LOKAKUISET 2012
Kommentit (527)
Heippa,
onpas tänne tullut taas paljon tekstiä! :) Kivakiva. Meillä sataa taasen lunta, ihanaa että on talviset kelit vaikka lumitöitä teettääkin.
Tervetuloa jälleen uusille, tehdään plussaryntäys!
Marjana: Hyvin ootte hyödyntänyt ainakin oviksen! :) Sitten vaan piinaillaan porukalla ensi viikkoon.. Pitää keksiä taas kauheesti tekemistä, ettei mieti kiertopäiviä ja kyttäile oireita koko ajan.
Alexandra: Jes, onnea oviksen bongaamisesta! :) Eikun hommiin vaan ja talletukset paikalleen ;)
Täällä (Etelä-Karjalassa) on tosiaan tota lunta tupruttanut ihan riittävästi, ihanan talviset kelit!
Nasulais: Iik, onnittelut haamusta! :)
Makkarakeitto: Tsemppiä ootteluun, kunhan kiertopäiviä tulee lisää niin eiköhän se plussa sieltä pärähdä, pidän peukkuja!
Emmastiina: Melkoinen päivä tosiaan, noiden koirien kanssa saa kyllä aina kulumaan pitkän pennin lääkärikuluissa! Meidän haukun hampaitakin vasta keväällä hoidettiin 300e:llä...
Ems: tervetuloa! Minäkin olen jo katsellut mahdollisia laskettuja aikoja valmiiksi ja ties mitä, vaikka aina vannon etten etukäteen liikaa hössötä ja suunnittele valmiiksi. No eipä sitä kuitenkaan ajatuksillaan voi raskaaksi tulemista estää tai keskenmenoa aiheuttaa..
Vascu: Jaksuja oviksen ootteluun! :)
ON: Piinaillen vaan, toivon tosiaan että ovis oli viime viikolla, koska ei olla ässäilty sitten perjantain (kp15). Vissiin pieni "luova tauko" tässä välissä. :D Mies on ollut kyllä ihanasti mukana tässä mun kuumeilussa ja ollaan saatu hyvin hommat hoidettua. Onhan se ottanut hänelläkin koville nuo keskenmenot... Tilasin jostain apteekki-verkkokaupasta 2kpl apteekin omia r-testejä kun oli vitosen kipale ja postikulut ilmaseksi. On nekin sitten valmiina... (toivottavasti niitä tarvitaan!) Viikonlopuksi tiedossa onneksi paljon ohjelmaa niin aika menee nopeesti!
Kivaa viikonjatkoa toivottelee
Elmu kp 19/26-28 yk5
Kaikki "oireet" loppuneet kuin seinään. Ei mitään, vaikka pari päivää sitten vielä koko kroppa toimi kummallisesti. Pissakin on ihan normaalin hajuista.
Äsken sitten testailin toisen negan:((
Tädin pitäisi saapua lauantaihin mennessä. Jotenkin tuntuu nyt, että saapuukin, mutta odotellaan.
Tsemppiä kaikille ovulaatioihin ja piinaviikkoihin! TOivottavasti mahdollisimman monella on tärpännyt!
alexandra: Olen niin iloinen puolestasi, että löysit sen hymynaaman! :)
Emmastiina: No voi että, onpahan ollut päivä! Minkä lääkkeen se lääkäri käski lopettamaan?
Muhku: Ihan hyvältähän tuo gynen reissu loppujen lopuksi kuulostaa. Vaikka se ylipaino sitä monirakkulaisuutta usein aiheuttaakin, niin ei se välttämättä ole este raskaudelle. Tsemppiä vaan kovasti ja toivottavasti se neste oli merkki ovulaatiosta.
Mami, luota niihin omiin tuntemuksiin, jos ne tikut näyttää nyt mitä sattuu. Ja jos testaat aamuvirtsasta, niin sehän voi olla haaleampi se viiva, koska se vaadittava hormoni on jostain syystä aamulla heikommin erittyvässä muodossa. Näin ainakin jotkut tietolähteet väittää, mutta en ole kyllä ihan tutkimalla asiaa tutkinut. Ja peitot heilumaan heti, kun saatte kahdenkeskistä aikaa. :)
Ems, sinulla on hyvä asenne! Tervetuloa mukaan!
Elmu: Oliko ne Apteekin omat testit siis jonkun apteekin nettisivuilta tilattu? Minä olen vähän alkanut karttaa nyt noita apteekista haettavia testejä, kun törmää aina kollegoihin sitten. Onhan heillä vaitiolovelvollisuus, mutta silti vähän ahdistaa.
Makkarakeitto: Uskotaan plussaan niin kauan kun tätiä vaan ei näy!
ON: Menossa vasta dpo 2 ja minä meinaan jo hyppiä seinille! Rinnat on hieman arat ja tänään oli alamasulla ns. menkkamaisia tuntemuksia. En oikein tiedä mitä ne merkkasivat tässä vaiheessa kiertoa. Todennäköisesti tämä hysteria johtuu ihan siitä, että toivoisin vaan niin kovasti, ettei sinne inseminaatioon tarvitse lähteä ensi kierrossa. Mutta pitkiä päiviä tulee olemaan, jos tähän tahtiin jatkan kuumeilua. :D
Tänään tuli kesälomatoivelistatkin töihin. Mietin heti asiaa siltä kannalta, että milloin mahdollisesti jäisin äippälomalle, että milloin kannattaisi kesälomaa toivoa. Huoh, kunpa se tärppi tulisi nyt.
Marjana kp 16/28-30 Dpo 2 yk 22
Kirjottelim pitkän pätkän kommenttia ja höpönpöppöötä, mutta ne katosi jonnekin :-/
... huoh. Sellaista vaan kommentoin, että on upea huomata kuinka suurin joukoin perheet on mukana täällä kuumeilemassa. Meinaan siis miestäkin, joka tuntuu usein jäävän taka-alalle. Oletteko kertoneet muille sukulaisille, läheisille? Vai salailetteko ensimmäiseen ultraan saakka? Mikä on ollut suhtautuminen? Ja mites, osteletteko jo tulevalle tavaraa? Mies meni ja osti jo paidan, poikaa tuntuu nyt toivovan :))
Minulla nyt kuitenkin taitaa olla ovis huomenna tai ylihuomenna. Sen verran tummeni testi tänään jo alkuillasta ja kipristelee siihen malliin myös. Mietin vaan, että tuleeko toista ovista, jos ensimmäinen hedelmöittyy? Melko varma olen meinaa jo yhdestä ovulaatiosta vajaa viikko sitten. Mutta testailen nyt vasta niin varmaksi en sano. Kaksospoikiahan se mies toivookin! :))
Ihan kiva kokeilla tuollaisiakin ensi kertaa, siis ovistestejä. Kaksi viivaa näyttää aina tosi kivalta ;-D
-Kiova ja kp 16/31 ja kipuilee
Emmastiina: Aikamoinen päivä teillä kyllä takana! Onneksi se on vain rahaa. Ja toivottavasti ei astma nyt sitten aiheuta ongelmia sinulle, eikä tulevalle lapsellennekaan. Kiitos tsempeistä, eilen illalla vielä jaksettiin :) Sinulla onkin nyt sitten taas alkanut oireet, mikäs sen hienompaa :)
Muhku: Hyvä että sait haluamasti tutkimukset! Limakalvojen paksuudesta voin sanoa sen verran että ainakin minulle sanottiin kun olin kierron ihan viimeisinä päivinä, että yli 10 on hyvä, alle 6-8 aiheuttaa jokinlaista hoitoa. Joten sanoisin että sinun kalvot ovat hyvässä kunnossa :) Harmi että muuten sait huonoja uutisia. Miten nyt eteenpäin? Mitkä fiilikset?
Mami: Kylläpäs ne tikut nyt tuntuvat olevan ailahtelevia. Onko sinulla kuitenkin aina virtsa ollut rakossa tarpeeksi kauan? Ettei sen takia turhaan tule negoja. Yritä ottaa rennosti (helpommin sanottu kun tehty) ja ässäilkää jtp, niin on ainakin varmasti hyödynnetty, jos olet epävarma. Tsemppiä!
Ems: Tervetuloa joukkoon! Hieno asenne, kyllä se vielä tärppää!
20vilmiina07: Amsterdamiin keväällä, oi kun ihanaa. Se on varmasti ihana kaupunki keväällä. Itse olen käynyt siellä loppukesästä, mutta kukkaloistostaan tunnettu kaupunki on keväällä varmasti kaunein.
Vacsu: Pitkiä kiertoja tuntuu nyt tulevan yhdelle jos toisellekin. No, onpahan meitä sitten paljon piinailemassa!
Elmu: Varmasti on ottanut koville teille molemmille nuo keskenmenot. Meillä ainakin olen huomannut että km:n jälkeen mies on ollut ihan erilailla mukana tässä projektissa ja vastuu tarpeellisesta määrästä ässäilyä oikeeseen aikaan on jaettu, ihanaa. Eiköhän se ovis tullut teilläkin hyvin hyödynnettyä ja nyt toivotaan että se plussa pärähtäisi taas!
Makkarakeitto: Toivoa ei saa heittää ennenkun jos täti tulee. Tsemppiä!
Marjana: Kiitos! Onhan se oikeasti aika ihana tunne kun sen hymynaaman sitten vihdoin saa! Meilläkin eilen alettiin jo alustavasti kotona keskustelemaan kesälomista ja siitä että mitenköhän niiden kanssa nyt sitten kannattaisi tehdä, jos se tärppi tulisi. :D Toivotaan että nyt tulee, niin saat sitten miettiä sitä äippälomaa ja kesälomaa enemmänkin! Toivon niin paljon sinulle sitä plussaa!!
Kiova: Meillä ei ollut tarkoituksena kertoa kenellekään ennenkun rv12 on saavutettu. Eikä kyllä kerrotukaan. Mutta sitten kun se km tuli, niin oli vaan pakko avautua jollekin. Meillä on siis yksi pariskunta, joka tietää meidän tilanteen ja tietää siis että yritetään. Alunperin en halunnut että kukaan tietää, mutta nyt tämän vuoden jälkeen huomaan että tuntuu siltä että voisin yhtä hyvin kertoa vaikka kaikille :D Mitään tavaraa en osta enää ennenkun raskaana olen, mutta sitä ehdittiin ostaa jo viimeksi. Eli, kaapista löytyy vaatteita, lelua, matkasänkyä ja itkuhälytintä...
ON: Eilen illalla vielä ässäilty, jess! Eilen iltapäivällä kyllä nippaili vatsaa pari tuntia siihen malliin että voipi hyvin olla että se ovis meni jo. Se ei sinäänsä ole ongelma, koska ma-iltana tuli myös ässäiltyä. Ideaalitilanteessa varmisteltaisiin vielä tänään, mutta en usko että kisakunto riittää nyt siihen... Pitää katsoa tuntemuksien mukaan. Oletan tosiaan että ovis olikin jo eilen. Ehkä testaan vielä illalla ja päätetään sitten sen mukaan... Kuka sanoikaan että lasten teko on stressitöntä? :D
Sitten alkaakin se ihana piinailu. Ihana sen takia että ovis on bongattu ja hyödynnetty, joten voi rentoutua ja odottaa mitä tuleman pitää.
Eilen saimme puhelun ystäviltämme, jotka kertoivat olevansa raskaana, LA elokuussa. Heille toinen lapsi, oli tärpännyt käytännössä heti, vähän aikaisemmin kun olivat edes ajatelleet (onneksi puhuin puhelimessa, niin pystyin näyttämään käsimerkkejä, mutta silti sanomaan että mikäs sen parempaa kun että nopeasti tärppää. He eivät tiedä meidän tilannetta). No, pyysivät meitä sitten kummivanhemmiksi syntymättömälle lapselleen. Jonkin aikaa sitä harkitsimme, henkisesti aika raskasta, jos ei siinä vaiheessa itse ole vieläkään raskaana. Tulimme sitten siihen tulokseen että jos ei meille omaa lasta suoda, niin meistä tulee sitten maailman parhaimmat kummivanhemmat :)
Oikein ihanaa talvista päivää kaikille!
Alexandra, kp19/28-32, yk6+km+yk5
Kiova: Minä en ymmärrä miten ovulaatio voisi olla kaksi kertaa saman kierron aikana. Tai jos olisi, niin varmaan kannattaisi keskustella gynen kanssa mitä asialle tehdään. Ei kai se ainakaan helpota raskaaksi tuloa, jos kierto on jotenkin sekaisin. Nuo kiertopäivät kyllä puhuvat sen puolesta, että sinulla on ovulaatio ihan näillä näppäimillä, joten ässäilyä kehiin vaan! :) En jaksa uskoa, että se ovulaatio olisi voinut olla jo viikko sitten, kun eihän se munasolu olisi ehtinyt kasvaa edes riittävän suureksi siinä ajassa.
Alexandra: Huh, minä pelkään koko ajan lähipiirin vauvauutisia, koska tiedän, että minun olisi jo vaikea niihin suhtautua. Eihän se siitä johdu, etteikö olisi onnellinen toisten puolesta vaan siitä, että se muiden raskaus muistuttaa heti siitä, ettei itsellä ole onnistunut. Minä ainakin yritän koko ajan ylläpitää positiivista fiilistä tämän projektin suhteen, vaikka tässä on näin kauan mennytkin.
Mietin juuri sitä, että jos tietäisi äippäloman alkavan syksyllä, voisi kesäloman pitää jo aiemmin, että saisi katkon tähän töissä puurtamiseen jo aiemmin. Mutta toisaalta jos sitä vauvaa ei kuulukaan, niin en haluaisi olla kesälomalla ihan alkukesästäkään... Toivottavasti ehdin esittää toiveen vielä siinä vaiheessa, kun tiedän tämän kierron tuloksen.
Marjana kp 17/28-30 Dpo 3 yk 22
Makkarakeitto: älä vielä menetä todellakaan toivoa. Itse olen kaikissa raskauksissani (3kpl) ollut varma että menkat alkaa, enkä ole saanut testiin viivaa ennenkuin lähellä kuukautisten alkamispäivää.
Marjana: menkkamaiset tuntemukset mulla olleet aina hyvä merkki! Siis ”menkkakivut” on mulla olleet kovemmmat silloin kun olen ollut raskaana, kun muuten ei juuri ole kipuja tädin tullessa. Hassua :) Haluaisitko kesäloman juuri ennen äippistä? Me kaikki toivotaan sulle niin paljon onnistumista!!!!
Alexandra: kärsivällisyyttä piinaviikoille!
Tervetuloa uusille!
ON: nyt harmittaa vähän. Mies on työreissulla ensi viikon lopuilla, lähtee ti-iltana ja tulee pe-la-yönä takas. Meneeköhän meiltä nyt mahikset tässä kierrossa?!! Siis ovis on ehkä pe tai la. Kauankos ne siittiöt elivätkään? Kolme päivää? Eli jos tiistaina sais hommailtua ja sitten heti miehen saavuttua niin voisi ehkä onnistua. Toivon että O vasta sunnuntaina.
Nutrilett-kuurilla kolmatta päivää. Onneksi loppuu jo pe. Kaksi kiloa lähtenyt, tietty nesteitä, mutta on kevyt olokin (ja heikko). Nämä kilot kun pysyisivätkin pois niin olisin tyytyväinen ja tästä olisi hyvä raskautua.
Nelli kp 5
Elmu: Niinpä niin. Edellinen 5 viikon saikastelukeikka maksoi vaan 5500€. Onneksi on edes vakuutus mikä jeesaa vähän.
Marjana: Sinqulairin käski lopettamaan. Eli kaikki inhalaattorit on ihan jees mutta mitään tabletteja ei näemmä suositella. Ja tiedän tuon seinille hyppimis fiiliksen. Oikeesti aika sairasta =) Mäkin teen pitkää päivää ja meen 21 aikaan sänkyyn vaan että saisi päivät kulumaan nopeasti.
Alexandra: Olette ainakin kaikkenne tehneet asian eteen! Ja tsempit puhelun johdosta. Yhä edelleen olisin tosi varovainen kelle raskausuutisia kertoisin ja varsinkin miten koska ikinä ei voi tietää kuulijan tilannetta. Eihän sitä pahalla tarkoita tietenkään mutta... satuttaahan se.
NelliN: Yhä edelleen Nutriletilla, nyt kolmatta viikkoa. Painoa lähtenyt sellaiset 5kg. Ei tee edes tiukkaa! Olen lukenut että sellaiset 3 päivää olis keskimäärin simppojen elinikä johtimissa mutta kuka tietää. Yks puhuu viikosta joku 2 päivästä.
Pakko yhä edelleen puhua siitä sperm race-dokkarista että laittoi vähän miettimään kun kaikista miljoonista simpoista 1 tai 2 pääsee munasolun luo. Jotenkin olin ajatellut että ei SE ole ongelma vaan kiinnittymiset jne. No se todellakin ON ongelma =) Siis aatelkaa nyt miljoonista hyvällä tuurilla 2! Korvaakohan laatu määrän? Jos ässäilee vaikka 10 kertaa niin onkohan siellä 20 simppaa venaamassa =)
ON: Osallistun sen verran tuohon äippäloma keskusteluun että itse olen yrittäjä mikä tekee asiasta helpomman ja toisaalta vaikean. En voi heittäytyä yks kaks kuukausien sairaslomille ja tuota rahapolitiikkaakin joutuu miettimään kun ne tulee YELin pohjalta. Toisaalta olis helppo mennä esim. hoitoihin kun voi itse päättää työajat.
Tässä meinaa pää alkaa jo nyt mennä sekaisin. No joo ei mulla mitään oireita vielä ole. Menee hetki ennenkuin niitä ehtii itselleen kehitellä :)
Nelli: Eikös ne siittiöt keskimäärin elä kolmisen päivää. Mulle kyllä gyne heitti viime tarkistuksessa, että voihan ne elää vaikka viikon. Sellaiset super-siittiöt. Just joo, ehkä tuo kolme päivää on se realistinen ja lähempänä totuutta.
Marjana: Kesälomia minäkin mietin. Tai koitan olla miettimättä. Jos nyt tärppäis niin syyskuun alussa alkais äippäloma. Olishan se ihanaa.
Kiova: Millä tavalla olet tullut siihen tulokseen, että sulla olis ovulaatio ollut jo viikko sitten? Sun keskimääräisen kierron perusteella vois kyllä sanoa, että se on nyt hollilla tuloillaan.
Alexandra: Kummius on ihanaa!
Omassa navassa ei mitään informoitavaa. Oireita odotellessa. Tuskinpa niitä ihan näin aikaisin kuitenkaan voi alkaa ilmetä. Pahoinvointi liittynee ovulaation jälkeisiin hormoonihuuruihin.
Heissan :)
Tänään sitten ekan kerran tein ovulaatiotestin :D tosin hymynaamaa en vielä saanut, mutta en ihan vielä sitä odottanutkaan. Ajattelin nyt ainakin alkuun törsätä digitaalisiin testeihin, ettei mene ohi kun vielä vähän hakusessa nuo kropan tuntemukset ”tarkasta” päivästä… Täytyy sanoa, et on kyllä jännää odotella sitä hymynaamaa :D :D
Nega taas testattu. Ässäilty on eilen illalla, eli kahteen kertaan eilen. Ei uskalla enää riskeerata ja jättää välistä. Aloin katsomaan mun kalenteria ja samanlaisia jomotuksia on ollut ennenkin ja ovis pamahtanut päälle vasta paljon myöhempään, kp 19 tienoilla. Joten toivoa kipeestä oviksesta on, toivottavasti!! Huomenna olisi just kp 19, voi siis rauhassa ässäillä laivalla. ;) Voi kun meniskin niin. Pidättehän peukkuja!
Mulla on luultavasti samat kiertopäivät kun sulla! (Kierto vähän sekaisin niin en ole varma)
Olen täällä taustalla jännäillyt sun puolestasi! Kun saat plussan, niin minäkin ryntään testiostoksille! :)
Testailun oon jättänyt tarkoituksella loppuviikkoon, koska oon luonteeltani sellainen negailia, että jos nega tulee, niin musta tulee supernega :D
Oireena mulla on oikeastaan oireettomuus. Yleensä tässä vaiheessa mulla on jo vahvat pms-oireet, jotka nyt puuttuvat :)
Lisäksi noin dpo:sta 9 nenäni menee tukkoon välittömästi illalla, ja on tukossa aamuun asti. Tukkoisuus häviää vasta pari tuntia heräämiseen jälkeen. Lisäksi kaksi viimeistä päivää masussa on tuntunut ihmeellistä pistelyä. Normaalisti alavatsakipuni kuukautisten alkaessa on sellaista todella pakottavaa ja raastavaa, nyt kipu on nipistelyä. Varsinkin kiertoliikkeitä tehdessä nipistää.
Lisäksi olen ollut ihmeellisen rauhallinen ja seesteinen viimeiset kolme viikkoa. Mulle todella harvinaista! Mieskin on ihmetellyt miksi olen tällainen enkeli nykyisin :D
ja tässä tarkemmin laskettuani, jos tärppi tulisi nyt, kuuluttaisiinko me tärpin jännittäjät syyskuisiin vai lokakuisiin? La menis varmaan just syyskuun lopulle, mutta kun mä olen täällä lokakuisissa ollut niin en haluaisi teitä kanssasisaria hylätä!
En oikein osaa osallistua näihin oviskeskusteluihin, kun olen niin aloittelija täällä :) Taustalla kuitenkin seuraan ahkerasti!
Hurjasti petipuuhaonnea kaikille!
Mä en nyt tiedä miten näihin "oireisiin" pitäisi suhtautua, kun tiedän, että oletetusta ovulaatiosta on vasta alle viikko. Oikeestaan tässä kierrossa ei muita oireita vielä oo ku että rinnat on ollu kipeet ja mies sanoi eilen että olen ollut "hieman" kärttyinen :D Nuo oireet kyllä kuulostaa enemmän menkkaoireilta. Pitäisi vaan vielä jaksaa odotella ainakin viikko, että voi tehdä testin... Miksi pitää olla niin malttamaton?!
Emmastiina: Mäkin oon yrittäjä, ja toisaalta tosiaan on helppoa, kun ei tarvi miettiä millon kertoo pomolle jne. Toisaalta taas sitten on juuri se taloudellinen puoli mitä pitää miettiä, ja että mitä yritykselle tapahtuu sillä aikaa kun itse on äitiyslomalla.
Makkarakeitto: Mullakin varmaan menisi laskettu aika syyskuun lopulle, jos nyt tärppi tulisi, tai lokakuun alkuun, riippu vähän minkä pituisen kierron mukaan se laskettaisiin. Meillä on siis kierto aika sama! :)
Mullakin on lähipiirissä syntynyt lähiaikoina paljon vauvoja ja moni on raskaana. Vaikka onkin onnellinen toisen puolesta, ei kuitenkaan voi olla 100 % onnellinen, aina vähän kirpaisee omasta puolesta. Pitää vaan ajatella, että kyllä se omallekin kohdalle vielä osuu, ja sillon ku se tärppi tulee ei ole enää mitään väliä kuinka kauan siihen meni ja se tuntuu juuri oikealta ajalta!
Mikä ihana tekosyy... Ei tarvii tehdä yhtikä mitään, saa vaan olla ja möllötellä.
Eilen iltana sain kauheen itkupotkuraivarin ja mieskin oli ihan kauhuissaan, kun kiukuttelin parin tunnin ajan ja mikään ei ollu hyvin ja pelkäsin ihan jonninjoutavia juttuloita. :) Kuten sitä, et hän saa nyt tarpeekseen miusta ja lähtee litomaan... Aamulla sitten päätin, kun mies lähti töihinsä, et mie en tee tänään mitään. Köllöttelen vaan massun vieressä ja luen nettihömppää ja palstailen.
Josko sitten perjantaina tekis uusintatestin, kun huomenna ois tätipäivä, josko se hailukka haamu ois vahvistunu siitä sitten.
Makkarakeitto: Edelleenkin nikkisi saa miut voimaan pahoin =) Mutta tsemppiä siulle viimeiseen piinailupäivään. Koska aattelit testata?
EMS: Tuut näköjään mein vanavedessä, peukkuja sinnekin.
Elmu: Ihana kuulla, että mies on sielläkin mukana kovasti. Siulla vielä piinaviikko jäljellä, koitahan jaksaa!
Marjana: Peukutuksia hurjasti, että tuntemukset ja aristelut olisivat merkki pienestä ihmeestä ja säästyisitte inseminaatiolta. Kesäloma, siihenhän on ihan huuuuurjan paljon vielä aikaa. :) Meillä ei vielä oo lomatoiveita tullu, josko kohta tulis jo, niin vois jättää suosiolla sinne elokuulle sitten. Lähipiirin vauvauutiset on kyllä omalla tapaa kurjia ja pelottavia. Miuta on ahistanut ne viimeisen pari vuotta aika tehokkaasti, vaikkei oma ole edes ollut haaveissa. Ehkä nuo KM ja EAS vaikuttaa tuohon omalla kohdallani.
Alexandra: Stressittömyys tästä on kaukana ;) Kun laskee ensin sitä ja tätä ja sitten vielä tota ja sit alkaa jännäileen ja sit tulee täti ja sit taas lasketaan... :) Toivotaan, että talletukset tuottavat tulosta. Ihanaa, että olet positiivisella mielellä kummiudesta, vaikka itsellänne onkin vauvahaaveet. Mutta ei ne estä tai poissulje millään tapaa toisiaan.
NelliN: Riippuu toki mistä lukee kauanko simpat elää. Mutta kyllä se on niin, et se tulee jos on tullakseen. Oon sitä mieltä. Jos mein haamu vahvistuu plussaksi, niin meillä oli talletus to+pe ja ovis vasta seuraavan viikon ke/to, niin siitä vois laskee, et viikon ovat eläneet. Kai sekin on laadusta kiinni? En tiedä.
Älä heitä kuitenkaan toivoa nurkkaan, sillä se voi tärpätä just sillon, kun sitä vähiten odottaa ja ajattelee, et nyt mennään ohituskaistalla. :)
Vilmis: Piinaviikko se näyttäis siullakin olevan menoillaan. Toivottavasti tuo pahoinvointi on enne jostain muusta. ;) Tuo ulkomailla eläminen sotki tuon miun kiertopäivittelyn, mutta nyt siis pitäis olla 28/28. Joten, jos huomisesta sit "korjaat". :) Kiitos.
Mami: Ässäily on hyvästä, niin mielelle kuin kielelle, eiku =) No toivotaan, että talletukset tuottavat tulosta ja oviskin tulis nyt kohta puoleen kipeenä tai vähemmän kipeenä. *PEUKKUJA*
Lilly: Siis samoilla kiertopäivillä ilmeisesti mekin suunnilleen mennään. Toivottavasti teillä on tärpännyt, vaikka katsoin, että sie odottelet jo uutta kiertoa. Nuohan voi kaikki olla merkkejä tulevasta muutoksesta ja kahdesta viivasta testissä. =) Mie oon molemmissa palstaillu, mutta sekin riippuu minkä laskurin kanssa sitä laskee. Miulla, kun mahdollinen la vaihtelee 28.9-2.10, todellisen vastauksen saa sitten vasta ultrasta joskus viikkojen päästä. Joten jos tunnet enemmän kuuluvasi tänne, niin miusta voit olla täällä. Nenäntukkoisuutta ja nielun kuivuutta miekin oon huomannu aamuisin, ollut nyt n. 5pvää.
ON: Itku, nauru, itku, kikatus, oksetus... Helkkari, keksinkö mie nää oireet vai onko nää oikeesti todellisia ja vahvistuuko se hailukka haamu vai näkeekö silmäni omiaan??
En malttais odottaa enää, mutta haluan nyt odottaa, että ollaan taas yhdessä kotona, kun testiä tehdään. =) On sit olkapää mihin kiukuta oli se tulos sit mikä hyvänsä.
Elämää tunnemyrskyssä, toivottavasti laantuu pian, ettei jysähdä karille kuten CC...
Ihanaa keskiviikkoa kaikille ja jännäystä elämään...
Nasulais 28/28, yk2
PS. Kandee kopsata pitkät tekstit ennen lähetystä, ettei mee harakoille, kun tää tuntuu tökkivän aika pahasti.... :/
Hirveeasti tullu uutta tekstiä kun oon viikon nyt lomaillu ja ollu ulottumattomissa :)
Lomailua jatkoin muutaman päivän saikulla kun selkäni menin rikkomaan remontissa eli ässäilyt jäi loppu viikosta, kuten kyllä unohdin koko tikuttelunkin lomalla :) Mutta katsotaan miten on käyny toivoen parasta ja jos ei niin aina on uusi kierto mihin hypätä mukaan :)
Vähän ollaan kyllä miehen kaa puhuttu että jos taas hieman hellitettäisiin ja odoteltas että LA menis yli tammikuun-helmikuun kun ajateltiin että jos siirrettäisiin häämatkaa ensi talvelle ja lähtäis taas thaimaahan lämmittelemään, mutta ei kyllä heitetä toivetta mahdollisimman nopeasta raskautumisesta kokonaan pois. Jos lapsi antaisi ilon saapua aikaisemmin niin onhan niitä muitakin matkakohteita johon kannattaa matkustella sitten kesällä :)
: oireita ei oikeen oo mitään nyt ollukkaan että liekkö edes koko ovidta ollut mutta tietty tää mun kipu ja höpö pillereiden syönti on saattanut viedä ajatuksen pois kaikesta muusta :) mukavia piina viikkoja kaikille :)
Tottakai voi olla 2 ovulaatiota kierrossa=irrota useampi kypsä munasolu, mutta väliaika tälle on usein hyvin lyhyt, vuorokausi tai maksimissaan 2. Lähin ystäväni raskautui kp 8, joten munasolut kasvaa yksilöllisesti. Kuukautiset olivat normaalit, samoin laskettu aika täsmäsi hedelmöittymisen kanssa. Itsellä oma ovulaatio oli viime raskaudessa vasta kp 26, joten onhan näitä aina :)
Minulla vaan oireili niin ilkeesti viikko sitten, että en osannut sanoa ja nyt taas... kipuilee ja limailee, mutta ovistestien viivat haalenee (kolmatta päivää). Tästä päättäelemmä, että ovis on ollut ihan eri päivänä, kuin kumpikaan oletus tai vasta tulossa! AINA tunnistan sen ja kroppa toimii selkeästi paitsi JUURI NYT, kun alettiin kokeilemaan. Ehkä pyrin vähentämään stressailuani vaikka en sitä tunnistakaan itsessäni :))
... seksiä silti vielä tänään ja perjantaina ja eiköhän viikonloppukin siihen käytetä, joten oli koska oli niin hyödynnetty on! Minä en kyllä noita ovistestejä koskaan enää käytä, on sellaista tulkitsemista ja arvuuttelua ja stressiä. On sitä kolmesti saatu laps aikaiseksi jo ilmankin.
Joko kaikilla on selvillä mahdollinen testipäivä? Onko testit jo kaapissa :D
mupis: Jos heti haluatte kuitenkin lähteä häämatkalle niin sit kandee siirtää toiveita LA:sta. Mutta jos taas tärppää nyt tai ens kierrosta, niin tuollaisen parikuisen kanssakin voi lähteä, jopa Thaimaaseen.
Vuosi sitten takanani nukkui 3,5kk pikkuinen, jonka havaitsin vasta kun tiputin tyynyn selkänojan välistä ja huomasin pienen nyytin lattialla nukkumassa. Eli ei se ole mahdottomuus matkustaa pienen kanssa.
Kuubaan lentäessä matkalla oli mukana 5kk pikkupoika, hurmaava pakkaus.
Nyt kotiin tullessani näin koneessa arviolta 2-3kk vauvan kantoliinassa, en kehdannut kysellä sen enempiä.
Ja ihan pienen vauvan kanssa on helppo matkustaa, ei tarvitse raahata kaikenmaailman roinia mukana, vaunut ja kevyttä suojavaatetusta, se riittää. Ruuat tulee alle 6kk aika usein äidin kyydissä... :)
Matkahaaveita itselläkin vuoden päähän...
Heipsis, ruoka on uunissa, ehdin tässä välissä teille höpöttelemään. :)
Marjana: Tilasin testit apteekkituotteet.fi - verkkokaupasta, kurkkaapa sinne! Vaikka minulla ei ole tuttuja apteekissa niin silti jotenkin kivempi tilata testit netistä! :)
Kiova: Me aiotaan kertoa kanssa vasta 12vkon jälkeen, eikä sillonkaan varmaan kerrota kuin lähemmille. Ekasta plussasta ties suunnilleen naapurin koirakin ja kun km sitten tuli niin oli tosi kurja kertoa huonot uutiset. Tokasta plussasta kerroin omille vanhemmille ja parhaalle kaverille. Nyt päätettiin yhdessä miehen kanssa, että jos plussataan niin pidetään tieto ihan meidän kahdenkeskeisenä sinne vko12 asti.
Alexandra: Voi että, toisten raskautumisuutisia on niin kurja kuulla! varsinkin jos alkavat just tuohon tyyliin että ei me oikeestaan yritettykään ja heti olin raskaana... Argh.. Onhan se toki ihanaa, että toisilla tärppää heti ja kaikki menee hyvin, itsestä vaan tuntuu niin pahalta että miksei meille suoda samaa onnea..
Vilmiina: Kyllä tää piinailu pistää helposti pään sekaisin! Itse iloitsin tänään siitä että on kp20, pääsin kahenkympin puolelle jo kiertopäivissä! :D Mietin just, että milloin niitä lämpöjä kannattikaan ruveta mittailemaan.. Sais vähän lisää hysteerisyyttä tähän touhuun niitä analysoidessa ;)
Nasulais: Iik miten sulla on jännät paikat! Pidän sormet ja varpaat pystyssä! :)
ON: Ootellaan, ootellaan, yritän keksiä kovasti muuta tekemistä että menis illat nopeesti. Päivät töissä menee onneks sellasella vauhdilla ettei paljon omiaan ehdi aatella!
Hauskaa iltaa kaikille!
Elmu kp20/26-28 yk5
Täällä tulee kyllä hurjasti tekstiä ihan parin päivän sisään. Ihanaa, että on paljon vertaistukea, samanlaisia ajatuksia raskautumisesta ja piinailemisesta. Kesälomat täälläkin siintää mielessä, ja of course raskaana oloa ajatellen. Mutta myös sen takia että jaksaisi pitkän kiireisen kevään ilman vapaita. Huoh. No onneksi mennään valoa kohti!
Ems: Tervetuloa ja piinaviikoille tsemppiä! Mulla todettiin juuri pco toisessa munasarjassa, ja kuulin ystävältäni että hänelläkin oli pco toisessa, ja silti raskautunut 2 kertaa, yk oisko ollu reilu puoli vuotta. Joten eiköhän kohta jo tärppää!
Marjana: Juu oli tuo gynereissu maksun arvoinen, sain kuitenkin roppakaupalla lisää tietoa kropasta, kun ekaa kertaa ultrattiin. Vähän jopa jo tuntuu siltä että ovis ois saattanut jopa olla. Aika näyttää. Itsekin olen jo miettinyt kesälomia sen mukaan, että jos vaikka sitä olisi tiedossa vauva syksyllä, niin milloin kantsis lomailla, että ois mukava loma että jaksais töissä. Toivon todellakin että teillä tärppäisi nyt!!
Kiova: Olen muutamalle ystävälle kertonyt, että yritystä on. Suhtautuminen on ollut hyvä. Toki tässä iässä sitä jo onkin “aika” viimeinkin yrittää lapsia. Minun perheelle saatetaan kertoa hyvinkin aikaisessa vaiheessa, mutta miehen vanhemmat saa luvan odottaa ainakin sinne ultraan asti. Muille ystäville kerrotaan tarpeen mukaan, elleivät itse huomaa tai kysele. Tavaroita en ole vielä uskaltanut ostaa, jos lapsia ei sitten tulekaan. Taustalla pelottaa oman siskon lapsettomuus ja -hoidot.
Alexandra: Kiitos infosta. Eli ei ainakaan näillä näkymin sen puolesta ole hätää. Pitää toivoa, että mun limakalvot jatkavat kasvuaan. Fiilikset ovat ihan ok. Toivo elää siitä, ettei seuraavia menkkoja tulekaan, vaikka olisi pco ja mitä lie. Perjantaina pitäs mennä progesteronikokeeseen, joka mittaa kaiketi keltarauhashormoonin pitoisuutta, eli näyttää onko ovulaatio tapahtunut viime viikonloppuna. Lääkäri kertoo tuloksista puhelimitse ja oletan, että myös jotain jatkohoitotoimenpiteitä, jos ovulaatiota ei ole ollut. Eipä tässä auta muu kuin heilutella silloin tällöin peittoa ja toivoa, että jos ovis ei vielä ollut, niin osuisi ässäilyt kohdilleen muutoin. Kai sitä pitkälläkin kierrolla voi raskautua, jos ovulaatio sattuu tulemaan.
Auringonkukkaselle tsemppiä hymynaaman jännäilyyn!
Mami: Teillä on ainakin ässäilty nyt. Toivotaan että ovis ilmestyisi tikkuun ja mieli rauhottuisi. Sulla on tainnut kulua noita testejä hurja määrä. Mäkin mietin että olisin hankkinut ovistikkuja, mutta sitten ajattelin että musta tulee ihan hirmuinen testailija, kun en osaa enkä malta olla testaamatta. Raskaustestejäkin kului viime kierrossa ihan liikaa, kun menkkoja ei vaan kuulunut.
mupis ja nasulais: Oon kans miettinyt tuota matkustelua pienen lapsen kanssa, ja muutamalla matkalla on samassa koneessa ollut tosi pieniä vauvoja, ja ne on menny hienosti siellä. Matkahaaveita täälläkin ensi vuodelle ja meinataan jonnekin lämpimään lähteä oli vauva, raskaana tai ei. Kiitos nasulaiselle kokemuksista “lapset lentokoneessa”.
Elmulle kiitti apteekkivinkistä. Taidanpa kans mennä kurkkimaan.
ON: Eipä tässä muu auta kuin ootella perjantaita ja mennä progesteronitestiin ja jäädä odottelemaan tuloksia mahdollisesti ovulaatiosta. Ja kai sitä peittojakin sitten voi heilutella varmuuden vuoksi. Kauankohan noissa tuloksissa mahtaa mennä? Ihan normaali yksityinen lääkäriasema kyseessä, no kaippa se selviää sitten kun menee sinne testiin.
Muhku kp 19/29-48 yk 2
No ei tullu vielä ovis plussaa. No eipä ole vielä limojakaan. Tulee pitkähkö kierto...
vacsu 17/28-36, yk14