OUDOIN näkemäsi kodinhoitoon liittyvä asia!
Pistetään pinoon kummallisimmat tavat kodinhoitoon/siisteyteen liittyen!
Aloitan:
Ex-anoppilassa säilytettiin aina valmistettuja ruoanloppuja hellalla/keittiön tasolla ties miten pitkiä aikoja, usein esim. eiliset keitetyt perunat olivat seuraavana päivänä edelleen hellalla ja siitä sitten sujuvasti niitä syötiin.
Kommentit (137)
kuivasko ne lastalla seinätkin?
Meillä ainakin kuivataan suihkun seinät ja lattia lastalla suihkun jälkeen, pidän tätä ihan normaalina toimintana. Mutta joo, kai se on ihan äärettömän outoa.
mut kätsy
Aina kun kokkaan, mulla on keittiön lattialla kaksi rievuista ommeltua riepua. Sellaisia vanhosta t-paidoista yms leikelty suurinpiirtein pyöreitä paloja ja ommeltu niitä 4-5 päällekkäin.
Ne on mulla jalkojen alla ja hiihtelen niillä keittiössä. Tiskiallas on seinällä ja liesi saarekkeella aina roiskuu vähintään vettä latialle. Räteillä lattia pysyy puhtaana ja kuivana. Ei liukastelua.
Käytön jälkeen pyykkiin. Useapia riepuja olen tähän tarkoitukseen ommellut.
Olen kyllä muutenkin niin liinavaatenatsi että toi on vielä pientä.
Eräs pinttynyt poikamies kuivatti aina tiskialtaan talouspaperilla Käytön jälkeen.
Vai tarkoitatko ehkä "piintynyttä" poikamiestä :)?
Tiskialtaassa aina haaleaa vettä jossa on useita haisevia rättejä lillumassa. Siinä saattaa olla myös likaisia astioita jopa ruuantähteitä seassa. Jos joku juo lasista vettä, sen lasin voi kätsysti huuhdella tässä rasvaisessa vedessä. jak.
Usein on meilläkin potut hellalla seuraavaan päivään
ne alkavat käymään ja pilaantumaan melko nopeasti huoneenlämmössä, siksi ei voi yön yli säilyttää lämpimässä
koska siellä mies täyttää sen aina "yli", joten sitä on mahdoton saada siististi vietyä, kahvinporoja jne. putoilee matkalla. Tämä nykysysteemi on ainoa tapa, jolla roskapussin saa solmittua kiinni ja vietyä pois. Inhottavaa, mutta vielä enemmän inhottaa, kun joutuu yrittämään 30% yli täytettyä roskapussia viedä pois.
ottaa pesukoneen poistoletkusta huuhteluveden talteen ämpäriin ja käyttää sen vessanpöntön huuhteluun tai viherkasvien kasteluun.
ne alkavat käymään ja pilaantumaan melko nopeasti huoneenlämmössä, siksi ei voi yön yli säilyttää lämpimässä
Myös mitä tahansa muuta valmista ruokaa, keittoja, kastikkeita..
Ap
mut kätsy Aina kun kokkaan, mulla on keittiön lattialla kaksi rievuista ommeltua riepua. Sellaisia vanhosta t-paidoista yms leikelty suurinpiirtein pyöreitä paloja ja ommeltu niitä 4-5 päällekkäin. Ne on mulla jalkojen alla ja hiihtelen niillä keittiössä. Tiskiallas on seinällä ja liesi saarekkeella aina roiskuu vähintään vettä latialle. Räteillä lattia pysyy puhtaana ja kuivana. Ei liukastelua. Käytön jälkeen pyykkiin. Useapia riepuja olen tähän tarkoitukseen ommellut.
Liikuttavaa hiihtelyä!;) Nauroin ääneen vaikken epäile että olisi kätevää.
Tiskialtaassa aina haaleaa vettä jossa on useita haisevia rättejä lillumassa. Siinä saattaa olla myös likaisia astioita jopa ruuantähteitä seassa. Jos joku juo lasista vettä, sen lasin voi kätsysti huuhdella tässä rasvaisessa vedessä. jak.
Ihan kuin olisi joku kauheakin vesipula tai elettäisiin jossain preeriamökillä. Kyllä nyt sen verran voi vettä kuluttaa ja vaivaa nähdä, että huuhtelee astiat juoksevalla vedellä ja tiskaa ne.
En voi käsittää sitä, että keittiöön, jossa valmistetaan ja syödään ruokaa, kertyy iljettäviä lammikoita, joista kohoaa mädäntyvän aineksen löyhkä. Ja sitten ne ikuiset limaiset rätit, jotka saavat koko keittiön haisemaan spurgulta. Ja tiskiharjat siellä seassa. Yh.
Miten tuollaisessa liassa voi elää? Ja useita tällaisia keittiöitä olen elämäni aikana nähnyt. Voiko joku valaista, miten tätä voi katsella ja haistella läpi sormien?
Kuin esittelytalossa suoraan talomessuilta konsanaan. Mutta erehdypä käymään vessassa. Hassu tunne kun astuu oven yli suoraan Askosta steissille. Hyyyh, lavuaari on ruokottomassa kunnossa kaikkine eritteineen ja karvoineen (päästä, alapäästä, edestä ja takaa, silmistä ja sääristä..)
Pytty on kuin raivokkaan ripulin saaneen hunnilauman jäljiltä ja lattialla on ööh.. sattumia.
Sitten kun olet selviytynyt pissalla käynnistä ilmassa pissien (kun siinä pytyllä ei VOI istua) niin astut käsiäsi kuivaksi löyhytellen (niin, käsipyyhe haisee ja on likomärkä) ovesta takaisin seesteiseen ja luonnottoman siistiin näyttelykotiin. Outoa.
pyrin kaltaisillesi aiheuttamaan aina hermoromahduksen vaikka se vaatisi miten paljon vaivaa!
Ja olen hyvä siinä.
Meillä ainakin kuivataan suihkun seinät ja lattia lastalla suihkun jälkeen, pidän tätä ihan normaalina toimintana. Mutta joo, kai se on ihan äärettömän outoa.
IHMEESSÄ kukaan tekisi muka oikeasti noin?
IHMEESSÄ kukaan tekisi muka oikeasti noin?
Miksi sinä kuivaat lastalla lattian? Saman syyn takia minä kuivaan myös seinät, että ne kuivaisi nopeammin ja olisivat märkiä vähemmän aikaa. Siksi.
Tämä ihan näin oman mukavuuden takia siksi, että kylppäri on meillä ainoa vessa, siellä siis aamuisin kaikki laittautuukin. En yhtään tykkää kylppärin kosteasta ilmasta ja se kosteus pysyy siellä niin kauan kuin pinnat on märkänä. Kun ne kuivaa, niin ei ole enää kosteaa. Uskoisin, että ei tämä kuivaaminen rakenteitakaan haittaa.
Mutta en kyllä kyttää vieraita.
mut kätsy
Aina kun kokkaan, mulla on keittiön lattialla kaksi rievuista ommeltua riepua. Sellaisia vanhosta t-paidoista yms leikelty suurinpiirtein pyöreitä paloja ja ommeltu niitä 4-5 päällekkäin.
Ne on mulla jalkojen alla ja hiihtelen niillä keittiössä. Tiskiallas on seinällä ja liesi saarekkeella aina roiskuu vähintään vettä latialle. Räteillä lattia pysyy puhtaana ja kuivana. Ei liukastelua.
Käytön jälkeen pyykkiin. Useapia riepuja olen tähän tarkoitukseen ommellut.
Whaaaat? Sankokaupallako sulla roiskuu vettä lattialle??? Kyllä mullakin ruuanlaiton jäljiltä saattaa pari tippaa lattialle tippua mutta eipä tulis mieleen mopata niitä, talouspaperiin pyyhkäisy riittää.
Myös mitä tahansa muuta valmista ruokaa, keittoja, kastikkeita..
Ap
Enpä taitaisi vierailla sunnuntailounalla moisessa talossa...
pyrin kaltaisillesi aiheuttamaan aina hermoromahduksen vaikka se vaatisi miten paljon vaivaa!
Ja olen hyvä siinä.
Miten sä sen teet? Ja miksi ihmeessä, onko se jollain lailla sulta pois jos mulla on siisti liinavaatekaappi?
Jos työtä ei tehnyt huolella, tuli sanomista.