Kokemuksia valmistalo-paketeista?
Haluaisin tietää minkälaisia taloja teillä on ja oletteko olleet tyytyväisiä? Meillä on valmistalo noussut varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, kun vanhoja taloja ei meidän alueelta tahdo löytyä.
Kommentit (32)
Saa kertoa ihan kaikenlaisia kokemuksia! Nyt mulla ei vielä ole täsmällisiä kysymyksiä, kun homma on suunnitteluvaiheessa. Ainoa on,että Älvsby epäilyttää...
Saa kertoa ihan kaikenlaisia kokemuksia! Nyt mulla ei vielä ole täsmällisiä kysymyksiä, kun homma on suunnitteluvaiheessa. Ainoa on,että Älvsby epäilyttää...
Ollaan asuttu jo liki kymmenen vuotta. Ei ole ollut mitään ongelmia, pieniä teknisiä vempaimia (esim. Lattialämmitysten kytkimiä, keskuspölynimurin osia jne.) ollaan jo jouduttu uusimaan kulumisen myötä.
ja esim. kylpyhuoneeseen ei saa laattalattiaa. Mutta jos sulla on kyseinen talo niin kerro ihmeessä positiivisia asioita! Mitään ei olla lyöty lukkoon. :)
cityeconomy 100, vesikattovaiheessa. Hyvältä vaikuttaa, en malta oottaa valmistumista :)
mitä haluaisit tietää?
Nostelen tätä kun tarvitsen OIKEITA kokemuksia, hyviä ja huonoja!
on varmasti hyvä vaihtoehto. Niitä on kaupunkimallejakin.
on varmasti hyvä vaihtoehto. Niitä on kaupunkimallejakin.
mutta ei ole aikaa itse tehdä ja valmiina on aika kallis.
laadultaan älvsbyn luokkaa eli ei kannata!
Design Talo ja kaikki mennyt nappiin. Voit muuttaa pohjaa ja ovien ja ikkunoiden paikkaa ja kokoja miten haluat. Plussaa että kaikki urakat yhden sopimuksen alla, ei tarvitse huomautella kuin työmaajohtajalle jos on jotain huomautettavaa. (sellaista raksaa ei ole olemassakaan missä ihan kaikki menisi kerrasta putkeen ja täydellisesti). Huomaa noissa Kastellin economyssa ja Designin Piippola-malleissa, että niistä puuttuu paljon perusjuttuja, ja sillä saatu hintaa alemmas. Eli kannattaa olla tarkkana kun vertailee hintoja mitä pakettiin kuuluu ja mitä ei! Toisilla talotoimittajilla kuuluu myös raksatavaroiden kanto sisälle hintaan, toisilla ei.
Kannattaa myös miettiä onko valmis tekemään itse vai ei. Jos otatte valmiina, pääsette muuttamaan nopeammin ja ihan valmiiseen, ja väliaikaisasuminen ja sen kustannukset jää vähemmälle (tai jos jäätte vanhaan kämppään ja talolainan maksu siihen päälle).
Hommaa riittää paljon vaikka ottaisittekin valmistalon, jos itse teette, niin sitäkin enemmän. Valmistalon teettäjälle kuuluu tontin raivaus, maatyöt, monesti perustukset, pihatyöt, paperiasioiden hoito.
Mitähän vielä...
Design Talo ja kaikki mennyt nappiin. Voit muuttaa pohjaa ja ovien ja ikkunoiden paikkaa ja kokoja miten haluat. Plussaa että kaikki urakat yhden sopimuksen alla, ei tarvitse huomautella kuin työmaajohtajalle jos on jotain huomautettavaa. (sellaista raksaa ei ole olemassakaan missä ihan kaikki menisi kerrasta putkeen ja täydellisesti). Huomaa noissa Kastellin economyssa ja Designin Piippola-malleissa, että niistä puuttuu paljon perusjuttuja, ja sillä saatu hintaa alemmas. Eli kannattaa olla tarkkana kun vertailee hintoja mitä pakettiin kuuluu ja mitä ei! Toisilla talotoimittajilla kuuluu myös raksatavaroiden kanto sisälle hintaan, toisilla ei.
Kannattaa myös miettiä onko valmis tekemään itse vai ei. Jos otatte valmiina, pääsette muuttamaan nopeammin ja ihan valmiiseen, ja väliaikaisasuminen ja sen kustannukset jää vähemmälle (tai jos jäätte vanhaan kämppään ja talolainan maksu siihen päälle).
Hommaa riittää paljon vaikka ottaisittekin valmistalon, jos itse teette, niin sitäkin enemmän. Valmistalon teettäjälle kuuluu tontin raivaus, maatyöt, monesti perustukset, pihatyöt, paperiasioiden hoito.
Mitähän vielä...
entä pihatyöt?
ja olemme olleet tosi tyytytväisiä toimitukseen laatuun
http://www.finndomokoti.fi/Mallistot#/Muuttovalmiit/IN/138a/1418
ja olemme olleet tosi tyytytväisiä toimitukseen laatuun
<a href="http://www.finndomokoti.fi/Mallistot#/Muuttovalmiit/IN/138a/1418" alt="http://www.finndomokoti.fi/Mallistot#/Muuttovalmiit/IN/138a/1418">http://www.finndomokoti.fi/Mallistot#/Muuttovalmiit/IN/138a/1418</a>
paljonko sen kustannukset kaikkineen olivat? Missä päin Suomea?
Kastellin pieni economy 100 on. Pienelle perheelle se on ollut sopiva.
Mies teki myös paljon itse rakennusvaiheessa. Näin kustannuksia saatiin pienemmäksi. Joitan muutostöitä on tehty, esim. keittiön materiaaleissa, samoin kylppärissä ja myös lattiamateriaaleissa. Takkaleivinuuni on ollut käytössä kovasti. Lämmitystä ei tänä talvena ole vielä tarvinnut laittaa päälle,koska kyseessä on matalaenergiatalo.
Vasta vajaa vuosi asumista takana, kaikki on tähän asti toiminut moitteettomasti.