Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini tuli pippaloista kotiin humalassa.

Vierailija
31.12.2011 |

Käveli itse sänkyyn asti ja nyt oksentaa.

Mitäs nyt tehdään?

Laitoin nukkumaan vadin viereen.

Olisko pitänyt saarna pitää?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 15v on kaverinsa kotona kylällä uutta vuotta vastaanottamassa. Uskon, että ei juo muutakuin limunadia. SItä siellä on kuulemma 10 litraa odottamassa!

Mies käy hakemassa pois joskus kahden maissa. SIlloin on jo kunnolla vuosi vaihdettu. EEI kaikki nuoret ryyppää, vaikka yhtenä yönä vuodessa yhdessä ovatkin.

Vierailija
22/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan vähäkään.

kahleissa pitää, etteivät vaan tee mitään kiellettyä? Ihan tervettä kokeilla kaikenlaista, eipä tarvitse sitten vanhempana sekoilla mitään - kunhan ei siis mitään satu. Juomista ei tarvitse eikä pidä hyväksyä, mutta eipä sitä estääkään voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan vähäkään.

kahleissa pitää, etteivät vaan tee mitään kiellettyä? Ihan tervettä kokeilla kaikenlaista, eipä tarvitse sitten vanhempana sekoilla mitään - kunhan ei siis mitään satu. Juomista ei tarvitse eikä pidä hyväksyä, mutta eipä sitä estääkään voi.

mutta ilmeisesti ainakaan palstalaisten lapset eivät ole fiksuja....

Olen ennenkin törmännyt täällä siihen että täällä pidetään ihan tavallisena sitä että teinit ryyppää joka viikonloppu ja törmäilee kännissä ties missä. Kun ei sitä estääkään kuulemma voi.

Vierailija
24/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omat teinit kotona. Ollaan yhdessä pelattu pelejä ja katsottu leffaa ja syöty hyvin...kohta sitten mennään yhdessä ulos ampumaan raketit:)

Vierailija
25/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan vähäkään.

Olen ennenkin törmännyt täällä siihen että täällä pidetään ihan tavallisena sitä että teinit ryyppää joka viikonloppu ja törmäilee kännissä ties missä. Kun ei sitä estääkään kuulemma voi.

ja jotkut nyhjäävät kotona. Ei se välttämättä kerro fiksuudesta mitään. Itse rymysin teininä pitkin metsiä, lukioaikana rauhoituin, E:n paperit tuli ja nyt opiskelen yliopistossa. En kyllä pidä ihan normaalina, jos teini tykkää vain olla kotona eikä käy missään esim. kavereiden kanssa. Tällä en tarkoita, että pitäisi juoda - kenenkään ei tarvitsisi kännätä. Mutta mielestäni sekään ei ole normaalia, että vaikkapa ala-asteikäinen ei koskaan tapaa kavereita, joten eipä teininkään kaverittomuus ihan tavallista ole. Ja kaverittomuudestahan se kotona oleminen kertoo - tai erittäin ankarista vanhemmista.

Vierailija
26/40 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään raivoa suljetussa huoneessa tai ryyppää juhlissa itseltään tajua kankaalle tai narkkaa jossain kadulla. Palstalaisten lapsille sellainen tuntuu olevan ihan tavallista touhua koska "teinejä ei oikein voi rajoittaakaan". Niin ja kun on niin kamalaa, jos joku on lapsilleen vähän ankarampi ja uskaltaa jopa kieltää niiltä jotain.

Vierailija
27/40 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15v tyttö, jonka kanssa ollut kaikenlaista harmia. Kerran olen hakenut kotiin bileitä, kun vaistosin, että hommassa on jotain pielessä (sanoi, että on yhden kaverinsa kotona eli ei edes lupaa bileisiin). Silloin oli niin humalassa, että oksenteli yöllä.

Tämän jälkeen on muutaman kerran tullut kotiin siten, että olen epäillyt, että maisteltu on. Olen sanonut hänelle,että tarkistan huoneen, jos minulla on pieninkään epäilys alkoholista ja kolme kertaa olen pari siideriä löytänyt. (huoneentarkistamisesta av:llä varmaan kivitetään, mutta minusta minulla on oikeus huolehtia lapsen turvallisuudesta)

Olen ottanut tytön kavereiden vanhempiin yhteyttä ja uskomatonta on se,että vanhemmat eivät usko lapsensa juovan.

Em syistä teini oli kotona uudenvuoden ja oli oikein iloinen ja tyytyväinen. Pari päivää ennen uutta vuotta riehusi kun ei pääse mihinkään, mutta kun kylässä oli perhetutut oli harvinaisen iloinen ja onnellinen. Kuulin kun yöllä puhui puhelimessa kaverinsa kanssa ja totesi, että hänellä on ollut kiva päivä :)

Vierailija
28/40 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ihan vähäkään.

Nämä kaksi teiniä kokeilivat ensimmäistä kertaa alkoholia.... Eli ei ole kyse joka viikonloppuisesta ryyppäämisestä ja törmäilystä :D

Olen kyllä sitä mieltä, ettei nuoria voi estää liikkumasta kodin ulkopuolella ja sulkea sisään esim. uudeksi vuodeksi.

t. sen toisen äiti

Vierailija
29/40 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri tarkoitin sinisilmäisyydellä.

Vierailija
30/40 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan omasta teini-iäatäni, että tulin kerran alaikäisenä todella humalassa kotiin. Pääsin ovesta sisälle, mutta äidin piti ottaa vaatteet pois ja laittaa nukkumaan. Kun seuraavana päivänä raahauduin lounaalle muun perheen jo syötyä (ruokana oli lihapullia!), en tietenkään voinut syödä mitään huonon olon takia. Äiti tuli viereen istumaan ja sanoi vain, että huono olo taitaa korvata kaikki saarnat :) Oikeassa oli! Tietenkin senkin jälkeen kännejä otin sekä teininä että aikuisena, mutta ihan kunnollinen ihminen minusta tuli. Ammatiltani olen opettaja :)

Vierailija
31/40 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hyvään perheeseen olen syntynyt.:) T: 17-v

Vierailija
32/40 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä juuri tarkoitin sinisilmäisyydellä.

Poika on tullut joka ilta kotiin viimeistään klo 21, ja lähtenyt joskus 19.30, ja ihan selvin päin on ollut tullessaan. Pelailee iltaisin tietokoneella ja käy punttisalilla.

Olen ollut aina hereillä ja kotona, kun tulee ulkoa.

Vierailija
33/40 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille sattuu vahinkoja. Toiset kokeilee 15v. Toiset 18v. Toiset ei koskaan. Mutta jos kokeilu on mennyt pieleen, niin tärkeintä on, että uskaltaa tulla kotiin!

Juuri kuulin tapauksesta, jossa tyttö oli ollut todella humalassa ja joku kavereista oli vaan ehdottanut, että "viedään meidän kertsille nukkumaan, ettei vanhemmat saa tietää". Onneksi mukana oli jokunen fiksumpikin, jotka totes, että soitetaan jonkun kaveruksen äidille ja käsketään hakemaan. Lopulta lapsi vietiin päivystykseen vatsahuuhteluun. Kyseessä 16v. lukiolaiset.

Voi vaan kuvitella, että äitinä olisin kyllä ylpeä, että tajusivat soittaa äidin hakemaan. Jos kotona on kovin tiukkaa, niin uskaltavatko teinit soittaa kotia? Jos pelätään, että jäädään kaikki kiinni uskalletaanko soittaa ambulanssia?

Eli vaikka alkoholinkäyttöä ei hyväksytä alaikäisiltä kotona, niin siitä ei kannata tehdä liian isoa juttua. Jos vahinkoja sattuu, niin kotiin pitää uskaltaa tulla!

Järkeväkin teini joskus sortuu painostuksen alla. Ja kokeilunhalu on kumma myös järkevillä teineillä!

Vierailija
34/40 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita 000 ja vatsanhuuhteluun ap!

Vierailija
35/40 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enään päästä ulos.

Vierailija
36/40 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On poliisin tiedossa...

Vierailija
37/40 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotko kertoa miehelle?

Vierailija
38/40 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko alkoholisti?

Vierailija
39/40 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia

n59

Vierailija
40/40 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 15-16 vuotiaana mielestäni on ns. "sallittua" juoda! Mutta ei tietenkään niin että sammutaan sitten jonnekin tienkulmaan. Minä olen sanonut 15v tytölleni että saa juoda, ja ostan hänelle myös aina juomat koska osaa juoda kohtuudella, ja tämä käytäntö on myös meillä toiminut :) Usein myös haen hänet autolla jos on ollut jossain pippaloissa, ettei sitten yöbussilla tarvitse lähteä kotiin.

Alkoholin ostaminen alaikäiselle on RIKOS!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä