Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siistejä, hillittyjä perheitä lapsineen on kiva katsoa kaupassa.

Vierailija
30.12.2011 |

Kun olen pyörinyt tavallista enemmän kaupoilla näin joulun aikaan, olen pannut merkille, miten erilaisia perheitä liikkuu. Osa on huonosti pukeutuvia, epäsiistejä ja kovaäänisiä. Usein noissa perheissä on monta lasta, vähintään se kolme. Kiukuttelua ja vanhempien, yleensä äidin räyhäämistä, eikä kukaan tottele, koska siihen ovat kaikki niin tottuneet.

Sitten on toinen ääripää: kauniisti sävy sävyyn puetut, hillityt lapset ja vielä tyylikkäämmät vanhemmat. Usein nämä perheet ovat venäläisiä, mutta suomalaisiakin joukossa on, etenkin pääkaupunkiseudulla. Puhe on hillittyä, kevyt hymy kaikkien huulilla. Ei tympeydestä tietoakaan. Heitä on kiva katsella, mutta noista metsäläisistä tulee ikävä mieli.

Me mieheni kanssa pukeudumme ja laittaudumme ihan vaan kauppakeskukseenkin mennessämme. On kiva olla kohtelias muille asiakkaille. Olisiko se liikaa vaadittu muiltakin? Kaikilla olisi hauskempi kauppareissu. :)

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mekin pukeudumme nätisti turisteina ollessamme shoppailemassa. Kuten varmaan näkemäsi venäläiset täällä. Me taas asumme alueella, jossa on asuu melko paljon venäläisiä ja suurin osa heistä kulkee kaupoissa ja leikkikentällä arkisin ihan samanlaisissa olemuksesssa ja vaatteissa kuin suomalaiset, meikkaavat ehkä vähän enemmän. Itse en erota paikallisia venäläisiä pukeutumisesta tai käytösestä lasten kanssa suomalaisista. t. 35

Kokemukseni mukaan suomalaiset turistit ovat kaikkein kauheimpia näkyjä vyölaukkuineen, hikisine läskeineen ja tuulipukuineen. Ne erottaa jo kaukaa, vaikka oltaisiin maailman äärilaidalla. Valitettavasti.

Ilmankos minulta aina kysytään mistä olen. Eniten epäillään tanskalaiseksi, tosin minulla ei ole noita mainitsemiasi tuntomerkkejä ja kommunikoin sujuvasti englanniksi ja ruotsiksi.

Vierailija
42/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samaa mieltä, kuin aloittaja. En ehkä ihan noin kärjistetysti toisi kantaani esiin, mutta tuo on totta. Tympääntyneet, vihaiset ihmiset ovat useimmiten monilapsisia perheitä mustine ja harmaine vaatteineen. Uuden vuoden kunniaksi kaikki voisivat hymyillä kaupoissa vähän enemmän, sopiiko?

Minulla on musta takki ja monta lasta, tosin käyn kaupassa useimmiten yksin ja viheltelen hyväntuulisena aina. Juttelen myös kassojen kanssa ja hymyilen lapsille. Lapseni pukeutuvat mielestäni räääsyihin, siksi en otakaan heitä kauppaan mukaan. Kuopus ei suostu edes menemään parturiin ja housunpolvet ovat aina rikki tai ainakin likaiset. He eivät suostu sonnustautumaan hillittyihin vaatteisiin saatika hymyilemaan kevyesti, syynä lienee ikä.

jos lapsi päättää, meneekö parturiin vai ei? Kyllä vanhempien tehtävä on päättää siisteydestä, jos lapsi ei sitä itse ymmärrä.

Ja hän saa tehdä niin, maailmassa on ainaki 1001 tärkämpää asiaa hänen ja myös minun mielestäni kuin ehjät farkut ja hillitty hymy hyvin leikatun tukan alla. Tällä hetkellä kuopukseni suuren huolen kohteena ovat sekä nuorten avointen kulttuuritilojen puute että lihansyönnin kulutuksen nousemisen vaikutukset ilmastonmuutokseen.

Onpas tiedostava pikkupoika! :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä Suomessa todella harvinaista, mutta jos tuo leikkimielisyys lasten kanssa edes kotona, saati sitten julkisesti, on totta, niin mikä sen parempaa, lapsellekin! :)

Vierailija
44/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautumaan:D

Vierailija
45/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kulkee aina ihmisten ilmoilla hymy tiukasti kasvoilla ja hillitysti n. 7cm vasenta jalkaamme taaempana siinä sivulla.

Jos huomaamme, että hymy on hetkellisesti hävinnyt kasvoilta asioinnin aikana, otetaan asia kotona riittävän voimalliseen käsittelyyn ja seuraavalla kerralla varmasti muistavat käyttäytyä.

