Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET 2012

Kommentit (527)

261/527 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitto noita haamuja, käyvät kummittelemassa ja sitten häipyvät! :( Mä oon kohta menettänyt luottamukseni täysin raskaustestejä kohtaan, ennenku oon ensimmäistäkään ehtinyt tekemään. Mistäs mä luinkaan jonkun sellaisen sutkautuksen: "Raskaustestit? En suosittele, negaa näyttävät kumminkin." Niinpä! Näyttävät plussaa jos on nega, ja negaa jos on plussa, ja nega jos on nega, tai plussa jos on ovis! Äääää pää hajoo :D Pieni avautuminen tähän alkuun :D

Lilly: toivottavasti tilanne ratkee pian, alkais sitten vaikka ne menkat että pääsis jatkaan yritystä.

Vilmis: paranemisia! Mulla on kans nuha vaivannut vaihtelevasti pitkän aikaa. Aamulla aivastin 12 kertaa. Ei siinä mitään, mutta kun yritin syödä samalla puuroa :D pärskis.

Täällä ei mitään uutta. Alavatsatuntemukset ovat hävinneet, ja mitään muita oireita ei ole ollut. Vielä reilu viikko ennen kuin vois edes odotella menkkoja alkavaksi.

Vierailija
262/527 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukkanen: Toivotaan, että se sieltä sitten tulee. Miten usein hymynaamailet?

Emmastiina: Kiitos, toivotaan ja uskotaan, että näin myös meillä.

EMS: Tästä on kyllä rentous kaukana, kiukkuiluks meni, onneks mies on töissä suurimman osan viikonlopusta =)

Naukunen: Pöh, tyhmä täti!

Lilly: *hali* Toivotaan, että tätikin kohta on kylässä, niin pääset vanaveteen taas...

Vilmis: Paranemisia ja peitonheilutuksia!

Sipsu: Ihan pyllystä testit. En enää tee yhtään testiä kotona vaikka ois mitä oireita tai mitä tahansa muuta. Vasta viikon tädin myöhästyttyä kiikutan sen pissan terkkariin. Odottelujaksuja.

ON: Kiukutusta, huutoa ja melskaa. Onneksi olen yksin, ei muut kuule tätä kiukkua. Voiskohan tän hyötykäyttää jotenkin esim. siivoamiseen tai muihin tyhmiin kotitöihin? Huomenna pitäis lähteä töihin 4ks päiväks, en jaksais millään... En muuten sit laskeskele tässä kierrossa mitään päiviä tai muita. Peittoa heilutellaan ja sit katotaan tulos 28pvän kuluttua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/527 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tulihan se täti sieltä sitten. eikä oikein positiivisia ajatuksia löydy vaikka kyllä tämän melkein arvasi, kun ässäillyt viime kierrossa jäi vähän vähemmälle. ehkä joskus myöhemmin kirjoittelen vähän enemmän, kun tästä pääsee taas yli.

Tinde kp 1/27-30 yk4

Vierailija
264/527 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää Tinde, että täti tuli kylään, mutta tsemppiä uuteen kiertoon ja tervetuloa meihin lokakuisiin.

Vierailija
265/527 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten pitäisi kaiken järjen mukaan alkaa vasta maanantaina, mutta tänään vessareissulla tuli pikkuisen punaista limaista jotain paperiin. Toivottavasti kyse on jostain muusta kuin että kuukautiset ovat nyt jo alkamassa. Ovis kun selkeästi ultrattiin, ja aivan varmasti petipuuhat osui kohdilleen. Osaisiko joku kertoa ,että mitä tämä voisi olla. Sen kummempia kipuja, tai tuntemuksia ei nyt ole ollut. Pientä menkkamaista jomottelua/polttelua, mutta ei läheskään niin kovaa kuin normisti on ollut. Viimeksi kuin ensi yrityksestä raskauduin, mulla tuli 4pvn menkat, olivat myöhässä sen 3pv, testi näytti negaa ke aamulla, ja ke illalla alkoi menkat, sitten viikko tästä alkoi minimaalinen vuoto, tein uuden testin, ja plussa tuli. Mutta tämä meni silloin sit kesken. Mutta nyt siis myös vähän pelkään, että kun tämä vuoto alkoi näin puskista että onko joku taas huonosti..aina tulee pikkasen pyyhittäessä..tiedä sitten mitä on...toivottavasti siellä olisi joku pieni todella tahmainen tassu joka pitää tiukasti kiinni...voi tätä jännityksen ja epätietoisuuden määrää..ja kai pieni paniikkikin.huh..

266/527 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claudia, toivotaan että tuo johtuu siitä, että mahassa olisi jo joku! On kyllä jännät paikat, tsemppauksia sulle.

Vierailija
267/527 |
21.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä pahinta, kun tässä koko ajan keskustelupalstoja koluaa läpi, että mitä vuoto voi olla. Nyt se sitten loppui. Ensin tuli tosiaan vähän veren sekaista limaa, sitten ruskeaa, ja siinä kaikki. Saa nähdä mitä yön aikana tapahtuu, että alkaako runsaampi vuoto, vai oliko se vuoto tosiaan tässä. Toki sitä toivoo parasta, mutta keskenmenon jälkeen pelkää pahinta, ihan koko ajan. Pitäisi saada tämä stressitaso laskemaan, ja liika miettiminen unohtaa, ja mennä tuulen mukana. Miten te, jotka olette kauemmin jo yrittäneet, mutta aina se täti kaartaa kylään, niin miten te jaksatte, ja pystytte sen sterritason pitämään matalana, vai pystyttekö..? Pelkään vain, että tämä stressaaminen ei nyt milläänlailla voi hyväksikään olla..Kovasti kyllä jännittää, että oliko tämä mahdolliseti jokin kiinnittymisvuoto pläjäys, vai mikä. Jos ovis olisi ollut tasan puolessa väliä kiertoa, niin siitä olisi nytten 9pv..

Vierailija
268/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilhelmiina: "Haamu" oli niin heikko, etten uskaltanut innostuttaa miestä. Oisin halunnut näyttää miehelle sen clearbluen digitestin plussan jotenkin ihanalla tavalla. Plussaa ei kuitenkaan tullut, joten en maininnut mitään.. Jos näitä negoja nyt rupee tulemaan kierrosta toiseen niin se nyt onkin sitten ihan toinen juttu. Tää kaikki on niin uutta vielä :)

Claudia: Eikös toi nimenomaan voisi olla nyt sitten kiinnittymisvuotoa? Itsellä ei kokemusta, mutta paljon olen siitä lukenut, ja kuulostaa ihan siltä! :) Tsemppiä, pidetään peukkuja pystyssä!

Tilanneraporttia siis, ei tätiä vieläkään.

Valkovuoto lisääntyy, ja se on sellaista todella tahmeaa, millaista pitäisi olla ihan alkukierrossa vaan (anteeksi karkeuteni). Lisäksi nänneihin on ilmestynyt sellaisia pieniä valkoisia nystyröitä. Nystyröitä on mulla ollut aina, mutta ei valkoisia :D Nämäkin varmaan johtuvat kapseleiden jälkeisestä hormoonivaihtelusta. mur.

Lilly, kp 31/28? yk1

Vierailija
269/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla oli nyt eka ihan luomuluomukierto ja miulle tuli kaks päivää ennen tätiä oikeen paksua valkeeta vuotoa, mitä ei normisti oo, ku tosiaan alkukierrosta.

Ja noit nystyjä oli kans. Tosin myös ekaa odottavan alkuraskaudesta saatta tulla nystyröitä nänneihin.

Toki olisi ihanaa, että se olis kuitenkin plussamerkkejä. Mutta jos se täti tulla tömpsyttää paikalle, niin sit vaan kohti uutta kiertoa. Teilläkin kuitenkin vasta alussa yritys ja vasta luovuttu hormonaalisesta ehkäisystä.

Ite olin varautunut odottamaan tätiä puolenkin vuotta kierrukan jälkeen, mutta se tuli yhtä säännöllisenä kuin aina ennenkin...

*halituksia*

270/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin tsekkailemassa tuolla Emmastiinan linkittämässä osoitteessa noita testituloksia. Isoja eroja kyllä on viivojen vahvuudessa samalla dpo:lla tehdyissä testeissä. Jopa dpo 12-13 kohdallakin. Ei pitäisi kyllä hätäillä niiden testien tekemisen kanssa. Toisaalta itse haluaisin suorastaan nähdä, jos joku kiinnittymisyrityskin on. Tietyllä tavalla se tuo toivoa tässä vaiheessa yritystä.

vilmis: Minusta tuntuu, että clearblue on ollut aiemmin luotettavampi. Siis kun lueskelee jotain vuosia vanhoja keskusteluja ja katsoo kuvia. Nykyisin siinä on tosiaan jo pelkästään näiden meidän pinojen perusteella tehty usean ihmisen voimin havainto, että se kapea sininen viiva ei tarkoita yhtään mitään. Toivottavasti nuo masutuntemukset kertovat salamatkustajasta. :)

Tinde, pahoittelut.

Claudia: Minä ainakin keskityn ajattelemaan niitä hyviä asioita, joita minulla ja meillä on, vaikka sitä vauvaa ei ole kuulunutkaan. Tottakai se välillä ahdistaa ja joku ilta on huonompi, mutta pyrin pääsemään siitä tietoisesti yli. Miehen kanssa yritetään mahdollisimman vähän asiaa murehtia, ettei tämä yrittäminen ala vaikuttaa meidän väleihin. Tarkoitan lähinnä sitä, että toki voisimme vatvoa asiaa yötä päivää, mutta kun se ei auttaisi mitään, että tuhlaisimme kaiken yhdessäolon asian murehtimiseen. Mieluummin keskitymme mukaviin asioihin ja odotamme sitä, että pääsemme iloitsemaan tämän projektin tuloksista. :)

ON: Viikko vielä pitäisi jaksaa! En jaksa! Yritän pitkittää testaamista taas mahdollisimman pitkälle... Saa nähdä miten pitkälle ne hermot riittää. Minulla on neljä Mammaksin raskaustestiä kaapissa, joten pitäisi niillä yrittää pärjätä. =P

Marjana kp 21/28-30 Dpo 7 yk 22

Vierailija
271/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulais: mä teen kerran päivässä ton testin. jostain muuten lukenut, että greippimehu pidentää kiertoa? Mitään varmaa tietoa asiasta taida olla, mut mites muilla, onko kokemuksia että piteneekö kierto???

Aika monella tuntuu olevan jo jännät ajat :) tsemppiä kaikille!

Oon samaa mieltä kuin täällä muutama jo kirjoitellutkin, että ehdottomasti keskittyy näihin elämän positiivisiin asioihin, ne huonotkin hetket toki kuuluu elämään, mutta kumminkin =)=)=)

Vierailija
272/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miulla ainakaan pidentäny greippimehu kiertoa millään tavalla. Melkeen minuutilleen alko sillon ku pitikin. Tosin paljon miedompana ku ennen, mut kivut on tallella. :/

Vierailija
273/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan yhtä mielenkiintoista yötä viettänyt. Heräsin kahden aikaan kamaaan vessa hätään, ja ei tullut verta eikä mitään. Neljän aikaan heräsin kummalliseen uneen, jossa olin ultrassa, ja kerrottiin, että lapsi on terve, ja kaikki on hyvin. Kun avasin silmät, tuli ihan mielettömän vahva tunne siitä, että kropassa tapahtuu nyt jotain, ja että olen raskaana. Kuuden aikaan heräsin ihan hirvittävään alavatsa polttoon, ja kävin vessassa, niin ihan tummaa verta tuli ja oli pakko laittaa side. Nappasin särkylääkkeen, ja koitin saada uudelleen unta. Seuraavan kerran heräsinkin puoli 10, ja ihan pientä vuotoa tulee. Siteeseen ei ole tullut kuin ihan pikku tippa, ja pyyhittäessä tulee sitten hieman enemmän. Mä en nyt kyllä yhtään tiedä mitä tämä on, tai mitä edes voisi olla, mutta kovin on kummallinen olo. Tämä aamupäivä on mennyt eräänlaisessa sumussa, kun ei osaa oikein mitään ajatella, ja vähän kiukkunen kun ei ole saanut nukuttua, mutta kuitenkin suht rauhallinen olo. Mitä ihmettä mussa oikein tapahtuu..? Osaako kukaan sanoa mitä tämä tällainen pätkittäinen vuoto on ? ja voiko tämä muka jotenkin liittyä kiinnityymiseen, tai johonkin muuhun? Pelonsekaiset tunteet kyllä velloo sisällä, ja en oikein osaa mitään tehdä..huomenna olisi päivä jolloinka kuukautisten oikeasti pitäisi alkaa, ja mielestäni nämä nyt ei ole kuukautisia nähnytkään...ihanaa jos joku voisi vastata jotain :/

Vierailija
274/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei rakkaat kanssa kuumeilijat...

Minkähän alan edustajia täällä on jännäilemässä? Ite kun tässä luin omaa alaani koskevan gradun ja kauhistuin, että joudun jäämään saikkarille ilmeisen ajoissa, kun ei kuulemma toteudu erityisäitiysrahaan oikeuttavat ehdot... :(

Vierailija
275/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti on täällä! Olo on hyvin helpottunut :)

Nyt vaan täysillä eteenpäin. Itsellä ei varmaan kummemmin raportoitavaa seuraaviin viikkoihin, mutta innolla jännään teidän muiden puolesta!

Nasulais: Hassua, miten meillä onkaan mennyt tämä kierto näin samalla tavalla :) Hurjasti kiitoshaleja sinne, olit tärkeä tuki loppukierron aikana, tarraudun suhun ensikin kierrossa! :D

Auringonkukkanen: Greippimehu pidentää kiertoa? Mä käytin ekaa kertaa greippimehua kierron alusta ja tästä tuli kyllä huomattavasti normaalia pidempi kierto. Oman kokemuksen mukaan voisi siis pidentää kyllä kiertoa..

Mun kiertopäivät vois taas lisätä kuumeilijalistalle :)

Lilly, kp 1/28-31 yk 2

Vierailija
276/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää kyllä, mies oli pettynyt. Tällaisia ne miehet on.

Maanittelin ensin miestä vauvapuuhiin vajaan vuoden, kunnes tuli vihreää valoa. Mies ei halunnut yrittämällä yrittää, vaan vauva sai tulla jos on tullakseen.

Nyt kuitenkin sanoi, että toivoi tärppäävän jo nyt. Yritäppäs siinä ymmärtää miehen ajatusmaailmaa, hih.

Vierailija
277/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskös nyt sitten onnitella? ;)

Nyt kovasti paljon tsemppistä sitten alkaneeseen kiertoon ja jännäillään sitten yhdessä taas tuloksia.

Se on kyllä hassua, että ihan tuntemattomaan ihmiseen voi tulla "yhteys" ja asiat menee samalla tavalla. Sitten se on 29pvän päästä plussa testiin? ;) Eikö niin???

Miehet; Nuo luomakunnan kummallisemmat oliot. =)

Vierailija
278/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilly: Onnea uuteen kiertoon!

Nasulais: Vakuutustantta. Eli ainoa ongelma on istua 10 tuntia päivässä ja pelottaa mihin asti sitä pystyy tekemään. Toinen jännäily liittyy mahdoliisiin pahoinvointeihin jne. Kun on yrittäjä niin ei tuu mitään palkallista vapaata.

Claudia: Osaisinpa auttaa... Kolme mahdollisuutta a) kierto on ihan sekaisin b) se on kiinnittymiseen liittyvää vuotoa c) Menkat on alkamassa ja no onhan vielä d) jos olet raskaana niin siihenkin voi liittyä erilaisia vuotoja. Mutkun ei voi tietää =(

Vilmis: On pitänyt monta kertaa sanoa mut Jensq tais ilmoittaa jo tuolla sivulla 2(?) lopettavansa palstailun joten hänet saa varmaan poistaa listalta...

On: kansalaisvelvollisuus täytetty. Ja perhana olen päättänyt olla testaamatta mut nyt huomaan et sitä jo miettii et millonhan vois... tahdon voimaa nainen! 5 päivää, 5 päivää.

Vierailija
279/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claudia: Jos ei tämän päivän aikana ollessasi jalkeilla ala kunnolla vuotaa niin onhan mahdollista, että kyse olisi kiinnittymisvuodosta. Toki voi tietty olla, että sun kroppa on sekaisin ja että menkat onkin todella niukat. Oliko se niin, että laskelmiesi mukaan sun menkkojen pitäisi alkaa maanantaina? Hetkellinen runsas vuoto ja sen jälkeinen vuodottomuus kyllä hiukan laittavat kummastuttamaan.

Nasulais: Täällä kirjuuttelee yks julkisen sektorin toimistosihteeri. Töissä ei muuta vaaraa kuin mapin putoaminen päähän :) Stressaava työ kyllä on ja esikoisen raskaudessa neuvolan täti meinasikin munt laittaa saikulle supistuksien vuoksi.

Lilly: Tervetuloa mukaan kiertopäivien ihmeelliseen maailmaan :)

Emmastiina: Mä kanssa jo mietin, että voiskohan jo nyt aloittaa joka-aamuisen testaamisen. Argh. Miten saan hillittyä itseni. Lueskelin eilen blogeja ja törmäsin tilanteeseen, että eräs odottava nainen oli saanut haamun testiin jo viikon päästä hedelmöityksestä. Että jos vaikka tässä laskis taaksepäin, että voiskos jo näkyä. Varsinkin kun mä tilasin ne 20 kpl herkkiä r-testejä. Mutta perjantaiaamuun mä meinasin odottaa ja sitten kyllä varppina testaan oli oireita taikka ei. Eli siis tj 5 päivää :)

ON:

Ei oireita. Yöllä käyn pisulla parisen kertaa, mutta se johtuu runsaasta veden lipittämisestä. Alaselkä alkoi tänään kävelylenkillä poltella/ krampata, ehkä kävelin huonosti liukkaudesta johtuen tai sitten se on uusi oire tulossa olevista menkoista. Rinnat ei ole kipeät yhtään. Repäisykipuja ei ole ollut vielä lainkaan.

Ps. Poistanko Jensqun listalta, mitä olette mieltä? Sivulla 3 sanoo lopettavansa/ vähentävänsä palstailua muuton vuoksi kun ei täällä kerkeä käymään.

Vierailija
280/527 |
22.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näin olin sen laskenut, että jos menee kuin elokuvissa, niin maanantaina pitäisi olla se täti päivä, mutta mene ja tosiaan varmaksi sitten tiedä, kun tämä nyt oli keskenmenon jälkeen ensimmäinen kunnon ovulaatio (kuten gyne sen mulle ilmoitti) niin en tosiaan tiedä, että mitä kummaa tapahtuu. Tänään on tullut enemmän ja vähemmän vuotoa, mutta tosiaan, aika niukkaa on. Silloin aiemmin kun raskauduin ,niin olihan mulla silloinkin 4pvn menkat, ja plussasin sen jälkeen. Mies totesi, että aikalailla samanlainen olen nyt kuin silloinkin, kiukkuinen, itkuinen, ei huvita syödä, veren maku velloo suussa, jne. Noh, oli tämä nyt mitä oli, ei auta muu kuin olla kärsivällinen ja odotella että kuinka kauan nämä vuodot kestää. Aika ajoin tulee pieniä polttoja alavatsan seudulle, mutta ei mitään menkkamaista lainkaan, sehän tässä pannuun ottaakin. Suht kivuton on tämä vuotaminen siis. Verikin on kovin tummaa, melkein voisin jo verrata mustan punaiseen, ja välillä kun se loppuu, niin on ihan vaaleanpunaista. Plaah..Kiitos teille, tiedän, että ei tässä voi kukaan oikein auttaa tai kertoa, että mikä mulla on, tai mistä tämä johtuu. Lähinnä ehkä se, että onko teillä kenelläkään koskaan ollut mitään tällaista, tai ylipäätään vuotoja, jos olette olleet raskaana, tms. Teitä en niin kovin hyvin vielä tiedä, niin en tiedä onko teillä jo lapsia vai ei :)