Onko ihmiset niin kateellisia, vai mitä, kun eivät kommentoi fb.n kuvia.
Hei, ulkopuolisten silmin elämämme on varmaan täydellistä. Meillä on lapsia, kauniita. Asumme ihanassa kodissa, meillä on unelma ammatit ym. Ihmiset kommentoi jonkunverran fb kirjoituksiani ja kehuvat aina privasti miten tykkäävät lukea kirjoituksiani. Ja ylistävät.
Kuitenkin jos laitan uusia "täydellisiä" kuvia perheestäni fb.n, niitä kommentoidaan ja tykätään todella vähän. Puhun nyt suoraan, että käsitätte tämän oikein. Olen kuitenkin ihmisenä vaatimaton, en missään nimessä minkään sortin kehuskelija!
Kotimme on täydellinen, tyylikäs, paljon suomalaista designiä ym. Lapsemme on aina iloisia ja kuvaan heitä paljon, joten ne muutamat kuvat joita heistä olen laittanut, ovat todella onnistuneita.
Mistäköhän voisi johtua? Toivoisin rakentavia ja asiallisia vastauksia. En mkitään keljuilua, enkä tyhmäksi haukkumisia. Korostan sitä, etten kehuskele millään.
Kiitos. :)
Kommentit (22)
Kuvasi eivät siis ole niin huonoja, että pitää jättää huomioimatta säälistä tai häpeästä yms. Vaan yksinkertaisesti siitä syystä, että ne ärsyttävät ihmisiä. Yleisin ärsytyksen syy on kateus, se, että ihmiset haluaisivat sisimmissään olla kaltaisesi tai elämänsä olevan. Toinen syy on se, että ruokit ihmisissä tätä tunnetta. Otat kuvia lapsista vain silloin, kun he ovat puettu tiettyyn asuun minkä ilmiselvästi haluat esitellä tai tietyssä paikassa minkä ilmiselvästi haluat esitellä, 'muka ohimennen räpsätty kuva'.
jos kuvissa on lapsia ja koti, niin eikö aika monella kuitenkin ole? Mitä niihin voisi kommentoida? "Ihana toi teidän design-lamppu", "onpa teillä kauniit lapset", "ootte tosi tyylikkäitä" - mitä? Eivät ihmiset tuollaisia jaksa kirjoitella kaikkien 150 facebook-kaverinsa kuvapäivityksiin. Aika harvoin nämä kuvat erottuvat sieltä kuvavirrasta. Itse en usko, että jotkut tavalliset lapsi- ja kotikuvat ketään ärsyttävät. Suurimmalla osalla lienee kuitenkin koti ja aika monella lapsiakin.