Ostakaa naiset itse autonne, ettei tartte tyytyä " kakkosautoon" !
Niin minäkin tein.
Kommentit (42)
Mutta toki tällainen yhteistalous toimii vain järkevän ja perhettään rakastavan miehen kanssa, jonka mielestä on itsestään selvää, että lapsia kuljetetaan vain turvallisella autolla.
meillä ainakin lähes samat tulot, että olishan se vähän hassua jos miehellä uusi volvo ja mulla vanha fiatti?? Ja siihenkin olisi pitänyt pyytää lupa:)
Ns täysautoetu, joten ajamme sillä kaikki matkat silloin kun mies on kotona. Jos lähden lapsen kanssa johonkin pidemmälle niin otan miehen auton. Itselläni on perheen kakkosauto ts. 12v vanha pikkuauto, joka on toistaiseksi pelannut ihan hyvin. Tällä käymme lapsen kanssa kaupassa ja kerhoissa jne...
Ei tulisi mieleeni vaatia miehen autoa joka päivä käyttöömme, miehen työmatka on 30km/suunta. Samoin katson että tuolla minimaallisella taajama-ajomäärällä, jonka lapsen kanssa liikun ei tarvita vielä uutta eikä parempaa autoa. Liikumme lapsen kanssa noin 10 km/pv.
Halvan pikkuauton. Käytän sitä kerran viikossa viedessäni lapsen terapiaan 20 kilometrin päähän. Muut matkat kävelemme, pyöräilemme tai menemme mieheni kyydissä. Tuota yhtä reissua varten en tarvitse kallista autoa.
Toivottavasti tuolla *pienellä* matkalla ei tule rattijuoppoa vastaan tai rekka aja pikkuautosi päälle. Ei se matkan pituus ratkaise tarviiko turvallisen auton vai ei, mutta jokainenhan arvioi oman henkensä jonkun arvoiseksi. Itselleni henki on aika kallis ja lasteni henki rahalla mittaamaton.
Se on ainoa joka säästäisi hengen kaikissa mahdollisissa auto-onnettomuuksissa.
Jos sinulla on iso kallis mersu ja tiellesi osuu liikkeelle lähtenyt rekan perävaunu, et sinä tai sinun lapsesi siitä hengissä selviä.
Minun autoni on uusi, mutta pieni ja edullinen. Ei olisi tullut mieleenikään ostaa isoa ja kallista autoa mahdollisen rattijuopon takia, koska ajan vuodessa vain 1600 kilometriä.
Luoja, että palstalla on sairaita ihmisiä sairaine ajatuksineen. Että ihan toivot, ettei vastaamme satu rattijuoppoa... Miksi tämä kuulosti juuri päinvastaiselta?
Vierailija:
Toivottavasti tuolla *pienellä* matkalla ei tule rattijuoppoa vastaan tai rekka aja pikkuautosi päälle. Ei se matkan pituus ratkaise tarviiko turvallisen auton vai ei, mutta jokainenhan arvioi oman henkensä jonkun arvoiseksi. Itselleni henki on aika kallis ja lasteni henki rahalla mittaamaton.
Sillä ajelen pakolliset ajot. Jos ei ole varaa, niin mitä sitä tuhansia autoon laittamaan.
Meidän perheessä tosin rahat ja autot ja kaikki on yhteistä joten emme edes ajattele että " minun" auto ja " sinun" auto, vaikka toista käyttäisinkin enemmän minä ja toista mies.
selviääkö ihminen kalliissa mersussa tai volvossa hengissä? Minä luulin, että rekka ryttäisi isommankin auton, mutta ei vissiin. Ainakaan kallista. Hmm...
Ja ihan miehen maksama. Mikä vika on miehen maksamassa kakkosautossa?
En muuten usko, että selviäisin tuollakaan rekan kanssa törmäilystä.
Itse en edes haluaisi mersua tai volvoa. Ostin itse uuden taloudellisen diesel auton ja turvallisuudesta en tinkinyt yhtään. Kaikki mahdolliset turvatyynyt otin autooni, itseni ja lasteni hengen arvoa ei voi mitata rahassa.
ja kyllähän nykyään uusi auto maksaa kymmeniä tuhansia euroja mikä minusta ainakin on kallis.
Vierailija:
Se kellä on kallein auto on paras äiti ja lastensa henki kallein... :-D
*ojentaa kirkkaimmain kruunun*
Edulliseen on tyydyttävä, kun rahat ei muuhun riitä. Oli niitä rattijuoppoja tai rekkoja tai ei. Yksinhuoltajalla ei ole miestä maksamassa eikä sossukaan taida antaa rahaa, vaikka kuinka selittäisin, että kalliimpi on saatava, kun vauvapalstalla sanoivat, että lapsi kuolee ilman kallista autoa.
Auttaako siinä tilanteessa enemmän kalliit Emmaljungat vai halvat Carenan vaunut?
On se kumma, ettei taas älytä, ettei jokaisella vaan yksinkertasesti ole varaa tai halua ostaa sitä kalleinta autoa. Mä en ainakaan halua olla jonkun auton takia korviani myöten veloissa. Ja eipä auto tee äidistä parempaa äitiä. Kyllä siihe ihan muut asiat vaikuttaa.
Vierailija:
Edulliseen on tyydyttävä, kun rahat ei muuhun riitä. Oli niitä rattijuoppoja tai rekkoja tai ei. Yksinhuoltajalla ei ole miestä maksamassa eikä sossukaan taida antaa rahaa, vaikka kuinka selittäisin, että kalliimpi on saatava, kun vauvapalstalla sanoivat, että lapsi kuolee ilman kallista autoa.
Sulle ei ilmeisesti lapset ole oikein minkään arvoisia? *vitsi!!!*
heh, kyllä tää kommentti kohta joltain tulee. :-D Kyllä tää vauvapalsta on sitten mukava paikka...
turvallisella uudella autolla ja ois kirkkain äitikruunu päässä mutta kun ei ole sitä miestä. Ei vaan, hienoa sitten kun saa itse hankittua omilla tienaamillaan rahoilla auton vaikka sitten vähän halvemmankin.
että mieheni mulle auton ostaisi. Ostan itse oman autoni, enkä edes *lupaa* siihen kysy. Itselläni on uudempi ja turvallisempi auto kuin miehelläni. Minähän niitä lapsia kuskaan enemmän, joten tarvitsenkin paremman auton.