Tee minulle sporttisille naiselle palvelus: älä tule ruuhkauttamaan saliani tammikuuksi!
Olen jo kymmenen vuotta ollut erään suositun saliketjun vuosijäsen. Käyn jumpilla ympäri vuoden 3-4 kertaa viikossa. Tammikuu on aina tuskaista aikaa, kun kävijämäärät triplaantuvat ja tunnit täyttyvät jo 30 minuuttia ennen alkamista. Pukuhuonekin on niin täynnä, ettei kaappeja riitä kaikille. Ja kas kummaa, viimeistään helmikuun puolivälissä nämä uuden vuoden lupaukset tehneet ikuiset aloittajat ovat taas kadonneet ja salilla on taas tilaa.
Miten olisi, jos et tänä vuonna edes yrittäisi ollenkaan? Näin me tosissaan treenaavat saisimme jumpata rauhassa etkä sinäkään pettyisi pitämättömiin lupauksiin. Toki, jos tiedät aivan varmasti jatkavasi kuntoilua koko vuoden, niin tervetuloa mukaan!
Kommentit (96)
Tee minulle sporttisille naiselle palvelus: älä tule ruuhkauttamaan saliani tammikuuksi!
Selkärangattomat laiskiaiset jaksavat vähän aikaa käydä kuntoilemassa, sen jälkeen pullatuoksu ja vauvalehden palstan ääressä istuminen houkuttelevat liikaa.
Mutta kuitenkin, jokaisessa pilvessä on kultareuna. Jotkut kuitenkin (vähemmän vätykset) jäävät treenaamaan, kun huomaavat, että kuntoilu virkistää mieltä, kilot karisevat etc.
Ei niissä vanhoissa naamoissa mitään vikaa ole, mutta vaihtelu virkistää. Tilaa riittää eikä raittiissa ilmassa tule niin kiukkuiseksi kuin näköjään salilla.
Hanki ap oma personat trainer ja kotiin kuntosali, saat paljon nopeammin kroppasi timmiksi. Jos todella käyt salilla 3-4 krt/vko pitääksesi kropan kunnossa, on ohjelmassasi jotain vikaa. Ehkä syöt väärin?
tietääkseni maksan saman maksun kuin muutkin, salin omistajan luulisi olevan tyytyväinen kun ihmisiä käy.
Kuntokeskuksille on itse asiassa riesa nämä joka tammikuiset ja syksyn alussa aloittajat. Kuntokeskuksen siis pitäisi n. kuukauden ajan tarjoamaan huippupalveluja, riittävästi tunteja, johon kaikki mahtuvat ja joista tykkäävät, sekä myös saamaan tyytyväisiä asiakkaita ruuhkaisille saleille.
Eli esimerkiksi ryhmäliikunnan ohjaajan pitäisi olla kauhean tyytyväinen, että töitä riittää paljon noina ajankohtina mutta sen jälkeen vähemmän.
Se, että noissa aloitusajankohdissa on piikit, ei palvele monenkaan ihmisen intressejä, ei edes sen kuntoilualoittajan.
Kuka enää nykyisin käy niissä ryhmäjumpissa? Hanki ap oma personat trainer ja kotiin kuntosali, saat paljon nopeammin kroppasi timmiksi. Jos todella käyt salilla 3-4 krt/vko pitääksesi kropan kunnossa, on ohjelmassasi jotain vikaa. Ehkä syöt väärin?
Olen nuoruudessani hankkinut liikunnanohjaajan pätevyyden, tosin en koskaan tehnyt sitä työkseni. Omaksi iloksi vain. Sitäpaitsi kotiini ei kuntosalia mahdu (asun kantakaupungissa, jossa neliöt ovat kalliita), joten käyn mielelläni muiden ylläpitämällä salilla. Ja tämä saattaa tulla sinulle shokkina, mutta jokaisen tulisi liikkua vähintään 3-4 kertaa viikossa, jos haluaa ylläpitää hyvää kuntoa ja lihaksia. Ohjelmassani ei todellakaan ole mitään vikaa, vaan kyse on puhtaasti biologiasta. Säännöllisyys on kaiken liikunnan perusta. Tätä harva plösö av-mamma tajuaa.
T. ap
Hanki ap oma personat trainer ja kotiin kuntosali, saat paljon nopeammin kroppasi timmiksi. Jos todella käyt salilla 3-4 krt/vko pitääksesi kropan kunnossa, on ohjelmassasi jotain vikaa. Ehkä syöt väärin?
mutta varmaan provo. Ja personal trainerin kanssa kyllä tehdään samanlaisia liikkeitä, kuin siellä kuntosalillakin voi tehdä, heh. Ja niin kuin tässä on jo moneen kertaan sanottu niin saavutettua kuntoa pitää myös ylläpitää..
Koko syksyn olen kytännyt lehtiä joissa olisi hyviä liittymistarjouksia mutta niitä ei ole tullut.
Tai siis ymmärrän, että ärsyttää. Meijän salilla lohdutellaan vakikävijöitä, että kyllä tää tästä kuukaudessa taas helpottaa. Ja niin helpottaa joka vuosi.
Syyskuussa toinen piikki, joskaan ei ihan niin paha.
Toisaalta itse ajattelen niin, että otan tammikuussa ja syyskuussa muutaman viikon vähän rennommin ja liikun pihalla. Sitten taas kun parannuksentekijät on väsähtäny jumppaamiseen niin palailen lempijumppiini.
Suosittelen ap:llekin!
vialla jos joutuu liikkumaan noin paljon pysyäkseen hoikkana. Käypä uuden vuoden kunniaksi vaikka kolme kertaa viikossa AJATUKSELLA ruokakaupassa, niin sitten voit vähentää niitä salikäyntejäsi (jotka pitkälti johtunevat siitä, että et osaa syödä oikein etkä harrasta lainkaan arkiliikuntaa (työmatkat, koirankävelytykset jne). Jos sulla olisi ruokavalio ja arkiliikuntapuoli kunnossa, sun ei tarvitsisi käydä salilla.
terveisin 174 cm ja 56 kiloinen 3 lapsen 40-vuotias äiti, joka EI IKINÄ ole käynyt salilla, eikä mene, koska osaa syödä ja arkiliikkua oikein :)
Ap:lla on ruokavaliossa jotain vialla jos joutuu liikkumaan noin paljon pysyäkseen hoikkana. Käypä uuden vuoden kunniaksi vaikka kolme kertaa viikossa AJATUKSELLA ruokakaupassa, niin sitten voit vähentää niitä salikäyntejäsi (jotka pitkälti johtunevat siitä, että et osaa syödä oikein etkä harrasta lainkaan arkiliikuntaa (työmatkat, koirankävelytykset jne). Jos sulla olisi ruokavalio ja arkiliikuntapuoli kunnossa, sun ei tarvitsisi käydä salilla.
terveisin 174 cm ja 56 kiloinen 3 lapsen 40-vuotias äiti, joka EI IKINÄ ole käynyt salilla, eikä mene, koska osaa syödä ja arkiliikkua oikein :)
että liikuntaa harrastetaan vain painonhallinnan vuoksi? Kuten olen jo sanonut, painossani ei ole ollut koskaan korjaamisen tarvetta. Käyn salilla hankkimassa voimaa ja lihaksia sekä kehittämässä kuntoani. Maratonit kulkevat kesällä taas mukavan kevyesti, kun on monipuolista treeniä takana ympäri vuoden! Syömisellä ei kuntoa kasvateta eikä arkiliikunta riitä oikeasti tavoitteelliselle liikkujalle!
T. ap
ovat juuri niitä, joita omistaja haluaa salilleen.
Tasaisesti 3-4 kertaa käyvä ei tuota.
Mulla tulee joka päivä työmatkaa suuntaansa 2,5 kilometriä. Talvella kävellen, kesällä pyöräillen.
Tämän lisäksi lenkit koiran kanssa 3 kertaa päivässä. Yhteensä noin 40 minuuttia.
Lisäksi joskus kauppareissuja 3-4 kertaa viikossa pyörällä tai kävellen.
Liikun noin 1,5 tuntia päivässä eli lähes työpäivän verran viikossa, aktiivista liikuntaa.
Mulla mies kanssa väittää, että "kun en koskaan liiku". Hänen mukaansa olen laiska liikkumaan - siis vaikka liikun kävellen ja pyörällä joka ikinen päivä 1,5 tuntia reipasta tahtia???!!!
Luulen että ap on niitä jotka menee autolla tai bussilla töihin, ja joille arkiliikunta tarkoittaa jotain puolen tunnin lenkkiä joka ilta. Ota huomioon, että joilllekin sitä arkiliikuntaa kertyy paljon enemmän kuin se puoli tuntia päivässä.
Säännöllisyys on kaiken liikunnan perusta. Tätä harva plösö av-mamma tajuaa.
Plösöt eivät vaan tajua
Se sopisikin kyllä av:lla provoilevan mennen kesän oravanraadon sielunelämäksi. Kireä, kuiva, minäkeskeinen sielunelämä. Ihan tulee mieleen serkkuni luinen persaus.
Mulla tulee joka päivä työmatkaa suuntaansa 2,5 kilometriä. Talvella kävellen, kesällä pyöräillen.
Tämän lisäksi lenkit koiran kanssa 3 kertaa päivässä. Yhteensä noin 40 minuuttia.
Lisäksi joskus kauppareissuja 3-4 kertaa viikossa pyörällä tai kävellen.
Liikun noin 1,5 tuntia päivässä eli lähes työpäivän verran viikossa, aktiivista liikuntaa.
Mulla mies kanssa väittää, että "kun en koskaan liiku". Hänen mukaansa olen laiska liikkumaan - siis vaikka liikun kävellen ja pyörällä joka ikinen päivä 1,5 tuntia reipasta tahtia???!!!
Luulen että ap on niitä jotka menee autolla tai bussilla töihin, ja joille arkiliikunta tarkoittaa jotain puolen tunnin lenkkiä joka ilta. Ota huomioon, että joilllekin sitä arkiliikuntaa kertyy paljon enemmän kuin se puoli tuntia päivässä.
saat sellaisen juoksukunnon, jolla juostaan maratoneja alle neljän tunnin? Tai saat töihin pyöräillessä näkyvät lihakset olkavarsiin? Hieno juttu, minun kroppani ei aivan samaan pysty. Joudun ihan oikeasti treenaamaan saavuttaakseni tavoitteeni. Mutta toisaalta, rakastan liikuntaa joten tämän on puhtaasti win-win tilanne :)
T. ap (joka ei omista autoa, vaan kävelee ja pyöräilee joka paikkaan)
tietääkseni maksan saman maksun kuin muutkin, salin omistajan luulisi olevan tyytyväinen kun ihmisiä käy. Mutta vaikka olen jäsen, en kuvittele itse omistavani salia, kuten ap ilmeisesti tekee.