Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä hyvälaatuiset lakanat?

Vierailija
27.12.2011 |

Olen pettynyt moniin suomalaisten firmojen lakanoihin. Kaupassa tuntuvat hyviltä, mutta kun ne on pesty ja mankeloitu, ovat ihan rimpuloita. Missä myydään laadukkaita lakanoita?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Yves Delorme, egyptilaista puuvilla, mä ostin boutiquessa Helsingissa ,ristissä Lönnrotinkatu ja Frederikinkadulla ,

Vierailija
2/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kalliimmista ei ole kokemusta, kun en niitä koskaan ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkein tyytyväisimpiä Marimekon lakanoihin, myös Finlaysonit on olleet hyviä mutta hieman häviävät Marimekolle.

Millä vuosituhannella ne on ostettu? Muinaiseen aikaan olivat kunnollisia, ja vielä tänäkin päivänä on käytössä 1980-luvulla ostettuja lakanoita.

Mulla on molempia, aika uusia enkä todellakaan ole tyytyväinen niihin ohuisiin ja vinoihin, ja vielä kaikki roskat kerääviin ja sähköisiin.

Ne ovat todella hengettömän ohuita, koska "asiakkaat vaativat ekologisia ja nopeasti kuivuvia", kuten joku finlaysonin henkilö minulle kertoi. Yhden palautin heille, kun oli niin vinoon leikattu, ettei millään onnistunut mankelointi.

Ilmeisesti niissä on myös tekokuitua, vaikka tuoteselosteessa mainitaan vain puuvilla. Tämän olen päätellyt nopeasta kuivumisesta ja "näppituntumasta", jonka mukaan ovat kovempia ja jotenkin kankeampia kuin oikea puuvilla.

Mutta mistä saisin kunnollisia, tiiviitä pellavalakanoita?

Vierailija
4/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo Lexingtoniin kallistumassa, mutta ajattelin vielä noita kokeilla. Ostan siis yhden tuplaleveän aluslakanan. Ikea oli surkea ja niitä löröjä en voi suositella kenellekään.

Vierailija
5/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo Lexingtoniin kallistumassa, mutta ajattelin vielä noita kokeilla. Ostan siis yhden tuplaleveän aluslakanan. Ikea oli surkea ja niitä löröjä en voi suositella kenellekään.

eivät tosin paskojakaan. Nyppyyntyivät.

Finlayson on huonoin, mitä olen hankkinut. Karheita, nukkaantuvat, epätasaista kuitua.

Vierailija
6/57 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät tosin paskojakaan. Nyppyyntyivät.

Finlayson on huonoin, mitä olen hankkinut. Karheita, nukkaantuvat, epätasaista kuitua.

Hintaeroa on kuitenkin niin paljon, että noita Jyskin kalleimpia saa 4 yhden Lexingtonin hinnalla. Kronborgin pyyhkeet on ainakin olleet hyviä, joten täytyy testata lakanatkin. Aluslakanoista näkee äkkiä, millaiset ne on :).

Vierailija
7/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavaisia, käsintehdyt pitsit. Ompelin niistä pussilakanoitakin.

Vierailija
8/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on maksettava 100 euroa, että saa kunnollisen?

Olen joskus esim. noita Gantin ja Lexingtonin pussilakanapakkauksia pyöritellyt kaupassa. Mutta kuosit ei oikein miellytä omaa silmää.

Kai se täytyy sitten satsata niihin lakanoihin 300 euroa/parisänky, että saa kunnolliset... Näihin suomalaisiin laatumerkkeihin olen nyt aika pettynyt.

Vierailija
9/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

egyptiläistä puuvillaa olevat lakanat. Eivät maksa maltaita, mutta hyväilevät ihoasi ja pysyvät kuosissaan!

Vierailija
10/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten päädyttiin kertomaan isovanhemmille tuo toive vähintään 270 pitkänä. Nyt toive on täytetty. Saimme yhteensä 7 paria 270 ja 285 pitkää vahvaa lakanaa. Oikein hyvä, voi jättää niitä lyhyitä ohuita yhden yön vieraita varten.

Vierailija
11/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

egyptiläistä puuvillaa olevat lakanat. Eivät maksa maltaita, mutta hyväilevät ihoasi ja pysyvät kuosissaan!

Vierailija
12/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten päädyttiin kertomaan isovanhemmille tuo toive vähintään 270 pitkänä. Nyt toive on täytetty. Saimme yhteensä 7 paria 270 ja 285 pitkää vahvaa lakanaa. Oikein hyvä, voi jättää niitä lyhyitä ohuita yhden yön vieraita varten.

Olisi hyvä tietää?

Vierailija
13/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on maksettava 100 euroa, että saa kunnollisen?

Ei joudu. Ja parhaita ei tunnista noista merkeistä. Nuo merkit on vain leima jossain tekeleessä, jonka ovat katsoneet sopivaksi tuomaan tuotemerkin omistajalle katetta. Saattaa hyvällä tuurilla olla laadukas sinunkin maun mukaan, kun laadunvarmistus ja ymmärrys on kohdannut.

t. Isovanhemmilta lakanoita saanut

Vierailija
14/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne on nyt pesty ja mankeloituna. Pesuohje löytyi yhdestä, mutta siinä luki vain pesuohje ja materiaali. En ole varma löytyykö ollenkaan merkkiä enää, valmistajat ne joka tapauksessa oli... kysymällä se selviäisi, mutta ei tähän aikaan.

Toiset osti tuttujen neuvojen kautta netistä, toiset tuntee jonkun eläkkeellä olevan vaatepuolen suunnittelijan.

Vierailija
15/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen Hemtexin puuvillasatiinilakanoihin, pysyneet saumat kiitettävästi suorina pesusta toiseen. Mutta todellinen löytö oli Tallinnasta ostamani pellavalakanat, jos siellä pääset käymään. Maksoivat ehkä 40-50 e per pussilakana, mutta ovat laadukkaita ja paksumpaa materiaalia, eivät siis sellaisia heti rypistyviä kuin suurin osa kesällä myytävistä pellavavaatteista. Toki pellava on kovemman tuntuista etenkin puuvillasatiiniin tottuneena, mutta pehmenee pesuissa. Suosittelen!

Vierailija
16/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. netistä jos ostaa, eihän niitä lakanoita pääse etukäteen hypistelemään.

Ja jos nyt haluan löytää hyvät lakanat, niin olisi hauska tietää joko merkki tai edes mistä kaupasta niitä voisi löytää. Muuten aika hakuammuntaa sanoa, että älä osta merkkiä, osta vaan hyvät. Merkillä ei mulle väliä, kunhan ovat hyvälaatuiset ja kauniit.

Virosta ostin pellavalakanat. Kamalan karheat ja mankeloinnin jälkeenkin ruttuiset. En ollut kovin tyytyväinen.

ap

Vierailija
17/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen Hemtexin puuvillasatiinilakanoihin, pysyneet saumat kiitettävästi suorina pesusta toiseen. Mutta todellinen löytö oli Tallinnasta ostamani pellavalakanat, jos siellä pääset käymään. Maksoivat ehkä 40-50 e per pussilakana, mutta ovat laadukkaita ja paksumpaa materiaalia, eivät siis sellaisia heti rypistyviä kuin suurin osa kesällä myytävistä pellavavaatteista. Toki pellava on kovemman tuntuista etenkin puuvillasatiiniin tottuneena, mutta pehmenee pesuissa. Suosittelen!

Juuri noita Zizin pellavalakanoita ostin. Oli aikamoinen pettymys, kamalia ruttukasoja ja tosi vaikea saada sileäksi.

Parisängyn lakana oli vain kaksi yhden hengen lakanaa yhteen ommeltuina. Ja siinä oli jo valmiiksi reikä! Huomasin vasta kotona.

Hemtexissä oli ennen todella hyvälaatuisia lakanoita, ne kalliimmat, jotka oli pakattukin eri tavalla kuin muut. Nyt niitä en ole enää nähnyt valikoimissa.

ap

Vierailija
18/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja yksi ystäväni, joka niitä suosittelikin, ollaan oltu tyytyväisiä. Pellavan hoitokin voi vaatia omat niksinsä. Linkoatko lakanoita liikaa vai ehtivätkö ne kuivua täysin (korpuiksi) ennen silitystä tai mankelointia? Onnea lakanajahtiin. :)

Vierailija
19/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka laskin 1200 kierroksesta 1000. Ja ehkä niistä sisällä kuivattuna tuli liian kuivat ennen mankelointia...

Vierailija
20/57 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä perkaalipuuvillalakanoita saa Stockmannin lisäksi esimerkiksi Hemtexistä ja varmasti monesta muustakin paikasta. Merkillä on vähemmän väliä, jos sisältö on kohdillaan.