Lihoin 30 kg viime vuonna haluatko kysyä jotain
Kommentit (24)
olen itse lihonut viime vuonna 82 kilosta tän päivän 101 kiloon ja tarkotus olis pudottaa ainakin aluks siihen 80 kiloon.oon 175 pitkä.bmi jotain 33
Aionko laihduttaa - sitä pohdinkin tässä vakavasti. Aikanaan sain 40 kg, jotka tulivat raskauksien aikana, aika helposti pois. Laihduttaminen oli mukava harrastus ja koko ajan oli selkeä maali mihin tähdätä.
Sitten kun pääsin tavoitepainoon, iski pikkuhiljaa tyhjyys ja motivaation puute. Laihduttaminen oli ollut helppoa, mutta painon ylläpitäminen vaati järkyttävän määrän työtä joka päivä, koko ajan, joka aterialla. YHTÄÄN ei voinut lipsua. Oli erittäin vaikea motivoitua niin kovaan työhön.
Vuoden pari sain painon taisteltua pysymään samassa, sen jälkeen iski erittäin voimakas motivaation puute - mitä varten teen näin hirveästi töitä normaalipainon eteen? Onko tämä sen arvoista? En KOSKAAN voinut syödä juustoa, pizzaa, suklaata. Elämä oli erittäin kurinalaista ja olin jatkuvasti pienessä nälässä. Enää en vaan millään muistanut miksi ihmeessä. Jokaista, joka alkaa laihduttamaan, neuvoisin miettimään etukäteen tuota asiaa. Pelkkä hyvältä näyttäminen ei riitä motivaatioksi niin kovaan työhön. Ja työtä se vaatii sellaiselta ihmiseltä, joka on ylipainoon taipuvainen.
Ja kun lähestyy neljääkymppiä, painonhallinta muuttuu vaikeasta lähes ylitsepääsemättömäksi, koska aineenvaihdunta hidastuu niin hurjasti.
Mutta totta on tietenkin, että en viihdy nykyisessäkään olemuksessani. Mutta laihdutuskuurille taas...? Empä tiedä.
Miten paljon pitää syödä - itse asiassa YLLÄTTÄVÄN vähän. Siis toki olen syönyt huomattavasti enemmän kuin aikaisemmin ja nimenomaan herkkuja, mutta en siis mättänyt jäätelöä pakettikaupalla tai suklaata levykaupalla, vaan lähes joka päivä vähän jotain ylimääräistä herkkua.
Miltä tuntuu? Todella huonolta. Olen aikaisemmin myös laihtunut lähes 40 kg kerralla ja ollut myös painonvartijoiden kunniajäsen, joten tiedän tuon huumaavan tunteen, kun painoa on pudonnut ja luulee sen pysyvän niissä lukemissa loppuelämän :)
Millä ruoalla lihoin? Aika hiilihydraattipitoisella ja lisäksi rasvaisella. Pitsaa kerran viikossa ym. Normaalia ruokaa isoja määriä ja lisäksi pieni määrä herkkuja lähes päivittäin.
Minäkin syön pitsaa kerran viikossa, syön paljon hiilareita ja jokapäivä harkkuja (suklaata, pullaa tms.). En harrasta liikuntaa. Miksi minä en ole lihonut 30 kg??
kymmeniä kiloja ja vastaavasti laihtuessaan laihtuvat nopeasti kymmeniä kiloja. Se on varmaan elimistölle melkoinen rasitus. Mutta varmaan se on niinkuin ap kertoi, että joka päivä pitää syödä hieman yli kulutustarpeen ja sitten ne kilot vaan kasaantuu.