Pyysin miehen tuomaan jotain hyvää kaupasta ja mies toi...
kuivakakkua! Pettymys oli melkoinen.. onko sinusta kuivakakku herkkua?
Kommentit (71)
Voi ei ja miehesi jäi ilman pillua?
[quote author="Vierailija" time="25.01.2015 klo 09:32"]
Kyllähän hyvä tarkoittaa yleensä suklaata tai jäätelöä. T. mies.
[/quote] Ei kyllä olisi minulla tullut mieleen. Kesällä ehkä voisin tuoda jäätelöä, mutta en muuten.
Suklaa on suklaata, jäätelö on jäätelöä ja "jotain hyvää" tarkoittaa jotain kahvin kanssa tarjottavaa, esim. keksejä tai pullaa.
Ketjua lukiessani alkoi pirusti tehdä mieli hyvää. En halua vaivata vaimoani kauppa-asioilla vaan lähdenpä Lidliin ostamaan lauantaimakkaraa, tällä kertaa se on se hyvä, huomenna ehkä jätski.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 17:36"]Mies itse ajattelee, että kuivakakku on herkkua ja hyvää. Sanoin hänelle, että vain vanhukset pitävät tuollaista pula-ajan makeista herkkuna, mutta mies piti pintansa. Nyt se syö kakkuaan sohvalla ja juo cokista. Ikää on 38-vuotta.
ap
[/quote] ihan kuin mun mies se rakastaa sockerkaka och coca cola :D
Kuivakakku ei ehkä itsessään ole mitään herkkua, mutta hyvää kyllä! Jos mun mies toisi kuivakakkua kotiin niin murentaisin sitä syvälle lautaselle ja heittäisin päälle vähän maitoa tai vaniljakastiketta, näin siitä tulee herkkua.
Kuivakakku vastaa termiä hyvä. Mun tapauksessa se vois olla myös pähkinää, rusinaa, rypäleitä tai vaikka kirsikkatomaattia.
Herkkua tai makeeta ite pyytäsin jos haluisin esim. suklaata tai karkkia.
Mulle jäi vielä epäselväksi että mitä sen miehen olisi pitänyt tuoda?
Jos pyytäisin "jotain hyvää", niin mies toisi varmaan pullapitkon, viinereitä, munkkeja tai paketin keksejä. Itse tykkäisin enemmän siitä kuivakakusta, mutta tiedän että muut perheessä syövät mieluummin munkkeja (joista minä en pidä).
Itse en pidä juurikaan mistään makeasta jutusta, mutta "jotain hyvää" tarkoittaa kuitenkin meidän perheessä makeita asioita. En usko että mies toisi esim. avokadoa tuolla pyynnöllä, vaikka siitä enemmän pidänkin.
Jotkut ovat. Tiikerikakku ja sitruunakakku ovat.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2012 klo 17:38"]jäätelöä, tosin maistuu ne minullekin. Pullaa tai kakkuja ei toisi vaikka pyytäisin. Voisin kyllä elää pelkällä pullalla, mutta onneksi tykkään leipomisesta.
[/quote]
T. Läski palstamamma
Amatööri! Sun pitää tavuttaa, näyttää kuva ja piirtää se mukaan että mies osaa tuoda oikeaa hyvää. Oma on jo oppinut että "jotain hyvää" on graavikalaa,savukalaa,sushia tms. PAITSI kerrab kk se on suklaata :D
Ah, mulla alkoi tehdä mieli piimäkakkua :D Sitä äiti teki aina, kun olin lapsi.
Meillä mies leipoo itse kuivakakut ja ne on kyllä tosi hyviä! Tai siis tekee aina samanlaisia suklaakuivakakkuja, johon upotetaan vielä levyllinen suklaata palasina sisään. Ohje on muutenkin tosi muheva, jos en tietäisi että pakkasessa oleva puolikas on varattu miehen kaverille, voisin sulatella palasen.
Täytyypi tulla maistelemaan teidän kuivakakkujanne. Kyllähän hyvä tarkoittaa yleensä suklaata tai jäätelöä. T. mies.
Mä testasin eilen, mitä tulee jos pyytää jotain hyvää. Ensimmäiseksi tuli kysymys "mitä on 'jotain hyvää'?", vastasin että "en tiedä, jotain" ja kaupasta tuli minttusuklaata. Nam, minun suosikki maku-yhdistelmä!
Jos mies pyytäisi jotain hyvää, ostaisin ehkä sipsiä ja dippiä.
Mun mies tuo aina samat hyvät. Sipsipussi, pussi aakkoskarkkeja ja pussi noitapillejä. Joskus vielä suklaat lisäksi.
aina se kuivakakku kuivan kakkosen voittaa. terveisin märkä pirjo