Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pihit edes osallistutte joulupuu-keräykseen?! suurin odotuksin

Vierailija
27.12.2011 |

6v tyttäreni ja minä köyhä yh-opiskelija-äiti odotimme tuota sossusta paljon lupailtua pakettia; no sisältö oli TOSI pettymys, yksi nuhjuinen käytetty silmäpuoli phemolelu ja arkki kiiltokuvia. Kyllä tuli paha mieli.Kummiskin sossu niin etukäteen hehkuti miten saa antaa toiveita ja lahjan maksimi on se 50e. Juu, oiskohan menny kahtakaan euroa "lahjoittajalta" tuohon ;((

Kommentit (255)

Vierailija
21/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua täälläkin oli monia, joiden mielestä kirppiksiltä löytyy hyviä lahjoja legoista nukkeihin ja pehmoleluihin. Miksi ostaa uutta ja kuluttaa luonnonvaroja, kun ympäristöä säästäen voi kierrätää.

Mutta jos lahja menee köyhälle, pitää sen olla Stockalta tai Sokoksesta, Tiimarikrääsä tai käytetty ei kelpaa.

Vierailija
22/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se sama äiti vantaalta jolle moni jo lähetti ruoka-apua ennen joulua.Kaikki tiedot täsmää.

Jopa minä olin valmis antamaan hänelle rahaa ruokaan mut nyt olen iloinen et joku muu ehti ensin.

Ei vaikuta enää kivalle ihmiselle.Mäkin olen yksivuotiaan yh jonka mies asuu nyt jo avoliitossa uuden onnensa kans vaik me ollaan vielä naimisissakin ja silti olin valmis auttamaan vähistä rahoistani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahjaksi Dumle-karkkipussin per lapsi.

kummit muisti toista taskulampulla, toinen sai kummeiltaan dvd:n (ei uutuus).

että ei ne ei köyhätkään saa kalliita lahjoja...

Nimittäin se, että lahjan pitäisi olla arvokas. Köyhä antaa vähästäkin, pihi ei paljostakaan. Meillä ei omatkaan lapset saa kuin meiltä vanhemmilta "kalliimpia lahjoja". Kummien ja mummien lahjat ovat kaikki taatusti alle 20eur, vaikka varaa olisi kalliimpaankin. Minusta on siis vähintäänkin normaalia, että nämä keräyslahjat ovat 10-15eur suuruisia, jopa alle 10eur. Itsekin olen yksityistä kautta auttanut "köyhää" ja lahja oli sellainen "kaverisynttärilahja". Minulle tuli hyvä mieli, mutta ehkäpä vastaanottajalle ei sitten kuitenkaan. Jos näiden keräyksien lahja on jollekin se ainoa lahja, olisi varmaaan syytä yhdistää lahjoittajien antamaa RAHAA ja kerääjän hankkia jotain suurempaa. Jos vain kalliimmat lahjat kelpaa, ei lahjoittajia juuri löydy. Uskon kuitenkin, että monelle nuo keräyksien lahjat ovat positiivinen juttu, oli se sitten ainoa lahja tai mukava lisä siihen omien vanhempien ostaman toivelahjan kaveriksi. Kiittämättömyys on maailman palkka. Ps. en minäkään risaa lelua ymmärrä, mutta onhan se auttaja voinut olla puolisokea höperö mummo, joka luuli auttavansa. Äiti olisi voinut paketin tarkistaa etukäteen...

Vierailija
24/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi,Joulupuu keräyksessä EI esitetä toiveita.

Lahjan saa iän ja sukupuolen mukaan.

Ap sekoittaa nyt tuon johonkin toiseen keräykseen.

Vierailija
25/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kaikille muille saa ostaa kirpputorilahjoja, mutta ei köyhille? Ennen joulua täälläkin oli monia, joiden mielestä kirppiksiltä löytyy hyviä lahjoja legoista nukkeihin ja pehmoleluihin. Miksi ostaa uutta ja kuluttaa luonnonvaroja, kun ympäristöä säästäen voi kierrätää.

Mutta jos lahja menee köyhälle, pitää sen olla Stockalta tai Sokoksesta, Tiimarikrääsä tai käytetty ei kelpaa.

köyhillekin saa ostaa kirpparilta lahjoja, mutta EI TÄHÄN JOULUPUU-KERÄYKSEEN, se kerrotaan säännöissä selkeästi. Tässä on ideana antaa joko uusi tai itse tehty lahja. Miksi kukaan haluaisi ostaa jotain tiimarikrääsää tuntemattomalle, köyhälle lapselle? Kirpparilta saa alle eurolla jotain leluja, mutta mikä idea on antaa niitä tällaiseen keräykseen? Niitähän saa se lapsen omakin äiti ostettua, tai vaikka ilmaiseksi.

Vierailija
26/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa kahdella lahjalla. Tyttö 1,5 v ostin puisen Puh-palapelin ja 1,5 v pojan pakettiin paloauton, josta lähtee ääntä. Molemmat n. 12 - 14 eur/kpl. Ihan samanlaisia olen omillenikin ostanut pukinkonttiin. En tiennyt että keräyksessä oli hintaraja edes mainttu. Käytetyistä en ilahtuisi minäkään, mutta nuo mitä ostin oli omasta mielestäni ihan ok. Toivonmukaan lahjansaajakin oli ilahtunut. Mulla ei ole huimat tulot, mutta ainakin yritän auttaa. 50 eur tuntuu kyllä aika hurjalta....

Vierailija
27/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kaikki ja heti. Mitä itse ostit lapsellesi lahjaksi? Tuliko joulu yllätyksenä? Laita joka kk muutama euroa säästöön, saat ensi vuonna lapselle ostaa kunnon lahjan!

Vierailija
28/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakka ja kalja on nykyään niin kallista. Kaikki eurot menee.

mulle kaikki ja heti. Mitä itse ostit lapsellesi lahjaksi? Tuliko joulu yllätyksenä? Laita joka kk muutama euroa säästöön, saat ensi vuonna lapselle ostaa kunnon lahjan!

Vierailija
29/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettakaa hyväntekeväisyys niin ei tuu p** niskaan.

Ensi vuonna ei yhtään euroa hyväntekevaisyyteen.

Vierailija
30/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ajatellut laittaa sellaiset paketit kuin mistä omat lapseni ilahtuisivat.

4v. pojalle lentokoneista kertova kirja

5v. pojalle parin sadan palan salama macQueen palapeli

6v. tytölle kynsilakkaa, huultikiiltoa, kylpyvaahtoa

Omat lapseni olisivat noista lahjoista todella innoissaan eivätkä ne maksaisi edes 10€

Oman kokemukseni mukaan ne halvimmat lahjat ovat yleensä niitä mukavimpia.

Vierailija
31/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin Joulupuu-keräykseen itsekin. Ostin sellaisen lahjan, josta tietäisin oman lapsenikin ilahtuvan.

Älkää ottako lahjoja vastaan, jos kerran ette noita "pettymyksiä" kestä! Kyllä ne varmasti jollekin toiselle kelpaavat.

Vierailija
32/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole hakenut/saanut mistään keräyksestä mitään. Mutta tuo mainitsemasi asiahan olisi ihan helppo toteuttaa - jos joulu olisi vuoden ainoa kuluerä ruokamenojen lisäksi. Moni ei pysty laittamaan kuukausittain säästöön mitään, koska läpi vuoden on pakollisia hankintoja. Esim. lasten vaatemenot, vaikka kuinka ostaisi käytettynä. Ja toisaalta on muutakin ei-pakollista, mihin tarvitaan rahaa: junaliput mummolaan, lapsen synttärilahjat (joko kavereille tai itselle).

Mutta toki, jos elää vain joulua varten, silloinhan voi sivuuttaa elämässä kaiken muun. Aika harva kuitenkaan voi tai edes haluaa tehdä niin.

Vierailija
33/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen saa esittää sosiaalitoimistoon.

Joulupuukeräyksessä ei toiveita kysellä, on vain mikä ikäiselle ja sukupuolelle lahja on ja lahjan sisältö merkataan pakettiin.

Olemme osallistuneet kumpaankin keräyksiin. Viime vuonna osallistuin lahja lapselle ja oli selkeä toive, lapsi toivoi 50e maksavaa lelua ja sellaisen ostin (oli siis tietty lelu)

Tänä vuonna osti 10e lelun joulupuukeräykseen, ostin valomiekan 5v pojalle.

Jatkossa minun kukarolle sopivaa on ostaa joulupuukeräykseen kun sitä hintaa ei tosiaan ole määritelty eikä sitä mitä paketissa tulee olla.

Osta sitä mihin rahani riittävät, jotain haluan kuitenkin antaa. Uskon että lapset ovat mielissään kaikista paketeista mitä saavat, hinnalla ei niin väliä.

Tuttavan perhe sai joulupuukeräyksestä Bakuganpallon jossa sisällä oli pieniä Baguganeja. Hinta oli 5e tarjouksessa. Se oli lapsen lempilahja!

Monilla sosiaalitoimiston asiakkailla ei ole edes tiedossa että esim. lahja lapselle lahjat ostaa sosiaalitoimen ulkopuolinen ihan tavallinen hyvää haluava ihminen. Tuttavani on aina luullut että koska ne lahjatoiveet esitetään toimeentulotukihakemuksessa niin sosiaalitoimi ostaa ne ja valitti aina kun ei saanut sellaista kun olivat toivoneet. Kun kerroin että ne ovat ihan tavallisten ihmisten ostamia hyvää hyvyyttään, muttui ääni kellossa.

Ihmetteli suureen ääneen miksi joku toinen venovieras ihminen haluaa ostaa hänen lapselleen 50e lahjan.

Sen jälkeen on ollu todella kiitollinen mitä ovat saaneet vaikka lahja ei olekkaan ollut JUURI SE kuvauksen mukainen työkalupöytä vaan on ollut todella iloinen että joku oli halunnut ostaa jotain edes sinne päin.

Törkeää on ettei ihmiset arvosta ilmaislahjoja. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus ostaa lahjoja kenenkään lapsille. On hienoa että on näitä hyväntekeväisyysjuttuja joihin pääsee kuitenkin mukaan.

On myös törkeää ettei ihmiset tajua että köyhälle lapselle voisi antaa mitä tahansa. Sen oikeasti pitää olla uutta ja sellaista josta lapsi varmasti ilahtuu! En kuitenkaan usko että hinnalla on tässä väliä mutta ei sitä mitään vanhoja nalleraasuja paketoida!

Vierailija
34/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olen sanonut että pitäisi olla 50e arvoinen lahja???Ilmeisesti oli vaan sitten liikaa odottaa että lapsi saisi jotain muuta kuin käytettyä ja rikkinäistä!Tuo "lelu"oli nimittäin sellainen jota en itse kehtais edes mihinkään SPR:n kirpparille "lahjoittaa".

Enkä ole myöskään sanonut että oli lapsen ainoa lahja, isovanhemmilta sai vaatetta ja mä ostin jotain pientä.Mutta pointti oli se,miksi ylipäänsä osallistua tuollaiseen keräykseen,jos ei halua muuta kuin päästä eroon omista vanhoista rojuistaan??

Ja sille jollekin vainoharhaiselle joka täällä oli mut "tunnistavinaan"??; en ole tarvinnut/saanut mitään ruoka-apua ja vaikka tarvitsisinkin joskus, av:n haaskat nyt ois taatusti vihonviimeisiä keneltä pyytäisin! :D Opintolainalla saa ruokaa ja vast edes sillä ostan myös itse lapselleni joka ikisen lahjankin, moisten lähimmäisten "hyväntekeväisyyden" varaan en enää ikinä mitään laske.ap

Vierailija
35/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin Joulupuu-keräykseen itsekin. Ostin sellaisen lahjan, josta tietäisin oman lapsenikin ilahtuvan. Älkää ottako lahjoja vastaan, jos kerran ette noita "pettymyksiä" kestä! Kyllä ne varmasti jollekin toiselle kelpaavat.

Vierailija
36/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan kerroit, että lahjoja tuli muualtakin. Eli ei lapsesi kovin suurta pettymystä voinut kokea.

