Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä kannatan tasoryhmiä liikuntaan.

Vierailija
27.12.2011 |

Itselleni. Meninpä mihin tahansa aloittelijoille ja surkimuksille suunnattuun liikuntaan, olen silti aina se surkein. Koska olen laiha, minua ei oteta ylipainoisten jumppiin, jotka ehkä voisivat olla sinänsä sopivia huonokuntoiselle ja kankealle.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuperkeikka kuuluu ihan perussettiin alkulämmittelyssä. Etenkin maalivahdin on hyvä osata kuperkeikka.

Kuperkeikka ja muut voltit + kärrynpyörät kuulostaa epäedullisilta ja typeriltä liikkeiltä sählyä ajatellen, mutta ne kehittävät vartaloa kokonaisvaltaisesti. Sählynpelaaja on yksinkertaisesti parempi osaessaan kuperkeikan, kun verrataan pelaajaan joka ei osaa kuperkeikkaa.

Kuperkeikat ja voltit+ kärrynpyörät toimivat myös pelaajan intoa kehittävinä liikkeinä. Niiden suorittaminen piristää pelaajaa. On hyvä opettaa vartalolle uusia liikkeitä. Uusien liikkeiden oppiminen pitää kehittymisen jatkuvana. Eikä esimerkiksi voimataso jää junnaamaan paikoilleen vaan voimat kehittyvät jatkuvasti. Moni penkkipunnertajahan tietää että joskus tulee stoppi eikä tulokset lisäänny. Kuperkeikkoja tekemällä tulokset lisääntyisivät huomattavasti.

Vierailija
22/22 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululiikunnassa tosiaan on määritelty tarkkaan tavoitteet mitä oppilaiden pitäisi milläkin luokka-asteella osata. Kyseessä ei ole kunnon kohotus tai liikunnan ilo, vaan ihan tavoitteellista oppimista. Koululiikunnassa on tarkoitus oppia niitä lajien tekniikkaa ja sääntöjä. Tuo kuperkeikka ja kärrynpyörä on oiva esimerkki kuten myös vaikka uinti. Ja ovat erittäin tarpeellisia myös vaikka niille sählynpelaajille, joiden treeneihin voimistelu harvemmin kuuluu. Koululiikunnassa on siis monipuolisesti eri asioita ja tavoite on että oppilas oppii ne. Kyseessä ei ole paremmuuden kilpajuoksu, vaan se että KAIKKI oppisivat asetetut tavoitteet (jotka eivät ole numeerisia vaan laadullisia).

että jos lapsi harrastaa vaikkapa nyt sählyä tai jalkapalloa yhtään aktiivisemmin, oheisharjoittelu kuuluu erittäin tärkeänä osana siihen:) Joten noita kuperkeikkoja ym. tehdään siellä kyllä joka treenikerta:)

Siellä juostiin ja panostettiin lihaskuntoon. Eli oli yleisurheilu oheisena, eikä siellä mitään kuperkeikkoja tehdä! Samoin lätkänpelaajallamme on enemmänkin sähly ja futis ollut oheisena, sekä tietenkin kuntopiirejä ja reaktiolähtöjä. Ei sielläkään mitään kuperkeikkoja tehty! Kuvitteletko että sählyn oheisena on aina voimistelu? Missäköhän joukkueessa näin on, osannetko kertoa?

harkkahallissa tehneet mm. Diskoksen, Jykin ja Jypinkin juniorit:D älä nyt herranen aika revi voimistelupöksyjäsi:D

Olen opettanut telinevoimistelua mm. Jokereiden ja HIFK:n junnuille ihan pienistä A-junnuihin.

Ja nykyisin Jyväskylässä todella kaikkien tietämieni joukkuelajien joukkueille ja myös yksilölajeille, mm. taitoluistelu, kuuluu telinevoimistelu ihan vakiona oheisiin - outoa jos näin ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla