Siistejä, hillittyjä perheitä lapsineen on kiva katsoa kaupassa.
Kun olen pyörinyt tavallista enemmän kaupoilla näin joulun aikaan, olen pannut merkille, miten erilaisia perheitä liikkuu. Osa on huonosti pukeutuvia, epäsiistejä ja kovaäänisiä. Usein noissa perheissä on monta lasta, vähintään se kolme. Kiukuttelua ja vanhempien, yleensä äidin räyhäämistä, eikä kukaan tottele, koska siihen ovat kaikki niin tottuneet.
Sitten on toinen ääripää: kauniisti sävy sävyyn puetut, hillityt lapset ja vielä tyylikkäämmät vanhemmat. Usein nämä perheet ovat venäläisiä, mutta suomalaisiakin joukossa on, etenkin pääkaupunkiseudulla. Puhe on hillittyä, kevyt hymy kaikkien huulilla. Ei tympeydestä tietoakaan. Heitä on kiva katsella, mutta noista metsäläisistä tulee ikävä mieli.
Me mieheni kanssa pukeudumme ja laittaudumme ihan vaan kauppakeskukseenkin mennessämme. On kiva olla kohtelias muille asiakkaille. Olisiko se liikaa vaadittu muiltakin? Kaikilla olisi hauskempi kauppareissu. :)
Kommentit (49)
minä meen sinne kauppaan ostoksille, en tuijottamaan muita ihmisiä...
että joku av.n ylläpitäjä päästelee näitä aivopieruja täällä ilmoille.
tai se on vain yksi selityksistä. Ystävällisinä voisivat olla kaikki, huonosti tai hyvin pukeutuneet. Sivistys pukee jokaista.
Hyvää Uutta Vuotta kaikille
Toivottovasti uusi vuosi tuo hymyjä väsyneille ihmisille
vaan siinä ulkoilun ohessa tai vaikka pikaisesti käväsee hakemassa jotain. Minä en kyllä ala tuhlaamaan aikaa tuommoiseen. Farkut ja toppis saa luvan kelvata sunkin silmillesi.
Ihaile niitä muita, lomalla olevia venäläisiä vaikka.
Naamarit Tiimarista jos ei muu auta, hymyiltävä on!
olen samaa mieltä, kuin aloittaja. En ehkä ihan noin kärjistetysti toisi kantaani esiin, mutta tuo on totta. Tympääntyneet, vihaiset ihmiset ovat useimmiten monilapsisia perheitä mustine ja harmaine vaatteineen. Uuden vuoden kunniaksi kaikki voisivat hymyillä kaupoissa vähän enemmän, sopiiko?
Puhe on hillittyä, kevyt hymy kaikkien huulilla.
En minä ainakaan.
Naamarit Tiimarista jos ei muu auta, hymyiltävä on!
Eli vitutus naamalle, se on niin suomalaista. ESn pitääkin näkyä. Mulla on niin kiire ja minä minä minä blaa blaa...
"valitettavasti suureilla perheillä ei ole aikaa siisteyteen"
En ole ap, mutta herää kysymys: miksei ole? Meillä on ainakin, vaikka on kolme lasta. Älä tee montaa lasta, jos et pysty edes niiden siisteydestä huolehtimaan!
olen samaa mieltä, kuin aloittaja. En ehkä ihan noin kärjistetysti toisi kantaani esiin, mutta tuo on totta. Tympääntyneet, vihaiset ihmiset ovat useimmiten monilapsisia perheitä mustine ja harmaine vaatteineen. Uuden vuoden kunniaksi kaikki voisivat hymyillä kaupoissa vähän enemmän, sopiiko?
Minulla on musta takki ja monta lasta, tosin käyn kaupassa useimmiten yksin ja viheltelen hyväntuulisena aina. Juttelen myös kassojen kanssa ja hymyilen lapsille. Lapseni pukeutuvat mielestäni räääsyihin, siksi en otakaan heitä kauppaan mukaan. Kuopus ei suostu edes menemään parturiin ja housunpolvet ovat aina rikki tai ainakin likaiset. He eivät suostu sonnustautumaan hillittyihin vaatteisiin saatika hymyilemaan kevyesti, syynä lienee ikä.
"valitettavasti suureilla perheillä ei ole aikaa siisteyteen"
En ole ap, mutta herää kysymys: miksei ole? Meillä on ainakin, vaikka on kolme lasta. Älä tee montaa lasta, jos et pysty edes niiden siisteydestä huolehtimaan!
en tiedä..
T:siisti , vielä yhden lapsen äiti
"valitettavasti suureilla perheillä ei ole aikaa siisteyteen" En ole ap, mutta herää kysymys: miksei ole? Meillä on ainakin, vaikka on kolme lasta. Älä tee montaa lasta, jos et pysty edes niiden siisteydestä huolehtimaan!
Teinini ovat hyvinkin puhtaita ainakin mitä vedenkulutukseen tulee mutta omaperäiset pukeutumis-ja hiusratkaisut saavat minut menemään kauppaan yksin seuraavat viisi vuotta. Kyllä he HelLooksiin kelpaavat mutta eivät palstamammalle Prismassa.
Nykysin saan jo pyykit pestyä ja vähän enempi jaksan seurata miten siistit lapset on, puhumattakaan että se kiinnostaa.
Mutta kiva että sinulla on noin pienet ongelmat!
miten täällä yhdellä ja toisella on lapsi kuollut, ja aina ne jaksaa leikkiä marttyyria ketjussa kuin ketjussa. Jos oikeasti olisi, ei sellainen roikkuisi AAV:llä.
Nykysin saan jo pyykit pestyä ja vähän enempi jaksan seurata miten siistit lapset on, puhumattakaan että se kiinnostaa.
Mutta kiva että sinulla on noin pienet ongelmat!
Mutta ehkä sinun ei kannata osallistua näihin keskusteluihin.
Valitettavasti sinulle on käynyt näin, mutta muilla elämä jatkuu. Ja sinunki jatkuu, kunhan annat ajan surullesi. Voimia perheellesi
Ei pyykinpesu suuressa perheessä vaadi paljoa: meillä on hyvät isot koneet jotka täyttää ja tyhjää nopeasti ja lapset osaa viikata.
Mutta eri juttu kun joku kuolee, silloin yksi likatäplä paidassa ei kiinnosta kuten ennen. Pinnallisuus hupenee ja asioille tulee eri tärkeäysjärjestys.
Milloin vaan ottaisin takaisin sen ihanan pinnallisuuden jossa elin!!
16
En tajua mitä te jauhatte jotain elämä jatkuu: Missä väitän muuta?
Te tässä mietitte jos lapseni pukeutuu huonosti ja kerroin juuri syyn. Ei sen kummempaa ja av.lle tulen jatkossakin puhumaan niinkin tabusta aiheesta kuin lapsen kuolema. Sääli jos se pilaa fiiliksesi. ;)
Suruni ei lopu koskaan eikä minun elämä ole missään odottamassa vaan kokoajan tässä elän. Ihme älynväläyksiä taas moukilta! :D Ehkä se suru joskus alkaa kuten meidän eka naisrovasti sanoi äskettäin Eeva-lehden haastattelussaan kuolleesta äidistään!
Kiitos osanptoista, perheemme kyllä pärjää. Teistä en niinkään tiedä.
16
empatia sinua kohti hävisi.
Olet törkeä ja katkera ihminen
ja me aikuiset myös.
Toisaalta tosiaan tunnetaan kaikki kulmakunnan kauppiaat ja kassat (pk-seudulla!) ja se on mukavaa se :) !
Porvoossa.