Siistejä, hillittyjä perheitä lapsineen on kiva katsoa kaupassa.
Kun olen pyörinyt tavallista enemmän kaupoilla näin joulun aikaan, olen pannut merkille, miten erilaisia perheitä liikkuu. Osa on huonosti pukeutuvia, epäsiistejä ja kovaäänisiä. Usein noissa perheissä on monta lasta, vähintään se kolme. Kiukuttelua ja vanhempien, yleensä äidin räyhäämistä, eikä kukaan tottele, koska siihen ovat kaikki niin tottuneet.
Sitten on toinen ääripää: kauniisti sävy sävyyn puetut, hillityt lapset ja vielä tyylikkäämmät vanhemmat. Usein nämä perheet ovat venäläisiä, mutta suomalaisiakin joukossa on, etenkin pääkaupunkiseudulla. Puhe on hillittyä, kevyt hymy kaikkien huulilla. Ei tympeydestä tietoakaan. Heitä on kiva katsella, mutta noista metsäläisistä tulee ikävä mieli.
Me mieheni kanssa pukeudumme ja laittaudumme ihan vaan kauppakeskukseenkin mennessämme. On kiva olla kohtelias muille asiakkaille. Olisiko se liikaa vaadittu muiltakin? Kaikilla olisi hauskempi kauppareissu. :)
Kommentit (49)
En tajua mitä te jauhatte jotain elämä jatkuu: Missä väitän muuta?
Te tässä mietitte jos lapseni pukeutuu huonosti ja kerroin juuri syyn. Ei sen kummempaa ja av.lle tulen jatkossakin puhumaan niinkin tabusta aiheesta kuin lapsen kuolema. Sääli jos se pilaa fiiliksesi. ;)
Suruni ei lopu koskaan eikä minun elämä ole missään odottamassa vaan kokoajan tässä elän. Ihme älynväläyksiä taas moukilta! :D Ehkä se suru joskus alkaa kuten meidän eka naisrovasti sanoi äskettäin Eeva-lehden haastattelussaan kuolleesta äidistään!
Kiitos osanptoista, perheemme kyllä pärjää. Teistä en niinkään tiedä.
16
Että siitä lähdetään, ette te voi sanoa mitään surusta ja sen järjestyksestä ja sanoa että "kyllä se siitä kun vähän suree". Kaikki kokee asiat erilailla.
Eikä kukaan voi sanoa miten tekisi jos lapsi kuolisi.
16
olen samaa mieltä, kuin aloittaja. En ehkä ihan noin kärjistetysti toisi kantaani esiin, mutta tuo on totta. Tympääntyneet, vihaiset ihmiset ovat useimmiten monilapsisia perheitä mustine ja harmaine vaatteineen. Uuden vuoden kunniaksi kaikki voisivat hymyillä kaupoissa vähän enemmän, sopiiko?
Minulla on musta takki ja monta lasta, tosin käyn kaupassa useimmiten yksin ja viheltelen hyväntuulisena aina. Juttelen myös kassojen kanssa ja hymyilen lapsille. Lapseni pukeutuvat mielestäni räääsyihin, siksi en otakaan heitä kauppaan mukaan. Kuopus ei suostu edes menemään parturiin ja housunpolvet ovat aina rikki tai ainakin likaiset. He eivät suostu sonnustautumaan hillittyihin vaatteisiin saatika hymyilemaan kevyesti, syynä lienee ikä.
jos lapsi päättää, meneekö parturiin vai ei? Kyllä vanhempien tehtävä on päättää siisteydestä, jos lapsi ei sitä itse ymmärrä.
katkeran ihmisen kuuluisi hakea apuaa
että pukeutuminen voi olla OK, mutta muuten ovat epäsiiteimpiä asiakkaita, mitä voi olla. Vaatteita etsiessään pudottavat tavaraa lattialle ihan huoleti, sovituskopista eivät osaa kantaa mitään pois ja jos eivät voi enää mitään ripustaa sinne "seinille", niin pudottavat sovitettavat vaatteet jalkoihinsa. Lisäksi esim. leluosastolla avaavat paketteja, leikkivät aikansa ja jättävät tavarat siihen.
Sävy sävyyn vaatetus ei kerro siitä, että osaisivat olla ihmisiksi.
Hittolaine, kiitti avusta! :)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010091212333044_uu.shtml
Miksi minä katkera olen? Koska puhun kuolemasta?
Juuri sanoin että se on syyni, mitä muuta saan sanoa? Ai, mutta sinähän et anna minulle lupaa roikkua täällä! :))
16
Että siitä lähdetään, ette te voi sanoa mitään surusta ja sen järjestyksestä ja sanoa että "kyllä se siitä kun vähän suree". Kaikki kokee asiat erilailla.
Eikä kukaan voi sanoa miten tekisi jos lapsi kuolisi.16
ja silloin on lupa myös tehdä juuri sitä mikä itsestä tuntuu parhaalta .
Minä Ryssärouva pukeutua aina siisti päälle ja aina hymy naama.
Miten niin katkera?
Olen hyvin sinut tämän asian kanssa. Sinulle tässä jotain vaikeaa näyttää olevan!
16
Minusta te venäläiset olette kivaa katseltavaa kaupoissa!
Ja jos joku suomalainen koittaa pistää mekkoa ja saappaita niin heti haukutaan huoraksi.
16
iloinen, mutta hillittyä ja hiljaista minusta ja lapsestani ei kovin helposti saa. Tyylikäskin saatamme olla joskus, mutta useimmiten teemme kauppareissun leikkikentän ja parin kuralätäkön kautta, joten useammin se tyylikkyys jää toiseksi, kun kuralätäköissä pomppiminen ja liukumäet ovat paljon hauskempia tavallisessa arjessa.
Itse teen vielä työtä, jossa ei voi pitää korkokenkiä tai kovin hienoja vaatteita, eivätkä ne aina pysy ihan puhtaanakaan. En viitsi alkaa ottamaan toisia vaatteita mukaan vain kotimatkoja varten, jos käymme lapsen kanssa kaupassa kotimatkalla.
Kyllä mekin pukeudumme nätisti turisteina ollessamme shoppailemassa. Kuten varmaan näkemäsi venäläiset täällä. Me taas asumme alueella, jossa on asuu melko paljon venäläisiä ja suurin osa heistä kulkee kaupoissa ja leikkikentällä arkisin ihan samanlaisissa olemuksesssa ja vaatteissa kuin suomalaiset, meikkaavat ehkä vähän enemmän. Itse en erota paikallisia venäläisiä pukeutumisesta tai käytösestä lasten kanssa suomalaisista.
t. 35
Kotona saa ryypätä ja hakata vaimoa, kun lapset istuvat plasma TV:n äärellä tai pelaavat tietokoneella. Sen sijaan kauppakeskukseen mennessä meikataan mustelmat piiloon ja laitetaan Cuccin aurinkolasit silmille.
olen samaa mieltä, kuin aloittaja. En ehkä ihan noin kärjistetysti toisi kantaani esiin, mutta tuo on totta. Tympääntyneet, vihaiset ihmiset ovat useimmiten monilapsisia perheitä mustine ja harmaine vaatteineen. Uuden vuoden kunniaksi kaikki voisivat hymyillä kaupoissa vähän enemmän, sopiiko?
Minulla on musta takki ja monta lasta, tosin käyn kaupassa useimmiten yksin ja viheltelen hyväntuulisena aina. Juttelen myös kassojen kanssa ja hymyilen lapsille. Lapseni pukeutuvat mielestäni räääsyihin, siksi en otakaan heitä kauppaan mukaan. Kuopus ei suostu edes menemään parturiin ja housunpolvet ovat aina rikki tai ainakin likaiset. He eivät suostu sonnustautumaan hillittyihin vaatteisiin saatika hymyilemaan kevyesti, syynä lienee ikä.
jos lapsi päättää, meneekö parturiin vai ei? Kyllä vanhempien tehtävä on päättää siisteydestä, jos lapsi ei sitä itse ymmärrä.
Ja hän saa tehdä niin, maailmassa on ainaki 1001 tärkämpää asiaa hänen ja myös
minun mielestäni kuin ehjät farkut ja hillitty hymy hyvin leikatun tukan alla. Tällä hetkellä kuopukseni suuren huolen kohteena ovat sekä nuorten avointen kulttuuritilojen puute että lihansyönnin kulutuksen nousemisen vaikutukset ilmastonmuutokseen.
että pukeutuminen voi olla OK, mutta muuten ovat epäsiiteimpiä asiakkaita, mitä voi olla. Vaatteita etsiessään pudottavat tavaraa lattialle ihan huoleti, sovituskopista eivät osaa kantaa mitään pois ja jos eivät voi enää mitään ripustaa sinne "seinille", niin pudottavat sovitettavat vaatteet jalkoihinsa. Lisäksi esim. leluosastolla avaavat paketteja, leikkivät aikansa ja jättävät tavarat siihen. Sävy sävyyn vaatetus ei kerro siitä, että osaisivat olla ihmisiksi.
Minä ole kaksi päivää pyörinyt alennusmyynneissä, ja ihan suomalaiset käyttäytyvät juurikin noin! Ja hassuinta on, että pahimpia ovat keski-ikäiset naiset, joiden luulisi olevan siistimpiä kuin teinit!
Omat lapset ovat jo isoja, enkä jaksaisi kauppareissulla työpäivän jälkeen kuunnelle itkeviä lapsia. Onko ne pakko raahata sinne kauppaan penkomaan naisten alelaareja ulkovaatteissa ,kun on kuitenkin kuuma, nälkä ja väsy? Menisitte äidit yksinänne huomenna. Huoh.
Kyllä mekin pukeudumme nätisti turisteina ollessamme shoppailemassa. Kuten varmaan näkemäsi venäläiset täällä. Me taas asumme alueella, jossa on asuu melko paljon venäläisiä ja suurin osa heistä kulkee kaupoissa ja leikkikentällä arkisin ihan samanlaisissa olemuksesssa ja vaatteissa kuin suomalaiset, meikkaavat ehkä vähän enemmän. Itse en erota paikallisia venäläisiä pukeutumisesta tai käytösestä lasten kanssa suomalaisista. t. 35
Kokemukseni mukaan suomalaiset turistit ovat kaikkein kauheimpia näkyjä vyölaukkuineen, hikisine läskeineen ja tuulipukuineen. Ne erottaa jo kaukaa, vaikka oltaisiin maailman äärilaidalla. Valitettavasti.
Ja hän saa tehdä niin, maailmassa on ainaki 1001 tärkämpää asiaa hänen ja myös minun mielestäni kuin ehjät farkut ja hillitty hymy hyvin leikatun tukan alla. Tällä hetkellä kuopukseni suuren huolen kohteena ovat sekä nuorten avointen kulttuuritilojen puute että lihansyönnin kulutuksen nousemisen vaikutukset ilmastonmuutokseen.
Onpas tiedostava pikkupoika! :DD
iloinen, mutta hillittyä ja hiljaista minusta ja lapsestani ei kovin helposti saa. Tyylikäskin saatamme olla joskus, mutta useimmiten teemme kauppareissun leikkikentän ja parin kuralätäkön kautta, joten useammin se tyylikkyys jää toiseksi, kun kuralätäköissä pomppiminen ja liukumäet ovat paljon hauskempia tavallisessa arjessa.
Tulemme usein leikkipuistosta kauppaan, jolloin kyllä itsekin mietin että näytän aika kamalalta, mutta en nyt ajatellut kuitenkaan alkaa käydä kotona siistiytymässä tämän takia :D
Mutta emme kyllä yleensä riitele tai murjota (useimmilla lapsilla on kyllä joskus huonoja päiviä), sen sijaan yleensä pelleilemme lapsen (3v) kanssa kaupassa ja joskus jopa pompimme tai leikimme lentävämme tms. Tämä on varmaan monille
kamalinta käytöstä mitä voi kuvitella (huom. varomme aina tarkoin muita asiakkaita, ruuhkassa emme leiki), mutta miten ap suhtautuu epäsiisteihin, mutta iloisiin lapsiperheisiin?
Naisrovasti? Eka?
taidat tarkoittaa ensimmäistä naispiispaamme, Irja Askolaa?
Olet aika katkera, hakisitko apua?