Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kaverini ollakin katteellinen minulle? lasten lukumäärästä kyse.

Vierailija
28.12.2011 |

Itselläni on vain yksi lapsi. Hieman tämä on välillä surua minulle aiheuttanut, kun itselläni läheiset suhteet sisaruksiini. Yhteen lapseen jaksaa ja voi tietenkin panostaa eri tavalla kuin useampaan.

Kaverini, jolla on useampi lapsi (yli 4 lasta) vuoroin säälittelee lapselleni, että voi voi kun tällä ei ole sisaruksia. Minulle tämä kaverini puuskahtelee että kyllä elämäni on helppoa, sanoo uusista vaatteistani ym, ettei hänellä ole varaa laittaa rahoja tuollaisiin turhuuksiin, kun hänellä on lapset.

Lapseni voi harrastaa lähes kaikkea haluamaansa, vaikka pienituloisia ollaan. Tästäkin kaverini minulle nalkuttaa. Ei ole hyvä lapsen oppia että voi saada mitä tahansa, kun ei muidenkaan lapset saa. (kyse on soittotunneista ja _kahdesta_ soittimesta, tanssitunneista ja partion varusteista) Kaverini lapset eivät saa osallistua esim partion retkille, koska eivät koe, että heillä olisi varaa mm. makuupusseihin ja muihin välineisiin.

Lapseni käytös on saanut aina kehuja niin päiväkodissa koulussa ja harrastuksissa. Kaverini muutamat lapset ovat saaneet huomautuksia esim koulussa häiriköinnistä ym. Tästäkin kaverini huomauttelee. Kuulemma ei ole normaalia, että vanhempi panostaa lapsen koulunkäyntiin paljon aikaa; normaaleissa perheissä ei kuulemma osallistuta lasten läksyjentekoon eikä esim koealueiden kyselyihin.

Muuten kaverini on erittäin mukava, mutta noista kommenteista en pidä. Voiko hän olla kateellinen minulle, vaikka on itse oman elämänsä valinnut?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 1 lapsi ja joskus kadehdin ystäviäni, joilla ei ole yhtään! Sitä ihanaa täydellistä vapautta, matkustelua, yöunia, biletystä ym. Sen sijaan useamman lapsen äitejä en kadehdi KOSKAAN! Tää yksi lapsi on hyvä, koska se mahdollistaa muunkin elämän ja silloin kun jonnekin pääsee, siitä myös nauttii. Nää on osittain valintakysymyksiä. Me ollaan tyytyväisiä yhteen ja kohta varataan taas etelänloma 5 tähden hotelliin ja kaupunkilomailukin lapsen ehdoilla onnistuu. Kaveri 3:n lapsensa kanssa ei taaskaan pääse minnekään, kun ei ole varaa ja kotihoidontuki on niin pieni ja vali vali. Voi voi, oma valinta.

kuinka nuo samat jutut onnistuu hyvin isollakin perheellä:D

Vierailija
42/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse säälin ainoita lapsia ihan aidosti, ei liity siihen kateutta. Kohta neljättä alamme yrittämään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse säälin ainoita lapsia ihan aidosti, ei liity siihen kateutta. Kohta neljättä alamme yrittämään :)

sääli on sairautta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme