Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET 2012

Kommentit (527)

Vierailija
181/527 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaako sulla oviskipuihin burana? Mulla auttaa, kun otan niitä heti kaksi.

182/527 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mami, minä en käytä tulehduskipulääkkeitä lainkaan muulloin kuin menkkakipuihin, koska ne voivat nimenomaan estää ovulaation tai vaurioittaa munasolua niin, ettei hedelmöittyminen ole mahdollinen. En halua riskeerata tässä vaiheessa mitään, joten mieluummin kärsin ne kivut.

Alkukierrossa otan parasetamolia, jos on jotain särkyjä ja vain äärimmäisessä hädässä ibuprofeenia.

Tulehduskipulääkkeitä ei oikeasti kannata paljoa syödä, jos vauvasta haaveilee. Toki kipuun on pakko joskus ottaa lääkettä, mutta varsinkin ovulaation aikoihin pitäisi pyrkyä välttämään tulehduskipulääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/527 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille onnitteluista ja toivotuksista.

Ite oon nyt aika optimistinen, enkä tuulette vielä sen enempiä, vaikka se haamu tulikin. Testailen varmaan perjantaina uudemman kerran sitten vielä, jos täti on ymmärtäny pysyä poissa.

Marjana: Vai, että veturinkuljettaja, voi kauhiata sentäs, en mie niin isoa härveliä ossoo ajaa... :)

Vilmis: Toivotaan, että johtuu vaan aikasista kiertopäivistä. Mie kerron sitten, ku se on vahva plussa, niin laita vasta sitten.

Makkarakeitto: Niitä toivotaan paljon. (Siun nikki saa miut voimaan pahoin... ;) ) Sie oot vielä vähemmillä kiertopäivillä ku mie, joten peukkuja siulle plussan suhteen.

Mami: Ei saa vielä tuuletella. Siulle nyt se toisenlainen plussa ainakin ja ässäilyä aamulla, sillon on simpat terhakampia. ;)

Niisku: Kiitos, kyllähän mie istun tukevasti tällä isolla ahterilla ja pyssään joka pysäkillä, missä joku viittilöi.

ON: kaikenmoisia oireita. MM. himo verigreippiin!! Muita kummallisia himoja en oo vielä havainnut, mutta oireita kyllä on. Nytkin nipistelee ja puristelee ja turvottaa. Kuvotus on aika megalomaaninen, kun menin syömään ruisleivän. Metallinpala tosiaan asuu miun suussa ja sekö on inhottavaa. Koko ajan tarttis juoda tai imeskellä jotain, mut sit saa vastaavasti juosta vessassa sen sata kertaa päivässä. =/ On tää niin ihanan kamalaa.

En tosin vielä uskalla juhlia enkä toivoa mitään, ennenkuin se on oikeesti kunnon plussaa ja on vielä varmistettu terkkarissa.

palelevin terveisin Nasulais

Vierailija
184/527 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niinhän se olikin. Olen kyllä itsekkin vältellyt kaikkia särkylääkkeitä nyt kun vauvaa yritetään.

Täälä nippaillua havaittavissa. Rasittavaa vaan kun ei tiedä mitä ajatella, kerta viiva ei ollut vielä saman vahvuinen. Mitäs jos oviskivut paukahtaa päälle, mutta sitä vahvaa viivaa ei ole tullut? Voiko niin käydä? Kääk...

185/527 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos "kipuinfosta". Kuulostaa aika samalta, mitä ite eilen tunsin. Justkin enempi tuolla oikeella puolella ja alaselkään "särki" myös. Kesti muutaman tunnin. Ehkä se siis oli ovikseen liittyvää. Tai jotain.

Niisku

Vierailija
186/527 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulais: onnittelut!!

Marjana: kiitos tuosta kipulääke-infosta! En ole koskaan edes ajatellut, ettei voisi ottaa yritysvaiheessa, hyvä tietää nyt! Täällä sitä oppii kaikenlaista.

Nelli kp 3

Vierailija
187/527 |
16.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasulaiselle onnittelut!

ON: ovistikussa viiva vahvistunut, huomiselle varton ovsi plussaa. *jeee*

-Vacsu kp16/28-36, yk14

Vierailija
188/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niiiiin väsynyt. Eilen painuttiin pehkuihin samaan aikaan kuin muksu, mutta uneliaisuus poistui samantien kun painoin pään tyynyyn. Ja ukko kuorsasi, tuhisi ja korisi. Ja muksu ähisi, röhisi ja kiemurteli omassa pedissään. Ja pissasi sänkyyn. Ja kun vaihdettiin lakanat ja käytiin vessassa pisulla niin ei mennyt kuin pari tuntia niin sillä oli taas pissahätä. Eli meikäläinen ei siis kauhean montaa tuntia unta pollaansa saanut. Ja nyt väsyttää. Krooh.

Mami: Juu, me todellakin kerettiin tässä kierrossa ässäilemään, ööö jos oikein lasken niin jotain viisi kertaa. Heti siellä kp 7 tienoilla ja sen jälkeen about joka toinen päivä sunnuntaihin mennessä. Eli oikeasti nyt on mahkuja. Kääk.

Mä en kanssa särkylääkkeitä syö kuin pahimmassa särkytilanteessa ja silloinkin vain Panadolia tai Panadol Zappia. Silloin kun esikoista yritettiin, mulla oli tosi usein päänsärkyä ja vain Burana tuntui auttavan. Tuolloin yks mun ystävä sanoi, että hänen asiasta pian väittelevä sukulaisensa oli kehottanut häntä jo ennen väittelytilaisuutta kertomaan lasta yrittäville naistutuilleen, että Buranaa kannattaa välttää. Saattaa vaikeuttaa raskautumista tai aiheuttaa aikaisen keskenmenon, siis keskenmenon ennenkuin tietääkään olevansa raskaana.

No tuohon Buranan ja keskenmenon yhteyteen mä voisin sanoa, että riski on varmaan aikast pieni. Minähän otin aikoinaan esikoisen raskauden ensiviikkoina 2 Burana 400:sta kun menkkakivut iskivät rajuina päälle yöaikaan. No ne ei sitten olleetkaan menkka- vaan kohdun kasvukipuja. Ja tuo raskaus meni siis hyvin alusta loppuun saakka.

Hauskaa tiistaipäivää kaikille!

Vierailija
189/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmastiina: Kiitos tsempeistä! Kaikki nuo kävin kyllä eilen läpi mielessäni, että enhän minä löytänyt ovista siitäkään kierrosta mistä raskauduin jne. :) Ja itse olen kyllä vähän samanlainen että etukäteen parempi kuin myöhässä. Toivottavasti mies jaksaisi vielä tänään ja huomenna… :) Nyt kyllä päätetään että tästä kierrosta jo alkupään ihmiset alkaa plussailemaan, eikä ainoastaan loppupään! Ei ole kauaa siihen kun ensimmäiset pääsee jo kunnolla testailemaan!

Mami: Itselläni ei tosiaan noi viivat kyllä ole yhtä vahvuisia edes silloin kun saan plussan. Eli, hymynaaman sain, mutta viivat eivät edelleenkään ole yhtä vahvat, vaan testiviiva on haaleampi. Luotan kuitenkin tuohon. Kuinka paljon vaaleampi se testiviiva nyt on? Muista että se vahvuus nousee sitten kerralla paljon. Ainakin itsellä oli eilen aamulla ja illalla ihan eri vahvuiset viivat. Illalla oli ihan selkeästi tummempi. Onnea oviksen bongaukseen, kyllä se sieltä vielä tulee, vaikka odottaminen onkin piinaa! Niin ja testaat juuri niin usein kun siltä tuntuu. Itselleni suurin ongelma on se että pitäisi olla se 4 tuntia virtsaamatta. Yön aikana sen olen, mutta päiväsaikaan pitää kyllä olla ihan jalat ristissä ja kytätä kelloa että toteutuu :D

Makkarakeitto: Nyt vaan odottelemaan loppuviikkoa ja sitten uutta testiä kehiin!

Nasulais: Ihanaa!! Koska ajattelit testata seuraavan kerran? Jo aikaisin sait kyllä haamun!

Marjana: Illalla oli liuskatestissä jo selkeästi tummempi viiva, mutta ei hymynaamaa. Tänä aamuna sitten oli vielä hitusen tummempi viiva ja nyt sain sen hymynaamankin! Kyllä se saa koko omankin naaman hymyyn! :) Nyt pitäisi vielä tänään ja huomenna yrittää hyödyntää se kunnolla. Tuskaista saada se plussa ja sitten lähteä töihin, mutta ai niin ihanaa! Tämän tunteen voittaa vain se toinen plussa :)

20vilmiina07: Onnea piinailuun!

Mimmi#5: Onnea oviksen bongaukseen!

Niisku: Oikeassa olet, ihanaa että on olemassa hormooneja millä voi tätä tilannetta auttaa. Kiitos nykylääketieteen! Olisi hirveätä jos ei asialle mitään voisi, pitää kyllä muistaa olla kiitollinen siitäkin! Pitkä kierto on kyllä ilmeisesti tulossa. Niin ja sinun testaamisista sen verran että gyne sanoi ainakin minulle että jos ei saa plussaa ja viiva haalistuu, pitää vielä pari päivää testata, koska joskus ilmeisesti haalistuu ja sitten tulee plussa. Mutta, todella vaikeata sanoa. Olitko ollut yhtä kauan virtsaamatta, voihan vain olla että iltapäivän virtsa oli laimeampaa ja sen takia oli haaleampi viiva?

Vacsu: Joko sait plussan testiin tänään?

ON: Marjanalle tossa jo kirjoittelinkin että se hymynaama on nyt vihdoin saatu! Eilen illalla oli liuskatestissä selkeästi tummempi viiva, mutta en saanut vielä hymynaamaa. Tänä aamuna liuskatestiin vielä hitusen tummempi viiva (muttei silti yhtä tumma kun kontrolli) ja sitten se kauan odotettu ai niin ihana hymynaama!! No, ässäilty on maanantaina ja eilen ja nyt yritetään vielä tsempata tänään ja huomenna. Saa nähdä miten kisakunto kestää... :D Fiilis on mahtava! Kun noi ässäilyt vielä menis nappiin niin sitten voi hyvillä mielin odotella loppukierron. Niin ja estrogeenilaastarit ja terolutit odottelee jo kaapissa, perjantaina pitäis niihin sitten siirtyä. Niin ja kierrosta on tosiaan tulossa selvästi pidempi kun yleensä.

Oikein ihanaa tiistaita kaikille!

Alexandra, kp18/28-32 yk6+km+yk5

Vierailija
190/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovainen onnittelu Nasulais viivasta!

Alexandra: JEE! Vielä viimeiset voiman rippeet kokoon sinne sängyn puolelle =)

Mami: Juu, nou Buranaa. Nyt vaan Parasetamolia käyttämään.

ON: Meillä oli eilen melkoinen päivä. Mulla oli oma lekuri ja sit soitettiin tosta panssarivaunusta et samantien leikkaukseen Hesaan. Lyhyesti siis...mulla on astma ja lääkäri "pakotti" lopettamaan toisen lääkkeen tän vauvaprojektin vuoksi. No kunto romahti ja kävin kysymässä et mitäs nyt. Sanottiin et alota uudestaan. On joku miljoonasosan mahdollisuus et vaikuttais lapseen mut niin vaikuttaa sekin jo äiti ei ole kunnossa. Eli nyt ollaan ikäänkuin alkutekijöissä. Varsinkin tuon astman kanssa ollaan aika varovaisia kun se voi räjähtää käsiin raskausaikana - tai sit hävitä kokonaan. Ihmeellistä.

Ja koissusta taas niin piti mennä leikkaukseen kun epäiltiin et hampaasta on lähtenyt tulehdus mikä levinnyt. No lopputulos 450€ köyhempänä oli et nou worries, koira kunnossa. Et sellainen päivä.

Vierailija
191/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista, että olikin taas aikaa viimeisestä kirjoituksesta. Olen välillä käynyt kurkkimassa muiden kuulumisia, mutta aika ollut nyt kortilla kommentoimiseen. Pahoittelen, että nytkin tulee suurimmaksi osaksi vain omaa napaa.

Mutta ihanaa, että täällä on iloisia uutisia , jos hymynaamoja ja ovisplussia on tullut näytille. Ja tsemppiä niiden hyödyntämiseen! Ja sitten vaan piinapäivien odotteluun. Ja nille jotka piinailevat jo, niin toivotaan että plussa-aalto tulisi voimakkaana.

Ja plussahaamujakin näkynyt. Varovaiset onnittelut Nasulais! Toivotaan että se plussa vahvistuu!

Makkarakeitto toivottavasti se plussa ilmestyisi seuraavalla testillä. Joku taisi jo sanoakin että niin kauan kun täti pysyy loitolla, on toivoa.

ON: Tylsä alkukierto piti mielen hieman maissa, eikä jaksanut innostua oikein mistään, menkat oli aika vähäpukeisetkin. Tässä kierrossa on vain muutaman kerran peitot heiluneet ja tuntui siltä että ovulaatiota ei ole näkynyt tai tuntunut. Ei limoja eikä mitään. Ovistikkuja en vielä viitsinyt ostaa, kun niitä olisi mennyt varmaan miljoona, kun ei tiedä milloin Ovis saattaisi olla. Viikonloppuna saattoi olla piikki jolloin seksuaalinen halukkuus pompsahti hieman, mutta mene ja tiedä. Se jos ovis olisi ollut viikonloppuna, se merkitsisi suht normaalia kiertoa.

Lähinnä sitä kai odotti gynekäyntiä ja jänskätti mitä se tuo tullessaan. Eli eilen kävin gynellä. Ensimmäiset 10 minuuttia meni mun painon vatvomiseen, vaikka sitä en olisi halunnut. Sillä johan sitä oon itse vatvonut 10-15 vuotta. Plaah. Mutta onneksi sitten sain haluamani eli tutkimuksen ja ultran. Ja tuloksena vasen munasarja PCO jonkin verran. Muuten kaikki vaikutti kai normaalilta. No mutta eihän tuo mikään yllätys ollut, sillä epäsäännöllinen kierto ja iiiiso ylipaino ovat usein merkki rakkulaisuudesta. Toinen munasarja oli kai ihan normaali, mutta kasvavaa tms. munarakkulaa ei kuitenkaan näkynyt. Limokalvojen paksuus eli kaiketi merkintä EN oli 7.6. Mutta en tiedä mikä on normaali about puolessa välissä kiertoa, joten en osaa verrata sitä mihinkään. Sitten lekuri yllätyksekseen löysi jostain FD:stä nestettä. Ja epäili, että ovulaatio olisi saattanut tapahtua jo. Loppuviikosta progesteronikokeeseen varmistamaan, että oliko tuo ovulaatio vai mitä lie nestettä. Notta semmosta.

Vierailija
192/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä taidan kohta seota näiden tikkujen kanssa!!! Testasin taas negan, oli siis haaleampi viiva kuin eilen illalla. Näin on kyllä ollut joka kerta, kun olen testannut. Masua vaan jomottelee, joten pelottaa että se ovis vilahtaakin ohi??? Tosin, mulla on lähes aina niin kamalan kipee maha, ettei sitä vois kyllä missata. Olin eilen ennen nukkumaanmenoa suunnitellut aamuässäilyä, mutta mies ehtikin livahtaa asioille. *Mutinaa...*

- Mami Kp 17/31

193/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki!

Olen näitä vähän aikaa lueskellut ja uskaltaudun nyt minäkin mukaan tähän ketjuun.

Vähän taustaa: olen 29 v, mies 31 v, ekaa lasta yritetään. Nyt on kolmas yrityskerta meneillään, ja piinaviikot alkamassa :) Luulen, että ovis oli vasta viime viikonloppuna, eli kp 22, ainakin limojen perusteella :)

Eli mulla kp 24/28-35, yk 3.

194/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jo toisesta plussasta tässä ketjussa! Ei sitä voita mikkään, ei niin mikään!

Vierailija
195/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin sinut listalle. Ihanaa saada mukaan lisää piinailijoita. Viikon päästä jo sitten voikin itseään ja oireitaan alkaa tarkkailla :)

Muutama tuossa aiemmissa viesteissä kyseli minne olemme keväällä lähdössä kaupunkireissulle. No, Amsterdamiinhan me. Sitä odotellessa.

Mami: Testaatko sä joka päivä ovista samoihin aikoihin? Joku on tainnut sitä jo kysyäkin, mutta virkistä mun mieltäni. Mutta jos se onkin niin, että himmenee ja sitten pamahtaakin supertummaksi esim. huomenna? Omiin tuntemuksiin kannattaa varmaan luottaa melkein eniten. Eihän nuo testitkään välttämättä kaikkea kerro. Tuntuuko sinusta siltä, että ovulaatio olis jo mennyt? Miten halut?

Vierailija
196/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan siis joka päivä kahdesti, ellei jopa kolmesti ja samaan aikaan tietysti. Iltasin on ollut aina tummempi kuin aamulla. Ihmettelen vaan että missä ovis luuraa kun masua jomottelee. En usko että ovis olisi mennyt, koska olen tuntenut sen lähes joka kerta, kun mulla on alamasu tosi kipee silloin. Mutta nyt tietty käy mielessä että mun tuurilla se oiskin ollut jo, vaikka viiva ei ollut yhtä tumma jne jne. Kaikkia mielikuvia laukkaa päässä kun ekan kerran käytän noita ovistikkuja. :P

Saatiin onneksi ässäiltyä tänään. ;) Nyt vain toivon että illalla se viiva olisi vihdoin yhtä tumma ja ovis iskisi KUNNOLLA päälle, ei haittaa vaikka tuliskin taas kamalat kivut, kunhan saisin olla varma että se ovis on NYT.

Ja nyt Mami siirtyy takaisin siivouksen pariin... Muutaman päivän päästä Tukholmaan, siinä menee kolme yötä ilman kullanmuruja. Saas nähdä miten mami selviää. ;)

Vierailija
197/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt iski näköjään sensuurin päälle :D koitin tuossa kirjoitella jo pitkän pätkän tekstiä ja hups se katosi, otsikko vain jäi jäljelle :D

Koitetaas nyt sitten uudestaan :D

Eli onnea haamusta Nasulais

Vierailija
198/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne katosi taas viesti kuin tuhka tuuleen :D Tämä näköjään haluaa sensuroida kun toista kiukuttaa :D sentään onnittelu jotenkin lähti eteen päin xD

199/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, että lisäsit minutkin listaan. Kiva huomata, että muillakin on samoja ajatuksia ja tuntemuksia.

Tää on kyllä aina yhtä piinaa odotella että voi tehdä testin, ja ihanaa, että voi jonnekin purkaa tuntemuksiaan, mies kun ei aina oikein tunnu jaksavan kuunnella :D

Tarkoitus oli siis ajatella että tulee sitten kun on tullakseen, sen kummemmin asiasta stressaamatta, mutta jotenkin kuitenkin nyt sitten päädyin tälle palstalle ja olen laskeskellut jo raskausviikkoja ja laskettuja aikoja yms. :D

Mulla on todettu lievä pco toisessa munasarjassa, joten olen kyllä varautunut, että yrittäminen saattaa kestää vähän pidempään, mutta toisaalta olen varma, että kyllä se jossain vaiheessa tärppää!

Vierailija
200/527 |
17.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teretulemast Ems

Mami: Ymmärrän et raivostuttaa kun ei vaan saa sitä hemputin plussaa mut rauhoitu rakas... Mikä kp sulla on ollut ovis ennen? Ja älä liian tarkkaan tuijota liuskatestien viivoja ja yritä tulkita niitä. Mulla on tosi säntillinen ovis ja silti ne liuskat näyttää ihan mitä sattuu. Muistatko viimekuussa kun laitoin kuvankin? Kuten Vilmis sanoi niin kuuntele kroppaa. Mähän taas saan ovisplussaa joka päivä liuskalla joten ainoa mikä toimii on digitaalinen. Hengitä syvään ja kyl se kaksi testiä päivässä riittää ;) Kaikki ei saa edes oppikirjamaista plussaa liuskaan ollenkaan eikä sekään merkitse etteikö ovuloisi.

Ja pakko nauraa taas näitä "oireita" mulla pistää/viiltää nimittäin ihan perhanasti vasempaan kylkeen ja nivusiin. hah hah