LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Nasulais: Mulla lukee siellä uuden kierron odottelu ihan vaan sen takia, etten todellisuudessa tiedä mikä kiertoni on. Tämä siis eka kierto ilman ehkäisyä. Ehkäisykapseli otettiin pois 2.1 ja samana päivänä sain mahdollisen ovisplussan :) Edelliset menkat alkoivat 23.12. Nyt siis kp 27/28 jos olen pysynyt kärryillä :D
Olen vielä potkuhousuissa palstan suhteen, että en tiedä edes mikä on viivanpaikka. Tein äsken Citymarketin testiliuskalla seuraavan näköisen testin, enkä nyt yhtään tiedä, että mitä tästä pitäisi tulkita :) Saisko vähän apuja?
Sydän hakkaa! Ehkäpä pitänee testailla paketin toisella liuskalla vaikkapa ylihuomenna!
Nyt, kun olen vähän rauhoittunut, pääsen perehtymään muidenkin juttuihin :)
Kiova: Me ei olla kerrottu kuumeilusta ollenkaan perheille. Mä olen kyllä puhunut isälleni vauvahaaveista, mutta se oli kauan ennen oikeaa yritystä. Hän osaa kyllä varmaan odottaa vauvauutista. Muutamalle vauvakuumeiselle kaverilleni olen myös kertonut. Nyt jälkeenpäin vähän harmittaa, että menin kertomaan..
Ihanaa, että sun miehesi on jo päässyt ostelemaan vauvatavaraa! Kertoo jo siitäkin, miten hän taitaa olla ajatuksen tasolla jo valmis vauvauutisiin :)
Alexandra84: Onnittelut tulevasta kummiudesta! Sulla on hieno asenne asiaan. Jos plussaa ei vielä ole tuolloin tullut, niin sähän pääset oikein harjoittelemaan ja tutustumaan lapsen maailmaan etukäteen. Kaikessa on puolensa :)
Ems: Kyllä mä ainakin suosiolla odottelisin vielä sen viikon. Ei tule sitten turhia pettymyksiä jos testi onkin nega turhan varhaisen testailun vuoksi. Tiedän, että se odottelu tuntuu ihan tuskaiselta. Ne viimeiset päivät ennen menkkoja vasta tuntuukin ikuiselta odotukselta! :D
Nasulais: Ootko laittanut sen sun hailukan haamun kuvan tänne? Mä yritin etsiskellä, mutta en löytänyt. Meinasitko tehdä digitestiä, ja oletko jo kertonut miehelle haamusta? :)
Muhku: Tänne tosiaan tulee niin paljon tekstiä, että harmittaa, ettei kerkeä pysyä kaikkien mukana :) Pitää ottaa ihan erikseen aikaa, että pystyy syventymään :)
Mami: Aivan ihanaa reissua teille! Ehkä se tärppikin käy, kun pääsette ihan rauhassa nauttimaan toisistanne :)
Lilly kp 27/28? yk 1
Aijaijai miten tekikään hyvää...
Lilly: IIK, kyllä se haamulle näyttäis! *varovainen onnentoivotus*
Ei oo haamukuvaa täällä, en ees tajunnu kuvata. Kyllähän tuo äijänretale tietää, kun vieressä töllisteli sitä tikkua. En mie taida olla niin moderni, että saisin mitään digitestejä hankittua. Noi perinteiset tikut näyttää hyvälle ;) Ja kyllä siun kiertolukema on 27/28 jos on 23. alkanu ja 28pvän kiertoaika on olemassaan. Ois hienoa, jos noin helposti raskaudut, että periaatteessa samana päivänä ku ehkäisy on poissa, niin tärppäis. *peukuttaa*
Muhku: Ei lapset estä matkustelua *mieltä*
Mami: Oikein rentouttavaa ja nautinnollista matkaa, nauttikaa toisistanne ja hyvästä ruuasta ja heilutelkaa peittoa ahkeraan! ;)
ON: Kiukkupussi tuntuu olevan tänään lauhkea lammas, toki se voi vielä muuttua. Toivottavasti ei, sillä en taho olla sellanen pirttihirmu, ku eilen iltana. Ja tarttis nukkumaankin päästä ajoissa, kun huomenna on piiiiiitkä työpäivä edessä, angst!
Nasulais kp28/28 toistaiseksi, yk2
lilly, kyllä tuo haamulta näyttäisi. Varovaiset onnittelut siis. Viivanpaikkaan ei tule väriä, mutta tuo on ihan selkeästi punertava. Peukut pystyssä, että pikkuinen on tarrannut tiukasti kiinni.
Mami, ei niistä tikuista ja viivoista kannata stressata. Luotat vaan tuntemuksiin ja pupuillahan tietty kannattaa aina ;). Rentouttavaa reissua!
Muhku, oikein hyviä labratuloksia sulle toivon. Toivottavasti se ovis on oikeasti ollut. On se vaan aika ihmeellistä, että nykyisin voidaan kaikki tommonen havaita verikokeilla.
Elmu, hienoa, että testit on siellä valmiina odottamassa. Voisko niihin jo etukäteen piirtää sen viivan, niin ei tulis sit yllärinä :D. Mutta niin toivon, että se viiva tulee piirtämättäkin. Ihanaa, että sun mies on noin täysillä mukana touhussa.
Makkarakeitto, vielä on toivoa. Kuten olet varmaan huomannut, meillä monilla on oireita vaikka kuinka ja silti täti tulee ihan aikataulussa :). Jospa sulla ei ole oireita, mutta silti saisit sen plussan. Ei ne oireet aina kerro totuutta.
Marjana, täällä ollaan vähän samoissa tunnelmissa tuon ajankulumisen kanssa. Voi kun nuo alamahatuntemukset olisivat sitä itseään. Aika varhaista tietty, mutta ainahan oikkuja voi tapahtua ja siellä on pieni etsimässä paikkaa kiinnittyä. Sitä teille toivon koko sydämestäni. Voimia piinailuun!!!
Kiova, kiva, että mies on noin innolla mukana. Meille on monet heittänyt, että "sit vaan toista heti tähän perään" eikä olla sitä sitten kieltämäänkään ruvennut. Joillekin kavereille olen ihan suoraan sanonutkin, että olis kiva, jos lapsilla olis pieni ikäero, mutta eihän sitä sit loppupeleissä valita.
Alexandra, hienosti ootte kyllä jaksaneet pupuilla. Siitä ei siis pitäisi ainakaan homman jäädä kiinni. Peukutuksia piinapäiville sinnekin.
Pahoittelut raskausuutisista. Tai siis, onhan se hienoa, että joku on raskaana, mutta varmasti kirpaisee aikalailla. Hieno asenne sulla kuitenkin ja lapsi saa susta aivan ihanan kummin. Kummilapset on kivoja, mutta eihän ne tietty sitä omaa voi koskaan korvata.
Nelli, voi ei. Toi on kyllä niin syvältä, että noita reissuja osuu otollisille päiville. Mutta toivotaan tosiaan, että ovis tulee vasta su ja saatte sen hyödynnettyä.
Huimaa tulosta noilla Nutrileteilla näköjään saa. Ite oon yrittänyt siivota vähän tuota ruokavaliota, mutta tiukassa tuntuu herkut istuvan :). Onnittelut siis kilojen karistamisesta.
Vilmis, hienosti olet jaksanut pidättäytyä oirehtimasta. Toivotaan, että kun oireet ilmaantuu, niin ovat sitten ihan oikeasta syystä olemassa :). Piinailutsempit!
Auringonkukkanen, onnea oviksen bongailuun!
Omaa syvää napaa: Ei ne ovistestit sitten enää vahvistuneet. Tulin siis siihen tulokseen, että joko se ovis oli oireiden mukaisesti lauantaina tai sitten en tässä kierrossa ovuloi ollenkaan. Tietääkö joku, että jos on anovulatorinen kierto, voiko silti olla ovisoireita (limailut ja halukkuus)? Noh,parin viikon päästä kai sen sitten näkee, että koska se ovis on ollut. Jotenkin vaan en jaksa uskoa raskautumiseen tässä kierrossa, joten toiveetkaan ei ole kovin korkealla. Ensi viikolla muutto, joten onneksi on muuta ajateltavaa eikä niin paljoa aikaa miettiä oireita/oireiden puuttumista/raskautumista/yms.
Ja nyt nukkumaan ennen kun nukahdan tähän koneelle.
Niisku
Edelleen ovis negaa täällä.
Lilly: selvästi tuossa on viiva nähtävissä. Haahmu vai ei, en osaa ottaa kantaa.
Täälläkin tuntu että ihmiset sikiävät ihan urakalla. Yks puisto tuttu odottaa jo kolmatta ja esikoislla n.6kk ikäeroa. Vauvalla ollut mahdollisuus tulla reilusti yli vuoden ja eikä vaan kuulu :-(
-Vacsu kp 18/28-36, yk14
Marjana: Hirmuisesti peukutuksia että oireet ja tuntemukset ovat nyt niitä jotka pikkuinen ihme teettää!:)
Alexandra: Tiedän niin nuo läheisten vauvauutiset! Toki se on ihanaa että saavat vauvoja, ei se minulta ole pois mutta ilti alkaa ajattelemaan aina sitä ettei vieläkään itse ole raskaana. Toki meillä jo kaksi ihanaa lasta on mutta nytkin lähipiiristä tullut vauvauutisia neljännestä ja kolmannesta lapsesta. Hieno asenne sinulla kummiuteen. Itselläni on neljä kummilasta ja on ihanaa olla kummi. Nähdään usein ja ollaan paljon tekemisissä etenkin keskimmäisen kummilapsen kanssa joka asuu lähimpänä:)
Vilmis: Peukut pystyssä että plussa tulee!
Mupis: Kyllä vauvankin kanssa voi matkustella:) Kokemusta on ja hyvin mennyt kun on ruokakin aina mukana:) Itse en jätä yhtään kiertoa välistä, sen verran kauan jo ilman ehäisyä oltu ettei halua ottaa riskiä jos juuri siitäkierrosta sitten tärppi tulisikin.
Mami: Ihanaa reissua teille, nauttikaa! Meillä on todella harvoin lapsivapaata. Hoitajia ei oikein ole ja mies reissutöissä eikä sitä sitten vapaalla tahdo heti lapsia hoitoon viedä mutta illat ovat sitten meidän kahden keskistä aikaa:)
Lilly: Kyllähän tuo plussalta näyttää! Varovaiset onnittelut!
Vasculi: Meillä menossa yk15 eli melkein saman verran on yritystä kuin teilläkin. Oletteko olleet tutkimuksissa? Kyllähän se silti voi aikaa viedä vaikka kaikki olisikin normaalisti. Näin ainakin meillä. 2 lasta saatu helposti ja kolmas vaan odotuttaa. Kohdunulkoinenraskaus on koettu ja viime maaliskuussa varhainen km. Tosin se keskenmeno antaa toivoakin että vielä saattaa natsata. Toivottavasti saat sen ovisplussa jo huomenna!
ON: Pakko oli tulla moikkaamaan! Mulla oli aika runsaat viime menkat ja siitä päättelinkin että on tainnut greippimehu vahvistaa limakalvoja?? Normaalistikin ovat aika runsaat mutta nyt tuli kunnolla vuotoa 2 päivää. Limakalvot kyllä olivatkin gynellä kuulemma loistavat. Jotenkin tuntuu nyt rennommalta kun on pystynyt menemään tulee jos on tullakseen periaatteella. Vaikka sitä vauvaa kuumeilee ja ajatteleekin usein niin ei ole sellasita stressiä ilmassa! Stressiä tosin aiheuttavat muut asiat kuten edelleen työt:( Lähdin mukaan vapaaehtoistyöhön ja sieltä luvattiin, suullisesti tietenkin, että saan virallisen työpaikan kunhan saan muutaman jutun hoidettua. Nyt olen soitellut ja odotellut mutta kuulemma työntekijöitä ei tarvitakaan! Eli kun sain hommani hoidettua niin minua ei enää tarvitakaan. Käsittämätöntä! Haussa on kokoajan uusi paikka mutta kiven alla tuntuu olevan. Tulisimpa raskaaksi niin ei tarvitsisi moista asiaa vähään aikaa stressata. Toivon että se plussa vielä minullekin tulisi. Jospa tämä vuosi 2012 olisi meille kaikille parempi!
Plussatuulia kaikille!
Ele kp:stä ei tietoakaan (hyvä minä!) yk15 lapset 05&06 KU lasten välissä/km maaliskuussa 2011/pari kemiallistaraskautta
Marjana: Niinhän se nimenomaan on, että ei se muiden onni ole itseltä pois. Mutta haikealta tuntuu kun toisilla on niin sanotusti jo toinen kierros (eli toinen lapsi tulossa) meneillään ja itsellä ei edes vielä sitä ensimmäistä. Ja jotenkin se kaikista vaikein osuus on se kun sitten saa tietää että tärppäsi heti, kuulemma aikaisemmin kun oikeastaan olivat suunnitelleet. Olettivat että siihen kuitenkin menisi hetki. Kyllä sitä jotenkin aina onnistuu pitämään hymyn naamalla, onnittelemaan ja olemaan niin kuin ei mitään, mutta sisällä sitä on samanaikaisesti surullinen omasta tilanteestaan. No, nyt vaan toivotaan että saataisiin niitä hyviä uutisia tästä kierrosta, niin voi sitten itsekin olla avoimen onnellinen :) Ja onhan se niin että jos sitä vaan tietäisi että koska raskautuu, niin olisi niin paljon helpompaa suunnitella lomat yms. Toivottavasti ehdit saada tämän kierron tulokset ennen sitä! Itseni ei onneksi vielä tarvitse töissä lomia antaa ja aika hyvin on saanut kyllä itse päättääkin ainakin tähän asti. Se on iso plussa kyllä, saa aina varmasti lomat samanaikaisesti miehen kanssa.
Nelli: Simpat elävät 3-5 päivää, joten ei muuta kun ässäilemään viimeiseksi ennen kun mies lähtee ja ensimmäiseksi kun palaa :)
Emmastiina: Niinhän se on että vasta tämän oman projektin aikana on oikeasti alkanut ymmärtää sen että voi tosiaan olla ihmisiä, jotka ovat saaneet km:ja tai ei muuten vaan tärppää, vaikka siitä ei tiedäkään. Hyvä todiste siitä on se että kaveripiirissä tosiaan oli kaksi viime vuonna km:n saanutta. Niistäkään en tiennyt ennen kun oman km:n jälkeen tuli esille. Elämä opettaa ? Yrittäjyydessä on tosiaan varmasti huonot ja hyvät puolensa äippäloman suhteen. Niin ja en edes uskalla ajatellakaan tuota simppojen pääsyä sinne munasolulle! Tuntuu että minulla on ihan tarpeeksi ongelmia pelkästään kiinnittymisessä, etten uskalla miettiäkään sitä mitä kaikkea tuokin aiheuttaa. Määrä ei varmaankaan ikinä korvaa laatua, mutta jos voisi tietää että laatu on aina hyvä, voisi määrääkin lisätä :D
Auringonkukkanen: Onhan se testaaminen jännää, mutta ai niin ihanaa kun sen hymynaaman saa! :)
Mami: Ihanaa ja rentouttavaa risteilyä! Eiköhän se ovis sieltä pamahda päälle. Muista että stressaaminen voi siirtää ovista. :) Joten hyvä että jätät testit kotiin ja nautitte toisistanne!
Lilly: Varovaiset onnittelut, toivottavasti vahvistuu viiva pian! Niin ja odottajien puolella on sitten kuitenkin ihan eri pinot, joten joudut jättämään meidät ”ei plussanneet” sitten joka tapauksessa. :)
Ems: Tsemppiä piinailuun! Yritä keksiä jotain tekemistä, että aika kuluisi siten nopeammin.
Nasulais: Oletko jo testannut uudelleen? Kyllä se on varmasti jo vahvistunut!
Mupis: Se mikä tässä projektissa on omasta mielestäni jotenkin ärsyttävintä on se ettei oikein voi suunnitella tulevaisuutta. Nimenomaan matkat ovat mielestäni ongelma. Vanhempani haluaisivat lähteä porukalla etelä-Amerikkaan ensi talvena marras-joulukuun vaihteessa. He ovat puhuneet siitä jo lähes puoli vuotta. No, enhän minä voi sinne lähteä jos minulla on pieni vauva, tai LA siinä lähettyvillä. Mutta sitten taas jos en raskaudu, niin haluan totta kai lähteä. Mutta milläs ihmeellä sitä nyt sen tietäisi. Matkat tulevat myyntiin maaliskuussa ja silloin pitäisi tietää… Kiva… Samoin olemme suunnitelleet menevämme Lappiin hiihtämään ja laskettelemaan maaliskuun lopussa. Sitäkään ei pahemmin raskaana tehdä kaatumisvaaran vuoksi. (Joku voisi kuvitella ettei hiihtämisessä ole kaatumisvaaraa, mutta kun olen valehtelematta aloittanut hiihtämisen vuosi sitten ja luistelen, niin kyllä aina välillä kaatuilenkin…) Turhauttavaa laittaa koko muu elämä ”odottamaan” tämän takia, varsinkin kun sitä on jo tehnyt sen vuoden… :/ Joten, ymmärrän pähkäilysi! Onnea päätöksentekoon!
Kiova: Jos testit aiheuttavat stressiä, niin eipä niitä kannata silloin tehdäkään. Varsinkaan jos kuitenkin tulee ässäiltyä tarpeeksi joka tapauksessa :)
Elmu: On kyllä ehdottomasti hyvä asia jos tässä piinailuvaiheessa on tarpeeksi tekemistä niin ettei tätä asiaa oikeastaan ehdi ajatellakaan. :) Ja onhan se oikeasti vähän kun puukkoa vääntäisi haavassa kun raskautumisuutisen lisäksi kertoo että tärppäsi heti… :D Meillä on nyt vaan viime aikoina sattunut käymään nimenomaan niin ystävillemme, ja niitä on paljon, jotka ovat raskautuneet. Se saa jotenkin itsensä tuntemaan vielä enemmän vialliseksi, kun kaikilla muilla tuntuu onnistuvan niin helposti. No, ei saa vajota pessimistisyyteen! Nyt pitäisi itselläkin olla kaikki paremmassa kunnossa, kiitos huomenna aloitettavien hormoonien, joten mahdollisuudet on!!
Muhku: Totta kai sitä voi raskautua yhtä hyvin pitkällä kierrolla! Nyt voi joku korjata jos muistan väärin, mutta mielestäni on niin että vähän pitkä kierto on parempi kuin liian lyhyt. :) Muistathan kuitenkin sitten että ovulaatiota ei välttämättä joka kierrossa tapahdu, jos sattuu niin että saat huonoja uutisia tämän kierron oviksesta. Toivottavasti saat hyviä uutisia!
Niisku: Oikeassa olet, kummilapset on ihania! Minulla on toinenkin kummilapsi, on nyt 5kk. Hänkin on siis syntynyt tässä pahimmassa yritysvaiheessa. Ihana poika on ja kun olemme kyläilemässä niin vietän kyllä hänen kanssaan koko ajan. Siitä se vauvakuume vain kasvaa! :) Itselläni ainakin viime kierrostakin tuli limat, vaikka ei ovista tullutkaan. Halukkuudessa minulla ei ikinä ole mitään eroa :( Muutto on kyllä raskasta, mutta ai niin ihanaa kun kaikki on valmista. Ja hyvä saada juuri tähän vaiheeseen muuta ajateltavaa!
Vacsu: On se ihme kun tuntuu että muut sikiävät jo ajatuksestakin! :D
Ele: Ihanaa kuulla taas sinusta, oikeasti ikävähän sitä on! Oikeassa olet ja onhan kummius suurin luottamustehtävä ja kunnia mitä toiselle voi antaa, ainakin omasta mielestäni. Ihan tippa tulee linssiin. Ihanaa että teidän yrittäminen on stressitöntä! Sääli kuitenkin että stressiä aiheuttaakin sitten työasiat! Varmasti sillä maagisella greippimehulla on jotain tekemistä asian kanssa, sen takia minäkin sitä litkin 0,5 litraa päivässä... :D Toivottavasti työasiasi järjestyisivät pian!
ON: Nyt on kyllä pakko avautua vähän tästäkin... Eli, viime viikon torstaista eteenpäin minulla oli tunne, että olisi virtsatientulehdus. Pähkäilin sitä, ja muistelin että minulla oli samanlaista tunnetta kohtutulehduksen jälkeen ja johtui silloin siitä että kohtu oli arka. No, ajattelin että ehkä on sama nyt. Pahimmat kivut olivat tosiaan edellispäivänä ja silloin ajattelin jo että seuraavana päivänä soitan lääkäriin. Eilen oli maagisesti kaikki oireet poissa, joten ajattelin että johtui varmasti tulevasta oviksesta, ja sen takia oli kohtu herkkä. No, tänä aamuna on taas vähän oireita. Nyt odottelen että jos jatkuu, niin pitää varmasti soitella lääkäriin. Kiva siinä sitten syödä joku antibioottikuuri tähän vaiheeseen. Toivottavasti oireet katoavat taas, eivätkä palaa enää. Onko kenelläkään muulla vastaavia oireita oviksen aikaan?
Muuten aika kuluu kohtuullisen nopeasti, kiirettä pitää :) Punkun juominen alkoi eilen, 1dl illassa tädin tuloon asti ja huomenna hormoonit kehiin! :)
Alexandra, kp20/28-32, yk6+km+yk5
Voi juma mikä viesti Alexandra =)
Kirjoittelen myöhemmin mutta pakko oli tulla hehkuttamaan nousua tuolle viimeiselle tasolle (minähän en tuota 31-> ikinä kohtaa) JEE 8 päivää, 8 päivää, 8 päivää...
ps. käykö muut katsomassa kuvia vauvamahoista?
Hei taas,
mä oon myös miettinyt tota, että voiko olla että ovulaatiota ei oo, vaikka tulee limaa ja on halukkaampi jne.? Tietääkö sitä sit mistään että ovulaatiota ei oo tullut? Ovistesteillä tietysti voi testailla, mut oon ymmärtänyt että kun on pco, niin ovistesti voi näyttää plussaa vaikka ei ovista oliskaan.
Alexandra: mulla on aika usein virtsatientulehdus, nyt ei onneks kertaakaan oo ollut yrittämisen aikana. En tiiä vaikuttaako antibiootit sinänsä siihen tärppäämiseen, mut mua ei ainakaan hirveesti huvita petipuuhat sillon ku on se tulehdus. Kannattaa varmaan joka tapauksessa käydä lääkärillä, jos on ollut oireita, joskus oireet voi loppua ja silti on tulehdus päällä.
Kiitos tsemppaamisesta, yritän jaksaa odotella! Samoin muille tsemppiä piinailuun!
Hellurei ja hellät tunteet teille kaikille taas pitkästä aikaa!
Tänne on mun poissaolon aikana tullut niin paljon viestejä, että täytyy palata niihin myöhemmin kunnolla ajan kanssa.
Lillyn kuvaa en kuitenkaan voinut olla huomaamatta, varovaiset onnentoivotukset täältäkin jo! :)
Mutta vähän kuulumisia: Naimalomalta on siis palailtu ja vieläkin on matkalaukut purkamatta... Vähän masentaa tää paluu arkeen, lomalla oli niin ihanaa eikä huolen häivää. Tahtoo takas etelään! :(
Mun ovis oli todennäköisesti tuossa matkan aikana, jos sitä nyt sitten edes tapahtui. Ainakin yhtenä päivänä bongasin lisääntyneitä limoja ja sinä päivänä touhuiltiin. Oltiin itse asiassa touhukkaita jokaisena päivänä :D Mutta tosiaan, kotiinpaluu veti mielen niin apeaksi että nyt ei ookaan enää peitot heilunu, ei oo vaan tehny yhtään mieli :/ Että saa nyt nähdä.
Alavatsakipuilua mulla on ollut joka päivä. Aika lievää kylläkin. Mulla oli tyhjennysvuodon aikanakin vähän kipuja ja tyhjäreiden jälkeen on ollut vatsa edelleen arka. Välillä muljuu oikealla, välillä vasemmalla, välillä keskellä :D Ihanan epämääräistä! Onko normaalia pillereiden lopettamisen jälkeen, kokemuksia?
-Sipsu-
Uuden uutukainen unelmoija kokeilee miten täällä homma toimii, ja kuinka saada viestit kirjoitettua, ja kaiken lisäksi vielä muiden luettavaksi :)
Claudia, hyvin tuo näyttää onnistuvan :)
Nyt kun uskaltauduin tänne muiden jännittäjien joukkoon, voin kai oman tarinani kertoa.
Viime vuoden elo-syyskuussa lopetin pillerit, ja siitä heti raskauduin. Oli keskenmeni/kohdunulkopuolinen raskaus, ja itsekseen tyhjeni, onneksi. Kuukautisia ei kuulunut 5vkon joten lääkkeillä ne alotettiin. Muutama päivä lääkkeitä, ja onneksi menkat alkoi. Huokasin helpoituksesta, ja ajattelin, että nyt vihdoin pääsee aloittamaan alusta, ja kokeilemaan, jos se pikkuinen olisi sittenkin suotu meille. Meni kaksi viikkoa, niin jo taas alkoi kuukautiset, turhauduin, ja ei ollut enää mitään käsitystä mitä omassa vartalossa tapahtuu, ennen kun on sen tuntenut niin hyvin, ja koko ajan ollut tiedossa mitä tapahtuu, mutta nyt ei. Viime viikon keskiviikkona kävin gynellä, ja hän totesi, että ovulaatio on käsillä, ja eikun peitto heilumaan siitä päivästä eteenpäin, joka päivä, niin on hyvät mahdollisuudet raskautua. Nyt sitten tietysti kuuntelen kehoa koko ajan, ja mietin, että ollakko vai eikö olla. Viimeksi kun raskauduin, mielestäni ainoat oireet olivat tolkuton väsymys, ja itkupotkuraivareita sain toisinaan. Nyt ei ole mitään, hieman väsymystä, mutta en koe että olisi niin samanlaista kuin viimeksi. Itkettää tosin mitä kummallisemmista asioista, mutta ajattelen kai senkin niin, että olen muutenkin herkkä ihminen. Ensi viikon maanantaina olisi taas kuukautisten aika, mutta toivon niin paljon, että ne jäisivät väliin. Eihän kaikilla heti oireilekkaan, ja joillain ei koko raskauden aikana, tai varsinkaan ihan alussa, mutta jotenkin sitä odottaa sitä "merkkiä", että voi lopettaa tämän stressaamisen ja miettimiesen. Pientä nippailua on tuntunut kovasti alavatsassa, ja molemminpuolin, mutta en ole kokenyt, että se olisi merkki raskautumisesta. Jotenkin olen jäänyt odottamaan kiinnittymis "vihlaisua", mutta eihän sitäkään tietysti kaikille tule. Milloinkohan sitä uskaltaa testin tehdä..
Onneksi on paljon muitakin, joilla sama homma, niin voi jakaa näitä murheita, huolia ja oloja teidän kanssa.
Älyttömästi onnea kaikille, jotka ovat plussanneet, tai jotka kuumeisesti odottavat plussaa, kaikki ajallaan, mutta mielellään heti :)
Kierronpituuksia on kohdallani vaikea sanoa, koska tosiaan on ollut niin epämääräistä nyt ,että oikein hirvittää. Jospa se tästä kierrosta nyt rauhoittuisi..
Mutta nyt ne on kolattu :)
Mä sain kans kavereilta toissa yönä viestin pikku prinsessasta.Ihanaa,mut aika kateelliseksi sitä tuli...Tottakai onnellinen muitten puolesta,mutta kun toivoisi niin että itselläkin tärppäisi.Nyt taitaa olla kaikkien lähipiirin pienokaiset syntyneet,joten toivottavasti nyt olisi meidän vuoro ennen kuin uudelle rundille lähtevät ;D
Ovista tässä vielä odotellaan.Olisi niin mahtavaa jos tärppäisi ennen ensi kuun lääkäri keikkaa.
Mulla kans mielialat heittelee miten sattuu,välillä naurattaa ja välillä itkettää,aika nauravainen oon luonteeltani :) Onneksi tässä taas kaikkea pikku mukavaa niin jaksaa olla positiivinen ;)
Opiskelunkin pariin ajattelin työn ohella suunnata,toivottavasti se vauva sieltä sitten tulee kun on tullakseen,muut hommat kun voi laittaa jäihin aina siksi aikaa :)
Täällä yks taustailija ajatteli liittyä joukkoon viime metreillä, kun en jaksa enää hermoilla yksinään. Toinen lapsi yrityksessä, nyt yk 5 ja menossa kp 23/24-31. Tosi epäsäännöllinen kierto siis. Plussaonnea kaikille!
Tervetuloa mukaan Claudia ja Naukunen. Lisäsin teidät listalle.
Oletko Marjana tässä clomi-kierrossa välttynyt niiltä ikäviltä sivuoireilta? Vai tuleeko ne yleensä vasta myöhemmässä vaiheessa?
Joku kyseli virtsatietulehdus-oireista ovulaation jälkeen. Mä ainakin huomaan, että puolivälin jälkeen paikat on jotenkin arat ja mulla on melko usein (tässäkin kierrossa) hiivatulehduksen kaltaisia oirehtimisia. Tuntemukset menee kuitenkin yleensä ohi. Nelisen kiertoa sitten taisin lääkitä itseäni, mutta nytkin oireet ovat taas katoamassa. Johtuvat varmaan useasta hinkkaamiskerrasta, ei paikat ole tottuneet sellaiseen rytäkkään :)
Voi että tämäkin kierto meni sitten loppujen lopuksi nopeasti. Alkukierto on odottelua ja tuntuu, että päivät matelee, mutta nyt tosiaan hoksasin, että enää viikko ja sitten tietää jo vähän missä mennään.
Vähän kyllä epäusko iski tänä aamuna, kun flunssan kourissa koitin kuumetta, sen verran on kaamea olo. No, aamulämpö oli vain 36,7 eli ei koholla eli nyt luulen, ettei ovulaatiota ole tapahtunut. Mur. Toisaalta, keskenmenneessä raskaudessa olin kanssa flunssassa ja koitin silloin yhtenä iltana lämmön ja oli silloin 37,3 eli periaatteessa voisin mitata tänä iltana, mitä iltalämpö näyttää.
Mutta joo, kuten kaikki tiedetään, alkuraskaus ei välttämättä oirehdi mitenkään ennenkuin menkat on myöhässä. Mutta olishan joku merkki kiva saada, kuten esim. kiinnittymisvuotoa tai jotain.
Emmastiina: Joo, välillä tulee "aika" pitkiä viestejä, myönnettäköön :)
Ems: Hyvä kysymys sinäänsä, en yhtään osaa sanoa että tietäisikö mistään että ovista ei ole ollut. Itselläni esimerkiksi tuli ihan se normaali oviksen jälkeinen kylmyyskin. Itse olisin olettanut että testillä näkisi, mutta en sitten osaa sanoa…
Claudia: Tervetuloa! Ja plussaonnea testailuun. Itse odottaisiin maanantaihin asti, mutta useat muut testaavat jo aikaisemmin :)
Mimmi#5: Vaikka lumityöt onkin työläitä, niin on kyllä ihanaa nyt kun on lunta. Josko pääsisi kohta hiihtämään muutakin kun Oittaan tykitettyä latua :)
Naukunen: Tervetuloa joukkoon! Mukavempaa se on piinailla yhdessä!
20vilmiina07: Sinulla alkaakin kohta ihan se pahin piinailu! Toivottavasti viimeistä kertaa!
ON: Vaikka virtatientulehduksen oireita ei oikeastaan ole nimeksikään, eilen aamupissasta, ei muusta jne niin kun eilen sain iltapäivällä selkä/kylkikipua niin päätin lähteä lääkäriin. Jonkinlainen tulehdushan sitä nyt sitten tietenkin on :( Sain 5 päivän antibioottikuurin. Oli kyllä ihan mukava lääkäri, kerroin yrityksestä, oviksen ajankohdasta ja siitä että tänään alkaa hormoonit, että lääkkeet sen mukaan kiitos :) Oli näytteessä kyllä tulehduksen merkkejä, että en nyt ainakaan ihan turhaan lääkkeitä syö (ja se on pääasia). Alkuviikosta soittelen viljelyn tulokset ja sitten 2 viikon päästä tarkastusnäyte. Lääkäri sanoi että koska on tämä raskautumistoive, niin on hyvä käydä antamassa se tarkistusnäytekin. Jotenkin ihanaa kun lääkärit ottaa tilanteen tosissaan.
Päätin aloittaa hormoonit tänään illalla, ohjeiden mukaan ne pitää aloittaa 48h + 24-48h ovisplussan jälkeen ja se plussa tuli 48 + 24h sitten, joten ajattelin että illalla on hyvä aika. :)
Ihanaa, viikonloppu edessä eikä paljoa suunnitelmia. Eilinen jumppa jäi väliin kun käytin sen ajan siellä lääkärin luona, joten ehkä sitä viikonloppuna yrittäisi vähän enemmän urheilla. Muuten tuntuu että aika ainakin toistaiseksi liikkuu ihan kohtalaista tahtia eteenpäin. Eiköhän se tästä vielä pysähdy :D
Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Alexandra, kp21/28-32, yk6+km+yk5
Hei kaikille ja tervetuloa uusille!
Niisku: Kyllä se ovulaatio on voinut silti tulla, vaikka ne testit ei sitä vahvasti ole näyttänytkään. Varsinkin jos on oireita ollut. Naisen elimistö on kyllä niin hankalaselitteinen...
Ele: Olen suorastaan vihainen tuosta sinun työtilanteestasi! Miten ahkeria työntekijöitä edes voidaan kohdella noin ja pompotella miten sattuu. Toivottavasti löydät pian töitä.
sipsu: Jospa se etelän lämpö on nyt tehnyt ihmeitä ja siellä on siemen itämässä. :) Ja tsemppiä arkeen paluuseen. Tehkää jotain mukavaa täällä koto-Suomessa, niin jospa se fiilis sieltä nousisi.
vilmis: Itseasiassa selvisin ehkä hieman vähemmillä haittavaikutuksilla tässä clomi-kierrossa. Kyllä sitä yöhikoilua oli, mutta se meni nopeammin ohi. Se tulee minulla aina sen Clomi-kuurin 1-2 viimeisenä yönä ja kestää viikon verran. Nyt ei varmaan ollut kuin parina yönä hikoilua. Jes!
Älähän heitä siellä kirvestä kaivoon vielä. Ne lämmöt on niin epätarkka mittari, että niihin ei kannata kovin orjallisesti tuijottaa. Toki niitä on hauska mitata, mutta ne voi näyttää myös mitä sattuu välillä.
Alexandra: Hyvä, että lähdit ajoissa lääkäriin niiden virtsatietulehdusoireiden kanssa, ettei ehtinyt munuaisiin mennä ainakaan pahemmin. Yleensähän ne selkäkivut siitä kertoo. Selexidiäkö ne sinulle kirjoitti?
Olen ollut niin kiireinen töiden takia tämän viikon, etten ole ehtinyt kirjoitellakaan tänne. Olen kyllä käynyt lukemassa aina muiden viestit, mutta teiltä on tullut niin paljon viestejä, etten ehtinyt vastailla. :D
Täällä ollaan hyvin oireettomia vielä tässä vaiheessa kiertoa. Parin päivän päästä pitäisi vähintäänkin tutut progesteronin aiheuttamat oireet alkaa. Ihon kukkiminen on ehkä se ärsyttävin oire, joten sitä odotellessa.
Ei tämä vauvakuumeilu kyllä todellakaan ole mitään henkisesti helppoa. Eilen tuli ihan hassuja fiiliksiä, kun tehtiin valmentajan kanssa hevosen treeni- ja kisasuunnitelmia ensi kesälle. Hetkellisesti tuli sellainen olo, että "voi ei, mahdollisesti minä en pysty sen kanssa näitä toteuttamaan, jos tulen raskaaksi". Sitten taas sain rauhoitettua mieleni, että jos ne suunnitelmat ei onnistu tällä kaudella, niin minähän olen jo seuraavalla kaudella taas ratsastuskuntoinen, kun muksu on saatu synnytettyä. Tuli vaan suorastaan huono omatunto, että edes tuollainen ajatus siitä, että raskaus haittaisi jotain, tuli mieleeni, kun tätä yritystä on kuitenkin näin kauan takana!
Toisaalta yritin olla armollinen itselleni, koska eikös se kerro vain siitä, että minulla on tärkeitä ja mielenkiintoisia asioita elämässäni nytkin, vaikkei sitä vauvaa ole vielä kuulunutkaan. Ehkä elämä ei siis pyörikään vain ja ainoastaan tämän vauvakuumeen ympärillä. Vaikka se joka päivä onkin ajatuksissa ja vauva on ollut tervetullut jo pitkään.
Sellaisia fiiliksiä on täällä käyty läpi tällä kertaa. Aika kuluu hitaasti ja todennäköisesti olen ensi viikolla ihan hysteerinen piinailija. :D
Marjana kp 19/28-30 Dpo 5 yk 22
Vihdoin pidempää viestiä (7 päivää, 7 päivää =)
Mikä on Lillyn tilanne?
Ems: en ole sit expertti mut ymmärtääkseni ovuloimaton kierto ei eroa muista. Ihan samat oireet mut munasolu ei vaan irtoa/kypsy tarpeeksi. Ymmärtääksi ovistestiin voi myös saada ihan normaali plussan koska eihän se näytä ovulaatiota vaan hormoonipiikin minkä PITÄISI irrottaa munasolu. Ei tiedä mistään onko ovis tapahtunut ellei käy lääkärissä.
Sipsu: Tervetuloa tänne lumeen ja pakkaseen!
Claudia: No nythän saatte jännätä tosissaan kun oviskin on todistettu =) Itsensä kyttäily on varmasti kaikille täällä tuttua ja itku-potku-raivaritkin sallittuja.
Vilmis: En itse ole ikinä mitannut lämpöjä mutta lukenut sitäkin enemmän ja todennut ettei ne lämmöt todista mitään. Yhdyn siihen että olisi kivaa saada jotain todellisia merkkejä siitä tapahtuuko tuolla mitään.
Alexandra: Voi tuota tulehdusta =( Onneksi mukava lääkäri. Ja tsemppiä urheiluun nyt nauttimaan rennosta viikonlopusta! Sen jälkeen on rentous kaukana =)
Marjana: Sanoit koodisanan HEVONEN! Mä olin saksassa vuoden ratsuttajana ja täällä Suomessakin pitänyt tallia ja kilpaillut 4 vuotta ennenkun elämäntilanne muuttui. Aah...sitä elämää. Meinaatko jatkaa ratsastamista raskauden aikana? Olen kuullut mielipiteitä molempiin suuntiin. Ehdotonta EI:tä ja toiset sanoo että jos aina on ratsastanut niin elimistö on tottunut siihen joten voi jatkaa. Tiedä häntä. Mutta ymmärrettävästi aika hankalaa tehdä pitkänajan suunnitelmia kun ne voi muuttua yhdellä vessakäynnillä.
ON: Mulla on menossa ihme melankolinen vaihe. Särähtää teillä pitkään yrittäneillä varmaan korvaan kun rouva puhuu tällaisia yk3 kokemuksella mutta jostain syystä samaistun vahvasti kaikkiin pitkään yrittäneisiin. En lue mitään iloisia odotusjuttuja vaan kaivan kaikki mahdollisimman surulliset blogit ja kirjoitukset - ja kirjat. Onkohan tää joku alitajuntainen juttu että valmistaa itseään pahimpaan? Omituista.
No pieniä oireita on. Nukun koiran unta mikä on erittäin epätyypillistä mulle. Kohdun päällä tuntuu piikki kun kävelee, ihan kun pienellä neulalla tökkisi. Tissit on pysyneet semikipeenä oviksen jälkeen. Ja olen siis ollut Nutriletilla pitkään ja nyt en vaan pysty enää. Nälkä on niin suunnaton etten tule toimeen enää noilla litkuilla. Mut kuten sanottua - ihan hanurista kaikki oireet kun en usko niihin tippaakaan.
Älkää ymmärtäkö tätä silti väärin, TEIDÄN puolesta mä olen superpositiivinen ja peukutan ihan kympillä kaikkia!
Juu-u, tämä sitten kävi veskissä ja unohti että pitää olla pissaamatta sen 4 tuntia... Eli testailut jäi nyt iltasella väliin. Huomenaamuna testaan viimeisen kerran ja sit suuntaamme miehen kanssa kohti Tukholmaa. :) Jätän testit kotiin ja luotan nyt siihen että oviskivut tulee jos on tullakseen, nyt rentoudun enkä murehdi. Ässäiltyä tulee varmasti, kun meillä on kolme päivää kahden keskistä aikaa. ;)
Oikein ihanaa loppuviikkoa rakkaat siskot, palaan ensi viikolla taas tänne. :)
- Mami Kp 18/31 Yk 5