Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET 2012

Kommentit (527)

Vierailija
361/527 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustatietoja: Tänä vuonna tulee täyteen 31 vuotta, aviomies täyttää 37 vuotta ja 3,5-vuotias esikoispoika löytyy myös. Pikkukakkosta siis yritetään. Ja sitten on miehen mukaan lapsiluku täynnä. Jollei sitten joskus käy ns. vahinko :) No, mun kropalla ns. vahinko tuskin on mahdollinen kun ei tuo raskautuminen niin kovin helposti tunnu luonnistuvan. Esikoistakin "väsättiin" nelisen vuotta.

Emmastiina: Mä kipuilen kanssa, mutta en kuitenkaan niin paljoa, että särkylääkettä joutuisin ottamaan. Alaselkää särkee ja alavatsaa vihloo. Tissikipu on mulla nyt siirtynyt takaisin vasemmanpuoleiseen, ihme homma.

Ja mulla on huono olo, ihan oikeasti! Oli jo aamulla melkein sellainen olo, että musta kahvi ei maistu. Mennessäni treenaamaan nieleskelin kuvotusta ja alkulämmittelyn aikana mietein oikeasti, että kerkeänkö juoksemaan vessaan jos tulee ylös ja että miten noloa se olisi. Ja nyt illalla juteltiin miehen kanssa niitä näitä, olin ihan poissaoleva ja sitten sanoin ääneen, että mulla on oikeasti huono olo.

Kääk ... Voi nää tietty olla menkkaoireitakin. Mutta voi kunpa ei olis!

Ps. Makkarakeitosta ei tosiaan ole kuulunut vähään aikaan.

Vierailija
362/527 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mami: oot ihan liian aikaisin luovuttamassa, ei vielä testissä mitään näykkään...mut tiedän tuon tunteen et pelkää jos nyt kolmatta ei tuliskaan kun kaksi ekaa käynyt helposti. Mullahan lapset jo -03 ja -05 ja pelkäsin eniten nyt vauvakuumeen tultua, että oon jo liian vanha tms eikä onnistukkaan enää niin vaan, joten helpotti siinä mielessä että raskaaksi syksyllä tulin, vaikkakin km:ään päättyi. Nyt sitä tietty pelkää että raskautuminen onnistuu mutta kaikki raskautumiset päättyy keskenmenoon kun on jo niin vanhat munasolut tai jotain (oon siis 36). Aina sitä jotain stressaa...

t. Nelli joka sai ovistestiin jo vahvemman viivan ja odottelee ovisplussaa huomiseksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Voi tiedän niin tuon pitkän kierron tuskaisuuden! Eron on huomannut niin selvästi, kun noilla Clomeilla on kierto lyhentynyt 4-5 päivää tai jopa enemmänkin. Tsemppiä piinaviikkoon. :) Ja kiitos herttaisesta kommentista. Halaus takaisin!

Sipsu: Ei uskota tuollaisiin uniin ollenkaan! Sinun pitää käskeä miehen piilottaa kaikki raskastestit ja keksiä sinulle muuta tekemistä. Järkevintähän se olisi oikeasti, kun odottaisi kunnes ne menkat on oikeasti myöhässä. Pirun vaikeaa se vaan on!

vilmis: Onneksi muutkin sortuu tähän aikaiseen testaamiseen, vaikka nega tulikin. Tsemppiä myös sinne suunnalle! Tuo kuvotus on lupaava oire. Varsinkin, jos et muuten siitä kärsi.

Emmastiina: Hyviä oireita, todella hyviä! Kun vaan se täti nyt tajuaisi pysyä loitolla.

Nassukka: Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen! Toivottavasti mieskin pysyy hereillä. =P

Mami, kiitos! :) Ja aikaiseen sinäkin testasit! Yritä olla hätäilemättä vielä. :)

ON: Henkisesti olen aloittanut valmistautumisen siihen, että alkuviikosta pitää soittaa lapsettomuuspolille. En oikeasti tiedä, miten järjestän itseni ensin sinne ns. infoon, jossa niiden pitää kertoa meille kaikki inseminaatiosta ja ilmeisesti myös muista hoidoista. Ja sitten itsessään sinne inseminaatioon. Minulle ei satu yhtään vapaapäivää sille viikolle edes, joten töistä pitäisi pystyä olemaan poissa joka tapauksesta, enkä todellakaan tiedä miten se onnistuu. Toivottavasti niillä siellä polilla on vinkkejä, miten nämä asiat saa hoidettua, jos ei halua töissä syytä kertoa. Miehelle on hieman helpompaa nuo aikataulujen järjestämiset, mutta minun on paljon hankalampaa saada vapaata töistä.

Ja sitten vielä lisäksi se murhe, että jos menkat nyt alkaa viikonloppuna, niin seuraava ovis on todennäköisesti myös viikonloppuna... Voi että, kun nämä asiat ei koskaan voi mennä helposti ja mutkattomasti.

Tottakai kuumeillaan vielä tämä kierto loppuun, mutta myös tänä aamuna testattu nega vähän vei uskoa pois tästä kierrosta. Rinnat kipeytyi eilen kunnolla, kuten aina loppukierrosta. Ainoa outo asia on, että iho on normaalia paremmassa kunnossa. Yleensä loppukierrossa aina alkaa kukkimaan. Tähänkin kyllä voi olla syynä ihan nuo pakkassäät nyt, jotka pitää ihoa kuivempana -> ei pääse kukkimaan. Kaikille oireille tai oireettomuuksille kyllä löytyy selitys. :D

Marjana kp 26/28-30 Dpo 12 yk 22

Vierailija
364/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mupis: Hienoahan se olisi saada nyt sitten viikonlopun aikana sinultakin plussa!

20vilmiina07: Oirelistasi on oikein hieno, miten kävi testauksen kanssa tänä aamuna?

Emmastiina: Kuulostaa mahtavalta nuo oireesi! Mikä tilanne on? Koska testaat?

Pinks: Minulla sama tunne, pessimisti ei pety (mutta yleensä loppua kohden sitä kuitenkin alkaa vähän optimistiksi ja pettyy :D)

Lilly: Ensimmäistä tässä edelleen kuumeillaan ja itse olen 27 ja mies 26. :)

Nipsutin: Tervetuloa joukkoon!

Nassukka81: Nautinnollisia oviksen hyödyntämishetkiä!

Mimmi#5: Kiva että sinulla on muutakin ajateltavaa, ihan rakennusprojektikin, hienoa!

Ems: Jos yhtään lohduttaa, niin siihen greippimehun makuun tottuu :)

Auringonkukkanen: Toivottavasti se hymynaama sieltä pian tulisi!

Mami: Periksi annetaan vasta kun täti tulee. Äläkä stressaa siitä vaikka pyörähtäisikin yk6 käyntiin, ole sen sijaan onnellinen että ensimmäiset kaksi siunaantuivat nopeasti. Toki, jos huoli kasvaa suureksi, niin voithan käydä gynellä puhumassa asiasta, jos tarkastaisivat että kaikki kunnossa. Kyllä se kolmaskin teille vielä suodaan, ehkä jo tästä kierrosta. Kaikilla se plussa ei tosiaan heti näy. Tsemppiä!

Nelli: Toivottavasti se ovisplussa sieltä pian tulisi, sopivasti viikonlopuksi!

ON: Ei mitään erityisiä tuntemuksia mihinkään suuntaan. Jotain pientä nippailua vatsassa, mutta sitä nyt on ollut km:n jälkeen joka kierrossa. Ei minkäänlaisia kiinnittymiskipuja mihinkään suuntaan :( Tunnen oloni hyvin "ei-raskaaksi", joten yritän jo henkisesti valmistautua siihen että se täti ensi viikolla saapuu. Toki toivon vielä ettei tulisi, mutta vaikea on uskoa ettei mitään oireita olisi.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Marjana: Onnea huomiselle testaukselle! Olet mielessä!

