alko ei suostunut myymään mulle koska lapset olivat mukana!
Siis täh, suu loksahti auki kun kassaneiti sanoi ettei voi myydä mulle, koska lapset olivat mukana, tyttö 14 ja poika 16. Siis mitä tää nyt on olevinaan, onko muka oikeasti tällainen sääntö!? käyn harvoin Alkossa, onko heillä oikeasti tällainen käytäntö? Multa tuli varmaan savua korvista kun kamala kiire muutenkin ja sit kävi näin.. saatiin sitten lopulta viinit ja konjakki ostettua kun pyysin että kassa hakee myymälävastaavan paikalle.
Kommentit (71)
Kai ne olis nyt voinu odottaa vaikka jossain muualla?
kun jos 18-vuotias ja 16-vuotias kaveruspari ovat kaupassa tai alkossa ja 18-vuotias ostaa alkoholia tai tupakkaa. MOLEMPIEN pitää todistaa ikä, ja jos jompikumpi on alaikäinen, ei saa myydä. Sama pätee vanhempi-lapsi pareja. Monesti alkossa myyjät luistavat tästä, jos on ilmeistä, että alkohlia ei olla hankkimassa lapsille (lapset esim. 1 ja 4-vuotiaita), mutta sinun tapauksessani on mahdollista, että olen hankkimassa teineillesi, jotka ovat olleen mukana valitsemassa, ja alkon myyjä ei voi myydä, jos on mahdollisuus alaikäiselle välittämiseen.
ulos alkon nurkalle notkumaan?
Mä kävin tänään kahden alle kouluikäisen kanssa ostamassa parikymmentä pulloa viinejä ja glögejä joulumuistamisiksi tuttavaperheille eikä kukaan mitään sanonut.
ulos alkon nurkalle notkumaan?
näyttänyt epäilyttävältä
ja kassalla setä tarjosi tytölle tarroja! Ja oli muutenkin ihanan ystävällinen ja joulumielinen.
Mä kävin tänään kahden alle kouluikäisen kanssa ostamassa parikymmentä pulloa viinejä ja glögejä joulumuistamisiksi tuttavaperheille eikä kukaan mitään sanonut.
Olisipa siinä ollut sofistikoinut juomamaku teineillä..! :D
kävin kerran 11v. tytön kanssa alkossa,ja pyysin vielä etsimään halvinta viinaa ihan ääneen.
yhteydessä, joten eikö ne voinut odottaa vaikka kaupassa?? Alko teki ihan oikein kun ei myyny sulle viinaa ja tais ollakin sun kakaroittes valitsemia, senkin trokari!
yhteydessä, joten eikö ne voinut odottaa vaikka kaupassa?? Alko teki ihan oikein kun ei myyny sulle viinaa ja tais ollakin sun kakaroittes valitsemia, senkin trokari!
sitäpaitsi mäntti, ap oli ostamassa VIINIÄ, ei VIINAA;)
tapoja, onko siellä joku ikäraja minkä ikäiset lapsensa saa ottaa mukaan kauppaan. Ihan pieniähän ei voi jättää keskenään kaupan ulkopuolelle, mutta teini-ikäisetkö pitää jättää ulos? Eihän se tietysti haittaa jos on autolla liikenteessä tai alko on kauppakeskuksessa, mutta kiva jättää teinit räntäsateeseen... Paras jättää ne vaan kotiin, jos aikoo käydä alkossa!
Vaikea kuvitella, että kukaan teini haluaisi ostattaa konjakkia itselleen, joten sekään syy ei oikein toimi.
jos myyjää hiemankin epäilyttää, että juomat voivat mennä alaikäiselle. Ehkä olet itse hyvin säilynyt, ja luuli sinuakin nuoremmaksi ja ajatteli, että kaveriporukan vanhin ostelee... Myyjä saa ja pitääkin kieltäytyä myymästä, jos on pienikin epäilys, että välitetään eteenpäin nuorille.
mutta siinä kun kiireessä yhdessä käytiin kauppareissun ohessa. Ei tullut mieleenkään että näin vois käydä, aikaisemminkin ollut poika mukana:o eniten oudoksutti se että siinä oli muitakin nuoria jonossa meitä ennen joille ei tullut mitään ongelmia. Ja luulis että kassaneiti ihmettelis että nuorille hommataan monen kymmenen euron konjakki:o
Sen tiesin että valvotaan tarkkaan alaikäisille hakemista ja tosi hyvä niin, tuli vaan niin puun takaa itselle tämä ja selvittelyssä kesti hirmu kauan.
Olisipa siinä ollut sofistikoinut juomamaku teineillä..! :D
kyllä on mahtanut teinit näyttää hienosti pukeutuneilta ja rikkailta ;) ja hei ap, ehkä olet vaan niin kovin nuoren näköinen !:)
taas olet provoilemassa, ihquseni....
Oli aihetta epäilykseen että välität alkoholia alaikäiselle. Kassa toimi ihan oikein. Ei kannata ottaa sitä henkilökohtaisesti.
Jos mukanasi olisi ollut alle 10v lapsia, ei olisi myyjä todennäköisesti epäillyt hetkeäkään että välität heille alkoholia.
Kuusitoistavuotiaasta herää jo epäilys että hänkö valitsee juomat ja mukana oleva aikuinen ne maksaa papereineen.
Ei kai vaan aasi-Nea ja läski-Merja ole taas täällä..
Ja varsinkin kassaneiti. Hänelle soisin ison joulubonuksen mallikkaasta käytöksestä. Jätä ne alaikäiset seuraavaksi johonkin muualle. Mulle tulis mieleenkään viedä alaikäisiä alkoon! hyi hyi :(
Kävin tänäänkin hakemassa joulujuomat 5-vuotiaan kanssa.