Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OUDOIN näkemäsi kodinhoitoon liittyvä asia!

Vierailija
29.12.2011 |

Pistetään pinoon kummallisimmat tavat kodinhoitoon/siisteyteen liittyen!

Aloitan:

Ex-anoppilassa säilytettiin aina valmistettuja ruoanloppuja hellalla/keittiön tasolla ties miten pitkiä aikoja, usein esim. eiliset keitetyt perunat olivat seuraavana päivänä edelleen hellalla ja siitä sitten sujuvasti niitä syötiin.

Kommentit (137)

Vierailija
21/137 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöks. Et taida omistaa hygieniapassia

Vierailija
22/137 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sita oppii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/137 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sita oppii!

Vierailija
24/137 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mieheni järkyttyi mm. seuraavista asioista: - Olin jättänyt tiskirätin roikkumaan keittiön vesihanan varren päälle. Häntä inhotti ajatus, että joisimme samasta vesihanasta, joka on koskettanut lattiarättiä. - Olin juuri antanut koiralle ruokaa paljain käsin ja kaivoin välittömästi sen jälkeen samalla kädellä juustoraastetta kuopuksen lautaselle. Mieheni mielestä raaste olisi pitänyt kaataa pussista erilliseen astiaan, eikä kuopia sitä likaisella kädellä :)

Vierailija
25/137 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tutussa perheessä illallisella. Likaiset lautaset laitettiin lattialle koiran nuoltavaksi, jonka jälkeen ne pestiin käsin. Kiva tekniikka.

Sama koira tuli sitten vastavierailulla meille illalliselle ja syöksyi ovesta sisään suoraan pöydälle ja alkoi syödä ruokia tarjoiluastioista. Omistajaperhe naureskeli että joo meidän rekku on niin hassu...

Pidin huolta että vierailijat saivat lautaselleen ne kaikki koirankuolaset ruoat! Oma syöminen jäi vähän vähiin.

Ja:

En ole erityisen bakteerikammoinen ja pidän eläimistä mutta on käsittämätöntä miten eläinten omistajat antavat koirien tai kissojen ensi nuolla takapuoltaan ja sitten itseään suulle. Nam nam...

Vierailija
26/137 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti aio ruveta tepsuttelemaan aina sisällä kengät jalassa - vaikka mulla erinäisiä sisätossuja onkin.

Mutta tällaiselle kaaos-ihmiselle vaikuttaa hyvältä metodilta, kun hiukan soveltaa! Tällainen kaaosominaisuus on periytyvää.

Meillä äiti on kyllä aina pyyhkäissyt keittiön altaan kuivaksi tiskauksen jälkeen...

Vierailija
27/137 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko poiketa nyt vielä tähän: Siis juurikin niin että pitää olla jokin sairaus, tai jonkinasteinen inkontinenssiongelma että niitä vaippoja saa kotona asuvat ilmaiseksi. Mutta miettikää vanhuksia, joilla esim. ikää todella paljon, ja pidätyskykyä tallella niin ettei "täytä kriteerejä". Näillä kuitenkin hädän yllättäessä saattaa lirahtaa myös housuihin varsinkin ponnistusvaiheessa kun pitää nousta tuolilta tai muulta vastaavalta ylös. Eikä se yöllä vessaan lähteminen myöskään ihan helppoa ole. Monet kerrat olen aamulla aamutoimien lisäki vaihtanut myös lakanat kun on vahinko sattunut yön aikana "normaali pidätyskykyiselle". Hienoja lauseita nuo kyllä ovat että kolme vaippaa päivää kohden, mutta kun se ei vain koske kaikkia, eivätkä tosin kaikki osaa vaatiakkaan.

Vierailija
28/137 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toisekseen, ne ovat samaa materiaalia kuin vauvojen vaipatkin, eivät siis taatusti kuivu pyykkinarulla. Pissa on geeliytynyt sinne vaipan sisälle.

Siis taatusti geeli kuivaa, ellei ole diffuusiotiiviisti pakattu. Vaipan kuuluu imeä, jolloin höyry pääsee kyllä karkuun. Sen takia se haiseekin. Enpä kuitenkaan itse kuivattelisi, vaikka voihan sitä sanoa ekoteoksi.

Joku totesi, että hajusta päätteli vaippoja kuivatettavan. Jos vaippoja tarvitsee, voi vahingot joskus mennä yli vaippojen pidätyskyvyn. Eli haju voi olla jokaisessa kalusteessa, jonka päällä sellaisessa asunnossa istutaan.

Vierailija
29/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi pesee kaikki muovipussit joissa kaupoista tulee mm. hedelmiä. Niitä sitten roikkuu vessassa pyykkinarulla. :=DDD

kun olin lapsi. Ja mäkin pesisin nuo hedelmäpussit, jos en käyttäisi niitä muoviroskien pusseina. Pakasteet pakastan leipäpusseissa, niitä viitsii käyttää pesemättäkin, ravistelen vain murut pois.

Vierailija
30/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minakin kuivaan keittion altaan joka kayton jalkeen, mutta se on osa suurempaa systeemia (flylady.net) ja silla on myos psykologinen merkitys.

Lue tuolta: flylady.net.

Sielta selviaa (ehka) mika on altaan kuivaamisen psykologinen merkitys. Tohon juttuun pitaa kylla vahan paneutua, jotta se avautuu.

Vierailija
31/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-meillä kuivataan suihkutilan seinät -emme halua homevaurioita, kun kosteus muhii

-minä altaassa tiskatessani laitan lattialle käsipyyhepaperin palat, joilla "hiihtelen", kuivaan lattialle roiskuvan veden. Nykyinen mieheni kertoi äskettäin, että käydessään ensi kertoja luonani, hän oli ihaillut taitoani kuljettaa paperinpaloja jalkojeni alla pitkiäkin matkoja :) En ollut silloin edes ajatellut sen näyttävän oudolta!

-tiskialtaan kuivaan tietenkin paperilla, jotta se pysyy kirkkaana. Pisaranjäljet tiskipöydässä ovat kamalia!

Vierailija
32/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa mitä suurempaa systeemiä? Kuulostaa suureelliselta....

Lue tuolta flylady.net

Vierailija
33/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on eteisen vessan lavuaarissa aina pesuainevedessä vuonna keppi ja keihäs pesty lattialuuttu. Sillä kun on niin hyvä pyyhkäistä eteisen laattalattialta koirien kuratassujen jäljet pois. Tuo siis tosiaan lilluu siinä pesuainevedessä. Kädet voi sitten vessassakäynnin jälkeen joko huuhtaista tuossa samassa vedessä tai ihan vähällä vedellä siihen rätin päälle.

Tuttavaperheessä ruuvataan kerran viikossa vessanpöntön kansi irti (siis kummatkin kannet) ja laitetaan kattilaohjelmalle astianpesukoneeseen. Siellä se kuulemma tulee niin näppärästi desinfioitua. (Yöks, en syö enkä juo noilla enää ikinä!)

Vierailija
34/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopilla on eteisen vessan lavuaarissa aina pesuainevedessä vuonna keppi ja keihäs pesty lattialuuttu. Sillä kun on niin hyvä pyyhkäistä eteisen laattalattialta koirien kuratassujen jäljet pois. Tuo siis tosiaan lilluu siinä pesuainevedessä. Kädet voi sitten vessassakäynnin jälkeen joko huuhtaista tuossa samassa vedessä tai ihan vähällä vedellä siihen rätin päälle.

Tuttavaperheessä ruuvataan kerran viikossa vessanpöntön kansi irti (siis kummatkin kannet) ja laitetaan kattilaohjelmalle astianpesukoneeseen. Siellä se kuulemma tulee niin näppärästi desinfioitua. (Yöks, en syö enkä juo noilla enää ikinä!)

Hei, mä oon kans törmännyt tuohon pöntönkannen pesemiseen tiskikoneessa! Järkytyin silloin, ei olis kyllä rehellisesti sanottuna itselle tullut edes mieleen että noin voisi tehdä! Tai siis eihän niin voi tehdä:D hyi.....

Vierailija
35/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ennemminkin miksi se syömistä haittais...

En tosin ymmärtänyt tuota flyladyakaan vai mikä lie.

Vierailija
36/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

A

Mä pesen astianpesukoneessa kaiken mitä voin (lasten muovilelut, syöttötuolin istuinosan (Ikean), lasiset koriste-esineet, yms.) Mutta toi wc-pytyn rengas on jo vähän liikaa...

Vierailija
37/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kätsy Aina kun kokkaan, mulla on keittiön lattialla kaksi rievuista ommeltua riepua. Sellaisia vanhosta t-paidoista yms leikelty suurinpiirtein pyöreitä paloja ja ommeltu niitä 4-5 päällekkäin. Ne on mulla jalkojen alla ja hiihtelen niillä keittiössä. Tiskiallas on seinällä ja liesi saarekkeella aina roiskuu vähintään vettä latialle. Räteillä lattia pysyy puhtaana ja kuivana. Ei liukastelua. Käytön jälkeen pyykkiin. Useapia riepuja olen tähän tarkoitukseen ommellut.

Whaaaat? Sankokaupallako sulla roiskuu vettä lattialle??? Kyllä mullakin ruuanlaiton jäljiltä saattaa pari tippaa lattialle tippua mutta eipä tulis mieleen mopata niitä, talouspaperiin pyyhkäisy riittää.

Mut kyllä sitä siinä roiskuu kun peset käsiä, astioita, vihenneksia, siirtelet niitä paiaksta toiseen. Helpompaa se on jalalla aina pyyhkästä, kuin kumarrella ja vieläpä paperia tuhlata. Meidän laattalattia on aika liukas kun se on märkä.

Vierailija
38/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka keräsi ruokailun yhteydessä pöydälle putoilleet leivänmurut purkkiin, niitä saattoi käyttää sitten myöhemmin "korppujauhoina". Nam:-/ Ei liene tarpeellista mainita, että kyseessä oli pula-ajan nähnyt henkilö..

Vierailija
39/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut kätsy Aina kun kokkaan, mulla on keittiön lattialla kaksi rievuista ommeltua riepua. Sellaisia vanhosta t-paidoista yms leikelty suurinpiirtein pyöreitä paloja ja ommeltu niitä 4-5 päällekkäin. Ne on mulla jalkojen alla ja hiihtelen niillä keittiössä. Tiskiallas on seinällä ja liesi saarekkeella aina roiskuu vähintään vettä latialle. Räteillä lattia pysyy puhtaana ja kuivana. Ei liukastelua. Käytön jälkeen pyykkiin. Useapia riepuja olen tähän tarkoitukseen ommellut.

Whaaaat? Sankokaupallako sulla roiskuu vettä lattialle??? Kyllä mullakin ruuanlaiton jäljiltä saattaa pari tippaa lattialle tippua mutta eipä tulis mieleen mopata niitä, talouspaperiin pyyhkäisy riittää.

Mut kyllä sitä siinä roiskuu kun peset käsiä, astioita, vihenneksia, siirtelet niitä paiaksta toiseen. Helpompaa se on jalalla aina pyyhkästä, kuin kumarrella ja vieläpä paperia tuhlata. Meidän laattalattia on aika liukas kun se on märkä.

Vierailija
40/137 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät sitä outona... niillä on kaikilla just noin kuin teillä, keskellä keittiötä hirveän kokoinen jätesäkillä vuorattu bin, jota ei voisi piilottaa vaikka haluaisi...

koska siellä mies täyttää sen aina "yli", joten sitä on mahdoton saada siististi vietyä, kahvinporoja jne. putoilee matkalla. Tämä nykysysteemi on ainoa tapa, jolla roskapussin saa solmittua kiinni ja vietyä pois. Inhottavaa, mutta vielä enemmän inhottaa, kun joutuu yrittämään 30% yli täytettyä roskapussia viedä pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi