Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaverini ollakin katteellinen minulle? lasten lukumäärästä kyse.

Vierailija
28.12.2011 |

Itselläni on vain yksi lapsi. Hieman tämä on välillä surua minulle aiheuttanut, kun itselläni läheiset suhteet sisaruksiini. Yhteen lapseen jaksaa ja voi tietenkin panostaa eri tavalla kuin useampaan.

Kaverini, jolla on useampi lapsi (yli 4 lasta) vuoroin säälittelee lapselleni, että voi voi kun tällä ei ole sisaruksia. Minulle tämä kaverini puuskahtelee että kyllä elämäni on helppoa, sanoo uusista vaatteistani ym, ettei hänellä ole varaa laittaa rahoja tuollaisiin turhuuksiin, kun hänellä on lapset.

Lapseni voi harrastaa lähes kaikkea haluamaansa, vaikka pienituloisia ollaan. Tästäkin kaverini minulle nalkuttaa. Ei ole hyvä lapsen oppia että voi saada mitä tahansa, kun ei muidenkaan lapset saa. (kyse on soittotunneista ja _kahdesta_ soittimesta, tanssitunneista ja partion varusteista) Kaverini lapset eivät saa osallistua esim partion retkille, koska eivät koe, että heillä olisi varaa mm. makuupusseihin ja muihin välineisiin.

Lapseni käytös on saanut aina kehuja niin päiväkodissa koulussa ja harrastuksissa. Kaverini muutamat lapset ovat saaneet huomautuksia esim koulussa häiriköinnistä ym. Tästäkin kaverini huomauttelee. Kuulemma ei ole normaalia, että vanhempi panostaa lapsen koulunkäyntiin paljon aikaa; normaaleissa perheissä ei kuulemma osallistuta lasten läksyjentekoon eikä esim koealueiden kyselyihin.

Muuten kaverini on erittäin mukava, mutta noista kommenteista en pidä. Voiko hän olla kateellinen minulle, vaikka on itse oman elämänsä valinnut?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulkevat pois sen mahdollisuuden että olis onnellinen ...

Uskotelkaa ihan mitä haluatte itsellenne, mutta kyllä LAPSI tarvitsee tunteen että on tasavertainen muiden lasten kanssa. Jos itse ei koskaan saa mitä muut saa, harrasta sitä mitä kaveritkin tai päästä josksu sitä lähimetsää kauemmas niin ette te lapsianne oikeasti tunne!!

Minä olin tällainen köyhän perheen lapsi, ei ollut koskaan varaa mennä mihinkään, en saanut merkkivaatteita eikä ollut harrastuksiakaan joita olisin halunnut harrastaa. EN KOSKAAN näyttänyt tätä vanhemmilleni vaan esitin ja olinkin aika ajoin onnellinen MUTTA olisin todellakin halunnut olla samanlainen kuin muut, käydä ulkomailla ja saada ne yhdet merkkifarkut.

Olisinko ollut onnellisempi jos olisimme olleet varakkaampia? Olisin, suoraan sanottuna. Itsetuntoni voisi olla kohdallaan ja hyväksyisin itseni tällaisena kuin olen.

Ja ihan tiedoksi, lapset kyllä kiusaavat erilaisia, on hieno ajatus että lapsi saa paremman itsetunnon kun ei ole kaikkea mitä muillakin ja "ole sinä rohkea" "ei tarvitse olla niinkuin muut" jne. Kaunista, mutta lapset haluavat olla samanlaisia kuin muut.

Vierailija
22/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten en olisi tietoinen ystävän lasten harrastuksista? Varsinkin jos kaveri niitä ihan itse kertoo.

Unohdatko itse kaiken, mitä kaverisisi sinulle elämästään kertovat?

lastensa harrastuksista, teltoista jne. Minä en tiedä yhdenkään kaveriperheen harrastuksia noin tarkkaan...

Ja kukahan tässä mahtaa olla kateellinen? Sinä siis olisit halunnut enemmän lapsia, mutta joudut pätemään nyt tuon ainokaisesi puhki!

Ja näemmä olet sitten oikein superhieno äiti, kun oikein tukiperheenäkin toimitte.

Yök...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo ihan äidin töihinmeno nostaa tuloja, samaten työuran eteneminen.

Ap ei koskaan saa lisää lapsia, vaikka haluaisi.

Joten en tiedä sitten, kumpi tuossa on kadehdittavampi!

Vierailija
24/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tinkata toisten lasten harrastuksia. Ei ole kellään edes aikaa, kun on oikeasti sitä muutakin elämää kuin naapurin makuupussit.

Sitten ollaan paremmin selvillä, jos esimerkiksi jaetaan kuskauksia.

Vierailija
25/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon enempi marttyrisoi viiden (neljän, kolmen tai kahden) lapsen kuin yhden äiti:D

Miksi siitä pitää jaksamissädekehä ansaita.

Keskittyisi jokainen arvostamaan omaa hyväänsä, eikä miettimään kuinka paljon parempi äiti on kuin toinen :D

Enpä ole miesten kuullut pallejaan kiillottelevan siitä montako lasta on.

Vierailija
26/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten elämästä, ettei ole aikaa ystäville.

Ei meillä tinkata toisten lasten harrastuksia. Ei ole kellään edes aikaa, kun on oikeasti sitä muutakin elämää kuin naapurin makuupussit.

Sitten ollaan paremmin selvillä, jos esimerkiksi jaetaan kuskauksia.

Vierailija
27/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että hänellä on aikaa pohtia naapurien makuupussitkin! Jaloa!

Vierailija
28/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että hänellä on aikaa pohtia naapurien makuupussitkin! Jaloa!

Vierailija
29/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä arvostetaan sitä enemmän montako lasta hänellä on. Monilapsiset jopa menestyy paremmin työelämässä sen takia, että heitä arvostetaan miehinä enemmän.

Joten kyllä miehetkin tätä pohtivat ja kovasti.

En ole itse kuullut YHDENKÄÄN miehen kehuvan sillä, että hän keskittyy ja panostaa yhteen lapseen.

Vierailija
30/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koko lailla aivan sama ketä panettelee, tuolla asenteella. Omasta pätemisestä siinä on kyse.

Vierailija
31/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä arvostetaan sitä enemmän montako lasta hänellä on. Monilapsiset jopa menestyy paremmin työelämässä sen takia, että heitä arvostetaan miehinä enemmän.

En ole itse kuullut YHDENKÄÄN miehen kehuvan sillä, että hän keskittyy ja panostaa yhteen lapseen.

27

Vierailija
32/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai myöakoissa:D

Vierailija
33/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankkaaja.

Aina kun voi vängätä, niin vänkää vastaan. Eipä kukaan oikeasti haluaisikaan varmaan olla kanssasi naapuri, kaveri tai ystävä. tyydy sinä vain niihin kuljetuksien järjestämisiin ja unohda kokonaan ihmissuhteet.

On koko lailla aivan sama ketä panettelee, tuolla asenteella. Omasta pätemisestä siinä on kyse.

Vierailija
34/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö on ihan yleismaailmallinen, eikä naisjohtajat ole maailmalla kovin yleisiä.

Mikä oli pointtisi tässä heitossa??

Vierailija
35/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiö on ihan yleismaailmallinen, eikä naisjohtajat ole maailmalla kovin yleisiä.

Mikä oli pointtisi tässä heitossa??

kai tiedät, että tällä palstalla ei mitään pidä kovinkaan vakavasti:D Mutta totta se on, että miehet eivät marttyyreiksi rupea, ja arvoa annetaan oikeasti.

Naiset eivät kai edes ymmärrä mitä se arvonanto on toiselle naiselle on.

Vierailija
36/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole miesten kuullut pallejaan kiillottelevan siitä montako lasta on.

:D

Vierailija
37/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:kin kilpailee ja kyttää sen sijaan, että arvostaisi ystäväänsä.

Vierailija
38/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kehuisi lapsettomuudellaan tai yksilapsisuudellaan! Enkä törmännyt sellaisiin vanhempiin, jotka ylpeilisivät sillä, että poikansa ei ole hankkinut lapsia tai on saanut aikaiseksi yhden, johon "panostetaan"...

Aina tällaisten puheiden takana on naiset, jotka selittää kuinka "muut kadehtii"...

Vierailija
39/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuusi lasta, olen siitä varma, mutta minulle on vain tämä yksi suotu, hänetkin pitkien hoitojen jälkeen. Toista ollaan yritetty hoidoilla usea vuosi mutta ei tule.

Hoidoista ei olla kerrottu kenellekään.

Kun joku monen lapsen äiti puhuu yhtään tuohon suuntaan kuin apn kaveri, annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. He eivät tiedä rankkuudesta yhtään mitään, kun eivät ole kokeneet lapsettomuuden tuskaa vaan lapsia on tullut vaikkei välttämättä ole niin haluttukaan. Minun lapseni saa sellaisen lapsuuden kuin hänelle haluan antaa!

Vierailija
40/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 1 lapsi ja joskus kadehdin ystäviäni, joilla ei ole yhtään! Sitä ihanaa täydellistä vapautta, matkustelua, yöunia, biletystä ym. Sen sijaan useamman lapsen äitejä en kadehdi KOSKAAN! Tää yksi lapsi on hyvä, koska se mahdollistaa muunkin elämän ja silloin kun jonnekin pääsee, siitä myös nauttii. Nää on osittain valintakysymyksiä. Me ollaan tyytyväisiä yhteen ja kohta varataan taas etelänloma 5 tähden hotelliin ja kaupunkilomailukin lapsen ehdoilla onnistuu. Kaveri 3:n lapsensa kanssa ei taaskaan pääse minnekään, kun ei ole varaa ja kotihoidontuki on niin pieni ja vali vali. Voi voi, oma valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi