Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tee minulle sporttisille naiselle palvelus: älä tule ruuhkauttamaan saliani tammikuuksi!

Vierailija
01.01.2012 |

Olen jo kymmenen vuotta ollut erään suositun saliketjun vuosijäsen. Käyn jumpilla ympäri vuoden 3-4 kertaa viikossa. Tammikuu on aina tuskaista aikaa, kun kävijämäärät triplaantuvat ja tunnit täyttyvät jo 30 minuuttia ennen alkamista. Pukuhuonekin on niin täynnä, ettei kaappeja riitä kaikille. Ja kas kummaa, viimeistään helmikuun puolivälissä nämä uuden vuoden lupaukset tehneet ikuiset aloittajat ovat taas kadonneet ja salilla on taas tilaa.

Miten olisi, jos et tänä vuonna edes yrittäisi ollenkaan? Näin me tosissaan treenaavat saisimme jumpata rauhassa etkä sinäkään pettyisi pitämättömiin lupauksiin. Toki, jos tiedät aivan varmasti jatkavasi kuntoilua koko vuoden, niin tervetuloa mukaan!

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä harvoin käyvät tai kesken kautta lopettavat ovat juuri niitä, joita omistaja haluaa salilleen.

Tasaisesti 3-4 kertaa käyvä ei tuota.

Miksi salilla ympärivuotisesti käyvät eivät tuota?

Ja kuntokeskus pysyy pystyssä, koska joku käy sillä pari kertaa vuodessa?

Vierailija
22/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee joka päivä työmatkaa suuntaansa 2,5 kilometriä. Talvella kävellen, kesällä pyöräillen. Tämän lisäksi lenkit koiran kanssa 3 kertaa päivässä. Yhteensä noin 40 minuuttia. Lisäksi joskus kauppareissuja 3-4 kertaa viikossa pyörällä tai kävellen. Liikun noin 1,5 tuntia päivässä eli lähes työpäivän verran viikossa, aktiivista liikuntaa. Mulla mies kanssa väittää, että "kun en koskaan liiku". Hänen mukaansa olen laiska liikkumaan - siis vaikka liikun kävellen ja pyörällä joka ikinen päivä 1,5 tuntia reipasta tahtia???!!! Luulen että ap on niitä jotka menee autolla tai bussilla töihin, ja joille arkiliikunta tarkoittaa jotain puolen tunnin lenkkiä joka ilta. Ota huomioon, että joilllekin sitä arkiliikuntaa kertyy paljon enemmän kuin se puoli tuntia päivässä.

saat sellaisen juoksukunnon, jolla juostaan maratoneja alle neljän tunnin? Tai saat töihin pyöräillessä näkyvät lihakset olkavarsiin? Hieno juttu, minun kroppani ei aivan samaan pysty. Joudun ihan oikeasti treenaamaan saavuttaakseni tavoitteeni. Mutta toisaalta, rakastan liikuntaa joten tämän on puhtaasti win-win tilanne :) T. ap (joka ei omista autoa, vaan kävelee ja pyöräilee joka paikkaan)

ja maan tomuksi kerran muutetaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja lihaksilla ei viimeisellä portilla kukaan meistä pullistele. Elämä täällä olisi paljon antoisampaa, jos olisimme ystävällisiä ja rakastavia toisillemme. Hyvää uutta vuotta sinulle ap! Minä yritän rakastaa sinua, yritä sinäkin rakastaa minua, myös silloin kun emme ansaitse rakkautta. Siinä on paljon suurempi haaste kuin mikään maratoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tainnut olla paska vuosi. Mitäpä jos varaat paikan etukäteen sinne jumppaan niin mahdut mukaan? Käy lenkillä, vai eikö rahkeet riitä?

Vierailija
24/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee joka päivä työmatkaa suuntaansa 2,5 kilometriä. Talvella kävellen, kesällä pyöräillen. Tämän lisäksi lenkit koiran kanssa 3 kertaa päivässä. Yhteensä noin 40 minuuttia. Lisäksi joskus kauppareissuja 3-4 kertaa viikossa pyörällä tai kävellen. Liikun noin 1,5 tuntia päivässä eli lähes työpäivän verran viikossa, aktiivista liikuntaa. Mulla mies kanssa väittää, että "kun en koskaan liiku". Hänen mukaansa olen laiska liikkumaan - siis vaikka liikun kävellen ja pyörällä joka ikinen päivä 1,5 tuntia reipasta tahtia???!!! Luulen että ap on niitä jotka menee autolla tai bussilla töihin, ja joille arkiliikunta tarkoittaa jotain puolen tunnin lenkkiä joka ilta. Ota huomioon, että joilllekin sitä arkiliikuntaa kertyy paljon enemmän kuin se puoli tuntia päivässä.

saat sellaisen juoksukunnon, jolla juostaan maratoneja alle neljän tunnin? Tai saat töihin pyöräillessä näkyvät lihakset olkavarsiin? Hieno juttu, minun kroppani ei aivan samaan pysty. Joudun ihan oikeasti treenaamaan saavuttaakseni tavoitteeni. Mutta toisaalta, rakastan liikuntaa joten tämän on puhtaasti win-win tilanne :) T. ap (joka ei omista autoa, vaan kävelee ja pyöräilee joka paikkaan)

Jokainen me ollaan maan tomusta tultu ja maan tomuksi kerran muutetaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja lihaksilla ei viimeisellä portilla kukaan meistä pullistele. Elämä täällä olisi paljon antoisampaa, jos olisimme ystävällisiä ja rakastavia toisillemme. Hyvää uutta vuotta sinulle ap! Minä yritän rakastaa sinua, yritä sinäkin rakastaa minua, myös silloin kun emme ansaitse rakkautta. Siinä on paljon suurempi haaste kuin mikään maratoni.

Hyvällä kunnolla varustettuna (siis ihan tavoitteellisen liikunnan kautta saadulla) ne viimeiset portit eivät ehkä kolistele niin aikaisin. Mutta hyvää jatkoa sinullekin, arkiliikkuja!

T. ap

Vierailija
25/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen me ollaan maan tomusta tultu ja maan tomuksi kerran muutetaan. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja lihaksilla ei viimeisellä portilla kukaan meistä pullistele. Elämä täällä olisi paljon antoisampaa, jos olisimme ystävällisiä ja rakastavia toisillemme. Hyvää uutta vuotta sinulle ap! Minä yritän rakastaa sinua, yritä sinäkin rakastaa minua, myös silloin kun emme ansaitse rakkautta. Siinä on paljon suurempi haaste kuin mikään maratoni.

Hyvällä kunnolla varustettuna (siis ihan tavoitteellisen liikunnan kautta saadulla) ne viimeiset portit eivät ehkä kolistele niin aikaisin. Mutta hyvää jatkoa sinullekin, arkiliikkuja! T. ap

No, rakastan sinua siitä huolimatta, että oletit minun liikkuvan vähemmän kuin sinä.

Vierailija
26/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tainnut olla paska vuosi. Mitäpä jos varaat paikan etukäteen sinne jumppaan niin mahdut mukaan? Käy lenkillä, vai eikö rahkeet riitä?

joten lenkkipolut on tullut tutuksi jumppasalien lisäksi... Rahkeet kyllä riittää ja käynkin juoksemassa viikoittain ympäri vuoden. Jumpilla saan monipuolistettua treeniohjelmaani ja salilla kasvatettua lihaksiakin.

Ja varaan kyllä taas tammikuussa paikkani jumpasta, mutta väenpaljouteen ja ahtauteen se ei valitettavasti auta :( Ei ole kiva jumpata naapurin varpaat suussa!

T. ap

Vierailija
27/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä kunnolla varustettuna (siis ihan tavoitteellisen liikunnan kautta saadulla) ne viimeiset portit eivät ehkä kolistele niin aikaisin. Mutta hyvää jatkoa sinullekin, arkiliikkuja! T. ap

Ketään ei lohduttanut se, että hän oli liikkunut koko ikänsä ahkerasti. Syöpä eteni siitä huolimatta vauhdilla. Kaikki ei ole hallinnassamme.

Vierailija
28/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lenkkipolut on tullut tutuksi jumppasalien lisäksi... Rahkeet kyllä riittää ja käynkin juoksemassa viikoittain ympäri vuoden. Jumpilla saan monipuolistettua treeniohjelmaani ja salilla kasvatettua lihaksiakin.

Ja varaan kyllä taas tammikuussa paikkani jumpasta, mutta väenpaljouteen ja ahtauteen se ei valitettavasti auta :( Ei ole kiva jumpata naapurin varpaat suussa!

T. ap

jotain vikaa, jos ahtaa jumpat niin täyteen. Ei sun auta kun heittää niitä lenkkejä se tammikuu ja unohtaa jumpat.

Vierailija
29/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lenkkipolut on tullut tutuksi jumppasalien lisäksi... Rahkeet kyllä riittää ja käynkin juoksemassa viikoittain ympäri vuoden. Jumpilla saan monipuolistettua treeniohjelmaani ja salilla kasvatettua lihaksiakin. Ja varaan kyllä taas tammikuussa paikkani jumpasta, mutta väenpaljouteen ja ahtauteen se ei valitettavasti auta :( Ei ole kiva jumpata naapurin varpaat suussa! T. ap

lapsillehan on pienestä pitäen hyvä opettaa liikunnalliset elämäntavat.

Vierailija
30/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakikävijöiden pitäisi saada tammikuu ilmaiseksi tästä syystä. Huomaa ettei useimmat tästä ketjusta edes käy salilla, kun eivät tajua mitä siellä tehdään. Minulla on myös samankaltaiset tavoitteet kuin ap:lla eikä minunkaan lihakseni kasva koiraa kusettamalla tai "arkiliikunnalla". Tarvitsen sitä paitsi työssäni keskimääräistä parempaa kuntoa, joka vaatii tiukkaa salitreeniä. Hoikka olen ilman salitreeniäkin, tai tarkemmin sanottuna laihaläski. Mielestäni kauniissa vartalossa on sopivasti lihaksia.

Vierailija
31/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen läheiseni kuoli hiljattain syöpään

Ketään ei lohduttanut se, että hän oli liikkunut koko ikänsä ahkerasti. Syöpä eteni siitä huolimatta vauhdilla. Kaikki ei ole hallinnassamme.

sitten kumoaa kaikki tutkimukset, joilla on tilastollisesti osoitettu liikunnan merkitys hyvään kuntoon, terveyteen ja pitkään ikään. Niin typillistä palstapäättelyä, ettei jaksa edes hämmästyttää.

T. ap

Vierailija
32/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua saleilla ei ole juuri ketään, mutta tammikuussa liikuntapaikat ovat ääriään myöten täynnä herätyksen saaneita.

Vierailija
33/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain tosiaan tympii muut treenaajat.. Olin ollut varmaan vuoden yhden kuntokeskuksen jäsen niin joku sanoi saunassa että taas täällä on noita tutustujia. Että jos ei oo jotakuta nähnyt koskaan, ei se välttämättä tarkoita sitä että ollaan tutustumassa paikkaan ilmaiseksi, ihan kyllä maksan kuukausimaksua niinkuin tekin!

Ja voisitteko te jättää ne p**u- ja muut karvat ajamatta siellä suihkussa?!? Käykää vaikka joskus kotona suihkussa ja ajakaa siellä! Ihmettelen, miten kukaan mies voi sietää teitä, jos olette niin sivistymättömiä, että ajatte karvanne muiden nähden!

Vierailija
34/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli pääkaupunkiseudulta. Meillä täällä muualla Suomessa tilaa riittää ja kireytesi muita ihmisiä kohtaankin saattaisi helpottaa. Täällä kun ei ole tapana olla noin itsekeskeinen omaan napaansa tuijottaja.

Vierailija
35/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastavatko lapsesi myös maratonjuoksua ja jumppaa salilla?

joten lenkkipolut on tullut tutuksi jumppasalien lisäksi... Rahkeet kyllä riittää ja käynkin juoksemassa viikoittain ympäri vuoden. Jumpilla saan monipuolistettua treeniohjelmaani ja salilla kasvatettua lihaksiakin. Ja varaan kyllä taas tammikuussa paikkani jumpasta, mutta väenpaljouteen ja ahtauteen se ei valitettavasti auta :( Ei ole kiva jumpata naapurin varpaat suussa! T. ap

lapsillehan on pienestä pitäen hyvä opettaa liikunnalliset elämäntavat.

T. ap

Vierailija
36/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaksi teiniä oli tutustumas salille. Sanoivat että en kyllä kehtais maksaa moisesta maltaita ja kun on vielä treenaaminen rankkaakin että enemmin löhöävät sohvalla ja syövät suklaata. No, ehkä näillä toiminnoilla on jotain eroa terveyden ja ulkomuodon kannalta... :D

Vierailija
37/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoinen läheiseni kuoli hiljattain syöpään

sitten kumoaa kaikki tutkimukset, joilla on tilastollisesti osoitettu liikunnan merkitys hyvään kuntoon, terveyteen ja pitkään ikään. Niin typillistä palstapäättelyä, ettei jaksa edes hämmästyttää. T. ap

Mistä sinä voit tietää, miten vanhaksi sinä elät? Ei kukaan voi tilastoista elämäänsä ennustaa. Ne ovat vain keskiarvoja. Ne eivät kerro mitään juuri sinun tai minun elämästäni.

Vierailija
38/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä elämääni miellyttääkseni sinua tai ketään muutakaan. Teen siis mikä itsestä kivalta tuntuu. Jos siis saan päähäni lähteä jonnekin kuntosalille tammikuussa, niin siellä sitten olen sinun kiusanasi. Tosin se on erittäin epätodennäköistä. Mikään ei nimittäin ole vastenmielisempää puuhaa. Menen mieluummin joogaan.

En halua palvoa lihaksia, en halua juosta maratonia. Teen asioita, jotka saavat MINUT tuntemaan oloni hyväksi. Sinun jumppasi tai mielipiteesi ei liikuta minua millään tavalla.

Vierailija
39/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites olisi sellainen järjestely, että kun tiedät etukäteen salin ruuhkautuvan, treenaisit osan harjoituksista kotona? Käsipainot ja jalkapainot messiin ja kotijumppaa tekemään. Ei tulis sulle paha mieli ainakaan. Kun se nyt vaan on fakta, että salille ne ihmiset rynnii heti huomenna, kun pahin krapula on ohi... Ei kannata taistella tuulimyllyjä eli ikilaihduttajien massaliikettä vastaan!

Vierailija
40/96 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tyydyt vain maratoneihin?