Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alko ei suostunut myymään mulle koska lapset olivat mukana!

Vierailija
23.12.2011 |

Siis täh, suu loksahti auki kun kassaneiti sanoi ettei voi myydä mulle, koska lapset olivat mukana, tyttö 14 ja poika 16. Siis mitä tää nyt on olevinaan, onko muka oikeasti tällainen sääntö!? käyn harvoin Alkossa, onko heillä oikeasti tällainen käytäntö? Multa tuli varmaan savua korvista kun kamala kiire muutenkin ja sit kävi näin.. saatiin sitten lopulta viinit ja konjakki ostettua kun pyysin että kassa hakee myymälävastaavan paikalle.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on teinien kanssa asiaa ruokakauppaan. Isälle tuskin kassaneiti kieltäytyy myymästä jos mies on ostamassa laatuviiniä ja konjakkia.

Monesti kassaneidit vielä pelkäävät, että se mies sattuu olemaan joku isokenkäinen ja hän saa potkut.

Nainen on tässä heikommassa asemassa. Sille voidaan kieltäytyä myymästä. Ja onhan se vähän moraalitontakin teinien äidin ottaa pari lasia viiniä ruoan kanssa.

Että kyllä kassa teki oikein ja kassan olisi pitänyt kutsua ne myymälävartiat, eikä mitään myymälävastaavaa.

Ap. pane ensi kerralla mies asialle niin saatte ostettua viininne helpommin.

Vierailija
22/71 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tuollaisten holhoussääntöjen rustaajia ole yleensä älyllä pilattu, ainakaan Suomessa!

Minulla on aavistus, mutta kun kokkaritkin on niin sosialisteja nykyään, en ole varma.

Pitäisi kokeilla joskus itsekin. Lapsemme taitavat vain olla niin nuoria, että ei synny vielä epäilystä. Jos vartijalla uhkaa, jättäisin vain reklamaation, jossa kysyn perustetta, että eivät myy, kun hyllyssä on tarjottu hinta ja olen täysi-ikäisenä hyväksynyt tarjouksen. Sen jälkeen jäisin odottamaan vartijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kyseinen myyjä oli hiljattain saanut moitteita alkoholin myymisestä vastaavassa tilanteessa. Riskinä oli todellakin se, että välität alkoholia alaikäiselle.

Pettiköhän myyjän tilannetaju vai voisiko sinun ulkonäössäsi olla jotain osuutta tapahtuneeseen? Kaikki äidit eivät välttämättä näytä ikäisiltään ja/tai pukeudu ikänsä mukaisesti.

Hyvä, että kuitenkin sait ostoksesi tehtyä.

(Toisaalta en ymmärrä alkoholin käyttöä jouluna, mutta se onkin jo toinen juttu.)

Vierailija
24/71 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuksillemme lahjaksi pienet pullot konjakkia lääkkeeksi heidän toiveestaan.

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että äidit, jotka käy nuortensa kanssa alkossa, vetävät viinaa jouluna pään täyteen.

Miten joillakin voi olla noin rajoittunut asenne alkoholiin. Vaikka itse en ole juonut 20 vuoteen niin silti en tuomitse muiden juomista, enkä sitä, että ostetaan toisille viiniä tms lahjaksi. Kukin tavallaan.

Ehkä kyseinen myyjä oli hiljattain saanut moitteita alkoholin myymisestä vastaavassa tilanteessa. Riskinä oli todellakin se, että välität alkoholia alaikäiselle. Pettiköhän myyjän tilannetaju vai voisiko sinun ulkonäössäsi olla jotain osuutta tapahtuneeseen? Kaikki äidit eivät välttämättä näytä ikäisiltään ja/tai pukeudu ikänsä mukaisesti. Hyvä, että kuitenkin sait ostoksesi tehtyä. (Toisaalta en ymmärrä alkoholin käyttöä jouluna, mutta se onkin jo toinen juttu.)

Vierailija
25/71 |
24.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuksillemme lahjaksi pienet pullot konjakkia lääkkeeksi heidän toiveestaan.

Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että äidit, jotka käy nuortensa kanssa alkossa, vetävät viinaa jouluna pään täyteen.

Miten joillakin voi olla noin rajoittunut asenne alkoholiin. Vaikka itse en ole juonut 20 vuoteen niin silti en tuomitse muiden juomista, enkä sitä, että ostetaan toisille viiniä tms lahjaksi. Kukin tavallaan.

Ehkä kyseinen myyjä oli hiljattain saanut moitteita alkoholin myymisestä vastaavassa tilanteessa. Riskinä oli todellakin se, että välität alkoholia alaikäiselle. Pettiköhän myyjän tilannetaju vai voisiko sinun ulkonäössäsi olla jotain osuutta tapahtuneeseen? Kaikki äidit eivät välttämättä näytä ikäisiltään ja/tai pukeudu ikänsä mukaisesti. Hyvä, että kuitenkin sait ostoksesi tehtyä. (Toisaalta en ymmärrä alkoholin käyttöä jouluna, mutta se onkin jo toinen juttu.)

Vierailija
26/71 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myyjää hiemankin epäilyttää, että juomat voivat mennä alaikäiselle. Ehkä olet itse hyvin säilynyt, ja luuli sinuakin nuoremmaksi ja ajatteli, että kaveriporukan vanhin ostelee... Myyjä saa ja pitääkin kieltäytyä myymästä, jos on pienikin epäilys, että välitetään eteenpäin nuorille.

..Meillä kävi niin, että oltiin hakemassa pientä tequilapulloa, jota piti laittaa ruokaan..no, ostaja oli porukan nuorin, ja asianmukaisesti näytti henkkarit...

Eipä sitten myyty kun mulla ei ollut papereita, olin lenkkivermeissä muuten vaan mukana.

Ja mä olen 38 vee.

Vierailija
27/71 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko poppoolla pitää olla ikää tai ei myydä; ei koske sen ikäisiä lapsia, joille tuskin kukaan ostaa alkoholia.

Jos poppoo poistuu ja sitten yksi tulee takaisin ostamaan, ei hänellekään saa myydä vaikka olisi ikää.

Yllättävän monella on hämärtynyt käsitys siitä, milloin alkoholia saa myydä ja milloin ei. Kanattaa tutusta vaikkapa alkoholilainsäädäntöön!

Tuskin myyjä ajattelikaan konjakin menevän alaikäisille mutta viinin kylläkin.

Vierailija
28/71 |
24.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olutta eika silloin pyydeta henkkareita "koko perheelta"? Tai laivan Tax Free kaupassa? Aivan jarjeton kaytanto jos alkossa pitaa olla koko perheella henkkarit mukana kun ei niita kysytaan missaan muualla missa myydaan alkoholia. Kylla on taas maalaisjarjen kaytto kaukana tassakin asiassa.

Vierailija
29/71 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapset ovat alaikäisiä, kannattaa ehdottomasti tehdä ilmoitus lastensuojeluun anonyymisti. Siitä ei jää mitään jälkiä eli kukaan ei teidä ilmoittajasta mitään mutta tulee ongelma selvitettyä kun käydään tämän perheen kotona tarkastamassa tilanne eli onko se alkoholin käyttö vaikuttanut negatiivisesti lastenhoitoon vai ei.

Muistakaan että tämä on lastensuojelun velvollisuus eli kannattaa ihmeessä tehdä se ilmoitus. Ainoastaan lastensuojelu kykenee arvioimaan onko alkoholi uhka perheelle vai ei.

Vierailija
30/71 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHA KETJU VUODELTA KIVI JA KEPPI

Vierailija
31/71 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHA KETJU VUODELTA KIVI JA KEPPI

Vierailija