Vierailija
46/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostava pikkutyttöni on 13v.

olen samaa mieltä, kuin aloittaja. En ehkä ihan noin kärjistetysti toisi kantaani esiin, mutta tuo on totta. Tympääntyneet, vihaiset ihmiset ovat useimmiten monilapsisia perheitä mustine ja harmaine vaatteineen. Uuden vuoden kunniaksi kaikki voisivat hymyillä kaupoissa vähän enemmän, sopiiko?

Minulla on musta takki ja monta lasta, tosin käyn kaupassa useimmiten yksin ja viheltelen hyväntuulisena aina. Juttelen myös kassojen kanssa ja hymyilen lapsille. Lapseni pukeutuvat mielestäni räääsyihin, siksi en otakaan heitä kauppaan mukaan. Kuopus ei suostu edes menemään parturiin ja housunpolvet ovat aina rikki tai ainakin likaiset. He eivät suostu sonnustautumaan hillittyihin vaatteisiin saatika hymyilemaan kevyesti, syynä lienee ikä.

jos lapsi päättää, meneekö parturiin vai ei? Kyllä vanhempien tehtävä on päättää siisteydestä, jos lapsi ei sitä itse ymmärrä.

Ja hän saa tehdä niin, maailmassa on ainaki 1001 tärkämpää asiaa hänen ja myös minun mielestäni kuin ehjät farkut ja hillitty hymy hyvin leikatun tukan alla. Tällä hetkellä kuopukseni suuren huolen kohteena ovat sekä nuorten avointen kulttuuritilojen puute että lihansyönnin kulutuksen nousemisen vaikutukset ilmastonmuutokseen.

Vierailija
47/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyks sun pikkutyttös parturissa?!

Tiedostava pikkutyttöni on 13v.

Siskoni on nimenomaan parturi mutta toki osaa leikata myös naisten hiuksia.

Vierailija
48/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen pyörinyt tavallista enemmän kaupoilla näin joulun aikaan, olen pannut merkille, miten erilaisia perheitä liikkuu. Osa on huonosti pukeutuvia, epäsiistejä ja kovaäänisiä. Usein noissa perheissä on monta lasta, vähintään se kolme. Kiukuttelua ja vanhempien, yleensä äidin räyhäämistä, eikä kukaan tottele, koska siihen ovat kaikki niin tottuneet. Sitten on toinen ääripää: kauniisti sävy sävyyn puetut, hillityt lapset ja vielä tyylikkäämmät vanhemmat. Usein nämä perheet ovat venäläisiä, mutta suomalaisiakin joukossa on, etenkin pääkaupunkiseudulla. Puhe on hillittyä, kevyt hymy kaikkien huulilla. Ei tympeydestä tietoakaan. Heitä on kiva katsella, mutta noista metsäläisistä tulee ikävä mieli. Me mieheni kanssa pukeudumme ja laittaudumme ihan vaan kauppakeskukseenkin mennessämme. On kiva olla kohtelias muille asiakkaille. Olisiko se liikaa vaadittu muiltakin? Kaikilla olisi hauskempi kauppareissu. :)

Kaksi villiä poikaa: Housujen elinikä 1-8 viikkoa, rauhallinen aika vuorokaudesta 11 h (kun nukkuvat), muu aika on sitten menoa ja meininkiä. Tekevälle sattuu ja tekevät koko ajan.

Minustakin olisi älyttömän hienoa, että oltaisiin sävy sävyyn hymy huulilla tiptop-vaatteissa kaupassa, mutta tosiaan elämä on elämää ja kauniit ja rohkeet sitten erikseen. Kaupassa on kuitenkin pakko käydä ja ei kenenkään pinna kestä jatkuvaa sirkusta eli joskus sanon jämäkästi ja sillä ääneensävyllä, että pojillekin menee jakeluun.

Ikävää, että joudun tuomaan sinut näin maanpinnalle. Mieti tarkkaan kuitenkin sitä, hankitko lapsia, kun niiden luonteista ei koskaan tiedä etukäteen.

Vierailija
49/49 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monta lasta, ja lähes kaikki vielä ylipainoisia ja kovaäänisiä. Me olemme varmaan kauhistus lähiprismassa, mutta emme välitä. Tänäänkin meitä tuijotettiin sipsihyllyllä, kun ostimme aika paljon niitä, onhan nyt uusi vuosi. Mitä se kenellekään kuuluu, vaikka söisimme roskaruokaa. Itsehän kilomme kannamme. Mies tosi non jo sairaalloisen lihava, hänestä olisin huolissani. En lapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi