Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei te kaikki avuliaat ja kokeneet aikuiset! Auttaisitteko 17- vuotiasta ammatinvainnassa?

Vierailija
26.12.2011 |

Olen siis 17v, lukiossa opiskeleva nuorukainen, joka pähkäilee tulevaisuuden opintojen ja työpaikan kanssa. Haluaisin erilaisia ehdotuksia, miksi sopisin, koska en itse edes tiedä vielä kaikkia mahdollisia työpaikkoja. Ja en haluaisi lähteä "turhaan" opiskelemaan pitkäksi aikaa yliopistoon tms. jos ala ei sitten tarjoa työpaikkoja/ ole yhtään mielenkiintoinen.

Tietoja minusta:

-olen melko sosiaalinen ja iloinen

-pidän muiden auttamisesta

-käsitöiden tekeminen on sähellä sydäntäni

-koulu sujuu ihan mukavasti, ka yläasteelta lähtiessä 9 (matemaattiset aineet eivät paljoa kiinnosta)

Toiveita tulevasta työpaikasta ja opiskelusta:

-opiskelu olisi mukava olla edes hieman käytännönläheistä

-ettei opiskelu kestäisi kauhean kauaa

-alalla olisi työpaikkoja vielä monien vuosien päästä

-alalla olisi etenemismahdollisuuksia

-päivätyö

-palkka ei niin tärkeä, vaikka olisi kyllä mukavaa saada hyvin tuloja. 3000->

Kiitos tuhannesti jos joku jaksaa ehdottaa mahdollisia ammatteja/ aloja! :)

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopealla lukaisulla kenellekään ei tullut mieleen ehdottaa lääkäriä? Vielä tarkemmin patologi kuulostaisi sinulle sopivalta: Työt virastoaikana, hyvä palkka, käytännön puuhastelua. Toisaalta jos kylmä liha pistää ällöttämään niin pääsee muillakin erikoistumisilla kädentöihin ja etenkin auttamaan ihmisiä. 17-vuotiaana ei ole vielä liian myöhäistä opiskella itseänsä lääkikseen sisään, ellei ole täysi idiootti ja oikeasti haluaa.

Vierailija
42/44 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luin kokiksi koska tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä ja nautin käsillä tekemisestä. Ja alalla on etenemis mahdollisuuksia ja omasta mielestä myös työpaikkojakin on vaikka muille jakaa. Tällä hetkellä työpaikkana on ravintola jossa vaihdetaan työpistettä tietyin väliajoin. Eli saa olla salissa ihmisten kanssa tekemisissä ja keittiössä. Nautin!!!

Henkilöstöravintolan ravintolapäällikkökään ei välttämättä tienaa 3 tonnia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aineenopettajia ei todellakaan. Ei kannata opiskella esim, historian- tai käsityönopettajaksi, sillä töiden saaminen voi olla aika hankalaa, ainakin pääkaupunkiseudulla.

KUinka monta vuotta ja kuinka ahkerasti jaksat opiskella? Onko sinusta korkeakouluopintoihin ap?

Tutustu eri tiedekuntien opinto-oppaisiin ja makustele, olisiko niissä jotain kiinnostavaa.

Vierailija
44/44 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK-insinööri joltain perinteiseltä insinöörialalta. Matematiikkaa joutuu huikan lukemaan, mutta muuten on käytännönläheistä ja pysyvää osaamista. Mitä enemmän haluaa tehdä omilla käsillä, sitä parempi ammattitaito. Luovuus ja kommunikaatiotaidot takaavat näillä aloilla nykyään työpaikan.