Ei salaatti ole kaikille laihdutusruokaa vaan herkku!
Kaveri päästi parkaisun, kun näki, mitä salaattia vedin napaani: suurimmaksi osaksi tomaattia ja kurkkua, mutta seassa punaisia papuja, fetaa, oliiveja, maissia ja kastikkeena oliiviöljyä, jossa mm. yrttejä.
Sain kuulla saarnan, että ihmiset luulee, että salaatti on kevyttä syötävää, jota voi huoletta syödä, mutta pavuissa ja maississa on hurjasti kaloreita, samoin fetassa ja oliiviöljyssä ja niin eespäin.
Tuskin sain sanottua hänen puheensa lomaan, että tämä on mun viikonlopun herkkuni, ei mitään laihdutusruokaa. Syön tällaisen paljon mielummin kuin karkkia ja sipsejä ja mä suon tämän itselleni kerran viikossa, kaloreista viis, koska rakastan tätä salaattia!
Kommentit (19)
Ja mitähän tähänkin pitäisi sanoa.
Kaikesta ne ihmiset tekeekin aloituksia, huoh
parempi aihe kuin se ainainen vitunkarvavääntö.
Mulla sama, en syö salaattia painonhallintasyistä vaan ihan mielelläni, herkkuna. Just äsken tehtiin miehen kanssa salaattia. Salaatinlehtiä, kurkkua, tomaattia, auringonkukansiemeniä, vähän pannulla käytettyjä tofukuutioita, itsetehtyä kastiketta. Mulla vielä kaksi keitettyä munaa, koska imetän.
Joskus kun on yhteinen ilta ilman lapsia, tehdään iso satsi tätä salaattia ja ahmitaan sitä jättimäiset kulholliset...nammmmmmmmmm!
Joskus kun on yhteinen ilta ilman lapsia, tehdään iso satsi tätä salaattia ja ahmitaan sitä jättimäiset kulholliset...nammmmmmmmmm!
Meillä fetasalaatti paahdetuilla pinjansiemenillä ja runsaalla oliiviöljyllä höystttynä on myös lasten suurta herkkua.
voisi olla kaikine papuine sun muineen laihdutusruoka. Vähemmänhän siinä on silti kaloreita kuin monessa ei-laihdutusruuassa, kuten pitsa :)
Minäkin syön salaatteja siksi, että ovat hyviä. Tosin se ei haittaa, että ne ovat terveellisiä ja keskimäärin kevyempiä kuin moni muu ruoka...
syömällä caesar-salaattia. Niissä krutongeissa on paljon kaloreita, samoin caesar-kastikkeessa.
syömällä caesar-salaattia. Niissä krutongeissa on paljon kaloreita, samoin caesar-kastikkeessa.
niistä lisukkeista :)
kanasalaattia jen. Lisään vain balsamicoa kastikkeeksi, siinä ei ole edes paljoa rasvaa eikä sitä litratolkulla mene. Onneksi mieskin tykkää salaateista proteiinilisällä.
Ja mihin johtaa liika rasvan välttely, no ei mihinkään. Jotkut vaan on ikuisesti laihiksella ja odottaa muilta samaa.
Eli et sinäkään lihonut siitä salaatista vaan
No mitenköhän caesar-salaatti tehdään ilman sitä kastiketta, parmesania, krutonkeja..Ei kai se pelkkä salaatti ole mitään "caesaria":):)
kuuluvat oleellisesti tuohon salaattiin.
Mä teen kans kunnon salaatteja, mulle ne on ruoka / illallinen siinä missä muutkin, ei laihdutusruokaa.
on kyllä varsin sopiva ruoka laihduttajalle. Tuosta kertyy alle 500kcal annoksesta.
Mun käsitys herkuttelusta on pitsa, karkkia, kermaista pastaa jne.
Tollaisen salaatin voisin syödä hyväksi lounaaksi.
Minun ja mieheni lempiherkku on kanasalaatti
Isot, isot annokset ja sitä syödään niin että napa ruskaa!
oispa mullakin herkut noin terveellisiä :) tykkään syödä salaatteja, mutta myös herkutella. Silloin menee juustoja, pastaa yms.
No en kyllä ole laihiksella eikä tarvitsekkaan.
Töissä on aivan upea salaattitiski josta voi kasata omanlaisen sekoituksen (mm. papuja 2-3 eri laatua, viininlehtikääryleitä, marinoituja herkkusieniä, kesäkurpitsaa ja munakoisoa, paahdettua paprikaa, waldorfia ja coleslawta joskus perus tomaatti-kurkku-salaatti satsin lisäksi) ja erikseen ruokaisa lisuke tonnikalaa, lihaa, juustoja, katkarapuja tms.
Oikein odottaa joka aamu että pääsee lounaalle...
a mä suon tämän itselleni kerran viikossa, kaloreista viis, koska rakastan tätä salaattia!
En tajua tollaista "suon itselleni" ajattelua, varsinkaan tollaisen terveellisen ruoan suhteen.
En tajua miten iso osa naisista jaksaa noin surkeeta elämää. Ettekö tajua, että voitte syödä ihan normaalisti eikä teidän ole mikään pakko hokea tyhjänpäiväistä lässytystä "itsellenne suomisesta" ja "sortumisista" ja vastaavasta?
Oon niin kyllästynyt tuollaiseen. Antaa ihmisestä niin totaaliurpon kuvan.
Olen kyllä itse lihonut syömällä caesar-salaattia. Niissä krutongeissa on paljon kaloreita, samoin caesar-kastikkeessa.
Kuinka paljon sä niitä oikein vedät?? Ruokalusikallinen krutonkeja ja toinen kastiketta on ehkä 150 kaloria...
Ei kai niitä nyt kukaan laita desiä kumpaakin..
Ja mitähän tähänkin pitäisi sanoa.
Kaikesta ne ihmiset tekeekin aloituksia, huoh