Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini tuli pippaloista kotiin humalassa.

Vierailija
31.12.2011 |

Käveli itse sänkyyn asti ja nyt oksentaa.

Mitäs nyt tehdään?

Laitoin nukkumaan vadin viereen.

Olisko pitänyt saarna pitää?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 15-16 vuotiaana mielestäni on ns. "sallittua" juoda! Mutta ei tietenkään niin että sammutaan sitten jonnekin tienkulmaan. Minä olen sanonut 15v tytölleni että saa juoda, ja ostan hänelle myös aina juomat koska osaa juoda kohtuudella, ja tämä käytäntö on myös meillä toiminut :) Usein myös haen hänet autolla jos on ollut jossain pippaloissa, ettei sitten yöbussilla tarvitse lähteä kotiin.

Vierailija
2/40 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tämä naiivi herra/rouva olisi tehnyt? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2011 klo 22:53"]

Saarnaa ei kannata pitää heti aamulla (krapuloissa), vaan vasta illansuussa. Kiihkottomasti ja asiallisesti, anna nuoren itse kertoa mikä meni pieleen.

[/quote]

Kaikkihan siinä meni pieleen. Alaikäinen kun ei saa juoda ollenkaan alkoholia.

Vierailija
4/40 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2012 klo 15:38"]

Kyllä 15-16 vuotiaana mielestäni on ns. "sallittua" juoda! Mutta ei tietenkään niin että sammutaan sitten jonnekin tienkulmaan. Minä olen sanonut 15v tytölleni että saa juoda, ja ostan hänelle myös aina juomat koska osaa juoda kohtuudella, ja tämä käytäntö on myös meillä toiminut :) Usein myös haen hänet autolla jos on ollut jossain pippaloissa, ettei sitten yöbussilla tarvitse lähteä kotiin.

[/quote]

Eli olet rikollinen. Alaikäinen ei saa juoda eikä ole mitään syytä miksi pitäisi juoda. Lapsesi pitäisi käyttää aikansa opiskeluun eikä juhlimiseen

Vierailija
5/40 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2012 klo 11:28"]

Kaikille sattuu vahinkoja. Toiset kokeilee 15v. Toiset 18v. Toiset ei koskaan. Mutta jos kokeilu on mennyt pieleen, niin tärkeintä on, että uskaltaa tulla kotiin!

Juuri kuulin tapauksesta, jossa tyttö oli ollut todella humalassa ja joku kavereista oli vaan ehdottanut, että "viedään meidän kertsille nukkumaan, ettei vanhemmat saa tietää". Onneksi mukana oli jokunen fiksumpikin, jotka totes, että soitetaan jonkun kaveruksen äidille ja käsketään hakemaan. Lopulta lapsi vietiin päivystykseen vatsahuuhteluun. Kyseessä 16v. lukiolaiset.

Voi vaan kuvitella, että äitinä olisin kyllä ylpeä, että tajusivat soittaa äidin hakemaan. Jos kotona on kovin tiukkaa, niin uskaltavatko teinit soittaa kotia? Jos pelätään, että jäädään kaikki kiinni uskalletaanko soittaa ambulanssia?

Eli vaikka alkoholinkäyttöä ei hyväksytä alaikäisiltä kotona, niin siitä ei kannata tehdä liian isoa juttua. Jos vahinkoja sattuu, niin kotiin pitää uskaltaa tulla!
Järkeväkin teini joskus sortuu painostuksen alla. Ja kokeilunhalu on kumma myös järkevillä teineillä!

[/quote]

Ainoastaan idiootti juo alkoholia. Joten on turha puhua järkevistä mitään. Meillä on sääntö joka koskee myös aikuisia: koskaan kukaan ei tule asuntoon jos on ollenkaan alkoholia veressä. Joten voi jäädä sitten sinne missä onkin

Vierailija
6/40 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelinnumero on mun poikien kavereilla ja kehotus, että mulle saa soittaa aina, jos tulee jokin ongelma. Musta tykätään. Mun oma äiti oli myös sellainen lämminhenkinen.

