Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voi minkä tempun sisko ja veli tekivät

Vierailija
23.12.2011 |

Molemmilta tuli kortti. Niissä luki: *Jenna, Ville ja Elsi Veijola* - Joo, mutta kun minun nimeni on Niinimäki! Muut ovat osanneet kirjoittaa Jenna Niinimäki, Ville ja Elsi Veijola, mutta nämä kaksi ihan tahallaan ristivät minut uusiksi. Pikkujuttu, mutta harmittaa tosi paljon. En ole niin kova luonne, että voisin kirjoittaa seuraavan kortin veljelleni osoittaen sen: *Joni ja Anna Laitala*, veljeni avovaimo on kyllä Laitala, mutta veljeni ei.

Toivottavasti saitte selvää kirjotuksesta, mutta ei haittaa vaikkette saaneet.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin kyllä välit kokonaan!

Vierailija
2/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaisin kyllä välit kokonaan!

tässä on tapahtunut kaikenlaista ikävää sieltä sisarusteni ja heidän puolisoittensa taholta, että lähellä on ehdotuksesi, muista syistä, oli vaan tämä juttu se viimeinen oljenkorsi. Onneksi minulla on toinenkin sisko, joka varmasti tietää minun nimeni ja hän asuukin lähmepänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi isolta, koska takana on muutakin. Mutta jos irrottaisit tämän omaksi kohdaksi, niin huomaisit, että kortin kirjoittajan kannalta on oleellista, että kortti on tullut oikeaan osoitteeseen. That's it.

Vierailija
4/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kauheaa... Ja vaikka tahallaan olisivatkin laittaneet miehesi sukunimen niin mitä sitten? Meillä päin on usein tapana laittaa koko porukalle samalla nimellä postit tyyliä Pumppasen väki vaikka osa olis Pumppasia ja osa Hirvosia.

Vierailija
5/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi isolta, koska takana on muutakin. Mutta jos irrottaisit tämän omaksi kohdaksi, niin huomaisit, että kortin kirjoittajan kannalta on oleellista, että kortti on tullut oikeaan osoitteeseen. That's it.

Siellä on rikollista taustaa ym. ja he ovat jotenkin sellaista sakkia, jotka eivät myönnä rötöksiään, vaan kaikki on aina toisten syy.

Vierailija
6/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästäkin. Ite kirjoittelen korttiin yhden sukunimen alle koko perheen. Ärsyttää, kun ihmiset ei naimisiin mennessään ja perhettä perustaessaan tajua ottaa yheistä sukunimeä kaikille. Kärsikää sit, kun postia tulee millä nimillä sattuu.

Vierailija
7/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kauheaa... Ja vaikka tahallaan olisivatkin laittaneet miehesi sukunimen niin mitä sitten? Meillä päin on usein tapana laittaa koko porukalle samalla nimellä postit tyyliä Pumppasen väki vaikka osa olis Pumppasia ja osa Hirvosia.

Kiitos, kun kerroit, en tiennyt, että tämä käytäntö on yleistä.

Vierailija
8/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästäkin. Ite kirjoittelen korttiin yhden sukunimen alle koko perheen. Ärsyttää, kun ihmiset ei naimisiin mennessään ja perhettä perustaessaan tajua ottaa yheistä sukunimeä kaikille. Kärsikää sit, kun postia tulee millä nimillä sattuu.

Vierailija
9/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

satun ekaksi muistamaan. En edes ajattele sen kummemmin.

Sukulaisilla on avokkeja ja laitan vaan etunimet riviin ja perään sitten sukunimen. En kyllä välitä tuon taivaallista siitä kenen nimi kortissa on. ei siihen jokaisen sukunimi mahdu.

Vierailija
10/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

satun ekaksi muistamaan. En edes ajattele sen kummemmin.

Sukulaisilla on avokkeja ja laitan vaan etunimet riviin ja perään sitten sukunimen. En kyllä välitä tuon taivaallista siitä kenen nimi kortissa on. ei siihen jokaisen sukunimi mahdu.

Vierailija
11/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos teillä on niin etäiset välit, että sä tulet tuota tänne pasltalle valittamaan, sen sijaan että tuulettaisit harmistustasi sisarukslllesi, nin ei ole mikään ihme ettei ne muista mikä sun nimesi on.

Vierailija
12/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne itsellä - ja osa sukulaisista nimeää minutkin miehen (suku)nimiseksi. Pidin siis oman sukunimeni naimisiin mennessäni.

Tuskin avoliittolaisetkaan tykkäisivät, jos heidät samaksi nimettäisiin.

Mulle oman nimen säilyttäminen oli pääosin identiteettikysymys ja pikkuisen feministinenkin juttu.

Vierailija
13/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma etunimi on kortissa, se on hieno homma :)

ok, entäs kun itse saat kortin väärällä nimellä? satun ekaksi muistamaan. En edes ajattele sen kummemmin.

Vierailija
14/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne itsellä - ja osa sukulaisista nimeää minutkin miehen (suku)nimiseksi. Pidin siis oman sukunimeni naimisiin mennessäni.

Tuskin avoliittolaisetkaan tykkäisivät, jos heidät samaksi nimettäisiin.

Mulle oman nimen säilyttäminen oli pääosin identiteettikysymys ja pikkuisen feministinenkin juttu.

Vierailija
15/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eletään yhdessä niin silloin ollaan samalla nimellä kaikki. Omat sukunimet on ikisinkkujen höpötyksiä. En minä ainakaan muista jokaikisen erikoisuudentavoittelijan nimiväännöstä, muistan perheet.

Vierailija
16/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alusta asti joulukortti ja kaikki kutsut on miehen suvun toimesta osoitettu Matti ja Sanna Virtaselle, vaikka minä olen edelleen Nihtilä ja suku sen tietää. En ole asiaan puuttunut, kunhan naureskelen miehelle, että on näköjään mennyt naimisiin minun tietämättäni. Tosin muistan aina allekirjoittaa kaikki kiitokset tai onnittelut Matti Virtanen sekä Sanna Nihtilä, ei Virtanen.

Vierailija
17/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eletään yhdessä niin silloin ollaan samalla nimellä kaikki. Omat sukunimet on ikisinkkujen höpötyksiä. En minä ainakaan muista jokaikisen erikoisuudentavoittelijan nimiväännöstä, muistan perheet.

jos ei jaksa kaikkia nimiä edes muistaa

Vierailija
18/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alusta asti joulukortti ja kaikki kutsut on miehen suvun toimesta osoitettu Matti ja Sanna Virtaselle, vaikka minä olen edelleen Nihtilä ja suku sen tietää. En ole asiaan puuttunut, kunhan naureskelen miehelle, että on näköjään mennyt naimisiin minun tietämättäni. Tosin muistan aina allekirjoittaa kaikki kiitokset tai onnittelut Matti Virtanen sekä Sanna Nihtilä, ei Virtanen.

allekirjoita ensi kerran Matti ja Sanna Nihtilä

Vierailija
19/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ensi kerran kirjeessä kortin ja mukaan ikäänkuin tekosyynä valokuvan, velejni osoitteeseen ja otsikoin kirjeen *Julia ja Jaakko Niinimäki* - Julia-sisareni on nimittäin ottanut kyllä miehensä sukunimen eikä ole enää tyttönimellään. Jes! :)

Vierailija
20/23 |
23.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ensi kerran kirjeessä kortin ja mukaan ikäänkuin tekosyynä valokuvan, velejni osoitteeseen ja otsikoin kirjeen *Julia ja Jaakko Niinimäki* - Julia-sisareni on nimittäin ottanut kyllä miehensä sukunimen eikä ole enää tyttönimellään. Jes! :)