Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan tehdä elämäntaparemontin ja saada kevyemmän olon.

Vierailija
27.12.2011 |

Laihdutettavaa on kymmeniä kiloja, mutta ne saisivat karista pikkuhiljaa, todellisen elämäntapamuutoksen jälkeen. Pohdinkin tässä nyt mikä olisi paras tapa muuttaa elintapojani. Huomioiden se, että vuosien varrella olen kokeillut kaikkia mahdollisia konsteja VHH-dieetistä ja karppaamisesta kalorien laskemiseen.

Ihan ensimmäiseksi lopetan herkkujen syömisen. Karkkien syöminen on suurin ongelmani ja aion aloittaa karkkilakon, jonka on tarkoitus kestää pitkään, niin pitkään, että ei tee enää edes mieli karkkia. Parhaimmillani olen ollut toista vuotta karkkilakossa, joten uskon pystyväni tähän. Muiden herkkujen osalta pyrin siihen, että joskus satunnaisesti voin syödä jotakin herkkua, esim. kahvileipää, jäätelöä, mutta että päivittäinen pullanmussutus loppuu. Suolaiset mussutukset (sipsit ym.) eivät ole ongelma.

Mutta sitten ne muut syömiset. Olisiko mitään järkeä ryhtyä "melkein kasvissyöjäksi"? Söisin edelleen maitotuotteita, munia ja kalaa, mutta jättäisin lihan pois. En orjallisesti, mutta pääsääntöisesti. Tavoitteena olisi syödä pääasiassa kasvispainotteista ruoka, kerran-kaksi viikossa kalaruokaa. Lisäksi jättäisin "huonot hiilarit" eli sokerin, vaaleat jauhot ja vaaleat pastat pois ruokavaliosta. Tällä tavoin jättäisin suurimman ongelmani, ylettömän leivän syömisen, pois. Mutta kuulostaako tällainen suunnitelma järkevältä ja laihtuisiiko näin?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos haluat liikkua, niin koita keksiä itsellesi mieluinen laji. Jos mun pitäisi vain kävellä ja yrittää siten laihtua, niin loppuisi liikunnat lyhyeen, niin tylsää kävely on! Ja sitä aina tarjotaan kaikille liikuntamuodoksi...

Vierailija
22/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta syöminen kun olet kylläinen. Älä ahmi, ahda tai mätä ruokaa. Nauti siitä.

Syö vain jos olet nälkäinen.

Jos lautaselle jää ruokaa, se ei ole kovin vaarallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi