LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Nimenomaan tästä jännittävää tekeekin se, että viime viikolla se ovis sieltä pongattiin. Tosin olen alkanut miettimään, kun tuossa viime keskiviikosta saakka ollaan touhuttu, ja nyt tässä keskiviikon jälkeen vähemmän, että mitä jos mun ovikset on ollutkin myöhässä, ja oli esim eilen. Tosin siellä kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi veijareita olla jo valmiina, mutta eihän nekään nyt aina jaksa odotella..Voiko siis olla mahdollista, että jos viikko sitten keskiviikkona on pongattu alkava ovis (ja viikko sitten keksiviikko oli siis kierron tasan puoliväli)että se olisi ollutkin esim vasta eilen..? Mulla on ollut valtavasti nippailuja molemmin puolin munasarjoja, ja vihlaisuja kohdun suunnilla, mutta ei sen kummempaa. Munasarjojen kohdalla nippailusta juuri epäilenkin, että ovis olisi ollutkin vasta eilen, koska aiemmin olen mielestäni sen tuntenut..mutta kuten edellä kerroin, keskenmenon jälkeen en ole enää omaa kroppaani tuntenut. No, ainakin on peittoja se viikko heiluteltu joka päivä, ja luulisi ,että jokunen veijari siellä kytiksellä on ollut, mikäli ovulaatio ei siis ole ollut noin myöhässä..naisen vartalo, se niin kummallinen ja monimutkainen paikka, ja asia. Todella turhauttavaa, että ei osaa itse enää tulkita mitä tapahtuu seuraavaksi.
Pientä pahoinvointia tosin ilmassa, suussa maistuu kummalliselle, menkka jomotuksia aika ajoin, mutta niin varmaan kuuluukin, koska maanantaina niiden kuuluisi alkaa, ja tuo nippailu häiritsee. Rinnat on ollut arat jo viikon verran, tiedä sitten mistä sekin kielii. Tosin, tiedä häntä onko mieli kun tekee kepposia, vai onko nämä oireet todellisia..
Rentouttavaa viikonloppua kaikille, ja plussa tuulet myös. Yrittänyttä ei laiteta, ja ei saa lannistua, jos tärppi ei iske heti, tätä koitan itselleni myös toitottaa :)
Niin siinä sit kävi, et täti saapui Ferrarillaan ja haamu hävis testistä. :(
Pahoittelut Lillylle haamun hukkaantumisesta sielläkin.
On ne penteleitä, kun kiusaavat meitä tuolleen!
Nasulais 2/28, yk3 *itkupotku*
Itkupotku-olo se joo tulee väkisinkin tädin saapuessa... sitä odotellessa, vaikka yritänkin olla optimistinen. Tosin tässä kierrossa en tuntenut ovista, joten odotukset eivät ole huikean korkealla. Vähän väliä ramppaan vessassa, että joko... hyvät viikonloput kaikille!
Kaikille oikein paljon kokemuksista ja "järjen äänestä" vauvan kanssa matkusteluun :)
Meillä päätettiinkin näin että mikäli onni tarttuisi meihin nyt ja saisimme aikaan pienen ihmeen lähtisimme matkalle heti häiden jälkeen jolloin matkustaisimme johonkin euroopan maista minne ei talvella kannata edes suunnata ainakaan lämmön perässä ja jos ihmettä ei vielä kuulu niin sitten voimme siirtää matkaa hieman myöhemmäksi. Yhtään kertaa emme meinaa jättää välistä sillä kyllä ihmettä on jo odoteltu :) Minusta tuntyuu että mieluummin matkustaisin raskaana ollessa (mikäli lääkäri siihen sitten luvan antaisi :) ) kuin ihan pienen lapsen kanssa mikä voi olla joistakin hassua mutta senhän näkee sitten :)
On: Ei mitään :) odotellaan mitä tuleman pitää :)
Veturikuskia tullu meidän kerhoon???
Lilly?? Makkarakeitto?? Joku muu???
ON: Kenkutus ja klönttinen vessa =(
Pahoitteluni Nasulais ja Lilly. Nasulaisen testiviivaa ei nähtykään, mutta Lillyn testissä kyllä näkyi ihan selvä värillinen testiviiva kontrolliviivan vieressä. Kummallista, että digitaalinen ilmoittaa ei raskaana.
Tänään pompsahti postiluukusta 20 (!) kpl herkkiä raskaustestejä Mammaksi.netistä. Mies oli ihan että häh mutta mä sanoin, että eikös me olla sovittu ettei märehditä vaan sitten suoraan testataan. Kauhea määrä kyllä. Toivottavasti niitä jäis paaaaaljon ylimääräisiä :)
ON:
Menkkajomotuksia mahassa nyt jo. Rinnat kipristelee ja alavatsalla tökkii ja nykii. Ja ei kahviällötystä, pirunmoinen flunssa vaan ja sen mukaiset aivastuskohtaukset.
Emmastiina: Minä en kilpaile mitenkään aktiivisesti, mutta minulla on nyt nuori hevonen, jolle pitääkin kokemusta saada alle ja paljon treeniä ja pieniä kisoja. Ehkä siksi juuri tuli tuollainen fiilis kuin eilen. Aion jatkaa ratsastusta raskauden aikana niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Toki jätän ns. riskiasiat pois eli en hyppää esteitä, enkä ratsasta millään myrskykelillä. Enkä tosiaan lähde minnekään kisoihin kokeilemaan meneekö hyvin vai ei.
Itseasiassa minäkin olin tämän vauvakuumeen alkutaipaleella enemmänkin masentunut aina, kun menkat alkoi tai muuten mietin asiaa enemmän jne. Sitten muutaman kierron jälkeen totesin, että en voi jatkaa näin, että pilaan monta päivää vain synkistellessä asiaa, jolle en mahda mitään. Toki olen edelleen välillä surullinen, mutta jotenkin vain silti positiivisen fiiliksen ja iloisen mielen on oppinut säilyttämään paremmin. :)
Nasulais: Voi itku! Mikä testi se oli, jolla sait sen haamun?
Lilly: Vielä on toivoa! Saitko Clearbluella ihan normaalinpaksuisen haamun? Luulisi sen silloin ainakin kertovan kiinnittymisyrityksestä. Tosin jos se on ollut kapea viiva, niin sitä se testi antaa joka tapauksessa jostian syystä.
ON: Mietin juuri tänään, että minulle pitäisi varmaan tulla jotain todella mullistavia oireita, että uskoisin niitä enää raskausoireiksi. Niin paljon oireita tulee ja menee tässä loppukierron aikana, että en usko niistä mihinkään enää. Varmaan pitäisi kirjaimellisesti ruveta oksentamaan, että voisin kuvitella sen kertovan raskaudesta. Ellen tulkkaisi sitäkin mahataudiksi. ;)
Tänään tosiaan alkoivat valkovuoto ja repäisykivut. En käsitä miten jaksan odottaa vielä yli viikon...
Marjana kp 19/28-30 Dpo 5 yk 22
Että osaisikohan joku mahdollisesti vastata mulle tuohon, kun aiemmin kysyin. Muumioin sen varmaan niin hyvin tuonne kirjoituksen keskelle, että liekkö sitä sieltä edes huomaa :) mutta siis, voiko siis olla mahdollista, että jos viikko sitten keskiviikkona on pongattu alkava ovis gynellä (ja viikko sitten keksiviikko oli siis kierron tasan puoliväli)että se olisi ollutkin esim vasta eilen..?
Se oli joku EarlyPregnancy, ostin paketillisen niitä ulkomailta. Eli ei oo varmuutta eikä takuuta, mut luulis et on ihan toimivia.
Mutta voihan se olla, ettei ole tarttunut, koska koko päivän tullu kauheita klönttejä vessareissuilla. :( *anteeksi*
Nasulais: Pahoittelut sinnekin! :( Noh, jännätään sitten ensi kerralla taas yhdessä, kun melkein samalla kierrolla mennään :)
Marjana: Clearbluen testiviiva ei siis ollut sellainen vahva viiva, vaan kapea, mutta kuitenkin selvä sininen pystyviiva, ei tarvinnut siristää. Näytti sellaiselta paksun viivan toiselta reunalta..
Tätiä ei kuulu vieläkään. Vatsaa nipistellyt tänään kouristaen niin, että pitänyt mennä koukkuun. Samaa vähän eilisiltana. Tänään alkanut myös valkovuoto, ja vähän himojakin ollut. Ei kai tässä nyt voi olla jotenkin kummallisesti ovulaatiosta kysymys?! Jospa ne haamujen haamut johtuisivat oviksesta.. oliskohan mahdollista? Ei siis pitäisi minkään laskujen mukaan olla kyllä oviksesta kyse, mutta nää eivät ole ainakaan menkkaoireita, enkä keksi että mitä ne sitten olisi.
Sie taidat sittenkin saada sen plussan jo tästä kierrosta...
Tai sit siun täti tekee samat temput ku miunkin. Ensin oireili ja sit katos ja tuli megahimot ja valkovuoto ja sit ykskaks jyräs ferrarilla miljoonaa kurvit suorina paikalle.
Mutta tsemppiä ja jaksuja! *halaa hellästi*
EVELINA, oon sinuu etsinyt jo KAUAN ja ihmettelin minne oot karannut. Jumalattoman paljon onnea sinulle viimeiseen koetteluun!! Nyt se on se kierto!!!! Paan kaikki plussasäteilyni sinuun!!!
Helene&Batman 31+0
Claudia: Varmasti kaikki on mahdollista, mutta melko pitkältä tuo väli kuulostaa. Toki jos se oli vain läpimitaltaan jo potentiaalinen irtoamaan, mutta oli vielä kuitenkin tasareunainen ultrassa, niin silloinhan se voi siellä vielä pitkäänkin säilyä ja kasvaa. Minulla kerran gyne sanoi, että ovulaatio tapahtuu ihan millä hetkellä hyvänsä, kun ultrassa näkyi jo se munasolu ilmeisesti siten, että ympärillä oli jo nestettä. Siitäkin laskettuna minulla oli ovulaatio vasta 2 päivän päästä oikeasti.
Nasulais: Voi että harmittaa puolestasi! :/
lilly: Se Clearblue valitettavasti antaa juuri sellaista selkeää sinistä viivaa, joka ei ole yhtä paksu kuin kontrolliviiva. Minä olen saanut sen monta kertaa, enkä ole kertaakaan ollut raskaana. Olen monesti miettinyt, että pitäisi ihan soittaa sinne tuotekehittelypuolelle ja kysyä miksi se antaa sen viivan joka kerta. Toki kyllähän siellä paketissa lukee, että viivojen tulee olla samanpaksuiset, mutta ärsyttävää se on silti, kun herättää toiveita. Nimimerkillä "vannon Apteekin oman raskaustestin nimeen". :)
Toivottavasti nuo oireet kuitenkin kertovat raskaudesta ja pääset vielä plussaamaan tästä kierrosta! :) Pidän täällä peukkuja. Tuo veturinkuljettajan paikka kun olisi edelleen auki. ;)
Marjana kp 20/28-30 Dpo 6 yk 22
Ei vieläkään hymynaamaa :( ovulaatiotestillä siis. Tänään herätessä tuntui, että vatsaa nipistelee ja alaselkää vähän jomottaa myös. Että taitaa lähellä kuitenkin olla!! :) Tsemppiä kaikille jännäämiseen, tää on se meidän kierros!!!! :)
Nasulais =( Jos sua yhtään helpottaa niin olen päättänyt että yk3 on nyt se maaginen luku =) Prosentuaalisesti kolmas yritys on erittäin todennäköinen raskautumiselle.
Lillyä en osaa neuvoa. Olen saanut raskaustestillä plussan ovispäivänä -eli se on mahdollista mutta... Ainoa neuvo ehket et heilutelkaa peittoja jos yhtään ovikselta vaikuttaa eipä harmita jos se sitä olikin.
En ole koskaan (ristin käteni) saanut mitään haamuja tai vääriä positiivisia raskaustesteihin. Ihan tyhjää ovat näyttäneet. Olen kyllä lukenut että toisilla testeillä on taipumusta antaa vääriä toiveita. Harmi ettei Suomessa myydä samaa testiä kun jenkeissä -joku early result ...joku. Kun katsoo kuvia niistä testeistä niin ne on tosi selkeitä. Siellä joko on viiva tai ei. Käyn siis kyttäämässä näitä toisten testejä yhä edelleen täältä:
http://www.countdowntopregnancy.com
ON: Näen unia, joka yö, kokoajan. Maha pistää, viiltää, on sekaisin ja kaikkea siltä väliltä.
Voi ei Nasulais, harmi! Lilly, mikä tilanne? Jännittää sun puolesta!
Olisi kyllä kiva jos voisi olla varma että onko ovulaatio tullut, jos tietäisi että ei ole tullut niin ei tarvitsisi sitten turhaan jännittää. Turhauttavaa!
Mulla nyt kp 28, oireina on vieläkin rintojen kipeys, siis ei voi olla ilman rintsikoita ku muuten paita hiertää ja sattuu! Toinen oire on kipu oikealla alavatsassa, ei satu koko ajan, enemmänkin ehkä vähän niinkuin lihaskipua tai joku lihas on jumissa. Voi siis edelleenkin nää oireet enteillä menkkoja. Mäkään en enää luota mihinkään oireisiin, on kummallakin yrityskierrolla ollut muka vaikka mitä oireita :D
Mutta ehkä se kolmas kerta on se maaginen luku! :)
Kovasti tsemppiä ja jaksamista kaikille, yritetään viettää rento viikonloppu!
Täti tuli eilen sit kuitenkin, eli nyt kp2... voi hemmetti. Tsemppiä kaikille muille!
Nasulais, Marjana ja Ems: Ei tule mustakaan veturinkuljettajaa tälle pinolle :(
Kolmas kerta toden sanoo ja sieltähän se nega tuli tänä aamuna. Harmittaa luonnollisesti, mutta paljon enemmän harmittaa se, ettei täti tule, enkä pääse aloittamaan alusta!
Taidan itsekkin siirtyä siihen apteekin omaan ja teistailla vasta kun täti on paljon aikataulusta myöhässä :)
Emmastiina: Joo mä luin jostain että ovis vois mahdollisesti antaa plussan testiin. Tosin selkeää plussahaan mä en edes saanut.
Meillä heilutellaan joka päivä kuitenkin peittoja, joten periaatteessa ihan sama, millon se ovis on :)
Naukulainen: Pahoittelut tädistä :( Nyt pääset kuitenkin jännäämään taas alusta! Vinhaa peitonheiluttelua sinne!
Kiitos teille kaikille ihanille! Tuntuu niin hyvältä, kun tänne pääsee purkamaan juttuja. En kertonut miehellekään haamujen haamusta, enkä edes testailuista. Mies menee ajatuksella "tulkoon jos on tullakseen" ja mä "kaikki mulle heti nyt"-tyylillä.
Kerron vasta, kun plussa pärähtää :)
Haleja!
Mä en kestä tätä flunssaa. Sama homma oli viime kierrossa. Pystyn siis suoraan sanomaan, että olin viimeksi kipeä 23-25 päivää sitten. Mistä nää taudit tulee. Vaikutusta lienee painonpudotuksella ja kuntoilulla. Ehkä olen treenannut liikaa. Pah. Pientä lämpöä, korvamittarilla mitattuna äsken 37.
Voihan se jostain muustakin johtua tuo lämpö jos haluaa toivorikas olla ja sitähän minä olen, ehdottomasti :)
Mä en tiennyt tuosta Clearbluen ongelmasta eli että testiviivan tulee olla yhtä paksu kuin kontrolliviiva jotta tarkoittaa plussaa. Mä olen molemmissa raskauksissa testannut just Clearbluella plussan. Mutta muistelen kyllä, että testiviiva on ollut hyvin paksu. Toki olen testannut Clearbluella myös ihan selkeitä negoja eli testi-ikkunassa ei ole ollut muuta kuin se vaakaviiva eli miinus.
Mies oli ihana tänä aamuna kun puhuttiin helmikuun lopulle sovitusta illanvietosta ja siitä, että maistellaan viinejä sokkona. Totesi, että paitsi jos minä olen raskaana. Ihana. Meillä mies ei siis kauhean avoimesti vauvakuumeile eikä hampaat irvessä halua tekemällä tehdä. Mutta luulenpa, että edellisviikon joka toinen päivä sekstailu oli miehen puolelta kyllä johtuva siitä, että oikeasti halusi yrittää.
Lilly: Miten sä pystyit olemaan kertomatta miehelle siitä haamusta? Mä en olis pystynyt. Mä kun kerron negatiivisistakin tuloksista kun en yksin halua surra ja olla känkkäränkkä.
Nyt vaan jännätään. Alavatsalla on tuntemuksia. Jomottaa, tykyttää, nippailee ja tuntuu yleisesti ottaen hassulta. Eikä yhtään repäisykipua ole vielä ilmennyt, niitä minulla useimmiten on.
Tässähän pitää oikein laskea päiviä taaksepäin ja pohtia miltä milloinkin on tuntunut kun siitä mahdollisesta ovulaatioajasta ei todella ole varmaa tietoa.
Hämmentävää.. Kp 27 tein siis tuon haaleampaakin haaleamman haamun iltavirtsasta. Kp 28 Clearbluen plussatestillä taas samanlainen haalea haamu illalla.
Tänään kp 29/28 aamulla Clearbluen digitesti kertoi, etten ole raskaana. Tätiä ei kuitenkaan ole näkynyt.
Vähän on sellaiset fiilikset, ettei täti tule vielä pitkään aikaan, mutta en myöskään ole raskaana. Tämä on ensimmäinen kierto ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja täti varmaan siitä syystä myöhässä.
Vatsaa nipistelee edelleenkin eri tavalla, kun yleensä menkkojen aikaan. Nessukin on tukossa ilta-aamu-akselilla. Mitään muita "oireita" ei ole.
Jotenkin sitä vaan toivoisi, että se täti tulisi ja pääsisi kunnolla yrittämään..
Lilly, kp 29/28? yk 1