Vierailija
7/40 |
14.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ainoastaan idiootti juo alkoholia. Joten on turha puhua järkevistä mitään. Meillä on sääntö joka koskee myös aikuisia: koskaan kukaan ei tule asuntoon jos on ollenkaan alkoholia veressä. Joten voi jäädä sitten sinne missä onkin

[/quote]

Sammukoon vaikka hankeen, mutta kotiin ei ole tulemista!

Vierailija
8/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla saarnat. muista kuitenkin että pääasia että tuli kotiin, ei sammunut ulos jonnekin.

Vierailija
9/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päityneen kanssa vaikuta mitään alkaa. Anna hiilitabletteja kun on ilmeisestikin juonut liikaa ettei saa alkoholimyrkytystä. Huomenna sitten kunnon keskustelut aiheesta. Minkä ikäisestä on kysymys?

Vierailija
10/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarnaa ei kannata pitää heti aamulla (krapuloissa), vaan vasta illansuussa. Kiihkottomasti ja asiallisesti, anna nuoren itse kertoa mikä meni pieleen.

Vierailija
11/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä asia et tuli kotiin.

Vierailija
12/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla saarnat. muista kuitenkin että pääasia että tuli kotiin, ei sammunut ulos jonnekin.

miten toimia. Voinko antaa nukkua? Vai pitääkö herätellä välillä yöllä?

Vierailija
13/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päityneen kanssa vaikuta mitään alkaa. Anna hiilitabletteja kun on ilmeisestikin juonut liikaa ettei saa alkoholimyrkytystä. Huomenna sitten kunnon keskustelut aiheesta. Minkä ikäisestä on kysymys?

Enkä niitä mistään saa tähän aikaan.

Vierailija
14/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten toimia. Voinko antaa nukkua? Vai pitääkö herätellä välillä yöllä?

Oliko kovinkin päissään? Jos kävi jo oksentamassa, niin maha on varmaan jo tyhjä, eikä enää lisää alkoholia ole imeytymässä vereen.

Vierailija
15/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tiuhemmin eka tunti, että reagoi normaalisti. Onneksi tuli kotiin, puhuttelu vasta, kun on aamulla/päivällä hereillä. Toisaalta, kotiin pitää saada/uskaltaa tulla aina vaikka olisi kuinka kännissä.

Vierailija
16/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkailla häntä. Tiedän tapauksen jossa poika oli aamulla vainaa kun oli sänkyynsä kuollut.

Vierailija
17/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen tarvitse saarnaksi kääntyä, vaan ennemmin keskusteluksi.

Vierailija
18/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias olisi saanut olla kolmeen ulkona, mutta tuli ennen yhtätöistä päissään kotiin. Meni sänkyyn ja vein vadin viereeen. Vieläkin oksentaa....

Hänellä myös eka kerta. Ajattelin olla saarnaamatta, mutta keskustellaan kyllä huomenna.

Olen tyytyväinen että älysi/uskalsi tulla kotiin.

Ja kun on noin huono olo, voisko olla niin ettei heti ensi vkl:na tarvitse kokeilla uudelleen ;)

Vierailija
19/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan vähäkään.

Vierailija
20/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias olisi saanut olla kolmeen ulkona, mutta tuli ennen yhtätöistä päissään kotiin. Meni sänkyyn ja vein vadin viereeen. Vieläkin oksentaa....

Hänellä myös eka kerta. Ajattelin olla saarnaamatta, mutta keskustellaan kyllä huomenna.

Olen tyytyväinen että älysi/uskalsi tulla kotiin.

Ja kun on noin huono olo, voisko olla niin ettei heti ensi vkl:na tarvitse kokeilla uudelleen ;)

Oletko ihan viisas?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi