Itselleni tulee aina hyvä mieli kun poikani ottaa vähävaraisemmasta perheestä parhaan kaverinsa mukaan yhteisiin juttuihinsa ja voin viedä heitä esim hoploppiin yms. (perheen suostumuksella tietenkin). Ei ole lapsen vika jos perheessä on työttömyyttä. Pahaa tekee ajatella kuinka nykyään kiusataan varattomuudesta. -isä-

Vierailija
19/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni ei koskaan ole saanut (arvio) alle 10 euron lahjaa. Normihinta on ehkä noin 12-15 euroa, mutta useita yli kahdenkympin lahjojakin on tullut.

Siis olen toki kiitollinen kolmenkympin lahjoista, mutta jotenkin jo vähän nolottaa ottaa niin suuria vastaan.

Vierailija
20/62 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi millainen vanhempi. näiden kalliimpien lahjojen vaatijoiden äiti on varmaan just niitä, jotka lähettelee sukulaisille lapsensa lahjatoiveita sieltä kalliimmasta päästä eurojen kuvat silmissä välkkyen. joskus saatetaan pyytää lahjaksi myös rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän