Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täh? Tyttäreni töissä loppiaisena aivan tavallisessa ruokamarketissa!

Vierailija
01.01.2012 |

En uskonut, kun hän kertoi, vaan oli pakko ihan netistä etsiä. Loppiaisena saavat nykyisin kaupat olla auki, ei siis mitään eroa arjen ja pyhän välillä. Kohta varmaan jouluaattonakin voi shoppailla yhdeksään saakka. Minusta kaikki muutos ei ole hyvää, vaikka tiedän, että varmaan joku tästäkin toista mieltä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaan vastustan tätä jatkuvasti laajenevaa kauppojen aukioloaikaa, ja muistelen miten ennen kaupat olivat auki lapsuudessani arkisinklo 9-17 ja lauantaisin 9-13, ja oikein hyvin silloinkin pärjättiin. Minusta on väärä tapa pyrkiä siihen, että koko ajan ostettaisiin enemmän. ap

Nykyään työajat, -paikat ja -suhteet ovat sen verran erilaisia kuin tuolloin, että aika moni työssäkäyvä ei ehtisi kauppaan kuin lauantaisin noilla aukioloajoilla. Opiskelijoillakin voisi olla vaikeaa.

Vierailija
2/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheenäiti, joka haluaisi olla perheensä kanssa pyhinä, viikonloput on menneet jo aikaa sitten työlle.

Haluaisin olla perheen kanssa viikonloput ja pyhät, mutta ei. Äidin työ määrää, milloin perhe pääsee mökille tai muihin tapahtumiin.

Ja nyt en halua vastauksia, että "ammatinvalintakysymys." Valitettavasti olen huonosti koulutettu, joka ei saa muuta työtä kuin kaupanalan töitä.

Ja jollain on elettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun Helsingissä ja täällä on ainakin yksi kauppa (Kampin K-Supermarket) auki vuoden jokaisena päivänä. Mielestäni kauppojen pitäisi olla auki joka päivä ja liikenteen solmukohdissa pitäisi olla vähintään yksi kauppa, joka olisi auki joka päivä kellon ympäri. On monia ihmisiä, jotka ovat vuorotyössä ja pääsevät ostoksille, milloin sattuvat.

Suomessa on monia ihmisiä, joille joulu ei merkitse yhtään mitään. On suorastaan rikollista, että mm. julkinen liikenne keskeytetään jouluaattona joulupäivään asti ellei jossain pienillä paikkakunnilla tapaninpäivään asti! Kukaan ei pääse liikkumaan yhtään mihinkään paitsi taksilla tai omalla kyydillä. On työnantajista varmasti hauskaa maksaa joulun työvuoroissa olevien taksimatkat, jotta nämä pääsevät töihin ja töistä kotiin. Luulisi liikennepuoleltakin löytyvän halukkaita kuskeja ajamaan jouluvuoroja tuplapalkalla.

Vierailija
4/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheenäiti, joka haluaisi olla perheensä kanssa pyhinä, viikonloput on menneet jo aikaa sitten työlle.

Haluaisin olla perheen kanssa viikonloput ja pyhät, mutta ei. Äidin työ määrää, milloin perhe pääsee mökille tai muihin tapahtumiin.

Ja nyt en halua vastauksia, että "ammatinvalintakysymys." Valitettavasti olen huonosti koulutettu, joka ei saa muuta työtä kuin kaupanalan töitä.

Ja jollain on elettävä.

Vaikket halua kuulla tätä, niin se on ammatinvalinta- ja työpaikanvalintakysymys.

Jos et halua tehdä töitä kuin virka-aikana ma-pe klo 8-16, niin sitten sinun täytyy etsiä sellainen työnantaja, joka antaa sinulle pelkästään arkipäivävuoroja ja harkita vaikka toimistotöihin siirtymistä. Mutta kai sinä saat noista erikoisajoista jotain bonusta, mitä et saisi, jos olisit tavallinen päiväduunari?

Jollain on elettävä. Opiskelijat/työttömät työvoimakoulutuksessa olevat elävät myös. Kituuttavat oman aikansa vähemmällä kehittääkseen itseään, jotta saisivat jatkossa mielekkäämpiä työtehtäviä ja -aikoja. Kolmessa vuodessa sinäkin saisit hankittua kokonaan uuden ammatin, jos uhrautuisitte siksi aikaa elämään vähän köyhemmin. Toinen vaihtoehto on, että tyydyt nykyiseen koulutustasoosi, ja valitat vielä 5-10 vuoden päästä, että istut edelleen kaupan kassalla...

Vierailija
5/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jollain on elettävä.

Vaihda paikkaan, jossa saat järkeviä vuoroja. Meillä perheelliset sai aina halutessaan pelkkiä arkiaamuja, koska töissä oli tasapainoisesti niitä perheenäitejä ja opiskelijoita, jotka taas halusivat tehdä iltaa ja jotka suorastaan mankuivat niitä pyhien tuplapalkkoja.

Vierailija
6/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asun Helsingissä ja täällä on ainakin yksi kauppa (Kampin K-Supermarket) auki vuoden jokaisena päivänä.

Kampin K-kaupalla on samat aukioloajat kuin Sokoksen S-marketilla ja tunnelin Alepalla ja K-marketilla. Lisäksi lähes kaikki Siwat ovat auki joka päivä ainkain kuuteen.

Vierailija
7/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtia kun kauppojen aukioloaikoja vapautetaan, nousevat kauppiaiden kulut huomattavasti. Jostain nekin rahat on otettava, joten jokaisen ostoskassi maksaa enemmän. Aukioloaikojen laajentaminen ei suoraan nosta myyntejä varsinkaan nykyisellä taloustilanteella.

Vierailija
8/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kuitenkin itse päättää omalta kohdaltaan, meneekö pyhinä shoppailemaan.

Vierailija
9/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tais asiaan vaikuttaa se, että venäläiset ovat liikkeillä shoppailemassa, nyt tuo on levinnyt laajemmalle.

No jaa , ei tuo loppiainen ole yhtä iso pyhä kuin jouluaatto ja myyjiä ei varmasti harmita tuplapalkka.

Vierailija
10/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä valita yhtään, tuplapalkka.

Ja kyllähän niiltä ryssiltä kannattaa rahat ottaa pois, kun oikein tyrkyttävät. Niin sitä torjutaan lamaa Suomesta, mutta eipä sitä kommarit ymmärrä.

Vierailija
11/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä kyllä on, miksi ihmeessä emme ottaisi rahoja pois naapureilta?? Että voisi olla yhden päivän lomalla?

Vierailija
12/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jotain sellaista luin lehdestä.

Vierailija
13/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin tytärtäni tuplapalkka harmittaa. Ja onhan se tosiaan niin, että rahaa tulee turisteilta vuodenvaihteen tienoilla jättisummia. Itse vaan vastustan tätä jatkuvasti laajenevaa kauppojen aukioloaikaa, ja muistelen miten ennen kaupat olivat auki lapsuudessani arkisinklo 9-17 ja lauantaisin 9-13, ja oikein hyvin silloinkin pärjättiin. Minusta on väärä tapa pyrkiä siihen, että koko ajan ostettaisiin enemmän. ap

Vierailija
14/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on turha pyhä, sen voisi muuttaa normipäiväksi.

Vierailija
15/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ne kaikki shoppaajat tulevat tohon meidän lähivaltsuun ostoksille.. Huhhui.. Onneksi sain annettua vuoroni muille, mua ei niiiin kovasti nappaa edes se tuplapalkka.

Vierailija
16/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla aina auki kun kauppias haluaa pitää.... ihan sama onko mikä arki tai pyhä... mitä välii.

Vierailija
17/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ovat hakenee poikkeuslupaa, ainakin jossain päin, ja saaneet näiden venäläisten takia, eikä mikään normaalikäytäntö.

Vierailija
18/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppiainen on turha pyhä, sen voisi muuttaa normipäiväksi.

Ei saa muuttaa normipäiväksi, kyllä mulle ja varmasti muillekin pyhäkorvaus kelpaa.

Vierailija
19/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7 auki olevia kauppojahan on ollut jo vaikka kuinka kauan... Muutama vuosi sitten myös isoille hypermarketeille tuli lupa pitää auki sunnuntaisin, jos huvittaa.

Oletko ap ollut viimeisen vuosikymmenen lusimassa vai muuten vain pihalla maailman menosta?

Vierailija
20/24 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mikään muu ole tarpeeksi huonosti, niin sitten kauppojen aukioloajat jyrsivät persettä niin ettei tiedä miten päin olisi. Voi haloo, hanki ap oikeita murheita tai ole hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä