LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Voi, kun täältä on tippunut paljon väkeä marraskuisiin :(. Pahoitteluja kaikille tasapuolisesti.
Tosin perässä tullaan varmaan ihan näillä näppäimillä. JOS se ovis oli ja JOS se oli silloin, kun kuvittelin sen olevan epämääräisistä tikkutuloksista huolimatta, täti kurvannee paikalle tänään. Mikäli ovista ei ollut, kuka tietää mihin mittoihin tämä kierto vielä yltää. Perjantaina pissin selkeääkin selkeämmän negan ja JOS se ovis olis ollut, niin kyllä se silloin jo olis näkynyt. Oireet kummasti häviää aina sen negatestin jälkeen :D.
Piinailijoitakin vielä onneksi on, joten jospa se lokakuunkin juna saisi vauhtia alleen.
Niisku
Nyt on jo parempi mieli, menkat on jo loppumassa ja kohta päästään taas yrittämään! Greippimehu on otettu tälle kierrolle käyttöön :)
Käyn varmaan täällä vielä katselemassa teidän kuulumisia, mutta taidan siirtyä tuonne marraskuisiin.
Toivotaan nyt vielä, että niitä plussia alkaa tulla!
AAmulla heräsin, mietiskelin, tunnustelin oloa, ei mitään.. menin vessaan ei mitään... päätin kokeilla paperilla ennen kuin teen testin-... TADAAAAAAAA siellä täti kukas muukaan!!
eli nyt joku muu!!! PLUSSATKAA!!!! toivotan onnea ja itselle muistutan että kuukausi se on seuraavakin..
ja kuten mies aamulla sanoi että voinhan ajatella pientä positiivista asiaa aina jos tulee negatiivinen tulos niin että silloin ensi talvrn thaimaan matka on aina vaan varmempi :) lohduttaa tietenkin jonkin verran :)
mupis kp1/29-? yk3
Marraskuun vauvaa siirryn minäkin yrittämään.
Ei se vaan auta itku markkinoilla, menkat nämä on. Pitkään elättelin toivoa jostain hämyvuodosta, mutta nämä vaan jatkuu ja menkkajomotukset tulivat seuraksi. Sentään alkoivat oletettua aiemmin, aina vähemmän kärvistelyä... Tosi pettynyt olo silti. Ja nyt pitäisi vaan aloittaa alusta. Pientä toivonkipinää nostattaa kaapissa odottavat ovistikut, josko niiden avulla sitten. Huokaus.
Sipsu kp 2/27 yk 2
Näköjään täti päässyt vauhtiin oikein urakalla monella :( EI KIVA!!!
Vilmis: Malta malta! Toivoa ei oo vielä menetetty, testin teit aika aikasin, ei muutaku uutta pian!
Mupis, Nipsu, Marjana, Mami, Muhku, raparperisyrän: Suuret pahoitteluni tädin tulosta :( Tsemppiä seuraavaan kiertoon tuhannesti!
Omaa napaa: Vatsatuntemuksia alkaa tulee viime kierron tapaan.. Yritän pitää pään pessimistinä ettei tulis niin kovaa laskua kun viimeksi. Vauvakuumeisen mieli se vaan tuppaa keksimään kaikenlaista, mietin jo sitäkin et jos olisinki raskaana, kun joillain menkat tulee raskaudesta huolimatta, hohhoh. Ehkä en kuitenkaan. Seuraavassa hetkessä mietinkin jo, että millon vois lääkäriin taas soitella..
En kyllä tässäkään kierrossa ovulaatiota ole tunnistanut, menkkojen jälkeen limat oli runsaammat, kunnes tuli usean päivän kestänyt sahara alapäähän, ja nyt taas runsaampaa?!? No, pakkohan sen oviksen on olla mulla aika aikasin (jos sitä siis ylipäänsä on) kun kiertokin on nyt ainakin teroluteilla ollut vain sen 24pvä.. Lämpöjä olen seuraillut tässä kierrossa säännöllisesti, kp 12 ja 13 oli lämmöt selvästi alemmat (36,4 ja 36,5) kun koko kierron ajan muina päivinä ollut 37 ja vähän yli. Omituista, sillä normaalilämpö mulla on ollut 36-36,4.. eikä yhtään kipeä olo ole edes tuolla 37,4.
Ovistikkuja olen minäkin jo harkinnut, pelkään vaan etten saa niihin mitään viivoja ja ahdistus kasvais. Miehellekin lupasin olla stressaamatta liikoja.. Mutta tää raastava epätietoisuus argh!!
...tosiaan rytinällä on täti tullut. No meidän loppujen pitää sit plussata! Eihän tästä mitään tuu jos ei koko kuulle plussia. Noo, pari viikon päästä ollaan viisaampia.
Lucija: lämpöjen perusteella näyttäis että sulla on ovis ollut juurikin siinä 12-13.pvän kohdalla, kun kerta selvästi lämmöt alhaisemmat. Mulla laskee sinä päivänä kun on ovis ja sit nousee heti ylös. Mehän mennään samoilla kiertopäivillä, joten saadaan jännäillä reilun viikon päästä! Saitteko tehtyä talletuksia kunnolla?
Nelli kp 17 dpo3
Pahoitteluni niille, joille täti tuli vierailemaan, mutta voimia uuteen yritykseen. Liput korkealle!
Mulla ei vieläkään mitään oireita. Toivottavasti se täti ei tulis ja pääsis raskaustestin ostoon ja sais sen toivotun plussan. Pahalta näyttää, kaks kraaterin kokoista finniä oli löytänyt tiensä mun leukaan, niinkuin yleensäkin kun täti tulossa.
Mutta jo ne oliskin jotain hormooninäppysiä mahd. raskauden toivossa. Kenties? ;)
Mitenkä toi lämmön mittailu? Mittaatteko mihin aikaan vrk:sta? Millon lämmöt korkeella ja alhaalla, kyselee tietämätön?? :)
Tänään vihdoin sain sen hymynaaman ovistestillä :) ihmeen myöhään kylläkin! saas nähdä kuinka pitkäksi kierto tässä vielä venyy. en kyllä enää edes odottanut tässä kierrossa näkeväni hymynaamaa… omituista omituista. vatsaa rupes myös tänään nipistelee ja turvottaa. pitäkäähän peukkuja!!
Taas on lähtenyt mopo kertalaakista käsistä. Jos ovulaatio oli kp 21, kuten epäilin, on viimeiset pari päivää ollut jomotusta "alapäässä" (dpo 2-3 -->). Lisäksi eilen käydessäni nukkumaan, vihlaisi oikealta puolelta alavatsaa. Aineenvaihdunta on ihan uskomattomissa kantimissa: koko ajan saa juosta vessassa. Tosin epäilen, että se johtuu lääkkeistäni. Mutta silti, kaikkiin, mitkä voisivat oireita olla, täytyy tarttua. ;)
Pettymys tulee olemaan rankka, jos mitään ei tapahdu. Mutta jos realisteja ollaan, niin eihän mitään tule tapahtumaan. Hittolainen, kun mopo ei pysy tallissa. Mitään testiä en aio tehdä ennen ensi viikon torstaita (kp 35, mikäli täti ei tuota ennen tule).
Kovasti tsemppiä kaikille piinailijoille! Pitäkää meidät ajan tasalla.:)
Terkuin Valkokuusi
Nelli: talletuksia tehtiin vaan parina päivänä oletetun oviksen aikaan ja päivää ennen. Vieraat ja sairastelu on nyt vähän rajoittanut tämän kierron puuhia.. ehkä innostuskin lopahtanut vähän.
Niin tosiaan oviksen aikaan tai hiukan ennen lämpö laskee ja nousee sen jälkeen normaalia korkeammalle. Tosin näin ei kaikilla käsittääkseni käy.. mutta eiköhän siitä jotain apua ole jos ovista ei muuten bongaa.
Nyt heiluu heiluu heiluu!!! ja toivottavasti on heilunut nyt jo kuitenkin aikaisemminkin! Nyt vaan onnea kovasti ja plussa tuulia! Ja sitten niitä jarrusukkia!! :)
käyn varmaan katselemassa tuolta marraskuisista aikas paljon miten täällä menee, ja toivotaan ettemme tapaa marraskuisissa!! +++++++++++++++
Jestas sentään mikä joukkomuutto täältä on käynyt marraskuisiin sitten viime visiittini! :-o Raparperisyrän, Muhku, Mami, Ems, Mupis, Sipsu ja Emmastiina: suuret pahoittelut!!!
Nelli: On muuten Mielenkiintoista tuo, että toisilla ovistestien plussasta ovikseen kestää paljon lyhyemmän aikaa kuin toisilla! Meillä ei päästy ässäilemään tässä kierrossa kuin kp10 ja kp15, ja hymynaaman sain kp14 aamulla ja illalla. Ennen minä luulin aina tuntevani oviksen, kunnes kuulin gyneltä, että en suinkaan ovuloikaan joka kuukausi! :-o Sittemmin olen lakannut uskomasta kroppani viestejä, paitsi että uskon sen, että ovis on vasta tulossa sillon kun miestä tekee PALJON MIELI.. ;-)
Pinks, Ritu ja Onnekas äiti: tervetuloa!
Vilmiina: Monella tuntuu tulevan ensin nega (koska liian aikaisin testattu..) ennen sitten plussaa. Toivottavasti sinullakin näin!
Valkokuusi: Me ollaan kaikki vaarallisia vauvaliikenteessä, tarkoitan, että täällä yhdellä ja toisella lähtee se mopo käsistä. Ei se mitään. Me ymmärretään!
Alexandra: Onpa erikoisen kuuloinen vuoto.. mutta jos se ei muuttunut "oikeaksi vuodoksi", ehkä se on kiinnittymistä tms. ?? Kiinnittyminen voi tapahtua 10-12 päivääkin hedelmöittymisen jälkeen, luin jostain. Yleensähän se on 5-7 päivää hedelmöittymisestä, mutta kuten niin moni muukin asia vauva-asioissa, myös tämä on yksilöllistä! Ja muistaakseni 10 päivää on lyhyt, muttei vielä liian lyhyt luteaalivaihe.
Elmu: pahoittelut tädistä sinullekin. Mutta tiedoksi: 26 päivää on ihan normaali kierto, ei syytä huoleen sen takia, että olis liian lyhyt kierto!
Nasulais: itkuherkkyys voisi johtua hormoneista. Elämä naisena on usein yhtä hormonien vuoristorataa, toivotaan että tähän itkuisuuteen olis ihanin selitys!
Niiskurouva: Miten meni muutto? Ja toivotaan nyt, että sinusta vaikka tulis se junanvetäjä?!
Nipsutin: Jännään mukanasi! Itse olen (taas….) päättänyt olla testaamatta ennenkuin menkat myöhässä, mutta saa nähdä kuin käy..
Lucija: Hyvältä näyttää lämmöt! Peukkuja pidän, että ovat koholla siitä oikeasta syystä!
Auringonkukkanen: Onnittelut hymynaaman johdosta!
Marjanalle paljon tsemppejä täältä! Itse en jostain syystä osaisi pelätä tai vierastaa inseminaatiota, mutta mulla menikin niin monta vuotta, että ajattelin jo meneväni yksin klinikalle, että ajatus ei ehkä siksi tunnu yhtään vieraalta enää? Olet paljon ajatuksissa, toivon sydämestäni että pääsisitte pian vihdoin odotuspuolelle!!
Lillyn galluppiin: Minä olen se ikäloppu esikoista kuumeileva 40v, joka on viimeiset 25 vuotta halunnut tulla äidiksi, mutta kukin miehistäni (pitkiä suhteita) "ei ihan vielä" silloin ollut valmis isäksi ja minä odotin, ja odotin ja sitten mies vaihtoi naista ja tämän kanssa hankki heti perheen… Näin kävi kolme kertaa mulle.. Pari vuotta sitten tapasin ihanan miehen, joka ei onneksi pahasti häkeltynyt, kun ilmoitin heti kättelyssä, että minä en sitten ehkäisyä halua käyttää, koska haluan lapsen! Siis kaksi vuotta "olis voinut tulla jos on tullakseen", mutta olen vain saanut kaksi kertaa raskaustestiin haamun, en mitään muuta. Suomessa gyneni sanoi (asun siis keski-Euroopassa) viimeksi jouluna käydessäni, että suoraan IFV:ään vaan, aikaa ei ole hukattavana! :-( Mutta asialle ei sen koommin ole tehty vieläkään mitään.
Meillä ei siis ole puhuttu jatkosta sen koommin kuin kerran ja se ei mennyt kovin hyvin :-( Tähän asti mies(!) on ollut jo vuoden päivät sitä mieltä, että hoitoihin vaan, mutta nyt kun asia on oikeasti ajankohtainen, mies on alkanut jänistää :-( Joten toistaiseksi edelleen ihan vaan luomusti Clomien avulla ja ilman liukkaria- siihen pyrin, mutta se ei aina onnistu.
).( Täällä mennään edelleen oudoilla epä-tuntemuksilla. Alavatsaa on nippaillut, mutta vain noin kerran päivässä kivuliaasti ihan hetken ajan, jos sitäkään, siis täysin erilaista siis kuin aiemmin, jolloin mulla on nippaillut pitkin kiertoa harva se päivä! Lisäksi kummallinen vilun tunne on vaivannut päivittäin nyt jo pitkään, mutta se varmasti selittyy tällä talven kylmällä, meilläkin sataa tänään lunta (eka kerta tänä talvena). Samaten tukkoinen nenä aamuisin. Mutta kun ei rinnoissa tunnu kertakaikkiaan miltään, vaikka kuinka nännejä nipistelis, niin SE tuntuu kyllä oudolta… Tuntuu vaan kertakaikkiaan erilaiselta, kokoajan on tuntunut. Kuin vatsa olis jotenkin jännittynyt tai "piukeena", ilman että olis vatsa täynnä. Vähän niinkun olis pissahätä, paineentunne, mutta ilman sitä pakottavaa vessantarvetta, jos ymmärrätte. Ja valkkaria on tullut kyllä kiitettävästi (valkkari on ystävä). Mutta koska ei ole mitään muita oireita, pelkään, että onkin jäänyt ovis tällä kertaa Clomeista ja Clearbluella nähdystä hymynaamasta huolimatta tapahtumatta. Noh, pianhan se nähdään. En aio tehdä mitään ainakaan ennen perjantaita, jolloin on kp30. Ovishymynaamat sain kp14 aamulla ja illalla, kp15 aamulla en enää. Siksi tuo kp30 vois olla hyvä päivä testata, jos ovis olis ollut kp15 tai kp16…
Kaikille piinaviikkoisille tsemppiä ja kulkekoon aika ripeästi jokaisella kohti sitä plussaa!! + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +
t. Gabriela kp 26/27-31 dpo 11
PS. Muoks: Tänään tuli todella etova olo lounaalla, kun ravintolan keittiöstä tuli palaneen haju! Kaveria ei oksettanut siinä vieressäni...
Muoks 2: Eilen tuli itku Meidän perhe-lehteä lukiessa lentokoneessa useaan otteeseen, siis herkkänä ollaan, voishan se olla oire sekin...
tsempeistä kaikille, hirrrveästi tsemiä ja onnenapiloita jokaiselle!
Jos en sano ääneen, enkä kirjoita, että vähän masentaa ja harmittaa, niin sitten en tunne niin. ;)
Tervehdys kaikille! Yksi jännäilijä vielä solahtaisi mukaan :)
Eli olen CS 35v 2 lapsen äiti (erityisen ihana poika 9v ja 6v tyttö) silloin tällöin palstaillut täällä, viimeksi viime kesänä, mutta kesken meni n. rv 7 heinäkuussa :( Mulla aikaisempiakin km jo 3-4 (aina ennen onnistunutta raskautta) Kolmas pienokainen olisi meille siis tervetullut jos tulisi eli ei hirmu yritystä. Nyt ihme kyllä tuntuu että olisi voinut tärpätä. Täti kävi 18.1 eli kp tänään tosin vasta 13 ja puuhailuja pe kp 10, yleensä mulla kyllä kierto suht säännöllinen 28 ja tunnistan usein oviksen ja limat. Nyt vaan jotenkin tuntui, että taitaa olla lyhyepi kierto, koska limoja ei oo enää näkynyt ja mun masu tuntuu jotenkin niin "täydeltä ja painavalta".. tosi outoa :O.
Mulla kyllä monesti tuntuu masu turpoavan kyllä joitakin päiviä ennen menkkoja, mutta eihän nyt olla lähelläkään lopukiertoa. Ja johtuuko sitten tämä kaikki vaan vauvahaaveista vai mistä lie, mutta jotenkin mulla on tunne että olisko nyt tärpännyt. Mulla kyllä on aikaisemminkin ollut näitä ihme vaistoja onnistuneista tärpeistä, mutta silti tuntuu hullulta :D Paljon paljon peukutuksia kaikille kiertoihin ja plussatuulia jokaiselle!
CelesteSebastian kp 13/28
Voi ei mupis, mä olin ihan varma että sä plussaat!!! :( Tosi harmi juttu, tsempitykset täältä ja pää pystyssä uuteen kiertoon. Ja sama juttu sipsulle! Pakkohan nyt jo kohta jonkun on plussata!!!? Gabriela, pinks, valkokuusi ja muut piinailijat: täällä on peukut pystyssä!
Niin ja CelesteSebastian: Tervetuloa joukkoon! :)
ON: Mua niiiiin ärsyttää tää kun pitää itteään kiusata keksimällä ja kuvittelemalla ties mitä oireita. Alaselkää särkee nyt vaan sen verran tutusti että eiköhän se täti oo täällä pian. Sais nyt vaan jättää tulonsa viikonlopulle, ettei tästä tuu mitään ennätyslyhyttä kiertoa. Mur sanon minä.
Nipsutin
Gabriela:
Onneksi olen saanut itseäni hieman tsempattua sitä inseminaatio varten, eikä se toimenpiteenä enää ihan niin kamalasti ahdista.
Minulla oli vaan niin kivulias se munanjohtimien aukiolotutkimus, että siitä jäi sellainen kammo tuohon, että katetria pitäisi survoa kohdunkaulasta sisään, kun pelkästään se sattui aika rutosti.
Mutta yritän ajatella vaan, että hyvällä asialla ollaan ja se toimenpide ei kestä kauaa ja sen ajan seison vaikka päälläni! Ennen tuota aukiolotutkimustahan en jännittänyt mitään mahdollisia hoitoja.
Emmastiina: Kiitos vastauksestasi. Tuo 10 päivää on tässä kierrossa kyllä turhankin lähellä, vaikka ovis olisikin ollut silloin heti tiistaina, jolloin sain hymynaaman (ja luulen että se oli silloin) niin siitä lauantaihin on juuri se 10-11 päivää.
Vilmis: Eipä ole ei…
Auringonkukkanen: Onnea hymynaamasta, nyt vaan hyödyntelemään!!
Gabriela: Kiitos tiedoista. Kyllähän tämä oikeasti pistää ihmettelemään ja huolestumaankin taas tämä tilanne… Ja sinun tilanteesi kuulostaa kyllä nyt oikein hyvältä! Jännityksellä odottelen perjantaita saapuvaksi, jotta päästään kuulemaan testauksen tulokset! Plussaonnea!
CelesteSebastian: Muistankin sinut viime kesältä! Tervetuloa taas joukkoon! Plussaonnea!
Marjana: Ymmärrän enemmän kun hyvin että huolestuttaa tulevat hoidot. Toivottavasti ne eivät ole kivuliaita lainkaan, vaikka aukiolotutkimus oli. Halaus!
Hirveä määrä on marraskuisiin tippuneita tullut jo, missä plussaajat! Nyt naiset plussaamaan siitä! Suuret pahoittelut marraskuisiin tippuneille, siellä nähdään ja plussaonnea teille muille!
ON: Vieläkään ei vuoto ole alkanut kunnolla. Öisin nukun pelkästään pikkuhousunsuojalla, eikä se ole mikään ongelma. Päivällä käytän tamponia varmuuden vuoksi. Luonnollisesti, vauvakuumeilija kun olen, tein testit tänä aamuna. Tänään kun tuosta ovisplussasta oli kulunut se 2 viikkoa. No, puhdasta negaa näyttivät molemmat testit. Eli, kohti marraskuisia tässä mennään. Edelleen ihmettelen että mitä tässä kropassa nyt oikein tapahtuu. Eilen varasin puhelinajan gynelle ja sainkin sen täksi päiväksi. Joten, toivottavasti saan häneltä jotain hyödyllistä tietoa. Pähkäilen sitä että josko tämä vuoto olisi ohivuotoa hormoneista ja tätiä vielä odotellaan?! Ongelmaksi muodostuu nyt kaiken lisäksi myös se, etten yhtään tiedä millä kp:llä mennään... Edelleen luonnollisesti toivon että vuoto loppuisi ja saisin sen plussan, mutta todennäköisyys on niin häviävän pieni, että marraskuisiin tästä kyllä siirryn. Huoli on suuri ja toivon tosiaan että gyne saisi minut rauhoitettua ja osaisi antaa jotain selkoa tilanteeseen.
Alexandra, kp33?? vai kp4??
Kiittää seurasta, kumartaa ja poistuu marraskuisiin. Onneksi teitä piinailijoita vielä on, joten josko sen junan saisitte käyntiin. Tsemppiä ja plussapuhureita!!!
Niisku kp1
Joko mupis testasi??? Tuu jo kertoon, jännittää sun puolesta!!! :) Mut kyllä nuo kp:t ja oireet
aika hyvältä kuulostaa ;) Vilmiina: mitä jos vaan testasit kuitenkin liian aikaisin? Tsemppiä nyt kovasti, toivotaan että jos se täti on tullakseen niin tulee pian, ja jos ei oo tullakseen, niin sitä parempi! :)))
Tsemppiä myös kaikille joille täti tuli ja nähdään marraskuisissa, luulen että loppuvkon aikana liityn seuraanne. Nää kierrot on niin tuhannen lyhyitä että epäilen että luteaalivaihe jää liian lyhyeksi.. En oo kyllä ovistestejä
koskaan kokeillut eikä tuo oviksen ajankohta mulle muutenkaan oo kovin selvä, ei oo mitenkään selkeitä oireita koskaan ollut siitä. Mistä te muut ootte niitä testejä ostaneet/tilanneet?
Kummasti sitä kuitenkin ihmismieli vaan kuvittelee kaikenmaailman oireita, siitä huolimatta että kumpikaan aiemmista raskauksista ei oo tässä vaiheessa edes oirehtinut yhtikäs mitenkään! Loogisempaa olis siis ennemmin kuvitella oireettomuus...
_Nipsutin_