Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OUDOIN näkemäsi kodinhoitoon liittyvä asia!

Vierailija
29.12.2011 |

Pistetään pinoon kummallisimmat tavat kodinhoitoon/siisteyteen liittyen!

Aloitan:

Ex-anoppilassa säilytettiin aina valmistettuja ruoanloppuja hellalla/keittiön tasolla ties miten pitkiä aikoja, usein esim. eiliset keitetyt perunat olivat seuraavana päivänä edelleen hellalla ja siitä sitten sujuvasti niitä syötiin.

Kommentit (137)

Vierailija
41/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Tuttavaperheessä ruuvataan kerran viikossa vessanpöntön kansi irti (siis kummatkin kannet) ja laitetaan kattilaohjelmalle astianpesukoneeseen. Siellä se kuulemma tulee niin näppärästi desinfioitua. (Yöks, en syö enkä juo noilla enää ikinä!)

Mä pesen astianpesukoneessa kaiken mitä voin (lasten muovilelut, syöttötuolin istuinosan (Ikean), lasiset koriste-esineet, yms.) Mutta toi wc-pytyn rengas on jo vähän liikaa...

ne konetiskiaineet on muuten sellaista myrkkyä, että siinä on ihan sama, vaikka kävisit suoraan pas**lla sinne tiskikoneeseen. Siinä ei yksi wc-pytyn kansi tunnu missään, tiskiaine tappaa taatusti kaiken.

Mut käyhän toaletin pesu toki paljon NOPEAMMIN käsin. Ei tarvi sit kenenkään pidätellä tai istua paljaalle posliinille sen takia,e ttä pohjelma on vielä kesken...

Vierailija
42/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- jotta kun sen levittää ja asentaa patjan ympärille, se menee oikein päin eikä nurin päin. Ajatelkaa miten tärkeää on, että lakanan päissä oleva käänne tulee juuri oikein päin sinne patjan ALLE.

pitää laittaa oikein päin sänkyyn. Ainakin puuvillasatiiniset, joissa _oikea_ puoli on liukas ja miellyttävä, nurja taas tavanomainen. Ehkä tämä oli syynä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon tulee aivan hirveä pissan haju. Tämä on kovin surullista. Ne aikuisten vaipat ovat niin valtavan kalliita, että eläkkeet eivät riitä roskikseen heittämiseen, jos vain pissa on tullut.

Kauheaa ja yleistä.

Vierailija
44/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ymmärtänyt tuota flyladyakaan vai mikä lie.

Sorry, OT, mutta:

Taalla on suomenkielinenkin lista nakojaan:

http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/

Tama on siis systeemi, jossa kehitetaan rutiinit kodin kunnossapidolle. Esim. aamu-, ilta-, viikko-, jne. rutiinit. Lisaksi on paivittaisia erikoistehtavia, missioita, jotka yleensa kestaa 15 minuuttia. Hauskaa, ja tuntuu etta koti pysyy pienella vaivalla siistina.

Vierailija
45/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, OT, mutta:

Taalla on suomenkielinenkin lista nakojaan:

<a href="http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/" alt="http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/">http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/</a&gt;

Tama on siis systeemi, jossa kehitetaan rutiinit kodin kunnossapidolle. Esim. aamu-, ilta-, viikko-, jne. rutiinit. Lisaksi on paivittaisia erikoistehtavia, missioita, jotka yleensa kestaa 15 minuuttia. Hauskaa, ja tuntuu etta koti pysyy pienella vaivalla siistina.

Vierailija
46/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonne pitäisi ilmeisesti liittyä jotta siitä jotain ymmärtäis

Vierailija
47/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paina "Join" nappulaa, pitaa olla myos Yahoo!:n jasen ja kirjautunut

Vierailija
48/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on meilläkin potut hellalla seuraavaan päivään

ne alkavat käymään ja pilaantumaan melko nopeasti huoneenlämmössä, siksi ei voi yön yli säilyttää lämpimässä

Myös mitä tahansa muuta valmista ruokaa, keittoja, kastikkeita..

Ap

Enpä taitaisi vierailla sunnuntailounalla moisessa talossa...

Mun anoppilassa tehdään ruokaa aina valtavan suuret kattilat ja niitä syödään aina useampi päivä peräkkäin. Joka kerta lämmitetään koko satsi, ja ruuat säliytetään uunin sisällä. Jos siellä ei ole enää tilaa, niin sitten hellalla.

Salaattia syödään siten, että kaikki syövät omalla haarukallaan suoraan siitä tarjoiluastiasta. Ei kiva, kun monilla syöjillä on karies, flunssaa jne.

YÖK

Vierailija
49/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, OT, mutta: Taalla on suomenkielinenkin lista nakojaan: <a href="http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/" alt="http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/">http://groups.yahoo.com/group/FLYingInFinland/</a&gt; Tama on siis systeemi, jossa kehitetaan rutiinit kodin kunnossapidolle. Esim. aamu-, ilta-, viikko-, jne. rutiinit. Lisaksi on paivittaisia erikoistehtavia, missioita, jotka yleensa kestaa 15 minuuttia. Hauskaa, ja tuntuu etta koti pysyy pienella vaivalla siistina.

Minulla on aina koti pysynyt siistinä ihan maalaisjärjellä ja tekemisellä vaikka lapsiakin on paljon.

Vierailija
50/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissat lattialta pelkällä kuivalla vessapaperilla. Pissa vahinkoja tulee päivittäin useita. Aina vaan kuivaa pissat paperilla.. ei pese lattiaa! Itse olen aina kuivannnut pissan paperilla, sitten pessyt sen rätillä.

Hän kuulemma ei jaksa, kerran viikossa pesee sitten lattian(?)

Yöks..

Vierailija
51/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummelit suomessa ovat niin köyhiä, että täytyy mummovaipat narulla kuivata ja uudelleen käyttää.

Vierailija
52/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla on aina koti pysynyt siistinä ihan maalaisjärjellä ja tekemisellä vaikka lapsiakin on paljon.

[/quote]

Kaikille se ei onnistu, ja silloin apu on tarpeen :) Flylady kutsuu sinuntapaisiasi BO:ksi, Born Organized.

Sinakin tunnet varmaan ihmisia, joilla koti ei pysy siistina, vaikka maalaisjarkea on ja lapsia vahemman kuin sinulla. Hei eivat valttamatta ole laiskoja, vaan jotakin muuta on vialla. FLYladyn mukaan se on useimmiten liiallinen taydellisyyden tavoittelu, esim. ei aloita jotain hommaa kun tietaa ettei sita saa kuitenkaan valmiiksi, tai siita ei tule muuten taydellinen. Siina yksi syy tuohon 15 min aikarajaan.

Uskon etta BO:tkin saisivat FLYladylta monta hyvaa vinkkia!

Vierailija
53/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon tulee aivan hirveä pissan haju. Tämä on kovin surullista. Ne aikuisten vaipat ovat niin valtavan kalliita, että eläkkeet eivät riitä roskikseen heittämiseen, jos vain pissa on tullut. Kauheaa ja yleistä.

Vierailija
54/137 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini pesee astiat TISKIRÄTILLÄ. Lapsen syntymäpäiväjuhlien aikana menee omatoimisesti pesemään lisää astioita vieraille ja pesee astiat tiskirätillä, vaikka tiskiharja on vieressä.

Pari kertaa olen hänelle asiasta huomauttanut ja saanut vihat niskaani "älä sinä käy minua neuvomaan, olen tehnyt tätä vähän kauemmin kuin sinä"

Ihan kiva, mutta meillä on tiskiharja olemassa sitä varten, että sitä käytetään astioiden tiskaamiseen.

Vierailija
55/137 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on meilläkin potut hellalla seuraavaan päivään

kyse oli varmaankin keitetyistä perunoista ne alkavat käymään ja pilaantumaan melko nopeasti huoneenlämmössä, siksi ei voi yön yli säilyttää lämpimässä

syönyt perunalaatikkoa?

Vierailija
56/137 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini pesee astiat TISKIRÄTILLÄ. Lapsen syntymäpäiväjuhlien aikana menee omatoimisesti pesemään lisää astioita vieraille ja pesee astiat tiskirätillä, vaikka tiskiharja on vieressä.

Pari kertaa olen hänelle asiasta huomauttanut ja saanut vihat niskaani "älä sinä käy minua neuvomaan, olen tehnyt tätä vähän kauemmin kuin sinä"

Ihan kiva, mutta meillä on tiskiharja olemassa sitä varten, että sitä käytetään astioiden tiskaamiseen.

Tää taitaa olla ketjun vähiten outo juttu.

Vierailija
57/137 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien meilläkin pestään pöntönrengas astianpesukoneessa. Tähän asti olen pessyt tiskikoneessa vain lasten potan. Myös niitä pissirättejä voisin itselleni askarrella.

Vierailija
58/137 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo on aina tehnyt niin ja sitä en ymmärrä. Leipähän pilaantuu nopeammin jääkaapissa.

Vierailija
59/137 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon tulee aivan hirveä pissan haju. Tämä on kovin surullista. Ne aikuisten vaipat ovat niin valtavan kalliita, että eläkkeet eivät riitä roskikseen heittämiseen, jos vain pissa on tullut. Kauheaa ja yleistä.

Olen kyllä ymmärtänyt että yhteiskunta ei aina tarjoa mummoille vaippoja. Siinä on kovat kriteerit että saa ilmaiset vaipat. Ja vaikka tarjoaisikin, niin silti kuivattaisivat. Pula-aika on opettanut olemaan nuuka. Kunnioitettavasti vanhukset nipistävät vieläkin kaikesta mistä pystyvät, ja auta armias kun erehdyksissäsi menet heittämään moneen kertaan kuivatetun vaipan roskiin! Me kulutuksen kulta aikaa elävät emme ymmärrä säästämisestä tuon taivaallista :) Ja vessapaperia myös kuivatetaan patterien päällä ja missä milloinkin. Imuriakaan ei aina saa käyttää kun kuluttaa sähköä ja kallis pölypussi täyttyy.

Vierailija
60/137 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä sukulaisperheessä ei missään tapauksessa saa astua kynnyksille, jotta ne eivät kuluisi. Ja kun vieraille on kahvi katettu pöytään, ei kattaukseen kuuluvia paperisia lautasliinoja saa käyttää, vaan ne pitää jättää koskemattomina tyhjän kahvikupin viereen, jotta samoja lautasliinoja voi käyttää monta kertaa useissa kattauksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi