Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä jaetaan kotityöt kun kummatkin olette töissä?

Vierailija
19.10.2011 |

Kuka tekee mitäkin?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pyykkään ja mies täyttää tiskikoneen ja siivoaa keittiön. Sit mä tuun ja pyyhin tasot puhtaiksi, enkä vieläkään ymmärrä, miten se ei kuuluis kokonaisuutena siihen keittiön raivaamiseen. Mut ihan sama.

Teini tyhjentää tiskikoneen ja eskarilainen lusikka-haarukka-satsin. Yleensä teini on kämminyt jotain, joten rangaistuksena se imuroi koko talon. Jos ei ole, minä imuroin ja mies tamppaa matot. Teini vie roskat.

Mies lämmittää veden ja talon. Mä vaihdan pyyhkeet ja lakanat, sekä kerään pyykit pitkin taloa pesuun. Maksan laskut ja setvin saapuneen postin pinkat. Hoidan asiat koulun ja eskarin kanssa. Mies pesee nuoremman hampaat lähes aina ja käy pyyhkimässä peffan. Mä laitan usein iltapalan, ellen komenna lapsia itse laittamaan.

Jos lapsilla on yrjötautia, mies jää kotiin. Jos niillä on paha räkätauti, minä jään kotiin. Jos ne on lievässä räkätaudissa, viedään mummolaan.

Ruokaa... Ehkä viikon aikana kerran syödään jotain valmista, kerran mummolassa, mä teen pari arkiruokaa, mies pari arkiruokaa ja mä teen viikonloppuna "paremman ruuan".

Vierailija
2/11 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsääntöisesti kokkaan viikolla, hoidan pyykit ja vaatehuollon, viikko imuroinnin ja pölyjen pyyhkimiset. Aamusella laitan esikoisen kouluun ja nuoremmat lapset tarhaan, kun menen myöhemmin töihin.

Mies kokkaa viikonloppuisin, tai sitte tehdään ruokaa porukalla. Isommat siivoukset tehdään myös porukalla, mies imuroi ja tomuttaa matot ja mä luuttuan. Miehelle kuuluu myös pihatyöt ja autojen ajokunnosta huolehtiminen, kuten huoltoon viennit, tankkaukset renkaanvaihdot ja pesut. Hakee myös nuorimmaiset tarhasta, kun pääsee aikaisemmin töistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkihuolto menee näin: Minä pesen ja ripustan märät, mies viikkaa kuivat kaappiin, lapset keräävät omansa kasasta ja viikkaavat omansa kaappiin.

Lakanat vaihtuu siten, että minä puran ja mies petaa. Lapset hoitaa omansa.

Vessa ja kissojen hiekkalaatikot on mun homma.

Mies suorittaa kasojen raivausta, mulle jää sitten se tarkkaa silmää vaativa pyyhkiminen ja loppusilaus.

Mies halusi mattoja, joten se saa ne puistella ja pestä. Mä imuroin ja luuttuan lattiat, koska siinä on mulla tarkka systeemi.

Päivittäiset tiskit koneeseen laittaa se, kenen mielestä se on sillä hetkellä tarpeellista. tää menee aika fifti-fifti.

Mä laitan ruuan melkein joka päivä, koska se on minusta kivaa. Kiireisiä päiviä varten kaapissa on puolivalmisteita, joista mieskin osaa jotain näppärästi valmistaa jos mä en ole ehtinyt kokkaamaan.

Roskat vie se, jonka jäljiltä roskispussi täyttyy. Sama henkilö laittaa uuden pussin tilalle.

Lapset hoitaa meillä metallin, lasin ja lehtien kierrätyksen.

Lapset pesee kylppärin ja saunan muutaman kerran vuodessa, tai sitten minä.

Miehelle kuuluu nurmikon ja pensasaidan leikkuu ja lumityöt, mulle kasvimaa ja kukkapenkit.

Vierailija
4/11 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaa??Kotityöt??

Mutta vastaus kysymykseen: meillä kotityöt on jaettu mulle. Mies hoitaa autoon liittyvät jutut ja satunnaisesti tyhjentää tiskikonetta. Ei mee ihan tasan, ei...

Vierailija
5/11 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivoaa, minä hoidan ruuat ja pyykit, molemmat tekee ne hommat joista tykkää. Lapset 12, 9 ja 7, joten he korjaavat omat sotkunsa ja auttavat kotitöissä, ainakin teoriassa :).

Kun tehdään isot ruokaostokset, käydään usein miehen kanssa yhdessä kaupassa (kantoapu, meillä ei ole autoa).

Asutaan kerrostalossa, joten pihatöitä ei ole. Mies pitää huolta fillareista, luistimista jne.

Vierailija
6/11 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sillä tavalla että olisi joku sopimus, että sinä hoidat nuo ja minä nämä.

Kumpikin tekee luonnostaan. Mies hyvin usein vie roskat ja hoitaa astianpesukoneen. Pyykkiä pesee kumpikin, kun tarve on. Kumpikin siivoaa. Tosin isommat siivoukset (ikkunanpesut, laajempi kevät siivous yms.) tehdään aina muna aloitteesta, mutta mies kyllä osallistuu, kun sanon, että tänään on ikkunanpesu.

Kaupassa käy kumpikin, se kumman aikatauluihin se paremmin kulloinkin sopii.

Lasten lääkärit, neuvolat yms. hoitaa se, jonka aikatauluihin se kulloinkin paremmin sopii.

Lapsia hoitaa kumpikin. Ja ruokaakin laittaa kumpikin. Viikonloppuna ruoan laitto taitaa olla enemmän mun homma, viikolla sen joka ehtii.

Vierailija
7/11 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ahdistaa sotku niin siivotaan urakalla. Noin 3x vuodessa. Ei ehdi useammin.

Säästöjä kertyy. Ei tarvitse ostaa kalliita imuripusseja ja sähkökin säästyy, kun ei imuroida.

Kerkeää myös harrastamaan paljon.

Haittoja on ettei viitsi kutsua ketään nirppanokkaa kylään, kun lattiat lojuu 20cm paksuudelta lehtiä ja oluttölkkejä+pizzalaatikoita.

Ei ole varaa siivoojaankaan, kun on mukava juoda viikonloppusin muutama olut ja syödä pari pizzaa.

Et mieluummin näin, kuin toisin päin.

-kahvituntilainen_

Vierailija
8/11 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesi saunan pesuhuoneen ja yhden vessoista sekä imuroi alakerran samalla kun minä olin kaupassa... Tänään minä imuroin ja pesen yläkerran sekä pari vessaa kun mies silittää itselleen paidat huomista työmatkaa varten:)

Samoin ruuan laittaa se joka ehtii tai keksii mitä syödään:) Meillä ei ole koskaan tarvinnut riidellä kotihommista, ehkä siksi olemme pystyneet rakentamaan 2 taloakin yhdessä:D

Vierailija
9/11 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans näin paitsi että mies ei tyhjennä sitä tiskikonettakaan. Ai niin, kyllä se pari kertaa vuodessa imuroi ja joskus jossain mielenhäiriössä on vienyt roskat ilman sanomista...

Jakaa??Kotityöt??

Mutta vastaus kysymykseen: meillä kotityöt on jaettu mulle. Mies hoitaa autoon liittyvät jutut ja satunnaisesti tyhjentää tiskikonetta. Ei mee ihan tasan, ei...

Vierailija
10/11 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kotityöt: astianpesukoneen käyttö, keittiön siivous, imurointi, roskien vieminen, lattiakaivon puhdistus

Minun kotityöt: pyykkihuolto, lakanoiden ja pyyhkeiden vaihto, kukkien ja puutarhan hoito, pölyjen pyyhkiminen ja tahrojen poisto, wc:n ja kylppärin pesu, lattioiden pesu, leipominen, tavaroiden järjestäminen

Vuorotellen/yhdessä teemme: ruuan laitto, kaupassa käyminen, ikkunoiden/saunan tms. pesu, jota tehdään harvoin

Vierailija
11/11 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sotkuinen, enkä ole kauhean tarkka tai kiinnostunut siivoamaan.

Mieheni tekee paaljon enemmän ja on nipotarkka ja olen aivan kypsä sen loputtomaan siivoamiseen ja höösäämiseen ja kauhisteluun.

Minä teen ruuat ja siivoan koko ajan, mutta ei riitä miehelle vaan se koko ajan kulkee ympäri kämppää siivoamassa.

Tasan ei käy onnen lahjat.