Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uhmaikäinen ja ls-ilmoitus

Vierailija
28.12.2011 |

hei! tarvitsisin hieman kasvatusvinkkejä uhmaikäiselle.

Nukkumaanmeno iltaisin, on yhtä tuskaa. Rupeaa pomppimaan pienemmän pinnasänkyyn, räkättää ivallisesti minulle kun sanon asioista monta kertaa (ei siis tottele), sitten korotan ääntäni että noin ei tehdä, annat veljellesi rauhan nukkua. Rupeaa huutamaan kurkkusuorana, sanon että jos ei huuto lopu, niin sammutan yövalon. Valon joudun käydä useaan kertaan sammuttamassa, että uskoo minun olevan tosissani, siitäkös sitten taas alkaa huuto. Tunti yleensä menee ennen kuin hän nukahtaa.

Iltaisin ei auta vaikka kuinka leikkisin hänen kanssaan, että hän väsähtäisi.

No sitten toiseen asiaan syyskuun lopulla meistä tehtiin ls-ilmoitus ''naapuri huolestunut kun asunnostamme kuuluu päivittäin iltaisin minun ja lapsien huutoa'', no sitten ne lastensuojelu työntekijät kävivät, ja ymmärsivät tämän meidän tilanteen.

Ja sitten TAAS tullut ilmoitus 21.12, iltaisesta huudosta, ja minä olen huutanut että en jaksa teitä, (todellisuudessa olen sanonut en jaksa tätä joka ilta), sitten lapsi huutanut apua.

Apua hän rupesi huutamaan kun sen yövalon laitoin kiinni.

Kertokaa minulle jotain apuja miten saan tuon isomman tottelemaan iltaisin, että ei saa huutaa kun menee nukkumaan, ja pikkuveljen pitää antaa nukkua rauhassa.

En jaksa jos noita ilmoituksia rupeaa tulemaan 3kk välein.

Ja jos äänen korottaminen on ainut asia mitä poika tottelee, niin mihin senkin vaihdan. APUJA, en jaksa!

(lisään vielä että poika tammikuussa 3v, ja TODELLA paha uhmaikä)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä asunnosta en viitsisi lähteä muuttamaan, toisen lapsen odotusaikana meillä meni jo exän kanssa huonosti suhteessani, muutin isälleni ja tavarani laitettiin varastosäilytykseen, yhden lapsen ja yhden syntymättömän lapsen kanssa hain asuntoa 6kk. Olen kiitollinen että sain tämän asunnon lähellä siskoani, isääni ja äitiäni, tästä en viitsisi muuttaa. Sitä mietinkin että jos tuo naapuri tekee kiusakseni, jos tässä talossa ei ole totuttu mölyäviin lapsiperheisiin, niin koittavat meidän tästä häätää. Toinen seinänaapureistani pitää kerran kuussa bileet, ja huudattavat musiikkia yöhön saakka, tästä en itse ole lähtenyt valittamaan, toivoisin sitä naapureiltani että meidän möykkäämisestä ei valiteta, tai jos valitettaisiin niin tulisivat pimpottamaan ovikelloa, eikä soittaisi lastensuojeluun. Toivon vain että tämä oli viimeinen ls-ilmoitus. Syksyllä kun lastensuojelu naiset kävivät, he tarjosivat kotipalvelua, itse kieltäydyin, koska tunnen että olen huono äiti jos en osaa itse hoitaa lapsiani, vaan on turvauduttava muutaman tunnin tuntemattoman ihmisen apuun. Eilen kun lastensuojelusta soittivat niin tarjosivat taas kotipalvelun apua, niin kai se nyt on otettava vastaan.

Josko tämä tästä... mutta kiitos kaikille jotka ovat antaneet neuvoja ja muutenkin tsempanneet minua. :) -ap

Vierailija
22/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetat sen huutamisen. Ymmärrän kyllä, että se helpottaa sitä sen hetken turhautumista, mutta mitään muuta hyvää se ei saa aikaan. Pidät suusi supussa vaikka tuntuu että räjähtäisit.

Lapsi tietää jo miten toimit, vaikka olisit täysin hiljaa. Olet liioitellun rauhallinen ja jämäkkä. Lapselle vaan hyvät yöt ja pusut tai mitä teillä tapana onkaan ja sitten pois huoneesta. Jos alkaa riekkuminen, palautat sänkyyn ja sammutat valon. Ilman sanaakaan. Ja toistat tämän. Se lapsi on saanut tosta nukkumaanmenosta kivan leikin ja huomannut miten ivallinen nauru saa sut hermostumaan. Se ei saa enää purra suhun!

Muutenkin, onko teillä kuri kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole nyt hassu!! Tottakai otat kotipalvelua vastaan. Se ei tee sinusta huonoa äitiä. Saat vähän aikaa hengähtää!!! Ja jaksat sitten paremmin uhmiksen kiukutteluita iltasella :).

Toi on ihan totta, mitä joku sanoi huutamisesta. Paremmin menee lapselle perille, kun puhut hillityllä ja rauhallisella asiallisella äänellä. Toisaalta, jos on tämmöinen nollasta sataan ihminen kuin minä, niin helppoa se ei ole :)

13

Vierailija
24/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka naapureistasi tehtailee ilmoituksia, puhu hänelle suoraan tai kirjoita kirje.

Ja jos et tiedä, laita alakerran ilmoitustaululle avoin kirje siitä, että teillä on hankala uhmaikäinen joka melskaa ja sun taakkaa ei tarvitse enää lisätä. Lopuksi voisi kirjoittaa että hävetkää.

Tilanne kuullostaa ihan normaalilta, mutta hulluushan tossa tulee jos koko ajan saa vielä sossuja pelätä. :/

Vierailija
25/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis en huuda sen takia että se helpottaisi hetkeksi, vaan sen takia että se on ainut keino, normaalia puhetta ei kuuntele. Ja oikeastaan ei sitä voisi huudoksi kutsua, vaan puhun normaalilla äänellä mutta kovempaa. Puolen tunnin aikana saan viedä häntä takaisin huoneeseen n. 15 kertaa, ja aina kun saan sen sinne huoneeseen, niin se alkaa muulla keinoilla ärsyttämään, esim. kiusaa pikkuveljeä, ottaa hänen peiton pois, laittaa leluja hänen sänkyyn. Sitten potkii omaa seinäänsä, huutaa että laita unimusiikki kiinni, sen kun laitan kiinni haluaa sen uudestaan päälle. Sitten monesti olen jättänyt sen kiinni, ja sen takia sitten huutanut että musiikki päälle. Selvästi pomputtaa minua. Sitten sama tuon yövalon kanssa, sanon että laitan sen kiinni seuraavaksi että musiikkia ei enään tule kun et ole kunnolla, niin sitten alkaa valosta huuto että valo takaisin päälle. Ja sitten sillon kun hän mennyt yliväsyneeksi niin yrittää vielä pomputella minua sillä valolla että laita päälle laita kiinni. mutta siihen en mene mukaan. Kuri on muuten kunnossa, tottelee minua pihalla, kaupassa ja muuten päivisin kotona, iltaisin vaan ei. -ap

Vierailija
26/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pompotteluun??? Puhut matalalla määrätietoisella äänellä etkä korota yhtään sitä ääntäsi. Ei se tietenkään eka kerralla eikä tokalla toimi, mutta lapsi alkaa vähitellen tajuta, että äiti on tosissaan!

Ja lopetat sen ees taas asioitten veivaamisen, toteat vaan, että nyt on musiikkia, piste. Tai jos arvelet että se häiritsee oikeasti, niin lopetat sen kokonaan. Anna potkia, ei se koko yötä jaksa protestoida!

Ja siirrät vaikka pienemmän sängyn olkkariin jos ei muuten saa nukkua isoveljeltään rauhassa.

Vierailija
27/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 2 seinänaapuria toisessa asuu ''juoppopariskunta'' ja toisessa joku 25v nuori mies.

Itse veikkaan että ilmoitukset tehneet olisivat nuo juopot, koska kerran kun tultiin kotiin niin 3v:n lelu kolahti heidän kotioveensa, ei mennyt kuin 20sek niin heidän oven toisella puolella koputettiin siihen kotioveen. Ja sitten välillä jos huutoa kuuluu meiltä, niin naapuri rupeaa hakkaamaan, mutta sitä en osaa tiedostaa että onko ne nuo juopot jotka hakkaavat.

Kai meidän arki sitten häiritsee heidän myöhään nukkumista, ja ryypiskelyä niin kostavat ls-ilmoituksilla. Töissä he eivät tietääkseni käy. Toinen on että teippaan omaan kotioveeni lapun tästä lapseni uhmasta, koska jos ilmoittajat ovat nuo juopot niin ne näkisivät tuon lappuni kun menevät omaan kotiinsa :P

Vierailija
28/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en haluais että se potkii seinää, saatika että huutais, koska pelkään että taas tulee kohta ls-ilmoitus, sen takia yritän kaikki äänet peitellä ja taipua lapsen pompotteluun. Antaisin muuten varmaan huutaa tunnin putkeen, mutta kun mä niin pelkään noita ls-ilmoituksia.

Vierailija
29/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse ottaa vastaan. Jos otat se on viesti sossuille että teillä on joku oikea ongelma ja sen tarkoituksena on tarkkailla perhettänne. Sanot vaan niinkuin asiat ovat.

Vierailija
30/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kiukuttelu on normaalia, siitä ei ketään viedä.

Nyt vähän itsevarmuutta ja selkärankaa kehiin, nainen!

Vierailija
31/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on ollut lapselle iso asia ja varmasti vaikuttaa lapsen olotilaan ja käytökseen. Lapsesi tarvitsee nyt enemmän ymmärrystä ja tukea kuin kuria. Hän on vielä kovin pieni ja joutuu kohtaamaan kuormittavia asioita muutenkin, joten nyt mikään kuri ja huuto ei ole oikea tapa käsitellä ongelmaa.

VOisit kokeilla lapsen hieromista ennen nukkumaan menoa. 10-15 minuutin hieronta (selkäm hartiat, peppu ja reidet) aikaansaa oksitosiinin erityksen alkamisen, ja se tyynnyttää ja rauhoittaa lasta. Kosketus ja läheisyys äidin kanssa lisää lapsen hyvää oloa ja tukee turvallisuudentunteen kehittymistä, mikä saattaa vanhempien erotilanteessa olla nyt heikentynyt. Eli tuo hieronta tukee sinun ja lapsen välistä kiintymyssuhdetta ja sitä kautta psyykkisestikin rauhoittaa lasta ja auttaa lasta rauhoittumaan unille.

Nukkumaanmenotilanne on lapselle haasteellinen tilanne, sillä nukahtaminen se on tietynlainen ero äidistä, ja lapsi voi pyristellä sitä vastaan kaikin keinoin.

MEillä tuo hieronta helpotti nukuttamista ja nukahtamista todella hyvin. Muutaman illan saattaa kestää, että lapsi tottuu siihen ja olemaan paikallaan hieronnan ajan makuuasennossa rauhallisesti, mutta kannattaa kokeilla sinnikkääsi vähän kerrallaan.

Vierailija
32/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhmaiän ajaksi.

Vierailija
33/33 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman siten, että lapsi saa mennä illalla klo 20 huoneeseensa leikkimään. Jossain vaihessa puoli ysin ja ysin välillä hän menee sänkyyn ja nukahtaa. Käyn sitten sammuttamassa valon.

Ennen laitoin tytön sänkyyn, valot pois yms. ja jouduin sata kertaa viemään takaisin. Suutuin ja välillä huudettiin kumpikin (mies viikot töissä toisella paikkakunnalla). Jostain kumman syystä nyt nukkumaan meno menee ongelmitta, kun lasta ei laiteta nukkumaan, vaan menee vaan huoneeseensa leikkimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi