Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan saamisesta

Vierailija
26.12.2011 |

Ärsyttää!

Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta, tosin vasta ensimmäinen kierto nyt menossa. Ja jo nyt ystäväni alkaa käydä sietämättömäksi..

Hänen vauvansa on 4kk, joten mistään kokeneesta äidistä ei voida puhua, jolla olisi vuosien kokemus..

Tyhmää kun kaikki pitää kyseenalaistaa! "oletko nyt ihan varma.. olette tunteneet niin kovin vähän aikaa.. lapsen kanssa yksin voi olla rankkaa.. et voi olla varma että se on tyttö vaikka kuinka tähtäisit ovulaatio-ajoituksia.. siihen uppoaa paljon rahaa vielä synnytyksen jälkeenkin.. typerää ostaa tonnin vaunut.."

Ja PALJON muuta. Tässä vain pintaraapaisu.. Todella risoo, kun eiköhän se ole kuitenkin jokaisen oma ratkaisu lisääntyä.

Joo, olemme olleet lyhyen aikaa yhdessä, 5kk, mutta ei tämä ystävänikään ollut nykyisen miehensä kanssa ollut kuin 1½vuotta kun alkoivat vauvaa yrittämään. Loppupeleissä ero ei kovin suuri ole. Ja mitä sitten jos haluan ostaa tonnin vaunut? Ja tiedän kyllä että ne vaipatkin maksaa, mutta mitä olen laskenut, suurin menoerä on kyllä ensimmäiset hankinnat (sänky, sitteri jne..)

Tosi ärsyttävää kun koko ajan viisastelee vaikken neuvoa kysyä.. Kyllä me lapsettomatkin katsokaas osataan käyttää niitä aivojamme.

Kommentit (198)

Vierailija
181/198 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamista asiallisista vastauksista.

Mielestäni 4kk on kuitenkin suht lyhyt aika, ja todennäköisesti hänkin näkee seuraavan lapsensa kanssa jotkut ensimmäisen kanssa tehdyt ratkaisut hölmöiksi. Joten uskon että selviän näillä periaatteillani, jos ei sitten onnistuisikaan, tiedänpä että teen jotain toisin seuraavan kanssa.

Joku tuolla kyseli myös mieheni oleskeluluvasta, ei ole vielä saanut sitä. On täällä turvapaikan hakijana.

Off topic: 4päivää menkkoihin, saa nähdä liitynkö kohta teidän "fiksumpien" seuraan;)

-ap

Vierailija
182/198 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nyt, tällähetkellä - voi tuntua kovinkin yksinkertaiselta, soittaa vaan hoitaja lapsenvahdiks ja lähteä kaupungille shoppailemaan ja juomaan lasillinen viiniä. Hohhoijaa. :D Mutta odotapas vaan kun se vauva syntyy, niin ei olekaan ehkä ihan noin helppoa jättää sitä joillekkin täysin tuntemattomille ihmisille hoidettavaksi.

(huomaat tämä kyllä varmasti siinä vaiheessa viimeistään jos/kun lapsen saat ja eteen tulee tilanne että tarvitsisi lastenhoitoapua)

Voi,voi.. ja tosiaan kun ei vielä ole edes raskaana. Jotkin asiat täytyy oikeasti vaan elää ja kokea ennenkuin niistä tietää tuon taivaallista.

Kyllä se sunkin ajatusmaailmas voi vähän muuttua kun syntyy tunneside sisälläsi kasvavaan lapseen.

Ei siinä ole mistään täydellisestä äitiydestä kyse, että ei missään nimessä suostu ottamaan apua vastaan ja ainoa oikeatapa on imettää pikku lissua tai lauria kolmevuotiaaks ja nukuttaa vieressä.

Se nyt vaan menee luonnollisesti sen vauvan mukaan, mikä sen vauvan kannalta on paras vaihtoehto. Kyllä siinä tekee kaikkensa että pienellä on kaikki mahdollisimman hyvin.Kyllä siinä oma napa jää kakkoseks ja se elämä pyörii sen vauvan ympärille.

Katsos kun oletko lukenut myös niistä oppaista sen, että pieni vauva on TÄYSIN RIIPPUVAINEN hoitajastaan (esim. lapsivuodeaika) ja jokainen pieni lapsi on narsisti. Lapsi ei omaa kykyä hahmottaa että kaikki ei ole häntä varten, vaan luonto on sen niin tarkoittanut että lapsi itkee kun on nälkäinen, väsynyt, kaipaa huomiota yms.. haluaa kaiken itselleen.

Sulla on vaan tainnut jäädä tuo kehitysvaihe päälle.

Aikuistu! Ennenkun ees mietit lapsia.

Sano nyt vielä että "oikeastaan kyl halusin niin nopeesti senlapsen ton mun miehen kanssa, kun siitä meidän lapsesta tulee sit niin söpö, semmonen maitokahvin värinen ja sit mä voin viedä sitä puolvuotiaasta asti kauneuskisoihin ja ostaa kalliita merkkivaatteita yms paskaa." Eli olet tekemässä lapsestasi jatketta omalle egollesi.

Luepas oikeesti muutama opus vielä ja suosittelen miettimään myöskin kaksi kertaa jos aiot tehdä vauvan vaan sen takii kun "ne on niin söpöjä ja lutusia". Ääliö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/198 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin suurimmalla osalla se äitiys on vieny anakin käytöstavat kokonaan, kun haukutaan toisia ääliöiksi, mutiaisiksi, ämmiksi ja ties miksi;)

Ei minulle näin opetettu lapsena :P

Ja ei, en halua ostaa kalliita merkkivaatteita, paitsi uggkengät, ja nekin feikkinä ;) Muuten kelpaa Lidlinkin vaatteet. Mutta kyllä, uskon että lapsestamme tulee keskimääräistä kauniimpi ruskeilla silmillä, hieman tummemmalla iholla ja tummalla tukalla. Ja sekös teitä harmittaa.

Siinä myös yksi syy jatkoksi miksi en niistä suomimiehistä pidä, vaalea tukka ja siniset silmät, ei kiitos.

Eikä se silti ole jatke minun egolleni, eiköhän se ole lapsenkin etu jos on kaunis?? Vai moniko teistä haluaisi olla ruma? Typerää tekopyhäilyä. Epäilemättä moni täällä toivoo että "voi että, toivottavasti lapsestani tulis ruma". Jep, aivan varmasti.

ja en tajua lasten kauneuskilpailuja, siinä menit metsään.

-ap

Vierailija
184/198 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitanut vauvaa? Tai isompaakaan lasta?

Mainitsit jossain vaiheessa, että olet varma että miehesi tulee hoitamaan lasta aktiivisesti, koska ei ole suomalainen. Uskallan kuitenkin väittää, että osallistuvat tasa-arvoisät ivat nimen omaan länsimainen juttu. Monet muut kulttuurit ovat patrioottisia joissa naisen kuuluu hoitaa lapset. Toki joka kulttuurissa on erilaiset yksilönsä, toivottavasti muehesi jaksaa hoitaa myös hankalan lapsen puoliksi kanssasi.

Oletko muuten miettinyt, miten miehesi jaksaa yöheräilyt sitten kun saa työpaikan, ja ottaako hän lapsen mukaan töihin kun on hänen hoitopäivänsä?

Minä olen melkein samassa tilanteessa kanssasi, eli odotan esikoistani. Minäkin ärsyynnyn toisten hyvää tarkoittavista neuvoista, koska kukaan ei voi tietää millainen minun vauvastani tulee. En edes minä itse. Siksi yritän olla suunnittelematta liikoja ja luomatta turhia odotuksia. Ratkaisut löytyvät kyllä sitä mukaa, kun ongelmia tulee. Valmistaudun henkisesti myös siihen, että joskus se paras ratkaisu on, että minä venyn äärimmilleni.

Raskautta yrittäessämme ajatus imettämisestä tuntui minusta vastenmieliseltä, vaikka en sitä vastaan ollutkaan. Nyt raskauden puolivälissä sikiön helliessä minua potkuillaan ja rintojen muututtua silminnähden se on alkanut jo tuntua täysin luonnolliselta.

Niin ja itsekin aion ostaa tonnin vaunut. Ihan vaan, koska ne on hienot ja hyvät. Pelkästään hyvät saisi varmaan halvemmallakin. Minulle vaunuihin ja muihin ihaniin juttuihin törsääminen on mahdollista, koska rinnallani on luotettava ja vakavarainen mies jakamassa vastuun lisäksi kustannuksia.

Vierailija
185/198 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan mieluummin sen haavan. Kuten sanoin, ystäväni toipui todella nopeasti sektiosta. Haava kuulemma oli kipeä toisena päivänä, kolmantena päivänä käveli jo normaalisti ja itse tapahtumahan oli todella nopea.

Mielestäni on ihan ok jos joku haluaa hippeillä ja synnyttää miten tykkää, itse haluan sektion.

myös ystäväni vauva oli aivan kunnossa sektiosta huolimatta.

Ystävälläni ei haava meinennutkaan parantua...mätää puski ja oli peevelin kipeä pitkän aikaa. Vauvaa raskaampaa ei saanut kantaa. Siinä sulle mietittävää

Vierailija
186/198 |
02.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suuret rakastajat saavat tyttöjä ;)

Vierailija
187/198 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://perfectmom.blogspot.com/

"Ainakaan vielä ei mitään pahoinvointia tms ole tullut, ja eikös siitä sanota että se on oikealla ruokavaliolla ratkaistavissa."

Vierailija
188/198 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasit sitten lähäritkin tässä ketjussa!!

Vierailija
189/198 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että blogia tulee olemaan kiva seurata, mutta tuosta tokasta merkinnästä viimeistään paistaa provo liian lujaa läpi. Harmi.

Ehdin jo toivoa, ettei ap saisi keskenmenoa tai raskaus paljastuisi tuulimunaksi, jotta blogi ei loppuisi lyhyeen.

Vierailija
190/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajaksi ja valmistuinkin. Ikää on kuitenkin se 29, joten noista opiskeluvuosista on toki aikaa. Ja kyllä, näin siellä tilanteita jotka mielestäni olivat väärin ja joissa itse olisin toiminut toisella tapaa. Mutta myös opin sieltä paljon. Kertoisiko joku vuorostaan että mitkä näkemykseni teissä aiheuttaa näin jumalatonta agressiivisuutta? Se etten halua nukkua perhepedissä? Tuskin olen ainut. Se että haluan sektion? Tuskin olen ainut. Että en halua imettää? Tuskin olen ainut. Että toivon kaunista lasta? Tuskin olen ainut. Että toivon tyttöä? Tuskin olen ainut siinäkään. -ap

Puhut asioista, joista oikeasti et vielä tiedä mitään- kuin tietäisit kaiken paremmin kuin me, jotka olemme jo äitejä, ja jotka olemme jo käyneet läpi asioita joista sinulla on vain pieni aavistus. Voit pitää kynsin ja hampain kiinni ajatuksistasi perhepedistä, imettämisestä tai sektiosta- ei se meille kuulu- mutta huvittavaa on se, että luulet että suuret asiat elämässä ovat sinun käsissäsi- etkä kykene kuulemaan kenenkään muun KOKEMUKSIA asiasta. Sinulla on vielä paljon opittavaa elämästä, olet vasta alle kolmikymppinen. Voit hakata ihan vapaasti päätäsi seinään tuolla itsepäisyydelläsi ja kaikkivoipaisuudellasi, mutta joskus ehkä kannattaisi kuunnella viisaampia vanhempia naisia, joilla on enemmän kokemusta aiheesta kuin sinulla ehkä koskaan tulee olemaan.

Vierailija
191/198 |
23.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko PerfectMom kadonnut kuin tuhka tuuleen? :D

Ois ollu mukava lukia sen trolli-blogia :D

Vierailija
192/198 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei ole päivittänyt blogiaan..oisin niin halunnut saada iltanaurut!

Vierailija
193/198 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaa tytön, koska haluaa jossain vaiheessa viedä sen kotimaahansa (luvallasi tai ilman) ja naittaa jollekin sukulaispojalle. Mietipä vielä toisen kerran ennen kuin teet lapsen hänelle.

Vierailija
194/198 |
08.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön tekemiseen, että meillä kaksi tyttöä ja aina olen saanut orgasmin :D Että se siitä logiikasta.

Vierailija
195/198 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vauvanne ilmeisesti nukkuu, syöttää jossain tuolissa nuokkuen, sitten röyhtäyttää vauva ja laittaa takaisin sänkyyn ja hyssyttää ehkä uneen.

Perhepedissä imettäen et välttämättä edes kunnolla ehdi herätä, kun vauvasi on jo imemässä (siitä tulee niin automaattista että hyvinkin nukut koko imetyksen läpi), sinun ei tarvitse nousta kertaakaan koko yönä.

Saat toki olla mitä mieltä tahansa, mutta kyllä mä väittäisin, että jälkimmäinen vaihtoehto on helpompi :D

Jos imetys onnistuu, se on huomattavasti helpompaa, yksinkertaisempaa ja halvempaa kuin korvikkeet. Tississä maito on aina käyttövalmista, sopivan lämpöistä ja vauvan tarpeisiin parhaiten vastaavaa.

Ja oletan että korvikkeilla pääsee myös helpommalla.. -ap

Vierailija
196/198 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrata, kun siellä on vaihtoehtoina joko jäädä kotiin (jolloin ehkä imetys onnistuu) tai laittaa parin kuukauden ikäinen vauva hoitoon, jolloin korvike on ainoa mahdollisuus.

Mutta yleisesti, jos vertaan esim amerikkalaisten tuttujeni juttuihin synnytyksestä ja vauvan hoidosta, saa suomessa sen käsityksen että täällä ollaan oikeasti aika pahasti jälkijunassa.. -ap

Vierailija
197/198 |
09.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä nukut itse todennäköisesti koko ajan ihan kunnolla :D

Uskon että en tule olemaan yhtä väsynyt kuin ne äidit, jotka eivät nuku kunnolla kun vauva pöhisee vieressä, ja roikkuu tissillä koko ajan. -ap

Vierailija
198/198 |
27.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yleensä juuri näin ajattelevat ihmiset todellakin ovat vielä lapsettomia. Eikös se niin mene että parhaimmat lastenkasvatus neuvot tulevat lapsettomilta..