Miten kauan verotuspäätöksessä voi kestää?
Tein muutokset ehdotukseen huhtikuussa ja päätöstä ei ole vieläkään annettu.
Kommentit (32)
Lokakuun loppuun mennessä tulee päätös.
Eikös viimevuonna tullu palautukset viimeistään syyskuussa. Meinaat että vasta päätös lokakuussa :(
Mä en tajua kanssa. Mulla tulee siis ne aiemman, alustavan päätöksen verot maksuun jo elokuun alussa, ja uutta päätöstä ei ole tullut. Pitääkö ne maksaa?
No voi prse voi mennä joulukuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua kanssa. Mulla tulee siis ne aiemman, alustavan päätöksen verot maksuun jo elokuun alussa, ja uutta päätöstä ei ole tullut. Pitääkö ne maksaa?
Jos olet muutoksia tehny, niin ei tartte maksaa.
Verotuspäätös tulee lokakuun loppuun mennessä ja veronpalautukset maksetaan viim. joulukuussa (jolloin palautus maksettiin kaikille vielä jokunen vuosi sitten).
Mitään järjestystä tms ei ole, milloin päätöksen saa. Saa sitten kun on käsitelty. Niitä käsiteltäviä on määrällisesti paljon.
Sama juttu. Tein edesmenneen isäni verotuksesta. Lähetin postitse sen. Yritin tänään soittaa mutta olisin ollut seitsemäntenä jonossa.
Kiinteistöveron käsittelyaika on noin 1-1,5 vuotta.
Kiinteistöveron oikaisuvaatimuksen käsittely kestää 12 - 18 kuukautta. Jos on tehnyt korjauksia/muutoksia vuoden 2022 kiinteistöverotukseen, korjattu päätös tulee lokakuun 2022 loppuun mennessä. Jos veron määrä ylittää 170 €, se maksetaan kahdessa erässä. Ensimmäinen erä joulukuun 2022 alussa ja toinen erä helmikuun 2023 alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet muutoksia tehny, niin ei tartte maksaa.
Verotuspäätös tulee lokakuun loppuun mennessä ja veronpalautukset maksetaan viim. joulukuussa (jolloin palautus maksettiin kaikille vielä jokunen vuosi sitten).
Mitään järjestystä tms ei ole, milloin päätöksen saa. Saa sitten kun on käsitelty. Niitä käsiteltäviä on määrällisesti paljon.
Kiitos! Ihmettelen vähän prosessia! Eli maksulapuissa on eräpäivä, ja sit ei kuitenkaan tartte maksaa, on hämmentävä kokemus. Voisi kuvitella, että Oma Verossa ees lukis, että ei tartte maksaa...
Aivan perseestä. Siis tää odottelu.
Tein muutaman pienen muutoksen vain, ei suurista summista kyse. Palautuksia oli tulossa vähän päälle pari tonnia ja nyt edelleen odotellaan.
Rahalle olisi tarvetta nimittäin😅
Entinen systeemi oli parempi, kun kaikille päätökset ja rahat tuli suunnilleen samaan aikaan. Kaikille tutuille tulleet jo päätökset ja oma edelleen jossain limbossa, vaikka palautettu jo maaliskuussa. Menisi edes aikajärjestyksessä
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöveron käsittelyaika on noin 1-1,5 vuotta.
Pitääkö siihen asti maksaa vanhan mukaan, kunnes uusi päätös tulee?
Ihmettelee hän, joka on juuri purkanut kiinteistöstään yhden rakennuksen pois. Ensi kesänä olisi tarkoitus rakentaa jotain uutta tuohon, joten taas tulee muutos, eikä entisestäkään ole vielä päätöstä?
Minulle tuli viime vuonna verotuspäätös vasta lokakuussa.
Eli malttia
Päätös tuli lokakuun alussa 2021 ja palautuksen joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sait muutokset tehtyä kun et selvästikään osaa lukea.
Verohallinto
"Verotuksesi päättyy verotuspäätöksellä ja OmaVerossa ilmoitettuna päivänä. Saat verotuspäätöksen lokakuun loppuun mennessä. Et voi nopeuttaa verotuksesi päättymistä tai aikaistaa veronpalautuksen maksupäivää"
Joko päätöksiä on tullut, itselle ei vieläkään.
Mä mietin samaa. Tänään kävin tarkastamassa ja ei vieläkään. Mä tosin jätin sen vasta toukokuussa.