Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia valmistalo-paketeista?

Vierailija
26.12.2011 |

Haluaisin tietää minkälaisia taloja teillä on ja oletteko olleet tyytyväisiä? Meillä on valmistalo noussut varteenotettavaksi vaihtoehdoksi, kun vanhoja taloja ei meidän alueelta tahdo löytyä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu kohta 7 vuotta enkä vaihtaisi taloa pois....enkä rakentaisi itse taloa....

Näin on perhe-onnikin säilynyt hyvänä :)

Samalla rahalla tekee valmistalon viisaasti kun alkaa itse rakentamaan taloa. Paitsi tietenkin jos itse on joku kirvesmies.

Talo valmistuu ajallaan sovitusti tai ainakin meillä valmistui. Tarkka pitää olla rakennusvaiheessa ja seurata kaikki itse. Kyllä valmistalossakin riittää ihan hommaa perheelliselle työssä käyvälle joten emme missään nimessä aloittaisi itse rakentamaan alusta lähtien. Kannattaa laskea budjettiin myös oma työn hinta niin näkee todellisemman hintaerot kun vertailee taloja.

Ja budjetti pitää. Pihatyöt ym. eivät tietenkään kuulu talokauppan mutta pihaa ehtii laittamaan pikkuhiljaa myöhemminkin kuntoon pienellä rahalla.

Vierailija
22/32 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se suurin, perhehelmi 1,5 kerroksinen, tosin pienillä muutoksilla, eli alakerrasta on jätetty yksi huone pois ja olohuone on sitten vastaavasti suurempi.

Ostimme talon yläkjertavarauksella ja teemme itse sitä pikkuhiljaa valmiiksi. Emme tarvitse yläkerran lisätilaa ihan vielä, joten emme ole pitäneet sen kanssa kiirettä ja lisäksi isäntä on niin pikkutarkka luonne, että ei sitä voisi kiireellä tehdäkään ;)

Helmitalot on pieni ja tekevät omalla porukalla alusta loppuun.

Materiaalien ja keittiöjuttujen valitseminen on erittäin vapaata, periaatteessa mikä tahansa onnisuu, mutta hinta toki nousee jos rupeaa vaihtelemaan vaikka tasoja kivitasoiksi.

Rakennusvaiheen aikana itse toimitusjohtaja kävi useita kertoja työmaalla ja timpuriporukassakin oli sattumalta yksi puolituttu työssä, mikä nyt ei ole sinällään ihme että täällä ympyrät on sen verran pienet että kaikki tuntevat toisensa.

Mitään ongelmia ei meillä ilmennyt. Täällä päin on paljon Helmitaloja ja olen itseasiassa aika varma että on alueen ykköstoimittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se suurin, perhehelmi 1,5 kerroksinen, tosin pienillä muutoksilla, eli alakerrasta on jätetty yksi huone pois ja olohuone on sitten vastaavasti suurempi.

Ostimme talon yläkjertavarauksella ja teemme itse sitä pikkuhiljaa valmiiksi. Emme tarvitse yläkerran lisätilaa ihan vielä, joten emme ole pitäneet sen kanssa kiirettä ja lisäksi isäntä on niin pikkutarkka luonne, että ei sitä voisi kiireellä tehdäkään ;)

ap

Helmitalot on pieni ja tekevät omalla porukalla alusta loppuun.

Materiaalien ja keittiöjuttujen valitseminen on erittäin vapaata, periaatteessa mikä tahansa onnisuu, mutta hinta toki nousee jos rupeaa vaihtelemaan vaikka tasoja kivitasoiksi.

Rakennusvaiheen aikana itse toimitusjohtaja kävi useita kertoja työmaalla ja timpuriporukassakin oli sattumalta yksi puolituttu työssä, mikä nyt ei ole sinällään ihme että täällä ympyrät on sen verran pienet että kaikki tuntevat toisensa.

Mitään ongelmia ei meillä ilmennyt. Täällä päin on paljon Helmitaloja ja olen itseasiassa aika varma että on alueen ykköstoimittaja.

Vierailija
24/32 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaisia kokemuksia Jetta-talosta,

Uskomattoman surkeeta toimintaa !!!

Meillä oli 5 sivua pitkä reklamaatio-luettelo, eikä tehtaan omia pystyttäjiä päästetty enää korjaamaan virheitään, kun jälki oli ala-arvoista.

Vierailija
25/32 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moderni 155. Ja voin todella lämpimästi suositella Kastelli valmistaloa. Kastellin toimistolla valittiin materiaalit, monia sai pienellä lisähinnalla parannettua (parketti, muotoillut saunan lauteet, kaksi suihkua).

Sähkösuunnitelmaan sai vaikuttaa, muutettiin pistorasian paikkoja, ulkovaloja jne.

Muissa kuin Economy -sarjan taloissa varustetaso on hyvä.

Kaapistot Puustellin mallistosta, ja kaikkiin sai tehdä niin paljon muutoksia kuin halusi (jos vaihtoi halvempaan, hyvitettiin ja päin vastoin). Laitettiin täysin uusiksi vessat, eteinen ja tuulikaappi, niin saatiin mieleiset.

Aikataulu piti tosi hyvin ja työporukka teki ylimääräistä. Kaikki sujui todella hyvin.

Vierailija
26/32 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Design Talo ja kaikki mennyt nappiin. Voit muuttaa pohjaa ja ovien ja ikkunoiden paikkaa ja kokoja miten haluat. Plussaa että kaikki urakat yhden sopimuksen alla, ei tarvitse huomautella kuin työmaajohtajalle jos on jotain huomautettavaa. (sellaista raksaa ei ole olemassakaan missä ihan kaikki menisi kerrasta putkeen ja täydellisesti). Huomaa noissa Kastellin economyssa ja Designin Piippola-malleissa, että niistä puuttuu paljon perusjuttuja, ja sillä saatu hintaa alemmas. Eli kannattaa olla tarkkana kun vertailee hintoja mitä pakettiin kuuluu ja mitä ei! Toisilla talotoimittajilla kuuluu myös raksatavaroiden kanto sisälle hintaan, toisilla ei. Kannattaa myös miettiä onko valmis tekemään itse vai ei. Jos otatte valmiina, pääsette muuttamaan nopeammin ja ihan valmiiseen, ja väliaikaisasuminen ja sen kustannukset jää vähemmälle (tai jos jäätte vanhaan kämppään ja talolainan maksu siihen päälle). Hommaa riittää paljon vaikka ottaisittekin valmistalon, jos itse teette, niin sitäkin enemmän. Valmistalon teettäjälle kuuluu tontin raivaus, maatyöt, monesti perustukset, pihatyöt, paperiasioiden hoito. Mitähän vielä...

entä pihatyöt?

Meille on sitä nyt harkittu, ja mietin, onko jotain oleellista (ja meille tarpeellista) jäänyt huomiotta...

Vierailija
27/32 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttu jetta-talossa nyt 1,5v. Ensinnäkin toimitus viivästyi 12vk, koska piirtäjä sairaslomalla, ei maksa lain määräämiä viivästys korvauksia, elementit painuivat kasaan portaissa tehden kupruja kipsi-levyyn... Pistivät sisätyömiehen viaksi, vaatehuoneessa vesi-rantuja kipsi-levyssä, ei kuulemma vakavaa.... siis varokaa tätä lestadiolaisen omistamaa talotoimittajaa, todella kieroa ja epärehellistä toimintaa. Ollaan ystävällisiä siihen asti kun on saatavaa, sitten asiakas unohdetaan täysin, yhteyden ottoja saa odottaa viikkoja tai yleensä niitä ei tule pyynnöistä huolimatta! Jetta-talo siis huonoin vaihtoehto!

eikä valittamista,ettei vaan perustukset tai pohjat huonot, samanlaisia puurunkoja ne kaikilla on.

Vierailija
28/32 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuttu jetta-talossa nyt 1,5v. Ensinnäkin toimitus viivästyi 12vk, koska piirtäjä sairaslomalla, ei maksa lain määräämiä viivästys korvauksia, elementit painuivat kasaan portaissa tehden kupruja kipsi-levyyn... Pistivät sisätyömiehen viaksi, vaatehuoneessa vesi-rantuja kipsi-levyssä, ei kuulemma vakavaa.... siis varokaa tätä lestadiolaisen omistamaa talotoimittajaa, todella kieroa ja epärehellistä toimintaa. Ollaan ystävällisiä siihen asti kun on saatavaa, sitten asiakas unohdetaan täysin, yhteyden ottoja saa odottaa viikkoja tai yleensä niitä ei tule pyynnöistä huolimatta! Jetta-talo siis huonoin vaihtoehto!

Vierailija
29/32 |
16.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen kirjoittaja taitaa puhua todellakin omakohtaisesta kokemuksesta. Meillä on vuoden vanha Jetta-talo ja ei ole matkan varrella kovin paljon kehuttavaa löytynyt talotehtaan toiminnasta. Erityisesti LVI-työt on hutiloitu ja kukaan ei tehtaalla ota vastuuta virheistä. Jetan ja alihankkijoiden virheitä on pitänyt paikkailla sieltä täältä, eikä lopullinen talo kaikkineen ole vastannut myyjän puheita. Reklamaatioita ei käsitellä, eikä virheitä korjata.

Vierailija
30/32 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on Jetta, ja ei valittamista. Aikataulu piti, reklamaatiot on hoidettu hyvin Jetan puolesta. Ehkä en valita niin helposti, en ainakaan mistään "vesirannuista". Voihan se olla että se teidän "sisätyömies" ei osannut tehdä kevyttä väliseinää??? Mitä tuohon lestaadiolaisuuteen tulee nii... se on aivan hölmöjen hommaa. Monet muut talotehtaat kompuroi tekemisissään tässä meidän alueella.

Vierailija
31/32 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...minä kirjoitin tuosta viivästyksesä Jetta-talo paketissa, myönsivät sen viivästyksen ja tarjosivat 600€ 6000€ sijasta! Tuo 6000€ korvaus on määrätty laissa, mutta ei Jetta-talo halua noudattaa lakia. Olemme keskustelleet jo kuluttajaviraston kanssa. 

Ja tuosta kupruseinästä sanoivat että olemme itse ottaneet sieltä jotain tukipuita pois että korjatkaa itse se, että on pikkuhomma... Siis mitä?! huviksemme olisimme rungosta poistaneet tukipuita?? suutuin moisesta ja kyllä Jetta sitten myönsi että korjaus kuuluu heille ja sieltä tuli pari miestä ja tekivät porrasaukon kanssa töitä 3 pitkää päivää, noin 60 miestyötuntia! Ja meille sanoivat että nopea homma, tehkää ite... 

ja jos edellinen kirjoittaja ei valita vesirannuista, niin oma häpeä, jos kosteutta sitten seinistä tai eristeistä löytyy....

me tiedämme että olemme rakennuttanut talon ammattilaisilla ja jos seinään tulevesi rantuja, niin todellakin valitamme ja mahdollisimman pian... 

jetan pojat katsoivat jäljet ja vesi oli päässyt seinään huoltoluukun väleistä kun yks päivä vettä tuli "vaakatasossa".

mut edelleen Jetta talo ei ole maksanut meille viivästys korvauksia. 

Kun siis valitsette talotoimittajaa,

älkää missään nimessä ottako jettaa!!! 

Vierailija
32/32 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otin tämän https://www.evesa-talot.com/valmistalot/

Ei varmaan halvin, mutta ei todellakaan tarvinnut tehdä mitään - en kyllä osaiskaan olen IT-nörtti.