Alexandra, kp28/28-32, yk6+km+yk5

Vierailija
365/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ollu kiva kirjoittaa jotain superpositiivista mutta kun ei!

Menkat ei siis alkaneet. Ilman kattavaa luetteloa miljoonasta oireesta mä oikeesti "tiesin" olevani raskaana ja testi perhana -> nega. Ihan rehti sellainen. Ovistestiin kyllä saan niin kirkuvan plussan että.

Eli nyt vaan venaan tätiä kylään...tekis mieli hypätä kaivoon.

Vierailija
366/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra; Juu, tottakai olen onnellinen ja myös hyvin kiitollinen näistä mun rakkaista. Poden huonoa omaatuntoa kun täälä valitan, kun toiset yrittää sitä ensimmäistä... Mutta se huoli ei vaan silti poistu. :( Kaikki pitäisi olla ok, vasta kävin gynellä, joka tarkisti samalla että kaikki on kunnossa.

Olen valmistautunut että menkat alkaa viimeistään ti-ke. Olen aiemmissa raskauksissa testannut vasta kun menkat on myöhässä, joten pieni toivonkipinä on, että testasin liian aikasin. Tissit on tosi kipeet, ei tarvi ees koskea kun särkee niin. Mies vielä aamulla meni ja puristi toista >:( voitte arvata huusinko. Mutta niin ne on lähes aina ennen tädin tulemista.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille ja plussia nyt siskot. :)

Vierailija
367/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti mä en uskaltanut tehdä aamulla testiä. Mistä kummasta mulle nyt tämmöinen kammo tuli. En vaan halua nähdä sitä tyhjää testi-ikkunaa. No, huomenna on pakko aamulla testata, koska illalla on tiedossa kuoharia ja viiniä.

Mies tuli aamulla hammaspesulle, kun mä seisoin vessassa ja en tehnyt mitään, tuijotin vain peiliä ja painiskelin testatako vaiko eikö. No mies sitten kysyi, että mikäs mua vaivaa. Ja sitten sain sanottua, että raskaustestiä mietin. Että menkat pitäis alkaa näillä näppäimillä.

Sitten tarkistin vielä kalenterin ja tajusin, että mulla onkin tänään kp 30. Olen varmaan tietoisesti laskenut väärin :-)

Emmastiina olikin rohkea! Sanotaan taas se sama lause, että toivoa on niin kauan kunnes menkat alkaa. Eli tsem-tsem-tsemppiä! Mutta miksi sulla taas ovistesti näyttää plussaa? Häh? Laitahan kuva niin tuumitaan :-)

Mä koitan olla ajattelematta oireita. Etten turhaan lietso itseäni haaveilemaan. Ei oo kyllä yhtään menkkaolo. Toki mulla yleensä ne sitten vaan alkaa ilman sen kummempia ennakkovaroituksia.

Nenä on tukossa, kurkku on taas kipeä ja ilmassa on myös hiukan huonovointisuutta. Ei siis mikään oksu-olo, vaan jotenkin sellainen paha maku. En osaa selittää. Mutta mullahan on aina välillä paha olo muutenkin: Pahaa oloa koen ennen ovulaatiota, ovulaation jälkeen, ennen menkkoja ja menkkojen jälkeen :-) Pirun naishormoonit.

Ihanaa perjantaita kaikille!

Vierailija
368/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jännitti kovasti mitä tuleman pitää, mutta ei mitään :) Olo on kyllä nyt hieman sellainen että en epäilisi vaikka tulis nyt täti sieltä... selkää särkee ja alavatsaa alkaa jomottamaan eli voin kertoa että minä en ainakaa veturoimaan ala. annan kunnian seuraavalle :) ++++

Vierailija
369/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkaamaan kuulumisia:)

Toivon todella että moni teistä saa sen plussan nyt vihdoin! On niin mota pitkään yrittänyttä joihin itsekin lukeudun joten nyt se täti saisi viimein jo pysyä poissa!

Ovis on bongattu täällä ihan selkeesti! Maanantaina oli alamahassa nippailuja & tuntemuksia ja sitten tuli ne kunnon ovislimatkin! Ja hyödynnetty ollaan!:) Olemme muutenkin aika aktiivista sakkia sillä saralla, tosin miehen reissutyö sekoittaa välillä tahtia.

Mami: Meillä myös 2 ekaa tullut todella helposti ja siksi ihmetyttää että miksi se kolmas antaa odotuttaa itseään näin pitkään! Lasten välissä oli KU ja lokakuussa 2010 otettiin kierukka (kupari) pois. Siitä yk6 plussasin ja kesken meni:( Sen jälkeen onkin ollut muutama kemiallinenraskaus. Positiivista kait kuitenkin se että jotain kehossa tapahtuu! Itse kävin gynellä joka totesi kaiken olevan ok eli jos sinusta tuntuu siltä niin käy ihmeessä tsekkaamassa että kaikki on hyvin, saat ainakin mielenrauhan! Raskautuminen on kuitenkin melkoinen ihme eikä se aina voi heti tapahtua. Olen ihan varma että sen kolmannen vielä saatte ja toivottavasti se meillekin vielä suodaan:)

Plussatuulia ihan jokaiselle!

Ele kp mitälie

Vierailija
370/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Täytyy myöntää että itsellekin alkaa tulla hieman optimisti olo. Yritän kyllä kaikin tavoin estää.. Huomaan aina välillä ajattelevan että ei se täti välttämättä tulee enää pitkään aikaan kylään..

Ei vieläkään mitään oireita mistään. Ei tätistä eikä mahdollisesta raskaudesta.

Rupesin tässä yks päivä miettimään, ku joku vuosi sitte gyne sano et mun kohtu on pikkasen taaksepäin kallellaan. En sit älynnyt kysyä et vaikeuttaako se raskaaksi tulemista tai onko siitä jotain muuta haittaa esim. raskaana ollessa. Onko kellään muulla ollu tällästä?

Mutta tsemppiä! Toivottavassti kohta joku kirjoittaa uusimmasta plussa uutisesta ja me muut perästä! :)

Vierailija
371/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jo mainitsin että olen käynnyt gynellä ja kaikki on kyllä ok. Ihmetyttää silti mikä kestää. :(

Kiitos teille ihanista viesteistä, niitten avulla jaksaa paremmin eteenpäin jos se täti taas yllättää.

Vierailija
372/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsenkö mukaan ihan tuohon listallekin? Nyt siis kp 17/23-26.

Töissä oon joten ei ehdi sen enempiä kommentoimaan, mutta

Pinks:lle vain nopeasti: Mulla on kohtu ihan reippaastikin taaksepäin kallellaan, eikä siitä oo mitään haittaa. Rakennekysymys vain, eikä pitäisi mitenkään vaikuttaa raskaaksitulemiseen. Meillä on molemmat neidit saanu alkunsa ihan ekasta yrityskierrosta, joten senkään perusteella tuostaa taaksepäin kaltevuudesta ei oo haittaa ;)

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!!! Johan se jollekin se plussa pitäisi pärähtää..

_Nipsutin_

373/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilly: Mä oon 26-vuotias ja esikoinen haaveissa :)

Mami: Toivoa on niin kauan kunnes tädinpentele ilmaantuu, eli peukut pystyssä puolestasi!

Mupis: Mulla oli samoja tuntemuksia eilen joten toivotaan että ne johtuu jostain positiivisesta ;)

ON: Täällä vaan tätä ainaista odottamista ja tädin välttelemistä.

Toivottavasti tämä viikonlopun mukana hyökyisi tänne kunnon plussa-aalto!! :) Tsemppiä testailijoille!

Vierailija
374/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja perkele vielä siihen päälle! (sori ruma kielenkäyttö...)

Näin kävi että tipuin ekana marraskuisiin. Jos kaivetaan jälleen jotain yyber positiivista niin kierto on kellontarkka 28 päivää ja menkat alkaa aina DPO13.

Jään tsempittää teitä muita kunnes marraskuu on aika perustaa.

Vierailija
375/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeesti tässä töiden välissä.. On ei mitään edelleenkään :) olo on hieman positiivinen mutta en uskalla kovin vielä innostua kuitenkaan... Myöhemmin lisää.

Vierailija
376/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä Emmastiina! Eipä tuo kierron täsmällisyyskään välttämättä hymyä kasvoille nosta vaikka kuinka jotain hyvää koittaisi löytää. Mutta joo toisaalta sama saattaa mulla olla edessä ja ainoa positiivinen asia on sitten tosiaan se, että eivätpä ainakaan olleet menkat myöhässä. Mutta sitten jonain päivänä, tässä kierrossa siis sun sitten menkat onkin päivän myöhässä, jolloin tiedät siihen olevan vain yksi syy :-) Eiks niin?!

Mupis: Jännää! Testaatko huomenna? Olen pahoillani mutta nyt en muista enkä jaksa vanhoja viestejä selata: onko sulla tuntemuksia johonkin suuntaan?

ON: Mä en oikein tiedä miltä munsta tuntuu. Ehkäpä nyt on menkkakolotuksia alavatsalla ja niiden alkamiseen koitan asennoitua. Toiveikas olisin jos poltteluita alavatsalla ei olis. Mutta niiden ilmaantuminen ei tiedä hyvää. Voi mur. Mä niin jo luulin ja vähän jo elättelin toiveita.

Vierailija
377/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla pitkästä aikaa kertomaan hieman kuulumisia. Joku tuossa kysyikin, tunnistanko oviksen. Täytyy sanoa, että luulin niin, mutta en ole enää varma. :D Tikutin viikon ajan kp 10 - 16, hormonipitoisuudet vaihtelivat, mutta ovista ei tikun mukaan tullut, vaikka yhdessä vaiheessa niin luulin.

Nyt, kp 22, voisin vannoa, että ovis on meneillään. Totta kai tikut loppuivat, enkä päässyt nyt hakemaan lisää, eli arvalla mennään. Hirveä turvotus, alavatsakipua ja pistäviä kipuja alapäässä. Nyt illalla, kun laitoin koirille ruokaa, meinasin oksentaa.

Täytyy sanoa, että uskoisin kyllä lottovoittoon, jos tulisin raskaaksi nyt heti. Kuitenkin 10 vuotta yhteiseloa ja käytännössä ei ehkäisyä lainkaan. Onhan se kuitenkin niin, että aika hiljaista on ollut. ;) Toisin sanoen siis en nyt heitä kirvestä kaivoon, vaikka järkiminä yrittää niin tehdäkin. No, eiköhän tässä kohta lähde taas mopo käsistä. Katsellaan ja piinaillaan. :)

Vierailija
378/527 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilmiina: ei oikeestaan enään oo mitäään tunteita. aamulla särki selkää ihan vietävästi ja alavatsaa hieman jomotteli mutta se oli siinä.. sitten taas päivemmällä olin töissä ihan varma että nyt tuli täti kun silleen vihlaisi alavatsassa "tutun tuntoisesti" vaan eipäs ole saapunut hän vieläkään :)

sunnuntaina aattelin testata jos ei ennen sitä ole alkanut menskut. Enkä yhtään sen ajemmin sillä silloin ois ainakin kivasti mennyt yli ja vois "paremmin" mielin testata :) Vähän alkaa kyllä jännittään jo mutta en edelleenkään halua olla liian toiveikas ettei tuu ihan niin suurta pettymystä.

ja emmastiinalle sinne isot suuret halit!!

379/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain nopealla visiitillä tällä kertaa, joten en ennätä kaikkien tilanteisiin paneutua. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja ihanaa, että niin moni on piinaluhetkissä menossa! Plussia odotellaan!

Emmastiinalle kuitenkin suuren suuri halaus ja pää pystyssä kohti uutta kiertoa! Voipi olla, että tulen perästä parin päivän sisällä...

Ja oma napa... Testasin eilen aamulla negatiivisen tuloksen, joten en edes tänä aamuna viitsinyt testata. Arvelin, että testaan illalla vasta, koska suurella todennäköisyydella se on nega silloinkin. Sen jälkeen voisin avata miehen kanssa keskustelun aiheesta. Suorastaan ahdistaa, että pitää puhua jatkotoimenpiteistä ja nostaa tämä ongelma kirjaimellisesti pöydälle.

Meinasin jo eilen tiuskaista asiasta jotain, kun ärsyynnyin mieheen hetkellisesti (pikkujuttu ja minulla särki päätä ja ärsytti), mutta onneksi hillitsin itseni. En tosiaankaan halua, että tätä vauva-asiaa otetaan esiin koskaan hermostuneena tai että siitä jää mitään negatiivisia tuntemuksia. Siinä hoitoon lähtemisessä on itsessään jo riittävästi ahdistavia tuntemuksia. Eli tänään yritän jotenkin rennosti avata sen keskustelun, että molemmille jäisi hankalasta asiasta kohtuullisen hyvä mieli...

Minulla on siis paha tapa vain ilmoittaa, että "varaan sen ja sen ajan ja sinun pitää sitten tehdä sitä ja sitä" (luontainen organisaattori, heh). Tässä asiassa haluaisin kuitenkin pyrkiä olemaan mahdollisimman hienovarainen, että mies ei koe itseään painostetuksi mihinkään hoitoihin tms.

Marjana kp 27/28-30 Dpo 13 yk 22

Vierailija
380/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm...mielenkiinnolla olen nyt seuraillut kroppaani tän viikon. Mietin vaan miten luotettavia nuo ovistestit oikeasti ovat. Tai etenkin noi halvat Davidit. Eli kun niissä sanotaan että irtoaminen tapahtuu 24-36 h kuluttua siitä kun saa positiivisen tuloksen testiin. Minulla ei ainakaan niin mennyt, eli:

Ke kp 12 ja to kp 13 selkeät ovismerkit kropassa (eggwhite, kipuilua jne.)mutta o-testi negaa ja lämmöt alhaalla.

Pe kp 14 testi plussaa klo 13 ja 17 vielä varmistin ettei oo haalennut, lämmöt alhaalla. Ei enää limojaainakaan illalla.

Tänä aamuna lämmöt korkeella. Eli ovis on selkeesti mulla tapahtunut samana päivänä kuin testi plussaa. Tuo selkeä lämpöjen kohoaminenhan näyttää sen irtoamisen varmimmiten.

Eli tiedoksi vaan siskot, ajoittakaa puuhailut selkeesti ENNEN ovisplussaa. No meillä mies kotiutui yöllä ja saatiin hommat hoidettua, luulisi sen munasolun siellä elävänä vielä olevan.

Mä tykkään kaikenlaisesta itseni mittailusta ja testaamisesta esim. urheilussa, joten mulle passaa luontevasti myös nää lämmöntestailut ym. en tosiaankaan ota niistä stressiä vaikka jonkun mielestä saattaa kuullostaa hassulta tällainen tarkkailu. Oon tämmöinen tiedemiesnainen ;)

Marjana: hieno asenne sulla tuo rentous ja rauhallisuus. Varmasti hyvä juttu että positiivisella mielellä kumpikin etenette. Mutta voipi myös olla ettette tarvi koko conversationia tänään jos hyvin käy! Peukut.

Nelli kp 15 dpo 1