Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan saamisesta

Vierailija
26.12.2011 |

Ärsyttää!

Olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta, tosin vasta ensimmäinen kierto nyt menossa. Ja jo nyt ystäväni alkaa käydä sietämättömäksi..

Hänen vauvansa on 4kk, joten mistään kokeneesta äidistä ei voida puhua, jolla olisi vuosien kokemus..

Tyhmää kun kaikki pitää kyseenalaistaa! "oletko nyt ihan varma.. olette tunteneet niin kovin vähän aikaa.. lapsen kanssa yksin voi olla rankkaa.. et voi olla varma että se on tyttö vaikka kuinka tähtäisit ovulaatio-ajoituksia.. siihen uppoaa paljon rahaa vielä synnytyksen jälkeenkin.. typerää ostaa tonnin vaunut.."

Ja PALJON muuta. Tässä vain pintaraapaisu.. Todella risoo, kun eiköhän se ole kuitenkin jokaisen oma ratkaisu lisääntyä.

Joo, olemme olleet lyhyen aikaa yhdessä, 5kk, mutta ei tämä ystävänikään ollut nykyisen miehensä kanssa ollut kuin 1½vuotta kun alkoivat vauvaa yrittämään. Loppupeleissä ero ei kovin suuri ole. Ja mitä sitten jos haluan ostaa tonnin vaunut? Ja tiedän kyllä että ne vaipatkin maksaa, mutta mitä olen laskenut, suurin menoerä on kyllä ensimmäiset hankinnat (sänky, sitteri jne..)

Tosi ärsyttävää kun koko ajan viisastelee vaikken neuvoa kysyä.. Kyllä me lapsettomatkin katsokaas osataan käyttää niitä aivojamme.

Kommentit (198)

Vierailija
141/198 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että tämmöinen porvoolainen lapsen hankkija tällä kertaa :D.

Vierailija
142/198 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että sanon niin tai näin, nii besserwisser ap tuee ja korjaa asian "niinkuin se oikeasti on".

On tietysti hyvä että on paljon ottanut selvää asioista ja jokaisella on oikeus soveltaa äitiyttä itselleen sopivaan muotoon - ja vauvalle tietenkin.

Itse olen 23 vuotias, kohta kaksivuotiaan tytön äiti ja miellän itseni myöskin aika "nykyaikaiseksi" äidiksi. Ei äitiys minullekkaan tarkoita sitä että joutuisin jotenkin luopuumaan minuudestani ja naiseudestani. En ole ollut myöskään mitenkään ehdoton millekkään (esim. rintaruokinta vs. pulloruokinta) vaan sillä ollaan menty kun tilanteeseen on ollut paras ratkaisu. Meillä se oli rintaruokinta 10 kk ikäiseksi ja siitä lähtien ollaan nukuttu omassa sängyssä ja syöty kiinteitä ruokia, nykyään tietenkin jo kotiruokaa.

Eniten minullakin tuossa p:n aloituksessa särähtää ehkä se, miten ehdottoman varma ap on asioista. Meillä ainakin synnytys oli niin rankka kokemus että jouduttiin tai oikeastaan saatiin käydä vielä terapeutille puhumassa, jottei mitään traumaa syntyisi.

Kaikki melkeimpä mikä voi mennä pieleen, meni pieleen. Meidän kohdalla.

Enkä todellakaan ollut osannut valmistautua moiseen. Raskaus oli kuitenkin sujunut päällisin puolin erittäin hyvin (olihan sitä paljon kipuja ja kaikenlaista vaivaa, mutta vauva kasvoi ja kehittyi hinosti ja voi hyvin mahassa ollessaan).

Olisin toivonut että minulla olisi ollut enemmän tietoa siitä mitä voi mennä vikaan synnytyksessä. (meidän tapauksessa päädyttiin viimeisenä keinona hätäsektioon). Ei minulla mitään ruusuisia kuvitelmia alunperinkään ollut, mutta en ollut osannut varautua myöskään siihen ajatukseen että en saisikaan lastani ensimmäisenä syliini, vaan pitkä odotus jatkuisi ja jatkuisi ja näkisin vauvaani vaan pleksin läpi letkuissa ja koneissa. Voin sanoa että se oli hirveää.

Kaikki päättyi kuitenkin hyvin ja lopulta vauvammekin saatiin melkein kahden viikon tehohoidon jälkeen kotiin. Siellä osastolla paljon ollessani kuitenkin sain nähdä sen miten hauras ihmiselämä on ja todellakin JOKU tässä maailmassa suunnittelee asiat meitä paremmin.

Toivoisinkin että neuvolassa kerrottaisiin jo alusta alkaen mitä kaikkia komplikaatioita voi synnytyksessä tulla (esim. vihreä lapsivesi, kuume, infektiot, tulehdukset yms.) Luojan lykky etten menettänyt kohtuanikin, koska sekin siinä rytäkässä tulehtui pahasti.

Eipä siinä sillähetkellä paljon synnytystapa haitannut kun meidät kiidätettiin nopeasti leikattavaksi. Pääasia silloin oli että lapsi saatiin ulos ennnekuin olisi ollut liian myöhäistä.

Eihän sitä tietenkään oikein osaa ajatella, ennekuin on omakohtaisesti kokenut, mutta jonkinlainen tietous edes siitä että synnytys havoin menee niinkuin oppikirjoissa - jos koskaan.Minullekin tuntu tosi kaukaiselta ajtukselta että jokin voisi mennä vikaan, mutta niin vaan kävi.

Arpi vatsassani on pieni hinta uosta ihmeestä, joka nyt on reipas taapero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/198 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni menimme naimisiin 3kk seurustelun jälkeen ja aloimme heti yrittämään lasta ja tulinkin raskaaksi 2kk yrityksen jälkeen.

9 vuotta ollaan oltu nyt naimisissa ja hyvin pyyhkii tuttujen varoitteluista huolimatta.

Vierailija
144/198 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halunnut vastata kysymykseeni siitä, onko hän koskaan hoitanut vauvaa tai pikkulasta (esim. alle 3-vuotiasta) niin, etteivät lapsen vanhemmat ole paikalla.

120

Vierailija
145/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työharjoittelussa päiväkodissa. Oli myös tilanteita että olin siellä parikin tuntia itsekseni 1-3 vuotiaan ipanalauman kanssa, vaikkei näin saisi harjoittelijan kanssa olla.

-ap

Vierailija
146/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs jos tärppää ja laskettu aika sattuu olemaan sopivassa merkissä ja sitten lapsi päättääkin syntyä muutamaa horoskooppimerkkiä aiemmin keskosena. Sehän siinä sitten on isoin murhe, että tulee väärässä merkissä... Palautatko lähettäjälle, kun tulikin väärää merkkiä?

nimim: odotin kalalasta sain kauriin

Kas kun jokaiselle on eri asiat tärkeitä, minulle mm oikeastikkin tuo horoskooppi, sukupuoli jne. Uskon myös että se horoskooppi oikeasti vaikuttaa aika paljon tulevaan luonteeseen. Neitsyt lapsi tuskin on helpoimmasta päästä.

-ap

Vierailija
147/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka puhuit että saan varmaan helpon vauvan. En usko että on olemassa helppoja tai vaikeita vauvoja, vaan kyse on vanhempien kasvatuksesta ja vuorovaikutuksesta. Jos saan helpon vauvan, tiedän onnistuneemme, jos saan vaikean vauvan, tiedän että jotain meidän pitäisi tehdä toisin.

-ap

Tää kyl pisti nauramaan! :D Mainiota! Kyllä AP tietää! ;D

Mitenköhän AP selittää sen, että samoilla vanhemmilla on erilaisia vauvoja, vaikeita ja helppoja? entä sen, että jopa kaksosien tempperamenteissa saattaa olla isoja eroja helppouden suhteen??

AP?? Tämä kiinnostais minuakin!

Vierailija
148/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä juurikin mitä sanoin aiemmassa kommentissani, esim amerikassa sektio on täysin äidin valinta, eikä sitä pidetä alatiesynnytystä huonompana vaihtoehtona. Äiti tietää parhaiten mikä heille sopii.

-ap

ap . tietää enemmän kuin lääkärit ja puolueettomat tutkimukset?

Minkä verran ap. tietää sektion riskeistä, ja kerropa vielä ap. kehen ja mihin sektion suurimmat riskit kohdistuu?

Vierailija
149/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoitajat mielestäsi hoitivat lapsia? Tekikö joku jotain ihan väärää, jotain mikä olisi sinun mielestäsi pitänyt tehdä aivan toisin?

Miksi muuten olit työharjoittelussa päiväkodissa? Älä vaan sano että opiskelet lähihoitajaksi.

Olen ollut työharjoittelussa päiväkodissa. Oli myös tilanteita että olin siellä parikin tuntia itsekseni 1-3 vuotiaan ipanalauman kanssa, vaikkei näin saisi harjoittelijan kanssa olla.

-ap

Vierailija
150/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikähaarukasta 17-21?

Kuulostaa siltä.

Vierailija
151/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajaksi ja valmistuinkin. Ikää on kuitenkin se 29, joten noista opiskeluvuosista on toki aikaa.

Ja kyllä, näin siellä tilanteita jotka mielestäni olivat väärin ja joissa itse olisin toiminut toisella tapaa. Mutta myös opin sieltä paljon.

Kertoisiko joku vuorostaan että mitkä näkemykseni teissä aiheuttaa näin jumalatonta agressiivisuutta?

Se etten halua nukkua perhepedissä? Tuskin olen ainut. Se että haluan sektion? Tuskin olen ainut. Että en halua imettää? Tuskin olen ainut. Että toivon kaunista lasta? Tuskin olen ainut.

Että toivon tyttöä? Tuskin olen ainut siinäkään.

-ap

Vierailija
152/198 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät jo nyt mitä haluat ja olet täysin varma, että myös sen saat (poislukien lapsen sukupuoli, sen myönnät ettet voi olla siitä varma). Elämään kuuluu epävarmuus. Pitää olla valmis muuttamaan suunnitelmia sen mukaan mitä elämä tuo eteen.

Sinun puheesi kuulostavat ihan teinin puheilta. Lapsettoman teinin. Siksi meitä äitejä niin kovasti naurattaa. Meistä monella (ehkä kaikilla) oli suunnitelmia miten lasta kasvatetaan. Sitten saimme sen lapsen ja sinne menivät suunnitelmat.

Kertoisiko joku vuorostaan että mitkä näkemykseni teissä aiheuttaa näin jumalatonta agressiivisuutta?

Se etten halua nukkua perhepedissä? Tuskin olen ainut. Se että haluan sektion? Tuskin olen ainut. Että en halua imettää? Tuskin olen ainut. Että toivon kaunista lasta? Tuskin olen ainut.

Että toivon tyttöä? Tuskin olen ainut siinäkään.

-ap

Vierailija
153/198 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille kaikille jotka haluatte kauhistella tätä kauheaa 29v teiniä jatkossakin ;)

http://perfectmom.blogspot.com/

-ap

Vierailija
154/198 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itteshän sä tossa munaat. :DD

Vierailija
155/198 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurattavien listalle. salkkarit onkin mukavasti tauolla!

Vierailija
156/198 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurattava. En voi kyllä käsittää miten joku voi olla noin varma asiastaan.. Luulis, että tuohon ikään, olis jo elämäkin opettanut jotain.

Mä olen nämä muutamat vuodet ihan mielelläni Äiti, se on mun tärkein tehtäväni tällä hetkellä. Pian ne lapset kasvaa ja mulle jää taas enemmän tilaa olla jotain muuta, musta tämä on vaan luonnollista.

Melkeen jo käy sääliksi sitä lapsiparkaa, jos tosissasi aiot olla noin ehdoton kaikissa hyvissä ajoin päättämissäsi asioissa. Se lapsihan on ihminen, jolla on omat tarpeensa, ja niiden tarpeiden pitäisi mennä aluksi äidin edelle.

Vierailija
157/198 |
31.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten "hoidat" tai ehkäiset raskauspahoinvointia?

asennekysymys. Ei sitä tule jos päättää ettei pahoinvoi. Heikot naiset ne pahoinvoi, huomiota kai hakevat kun eivät sitä muuten saa. Pitää sitä tulevaa äitiyttään jo valmiiksi marttyyroida ja sen raskautta päästä hekumoimaan heti kun tikussa viiva näkyy. Sama meno jatkuu koko raskauden, kun pahoinvointi loppuu niin johan alkaa supistelemaan ja liitoskivutkin vaivaa. Kaikesta pitää valittaa ja olla niin marttyyria että. Kävellään kuin ankat vain jotta kaikki nyt varmasti näkee että tässä sitä ollaan raskaana ja ei meinata päästä kävelemään kun on niiiin raskasta.

Onneksi ap näyttää mallia kuinka hommat hoidetaan :)

Vierailija
158/198 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa, että oli aivan pakko käydä jakamassa tämä kaksplussalaisillekin:D

Vierailija
159/198 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kp-mamma

Vierailija
160/198 |
01.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hauskaa kuin tämä olisi ollutkin, niin ei tuo oo aito. Blogista huomas sen heti. Menit ap valitettavasti liian pitkälle provoilus kanssa.