Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET 2012

Kommentit (527)

Vierailija
381/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tytön kierto on aivan sekaisin, tai sitten on muuten vain koko nainen sekaisin. Kuukautiset kestivät sen 2pv, ja sellaista pientä veristä limaa tuli aina pyyhittäessä, mutta sekin loppui lyhyeen. Miehen kanssa juteltiin, ja päätettiin, että yrittäminen saa loppua, jos tulee niin tulee. Toki sitä itse jotenkin sen asian aina ajattelee, että yrittää saada pienen ihmeen aikaan, mutta toisalta, mitä sitä itseään sillä stressaamaan. Ainakin omalla kohdalla pientä turhautumista on havaittavissa, ja aina kun on mahdollisuus, että raskaana on, niin kroppa menee aivan sekaisin..parempi lopettaa.

Tosiaan tulee jos on tullakseen. Toivon teille kaikille aivan mielettömän paljon plussa onnea, ja jään taustalle haamuilemaan ja jännitän teidän kanssa :)

Vierailija
382/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu huuteli äitiä puoli neljän aikaan aamulla. Kävin peittelemässä hänet ja päätin sitten samantien testata. No eipä siihen tikkuun sitten testiviivaa tullut. Harmittaa ihan älyttömästi. En halua enää herätellä toiveita, että josko kuitenkin testasin liian aikaisin. Kyllä se näkynyt jo olisi, ainakin haamuviivana. Voi mur.

Alkaisivat sitten menkat tänään että kierto pysyisi raameissaan. Keskimääräinen kierto mulla on 28 tai 29 päivää. Pituudet 30 ja 31 on olleet jotain ihan yksittäisiä satunnaisia sattumuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkään ei täällä siis mitään oo tullu.. Nyt on ihan älyttömän kylmä itsellä. olen sisällä peiton alla villasukkineen päivineen ja kädet on ku suoraan pihalta tulleella. Toivottavasti vaan en ole kipeäksi tulossa ja siitä johtuen täti on päättänyt myöhästyä. :) pelon sekaisin tuntein siis kohti huomista.. :)

Ja vilmiinalle nyt sinne isot voima halit mikäli täti tulee!!

Vierailija
384/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä sitten kävi että täti tuli taas kerran. :'( Kävin veskissä ja tuhruahan sieltä jo tuli, varmaan hanat aukeaa huomenna...

Kuka haluais aloittaa marraskuun ketjun?

385/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami, voi kurppa sentään! :( Tädille napakka potku persuuksille, että tajuaa pysyä seuraavan kerran poissa.

Täällä on lenssu nyt päällä, oon ollut parina iltana ihan tajuttoman väsynyt ja mennyt aikaisin nukkumaan, tänään päälle vielä kevyet kolmen tunnin päikkärit. Nokka vuotaa ja joudun niistään koko ajan, näytän ihan Nasse-sedältä!

Vierailija
386/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimasti on kuumeilijoita heti alkuvuodesta, kiva:)

Liityn jo valmiiksi marraskuun kuumeilijoihin, jos vain sopii. Olemme miehen kanssa molemmat kolmekymppisiä ja neljättä kullannuppua kuumeillaan. Aiemmat mukelot ovat syntyneet -04, -06 ja -09. Poistatin hormonikierukan 26.1. ja tyhjennysvuoto alkoi eilen eli 27.1. Kierukan aikanakin tuli tuhruvuotoa ja viimeinen tuhru alkoi 23.1. Voisikohan siis olla noin kp 5/30 menossa?

Peukkuja kaikille plussaukseen!

T. Onnekas äiti

Vierailija
387/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun kuumeilijat avattu. Tervetuloa mukaan, toivottavasti osanotto on kuitenkin erittäin vähäistä...

Mä niin tsemppaan teitä!!!

Vierailija
388/527 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan täälläkin alkoi menkat keskiviikkona jo, kylläpä on erilaisia kiertoja ollut, 28-43 päivää, höh...että marraskuulle lompsin tästä.:/

Vierailija
389/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Eipä tunnu tulevan sitä hymynaamaa tuolla ovistestillä :p onko kellään kokemuksia, mitäs nyt sitten kun tuntuu välistä jääneen?............ Toki jatkan kyllä vielä pari päivää testailua, mutta rupee kyllä toivo häviämään.

390/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli, minulla myös se ovulaatio voi tulla hyvinkin äkkiä ovisplussan jälkeen. Jossain kierrossa testasin illalla o-testillä negan, aamulla sitten plussan ja oviskivut alkoivat vain 3 tuntia sen jälkeen. Eli kannatan myös sitä ennen ovisplussaa puuhastelua, ettei mene ohi kokonaan.

vilmis: Onko tätiä kuulunut?

Mami, voi itkut! Hali sinne suunnalle!

Raparperisydämelle myös tsemppiä tulevaan!

Auringonkukkanen: Voihan se toki olla, että aina ovista ei tulekaan. Tai sitten et vaan bongannut sitä. Sekään ei ole mahdotonta. Muutama kierto käsittääkseni pitäisi seurailla testeillä ja jos ei ovista löydy, niin sitten ottavat verikokeella selville, että tuleeko se.

ON: Negahan se minun eilisiltainen testi oli, joten itku kurkussa otin asian puheeksi miehen kanssa. Hänen ensimmäinen reaktio oli hieman kylmä vastaus, että "pakkohan se aika on sitten varata". Yleensäkin hän sanoo hyvin lyhyesti vastauksen, jos asia on epämiellyttävä, kuten nyt tämä, että pitäisi sitä aikaa varata polille. Sitten kun hän huomasi miten stressaantunut minä olen siitä, koko mies pehmeni täysin. Lopputilanne oli, että minä vollotin itkeä ahdistustani ja mies rauhoitteli. Jännitin varmaan osaltaan koko keskustelua niin paljon, että kun sain suuni auki, niin se olo laukesi itkuna. Ovat vain jotenkin niin vaikeita asioita.

Nyt on siis kuitenkin parempi mieli. Menkat ei ole vielä alkaneet, mutta voivat alkaa millä hetkellä tahansa. Soitan sitten heti polille, kun ne alkavat. Toivon kuitenkin, että niiden alkaminen venyisi mahdollisimman pitkälle, että seuraava ovis ei osuisi sitten viikonlopulle... Ja tietenkin rukoilen sitä pientä ihmettä, että ne ei alkaisi ollenkaan. :)

Marjana kp 28/28-30 Dpo 14 yk 22

Vierailija
391/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se pinon veturi oikein viipyy? Hurjasti on täti käynyt yllättämässä, pahoitteluni. Kyllä nyt joku täältä veturiksi ja vetää muita mukaansa plussajunaan lokakuisille!! Onneksi täällä on vielä oviksen bongailijoita ja uusia. Tervetuloa ja tsemppiä ovislöytöihin ja tuleviin piinapäiviin.

Mupis: sulle pidän suurta peukkua, että plussa pärähtäisi testiin. Toivottavasti palelu merkkais muuta kuin flunssaa. Jokos siellä ollaan testattu?

Vilmiina: Voi kurjuus, että negaa näyttää. Toivottavasti täti tulisi pian, tai sitten nega olisi ollut väärä hälytys!

Mamille ja raparperisydämelle ja muille tädin vierailusta kärsineille, tsemppiä uuteen kiertoon!

Marjanalle: Pahoitteluni negasta! Voimia tädin odotteluun. Toivottavasti tuo polille meno kuitenkin auttaisi, vaikka varmasti rankka kokemus tulee olemaan. Hurjasti virtuaalihaleja!

ON: täti kurvasi eilen iltapäivällä tuhrutellen ja yöllä hanat auki kunnolla..eli tänään kp 1/29-48 ja marraskuuhun tipahdettiin.. Se mikä ihmetyttää, että lyhin kierto varmaan reilu vuoteen? Oiskohan pillereiden lopetuksen jälkeen vuonna 2008 lähtien ollut vain 2 kertaa kierto kp 29. Mitä tapahtui? Progesteroni verikokeen tulokset lääkärin pitäis huomenna soitella, en uskalla edes arvata onko ovulaatiota ollut. Enkä tiedä mitä ajatella kumpi tahansa vastaus sieltä tulee. Olen vain niin ihmeissäni kierron lyhyydestä. Greippimehua tuli juotua kierrossa ja tuntui, että oli kuivaa kuin Saharan autiomaassa. Limat jäivät tyystin pois. Siitä huolimatta elättelin hieman toiveita. Mutta lämmöt tippuivat perjantaina ja tiesin, että sieltä se täti tulloo taas. Mahtoiko greippimehu tehdä mulla päinvastaiset? Sillä aina kun mulla on ollut lyhyt kierto (30-33) niin limaa on tullut suht paljonkin ennen oletettua ovista ja jälkeen nännit ja rinnat kipeytyneet aina samalla tavalla. Nyt kyllä nännit kipeytyivät, mutta limat puuttuivat. Noh ei auta ihmetellä, vaan taidanpa käydä gynellä kurkkaamassa uudelleen tällä kertaa alkukierrossa niin näkee kasvaako siellä mitään rakkuloita, joista olis edes mahdollista saada jotain aikaiseksi.

Muhku marraskuulle... pitäkäähän lippu korkealla

Vierailija
392/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Toivotaan kaikki sormet ja varpaat ojossa että täti ei tule sitten kuitenkaan! ja jos kuitenkin se pahin tulee niin kovasti tsemiä sitten testeihin!

Muhku: Koskaan en ole kuullut että kuivuminen johtuisi mehusta, mutta mistäpäs sen tietää :)

ON: ei mitään.. aamulla kun heräsin olin varma että nyt on täti kurvannut nurkille, mutta ei näkynyt ja sitten kun testi ois pitänyt tehdä, meni pupu pöksyyn ja en uskaltanut koska en halua sitä negaa sieltä... jos kuitenkin ootan vielä tän päivän ja huomenna aamulla?? :) Mistäs sen tietää jos vaikka tänään sitten alkaa itsestään ilmotteleen.. on nimittäin rinnat sen varta kipeet että en ihmettelis.. No katsotaan..

393/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi hieman paniikinomaisissa tunnelmissa, kun vessassa havaitsin vaaleanpunaista limaa... Noinkohan ne menkat olis nyt jo alkamassa :/ Mukava tietysti ettei tämän kauempaa tarvinnut pillereiden jälkeen odotella, mutta kyllä vaan kovin tyhjä olo tulee. No, kaipa tilanne tämän päivän aikana ratkeaa. Jännittää! :(

Vierailija
394/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmien harmi Mami, Raparperisyrän ja Muhku. Nyt täysi tähtäys marraskuuhun :-)

Marjana: On vaikea ja ahdistava asia. Ja ihan kamalaa, kun se asia pitää vaan nostaa pöydälle. Mua ahdistaa itseäni ajatus inseminaatiosta enkä usko, että me koskaan edes siihen tullaan lähtemään jos clomeista yksinään ei apua saada. Mutta meillä se onkin eri asia, yksi lapsi kun jo on. Vaatii varmasti aikaa totutella ajatukseen ja jollain tavalla hyväksyä se. Voimia! Millä testillä testasit? Aamulla vai illalla?

ON:

No joo, eihän ne menkat vielä myöhässä ole pisimmän mahdollisen kierron mukaan laskettuna, mutta kun jo ennen vuoden takaista keskenmenoa ja sen jälkeisen muutaman tasauskuukauden jälkeen kierto on ollut nakutettu 28-29 päivää. Myöhässä siis nyt ovat. Ja uutta testiä en uskalla tehdä. Katselen tässä viikon verran mitä tapahtuu.

Jos oikein haluan kiusata itseäni niin mähän testasin esikoisen raskauden kun menkat oli yli kuukauden myöhässä (rv oli siis jo lähemmäs 8) ja sen vuoden takaisenkin tajusin testata kun tajusin menkkojen olevan viikon myöhässä. Että eihän mulla ole hajuakaan vaikkeivät nekään olisi edes haamuna näkyneet aikaisissa testeissä.

Mulla ei ole yhtään menkkaolo. Vatsa kramppasi ja poltteli perjantaina ja olin ihan varma, että menkat alkaa yöllä tai viimeistään la-aamuna. Mutta kivut loppuivat kuin seinään ja sen jälkeen ei ole ollut yhden yhtäkään menkkakramppia.

Mä en tiedä mitä pitäis ajatella. Ehkä mun painonpudotus on nyt sekoittanut kropan. Niin se varmaan on.

Mupis: Testaatko huomenna?

Tsemppiä kaikille oviksen metsästäjille! Ja niinhän se on, että vapaata puuhailua ovistestiin tuijottamatta. Sitä kun ei oikeasti tiedä, että milloin se ovulaatio ihan varmasti tapahtuu.

Vierailija
395/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuihin nimittäin. Menkat alkoi ihan reippaasti eilen illalla, joten täälä jo Kp 2. :O Ja mä kun odottelin menkkoja alkaviksi vasta sitten Kp 31. Nyt oli kierto siis "vain" 28 päivää. Jotain positiivista. :)

Paljon tsemppejä ja haleja kaikille, toivottavasti EI nähdä marraskuisissa. ;)

Marjanalle oikein iso ja lämmin voimahali. Olette miehesi kanssa rukouksissani.

Vierailija
396/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis vieläkään mitään.. tänään olen laukannat vessassa varmaan noin tunnin välein ellen hieman tiuhempaakin.. liekkö menkkojen alku hommaa jotain uutta siis mitä ennen ei ole tapahtunut vai mitä mutta ei siis menkkoja vieläkään :)

enköhän mä huomenna aamulla testaa jos ei yöllä ala :)

397/527 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksista! Ihania olette!

Vuoto on alkamassa eli tänään jo muutama tippa tullut. Huomenna on siis varmasti virallisesti kp 1, kuhan vuoto käynnistyy kunnolla.

Siirryn tästä siis marraskuisiin ja yritän huomisaamuna soitella lapsettomuuspolille. Toivottavasti pääsen läpi, kun sinne on joskus hirveästi muitakin soittajia... Ehkä niillä on siellä ratkaisuja sitten kaikkiin kysymyksiin inseminaatioon liittyen.

Plussatkaa hyvät naiset!!

Marjana

Vierailija
398/527 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami, Raparperisyrän: Pahoittelut tädin tulosta!

Ele: Kiva kun käyt moikkaamassa ja hienoa että ovis on teillä nyt taas todella hyvin hyödynnetty!

Emmastiina: Suuret pahoittelut marraskuisiin tipahtamisesta ja kiitos uuden palstan aloituksesta. Siellä nähdään!

Valkokuusi: Onnea piinailuun!

Auringonkukkanen: On ihan normaalia että jää ovis väliin, vaikka eihän se kivaa ole tietenkään.

Marjana: Suuren, suuret pahoittelut sinulle!!! Hienoa kuitenkin että saitte jo miehesi kanssa keskusteltua jatkosta. Jostain syystä tuntuu että ne asiat on aina miehille vaikeampia, vaikka usein kuitenkin on niin että enemmänhän siinä nainen joutuu käymään läpi. Iso halaus ja paljon tsemppiä sinulle! Marraskuisissa nähdään.

ON: Takana harvinaisen outo viikonloppu, noin kierrollisesti. Eli, tämähän on ensimmäinen kierto, missä käytän hormoneja ihan "kunnolla" ja gyne varoitteli että kierto voi venyä. Hymynaaman sainkin sitten vasta kp18. Lauantaina, eli kp29, päivällä vihlaisi oikein kunnolla ylösnoustessa vatsasta ja sen jälkeen jomotteli sitä samaa kohtaa koko päivän ja sitä on jatkunut aika ajoin sen jälkeen. Samana iltana alkoikin sitten aivan yhtäkkiä myös tuhruttelu, jota on jatkunut sen jälkeen. Ensin totta kai toivoin että olisi kiinnittymisvuotoa, mutta on siis jatkunut sen jälkeen edelleen. Luin myös että hormoneista voi tulla ohivuotoa, mutta voisiko sekään jatkua näin jatkuvasti? No, henkisesti totta kai olen yrittänyt jo ottaa sen niin että tätihän se on, nyt vaan odottelen että josko se kunnollinen vuoto nyt sitten vihdoin alkaisi ja "päästäisi minut kärsimyksistäni". Toki, aitona vauvakuumeilijana, edelleen toivon ettei vuoto tästä lainkaan vahvistuisi, vaan päättyisi. Ja todennäköisyys siihen on mikä? Aivan olematon :D Eniten tilanteessa huolestuttaa se että täti saapui nyt sitten jo näin aikaisin, eli todella lyhyt oli tuo luteaalivaihe tässä kierrossa. Siitä olenkin nyt sitten oikeasti huolissani ja pähkäilen että mitäs nyt sitten seuraavaksi tehtäisiin. Tietääkö kukaan mikä on "liian lyhyt" luteaalivaihe?

No, edelleen odottelen siis niitä runsaita menkkoja. Oletan että hormoneiden syönnin jälkeen sellaiset on tulossa. Ja sitten taas nokka kohti marraskuisia.

Oikein paljon plussaonnea kaikille!

Alexandra, kp31???

Vierailija
399/527 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: 10 päivää on se raja (näin olen lukenut) luteaalivaiheelle. Kuulostaapa tosi omituiselta tuo vuoto...jospa testaisit kuitenkin varmuuden vuoksi.

Muille tulin sanomaan että: nyt niitä plussia blob, blob, blob! Haluan tulle tälle puolelle lukemaan iloisia uutisia!

Vierailija
400/527 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra: Onko tuhru muuttunut vuodoksi?

Mupis: mikä meininki siellä? Tuu kertomaan, uskalsitko testata tänään?

ON:

Mä en kestä tätä epätietoisuutta. Menkat ei siis ole vieläkään alkaneet. Saisivat kyllä alkaa. Ottaa päähän, että niin säännöllinen kierto on nyt sitten venunut ja seuraavan kierron pituudesta ei sitten mitään hajua. Voi mur.

Tietysti mietin, että mitä jos lauantaiaamun testi oli liian aikaisin tehty. Mutta kai siihen joku haamu edes olisi tullut. Tai mitä jos se testi on jotenkin huonolaatuinen? Testasin siis Mammaksi.netistä ostetulla David-testikö se mahtaa olla.

Nyt tarttis vaan malttaa mielensä ja asennoitua menkkojen alkuun. Haaveilu on tietysti kuitenkin jo alkanut ja korkealta sitten pudotaan. Toisaalta pitäis päättää vaan odotella, mutta jokin määräaika varmaan tarttis asettaa testaukselle. En tiedä. Ehkä mä vaan odottelen ja kärvistelen.