LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Musta tuntuu, että oon laskenut taas kerran kp:t väärin. Selasin tuossa eilen kalenteriani ja kas kummaa sinne olinkin merkinnyt, että täti olisi tullut jo 17.1, kun olin siis laskunut että vasta 18.1 oli täti tullut, mutta en taas kerran muista kuinka asia oikein oli.. muista kyllä että silloin luistelemassa käytiin lasten kanssa ja mies oli ylitöissä ja pitsaa syötiin, mutta mutta tuliko täti myös samana päivänä kylään?? Oon kyllä aivan uskomaton aina tässä!! Viimeksi kesällä kävi sama juttu silloin tärppikierrossa. No onneksi heittoa on vain taas se 1 päivä ja vieläpä tärpille paremmalle puolelle :D Eli kai nyt sitten mennään jo kp 17 :O Vieläkin kyllä ihmettelen että oon jopa merkinnyt tuon 17.1 kalenteriini vaikka jotenkin tuo 18.1 on mielessä..
Saatiinhan se plussa viimein tänne, loistavaa :)) Ihana tuo testikuva! Nyt kovasti plussaonnea lopuillekin piinailijoille, ainakin pinks:llä ja Valkokuusella alkaa olla kohta testipäivä käsillä! :)
Vilmis: pahoittelut tädin saapumisesta, mutta onneksi sentäs saapui lopulta eikä enempää odotuttanut itseään, sen verran raastavaa se odottelu aina on kun venyy.
Itelle oottelen 99%:sti tätiä kylään huomenna tai lauantaina :( Menkkoja edeltävä rintojen arkuus alkaa selvästi hävitä, joten täti kurvannee paikalle pikapuoliin :/ Toivon kuitenkin että viivyttäis tuloaan tuonne sunnuntaille saakka,
jotta tää kierto olisi edes sen 25 pvää ja jotta mun vajaan kahden viikon päästä oleva kolmen päivän työreissu ei osuis ihan niin pahasti oletetun oviksen päälle... Muuten tässä saa melkeenpä suoraan pudottautua joulukuisiin
eikä marraskuisiin :) Noh, uuteen kiertoon vaan, vaikka kyllä se taas vähän kirpaisee ettei tää kolmonen tunnu tärppäävän yhtään niin helpolla kun kaksi ensimmäistä.
_Nipsutin_
Vilmiina: Suuret pahoittelut menkoista :-( Paljon onnea seuraavaan kiertoon!! Olet kyllä kiltti jos jaksat päivitellä täällä; helpommin näkee missä mennään, kiitos! Ja tosiaan, eipä sitten tarvi sitä etelänmatkaa perua! ;-)
Pinks: JOko testasit? Toivottavasti ei ala sun menkat, vaikka siltä tuntuskin. Aika monet ovat sanoneet, että ennen plussaa tuntui siltä että menkat alkaa just! Pidän hurjasti peukkuja!! Ja tiedän NIIN hyvin sen turhautumisen ja kiukunkin tunteen kun joku kertoo tulleensa vahingossa raskaaksi... Katkerilta tunteilta ei voi välttyä, kun on pitkään itse yrittänyt... snif.
Valkokuusi: Millon ajattelit testata? Hajujen yökötys ja kummallinen olo voi olla hyvä merkki...
Nasulais: Minä kun en niitä limoja useinkaan bongaa, mutta oviksen lähenemisen todellakin huomaa kun miestä tekee kokoajan mieli!! :-D Ihan toimiva konsti luonnolta! ;-)
Nelli: Täällä meilläkin on kyhyhylmä!! Miinus 7 oli kotoa lähtiessä. Kävelin parikymmentä minuuttia ison puiston läpi töihin ja täällä vasta huomasin, että ohhoh, reidet jääty :-o Johtunee siitä, että en käytä pitkiä housuja, vaan paksuja sukkiksia ja hametta... Yläosa pärjäsi ihanan uuden Suomesta ostamani takin ansiosta hyvin! :-D Mutta eihän nää meidän pakkaset ole mitään Suomeen verrattuna ja onkin kiva kauhistuttaa työkavereita kertomuksilla elävästä elämästä pohjoisesta.. ;-)
CelesteSebastian: Olisko sulla alkanut viimeksi illalla menkat? Sillonhan (jos alkaa klo 18 jälkeen) lasketaan kp1 vasta seuraavasta päivästä.
_Nipsutin_: Meillä on sama juttu, aikatauluongelma marraskuun suhteen. Että jos alkaa niin alkas sitten pian! Jos tänään alkaa, ehtis kp12 vielä saamaan ennenkuin ollan taas eri maissa... Sen lähemmäs ovista ei seuraavassa kierrossa osuta :-( Joten saattaa jäädä taas yksi kuukausi välistä. SE jos mikä ottaa päähän!!! Ei haluaisi missata yhtään kuukautta, todellakaan, kun se hiekka tiimalasissa valuu niin hirveetä vauhtia.
Oma napa, joka ei ole näin hoikka heh ).(
Eilen tuli kerran hennon vaaleanpunaista pyyhkiessä, muttei sitten muuta. Tänä aamuna hennon beigeä tuhrua. Tuntuu "märältä", kuin menkat alkais pian :-( Ja niinhän niitten laskujeni mukaan pitäskin tänään, kun on dpo 14. Sais kyllä niin mielellään olla alkamatta!!! Sylini ja sydämeni olisivat NIIN valmiita vastaanottamaan kauan ja hartaasti odotetun esikoiseni !!!
Plussatuulia ja onnea kaikille!!
t. Gabriela kp 29/27-31 dpo 14
PS. Kerroin aiemmin ystävän lapsen syöpäepäilystä.. Niinhän siinä kävi, että kyseessä oli väärä hälytys! Olin aivan raivona kun kuulin!! Minkälainen lääkäri (tässä tapauksessa kaksi lääkäriä!) sanoo vanhemmille sanat "syöpä" ja "leukemia" ilman, että lapsella ne todella ON??? Belgialainen lääkäri… Onneksi siis kyseessä on kuitenkin väärä hälytys, ainoa ongelma on alhainen hemoglobiini, jota nyt tarkkaillaan.
NelliN: On ne lämmöt ollu aika korkeella. 36.7 tänä aamuna, yleensä oon aika matala lämpöinen, ollut joskus 34 ja jotain. Hyvä merkki!
Gabriela: En testannut. Enkä pääse tänään kaupunkiin ostamaan testiä :( Mut hyvä juttu on se ettei tätiä oo näkyny, vaikka kova tunne on et ois tulossa.
ON: Mulla on ollut mielettömän kylmä viimeiset kolme päivää. Välillä oikein kylmä hiki pukkaa. En tiiä johtuuko näistä lähemmäs -30 pakkasista vai jostain muusta ;)
Sitten mulle on tullu ihme ahmimisoireita. kokoajan nälkä, en tiiä kuvittelenko?
Harmi, kun en tänään pääse sitä testiä ostamaan :/
Huomenna kyllä, oli pakkaset mitkä oli, niin lähen kyl käymään apteekissa. Räjäytän vaikka auton käyntiin :)
Oisko suositella jotain hyvää testimerkkiä? Itse ajattellu sitä apteekin omaa. Mitenköhän se testi toimii, joka näyttää että kauan on ollut raskaana? Onko kokemuksia?
Kauan kannattaa pidätellä virtsaa ennen ku tekee testin? En siis pysty heti aamuvirtsasta tekemään. Mitenköhän mä maltan ottaa huomiseen.. Jännittää ihan sikana! Kokoajan vaan vessassa ravailen ja tarkistan tädin tilanteen. Mulle tulee varmasti yliaktiivinen rakko kohta. :)
Näin viime yönä unta et täti tuli. Heräsin neljän jälkeen vessaan ihan paniikissa, et nyt se täti tuli, mutta ei! Sain huokaista helpotuksesta.
Pitäkää mulle peukkuja, ettei se täti nyt tuu pilaamaan mun intoa!
Muille paljon onnea jännitykseen, toivottavasti alkais kaikilla kohta tärpätä! Tsemppiä!
pinks: täällä ollaan peukut pystyssä!!! hirmuisesti ei ole kokemuksia noista testeistä, mutta mulla kaapissa odottaa jo nyt clearblue digitaalinen testi :) …..jos pääsis itsekin parin viikon sisään testiä tekemään!
Mun mielestä raskaustesteissä sanotaan, että kannattaas pidätellä 4 tuntia, joka ei kyllä ole helppoa muuta kuin yöllä nukkuessa! Että mahdollisimman pitkään. Apteekin omalla on käsittääkseni aika hyvä maine luotettavana testinä. Itse olen saanut pari haamua Predictorin earlyllä, jota en suosittele koska muilla on tullut negaa sitten ;-) Digitaalinen on tietysti siitä kiva, että ei tarvii arvuutella, vaan se sanoo selkeästi suomen kielellä että "raskaana"!
Tsemppiä ja plussaonnea!! :-)
Mua myös jännittää kovasti, että pääsiskö huomiseen asti, ja aamulla testaisi??
Mukavaa iltaa, siskoset!
t. Gabriela kp 29/27-31 dpo 14 (edelleen!) ;-)
Kiitos myötäjännittämisestä!
Ei oo tätiä kuuluunu, vaikkakin edelleen tunne et alkaa hetkenä minä hyvänsä..
Gabriela: Testaa säkin huomenna ja otetaan tupla plussat! Päästään sit yhdessä tonne odottajien osastolle ;)
Mä pidän peukut ja varpaat pystyssä meidän molempien puolesta!
Huomiseen!
Rutkasti tsemppiä pinksille ja Gabrielalle! Olen hengessä mukana ja jännitän teidän puolesta. :) Voi kun päästäisiin kaikki kolme tuonne odottajien puolelle! ;)
ON: En mä ajatellut testata kuin vasta viikon päästä, mutta en jaksa uskoa, etä sinne asti päästään. Koko ajan on semmoinen olo, että täti tulee ihan näillä näppäimillä. Vatsa on koko ajan kipeä, vähän mistä milloinkin. Eilen turvotti ja yskiminenkin sattui, mutta luulen, että kivut johtuivat jostain muusta. Tänään on kivistänyt lähinnä navan kohdalta viiltävästi, plus tietysti ihan perus-menkkajullinnat ovat voimissaan.
En mä jaksa uskoa millään, että tästä tulisi munia saati poikasia. Ostin jo vehnänalkioöljyä ja greippimehuakin uutta kiertoa silmälläpitäen. Olisihan se maailman kahdeksas ihme, jos tästä tärppäisi. (huomaatteko, kuinka yritän väkisin palauttaa itseäni maan pinnalle? :D )Nyt ei auta edelleenkään kuin piinailla.
Oi että, ritulle mielettömästi onnea plussast a!!!
Muok.. tämä söi loput viestistäni enkä jaksa kirjotella uudestaan.. onnea kuitenkin piinailijoille. Toivotan plussakasta huomista ja viikonloppua!
Mahtuisko vielä tähän lokakuun jännittäjiin yks mukaan, vaikka ylläpitäjä on ilmeisesti siirtynyt marraskuisiin itse? :)
Olen lukenut teidän muiden kirjoituksianne, ja jännänny puolestanne hirmuisesti! Nyt ajattelin, että ois kiva tulla jännäämään itsekin tänne teidän kans. Ja ritulle onnittelut plussasta, mahtava juttu!! :)
Tietoa minusta: Olen 22-vuotias ja kihlattuni on 28-vuotias, itse jätin e-pillerit pois jo vuonna 2011 tammikuussa, siitä asti olemme olleet sillä linjalla, että vauva on tervetullut jos on tullakseen. Nyt on yli vuosi jo vierähtänyt, eikä plussasta ole ollut tietoakaan. Oon käynyt kahden viimeisen kuukauden aikana sekä lääkärillä että gynekologilla. Selvis, että minulla on tosi epäsäännölliset kuukautiset ja PCOS, eli munasarjojen monirakkulaoireyhtymä. Sen vuoksi, ei siis ole aiemmin tärppäilly vauvahommissa.
Mutta nyt on ollut ensimmäinen "oikea" kuukausi raskautua, olen syönyt tammikuussa Terolut- ja Clomifen-kuurin ja nyt saa jännäillä, onko niistä ollut apua :) Miehekkeen kans kyllä ollaan vauvelia jo ooteltukin vuosi. Sais jo tärpätä :D Oireina on ollut nännien arkuutta ja väsymystä viime aikoina, mutta nehän ei mitään vielä välttämättä kerro.. Toivossa on kuitenkin hyvä elää, hehhe! Täällä menossa kp 19/28-30.
Mahtavaa lukea teidän muiden kommentteja, toivon kaikille paljon plussatuulia, jotka jännäilevät nyt tän asian kanssa! :)
-huuliharppu-
Huomenta. Olisipa mulla iloista kerrottavaa, vaan ei ole. Tein sitten testin aamulla ja niin nega kuin olla ja voi. Ja ta-daa, näyttäisi myös, että tästä päivästä tulee kp 1. Mieli on ihanasta auringosta huolimatta maassa maan jäätyneessä rakosessa. Ajatuksissa pyörii vain "Miksei mulle suoda lasta??? Joudunko loppuelämäni kärsimään siitä, että odotin joka kerta että mies olisi valmis, odotin kai sitä oikeaa miestä, ja jään siksi sitten ilman lapsia, joita olen koko ikäni halunnut?!?" Mulla ei ole koskaan ollut muuta isompaa haavetta, toivetta, päämäärää kuin tulla äidiksi. Itkettää ja surettaa. Olen aika hajalla.
Mutta, eihän tästä ole kuin suunta ylös- ja eteenpäin.... Huomenna on jo varmaan parempi päivä. Vaikka oloa ei todellakaan helpotakaan se, että tiedän, että koska menkat ilmeisesti alkoivat nyt niin helmikuun ovulaatio jää hyödyntämättä mitä luultavimmin, koska olemme vaihteeksi eri maissa :-( Joten joutunen valumaan suoraan joulukuisiin - taas. Kuinkahan mones "joulukuinen" yritys tää onkaan meillä jo?? Kolmas vissiin.
Toivon niin sydämestäni itselleni vielä joskus sitä plussaa. Ja sitä odotellessa kaikille teille lopuille lokakuisille nyt ihan tässä pian!!!
murtunut Gabriela kp 30->1
PS. Tervetuloa huuliharppu. Älä pelästy, yleensä täällä ollaan paremmalla mielellä ;-) Onnea yritykseen!
oon tosi pahoillani sun puolesta. Se on niin epistä että toisille suodaan heti raskautuminen ja toiset joutuu odottamaan kierrosta toiseen. Mutta onneksi olet noin positiivinen ihminen että näet jo valoa taas pilven takana. Niinhän se on että pitää rypeä "pohjalla" silloin kun on paskaa niin sieltä pääsee sitten taas nousemaan ylös. Vietä sellainen itsesäälipäivä, syöt karkkia ja luet hömppälehtiä peiton alla niin huomenna kaikki on paremmin. Mulla auttaa! :) Toivon kovasti että pikimmiten teillä tärppää ja saat pitkän odotuksen jälkeen sen parhaan palkinnon syliisi!
Nelli
Minäkin olen pahoillani sinun puolesta, sinulla tuo vauvayritys nyt vastustaa oikein urakalla.
Mutta usko tai älä, kyllä se "aurinko paistaa vielä risukasaankin". :)) Minä oon ainakin itsellä huomannut tuon, että vastoinkäymisistä huolimatta kaikki kääntyy vielä parhain päin. Ajan kanssa.
Paljon paljon haleja ja tsemppiä sinulle Gabriela! :) Kannatan myös NelliN ehdottamaa karkki + hömppälehti-päivää, hemmottele itseäsi kaikin keinoin. Olet sen nyt ansainnut! :)
Pakkasterveisin -huuliharppu-
Pakko käydä täällä päivittäin katsomassa mitä muille kuuluu. Todella suuri harmi että tämä kuukausi on aiheuttattanut mielipahaa niin monelle kun täti on tullut kaikesta huolimatta :( Toivottavasti saisin monta kaveria tuonne lokakuisten odottajien ryhmään, vielä tällä hetkellä siellä on todella hiljaista. Samalla haluan kiittää tuhannesti kaikkia onnittelijoita, lämmittää todella paljon mieltä teidän kommentit. Toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun saakka. Joku oli kysellyt että mikä on fiilis, vielä on aika epätodellinen olo mutta maaliskuun 12 päivä varmasti asia konkretisoituu kun päästään käymään neuvolassa. Muutenkin olo on aika seesteinen ja odottava :) Pidän peukut ja varpaat pystyssä, että tulisi paljon plussia! Aurinkoista päivää kaikille T: Ritu
Onnea Ritulle,pakko myöntää että hivenen kateellinen :) Ja pahoittelut Gabrielalle :( Huomenna sitten häntä pystyyn ja tavoitetta kohden.Toivottavasti teillä tärppäisi pian!Tää odottelu kun ei todellakaan ole kovin mukavaa!
Itse yritän nyt suhtautua positiivisesti,joko on tärpännyt ja jos ei niin maanantaina lääkäriin.Tai siis joka tapauksessa maanantaina lääkärin pakeille mennään,kun ei silloin vielä tiedä.Mutta joo,ainakin päästään sitten alkuun tutkimuksissa jne.Pieniä toiveita tottakai elättelen tärpistä,mutta ei huvita tippua kovaa ja korkealta,joten aika skeptinen.Oireista kun ei oikein osaa sanoa onko se vaavi vai täti...Ensi viikon alussa se sitten viimeistään selviää.Parhaamme ollaan ainakin yritetty ja lisäksi greippimehua ja punaviiniä latkinut,joten loppu on sitten jonkun muun käsissä :D
Mukavaa viikonloppua kaikille!Mä suuntaan saunaan,siitä soffalle ja vähän karkkia :)
Huuliharppu,tervetuloa!Toivottavasti teilläkin pian onnistaisi!
Noniin.. Eilen piti kirjoitella seuraavaa:
Pahoittelut kaikille tädin yllättäneille, suurensuuri tsemppihali!! Välillä tulee oikeen tippa silmään kun lukee teidän tarinoita vuosien yrittämisestä.. :(
Onko muuten kauan yrittäneet harkinnut adoptiota? Me on miehen kanssa jo sovittu, että jos omaa ei ala kuulumaan niin heti kun ikä riittää minulla (25v on ikäraja adoptioon) niin alotetaan adoptioprosessi. Toisaalta se on raskas homma, mutta ollut teiniajoista asti mun unelma.
Kierto lähenee loppua ja raskaustestit alkaa hohtamaan vessan kaapissa.. :D Oireita ei paljoa ole ollut, nännit nyt tullut hieman aroiksi ja nännipihat turvottaa reilusti. Vatsatuntemuksia edellisen kierron tapaan, ehkä jopa vähemmän!
Millon mä uskaltaisin testata, mitä mieltä ootte? En millään jaksais odottaa keskiviikkoon, kun sillon pitäis periaatteessa menkat alkaa kun hormonien syönti loppuu tiistaina! Tätä tuijotellessa miettii että miksei jo.. http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=9 Tosin päivä päivältä paremmat mahikset plussaan! Palauttakaahan mut maan pinnalle :D :D Täti sieltä kuitenkin saapuu ennemmin tai myöhemmin..
Gabriela: mä olen myös todella pahoillani. Kyllä lapsettomuus on sellainen koettelemus etten heti toisenlaista keksi. Kun puhutaan siis terveistä ihmisistä. Minä vierestä seurasin 7 vuotta ystäväni yrittämistä ja niitä itkuja ja syytöksiä, suruja ja masennuskausia. Ei siinä oikein muuta osaa sanoa, kuin että uskoa täytyy vaan jaksaa ja tukeutukaa toisiinne niin paljon, kun voitte- rakkaus on aika parantava voima :) Sama jokaikiselle pitkän linjan yrittäjälle! Koittakaa jaksaa!
RITU: Voi aivan mahtavaa, onnea!!
Ketkäs olis testipuikon äärellä? Itsellä on nyt 3 testiä kaapissa odottamassa ensi viikon torstaita. Kp on jo 33, mutta koska minulla ei koskaan ole ollut säännöllisiä menkkoja, tämä ei vielä mitään tarkoita. On niiiiiiin vahva menkkatunne; riehun ja raivoan, makeanhimo on KÄSITTÄMÄTÖN ja "supistelee" sekä orastavasti kivistelee. Ihan mutu-tuntumalla sanoisin, että alkavat vkonlopun aikana. Jos ei, torstaina testaan.
... koska tarkasti asioita ja muistiinpanoja (kyllä, teen joka päivä) tarkastellessa laskin 1+1; ovulaationi taisi olla sittenkin vasta kp 23. Oireet täsmäsi, samoin lämmöt ja tunne. En vaan rekisteröinyt sitä, koska oletin sen jo menneen. Siitä tasan viikko, 31.pvä, oli pitkin päivää vihlontaa, repimiskipuja, kivistystä, jomotusta ja juilimista. Oletin jo menkkojen alkavan, mutta ei. Ja nyt lämmöt on nousussa! Tänä aamuna 36.8 jo! Siispä halusin leikitellä ajatuksella, että se oli kiinnittymista :))))
Mutta en tiiä, kroppa ja mieli taistelee. Limailu on hyvin kirkasta ja ohutta, mutta kipuilut taas... ja mielialat+se makeanhimo+nälkä. Mitään oireita ei muuten tosiaankaan ole. Tuntuu vaan, että tulossa ovat. Kahtellaan ja ootellaan! Testipäivänä kp 39, jolloin menkkojen olisi jo pitänyt alkaa edellispäivänä minun luteaalivaiheen mukaan. JÄNNÄÄ!!
-Kiova ja kp 33/dpo 10?
Pinks: lämpöjen mitailun olen ainakin itse todennut hyväksi menetelmäksi oviksen tunnistamiseen. Eli lämmöt mitataan (mieluiten suusta) aamulla heti herättyä ja joka aamu samaan aikaan. Itse esim. tulee mitattua aina noin klo 7. Lämmöt alkukierrosta alhaalla ja nousee jopa 1 asteen oviksen tapahduttua. Lämmöt romahtaa taas kuukautisten alkaessa, jos raskaus alkaa lämmöt jää korkealle. Mitäs sun lämmöt on nyt? Itsellä ainakin ne oli korkeella kun plussasin. Lokakuun käyrää kun vilkaisen (jolloin raskauduin) niin oviksen jälkeen lämmöt nousivat lähelle 37 ja siellä pysyivät. Siitä varmaan johtuu viluinen olo, mikä on usein raskausoire ja mullakin aina ollut.
Auringonkukkanen: onnittelut hyvästä oviksen hyödyntämisestä ;)
Gabriela: sun oireet kuullostaa todella hyviltä, etenkin tuo viluntunne! Peukut!
Ritu: onnea!!! Ihanaa kun saatiin se veturinkuljettaja. Mitkä fiilikset nyt?
Valkokuusi: hyvät oireet sullakin! Tuo hajujen ällötys on niin sitä!
Nasulais: juurikin näin on täälläkin että himot katossa vähän ennen ovista. Kyllä se kroppa vaan on viisas!
Vilmikselle pahoittelut! Ja suuri kiitos että jaksat päivitellä meidän tietoja vielä.
ON: ei oikein mitään. Lämmöt oli mukavan korkeella tänään (36.4). Tosiaan kun tutkailin tuota lokakuun raskautumiskierron lämpökäyrää, niin mun lämmöt on nousseet dpo 7 vielä korkeammalle oviksen jälkeisestä. Oliskohan ollut kiinnittymisestä johtuvaa?
Nelli kp 20/28 dpo 6