Minun lapseni sai dementoituneelta mummoltaan ikätasoltaan väärän kirjan. Melkein viisivuotias pettyi tosi pahasti, kun sain vauvatason kirjan. Ja kirpparilta tietenkin, mistä mummo löytönsä tekee. Mutta ei siitä sen kummempaa haloota nostettu, ei irl eikä täällä (nyt tosin mainitsin). Näitä sattuu. Mummelit on sellaisia.

Missä olen sanonut että pitäisi olla 50e arvoinen lahja???Ilmeisesti oli vaan sitten liikaa odottaa että lapsi saisi jotain muuta kuin käytettyä ja rikkinäistä!Tuo "lelu"oli nimittäin sellainen jota en itse kehtais edes mihinkään SPR:n kirpparille "lahjoittaa". Enkä ole myöskään sanonut että oli lapsen ainoa lahja, isovanhemmilta sai vaatetta ja mä ostin jotain pientä.Mutta pointti oli se,miksi ylipäänsä osallistua tuollaiseen keräykseen,jos ei halua muuta kuin päästä eroon omista vanhoista rojuistaan?? Ja sille jollekin vainoharhaiselle joka täällä oli mut "tunnistavinaan"??; en ole tarvinnut/saanut mitään ruoka-apua ja vaikka tarvitsisinkin joskus, av:n haaskat nyt ois taatusti vihonviimeisiä keneltä pyytäisin! :D Opintolainalla saa ruokaa ja vast edes sillä ostan myös itse lapselleni joka ikisen lahjankin, moisten lähimmäisten "hyväntekeväisyyden" varaan en enää ikinä mitään laske.ap

Vierailija
37/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuli kyllä kökkö olo. :-(

Osallistuin Sellon keräykseen kolmen lahjan kera, kaikki toki uusia ja hintatasoltaan sellaista 10-15€ luokkaa. Moxie-nukke, Duploja ja pikkuautoja kuljetusrekassa. Oliko nuo sitten ihan huonoja, en tiedä.

Voisiko nyt joku ihan oikeasti asioista tietävä (sossun työntekijä) kertoa, että olisiko seuraavana vuonna parempi sitten antaa yksi 30-40€ lahja vai kolme pienempää? Ja onko jossain jotain oikein toivelistaa, mistä voisi ottaa täsmätoiveen?

Vierailija
38/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tuli kyllä kökkö olo. :-( Osallistuin Sellon keräykseen kolmen lahjan kera, kaikki toki uusia ja hintatasoltaan sellaista 10-15€ luokkaa. Moxie-nukke, Duploja ja pikkuautoja kuljetusrekassa. Oliko nuo sitten ihan huonoja, en tiedä. Voisiko nyt joku ihan oikeasti asioista tietävä (sossun työntekijä) kertoa, että olisiko seuraavana vuonna parempi sitten antaa yksi 30-40€ lahja vai kolme pienempää? Ja onko jossain jotain oikein toivelistaa, mistä voisi ottaa täsmätoiveen?

Vierailija
39/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä osta itsellenikään dvd:itä silloin kun ne ovat uutuuksia, kun muutaman kuukauden kuluttua hinta laskee alle puoleen.

Suomessa on selvästikin sisäistetty se että köyhällä ei ole varaa saada halpaa edes ilmaiseksi, ja jos niin pääsee käymään niin siitä sitten av:lle kiukuttelemaan.

kummit muisti toista taskulampulla, toinen sai kummeiltaan dvd:n (ei uutuus). että ei ne ei köyhätkään saa kalliita lahjoja... [

Vierailija
40/255 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku laittaa pakettiin resua ja se, että keräyksessä on lupailtu liikoja. Huonosti järjestetty. Jonkun keräyksen ohjeissa oli, että voi laittaa sellaista käytettyä, minkä antaisi omalleenkin. Ehkä se on joskus ollut jollekin rakas nalle.. Mutta antaja ei tajunnut, että ei rikkinäinen ole sopiva muille annettavaksi.

Paketit pitäisi tarkistaa!! Monenlaisia keräyksiä on ollut, olen miettinyt juuri sitä, miten ihmeessä toimivat ne, joissa pakettien sisältöä ei tarkisteta. Siis sellaisiakin on, voi tuoda valmiiksi paketoituna ja päälle vaan lappu, minkä ikäiselle lahja sopii ja onko tytön vai pojan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän