Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär saa kummilta lahjaksi vuohen (ja äiti kiehuu!)

Vierailija
22.12.2011 |

Tytön kummi ilmoitti ostaneensa kummitytölleen ns toisenlaisen lahjan joululahjaksi eli tulossa on vuohi tai jokin muu vastaava. Samoin joulukorttia ei laittanut koska sanoi tänä vuonna antavansa joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen.

Kannatan hyväntekeväisyyttä ja itsekin tykkään sopivissa tilanteissa rahaa lahjoittaa MUTTA mitä ihmettä sanon tytölleni joka saa kummin lahjapaketista kortin joka kertoo että puolestasi on ostettu vuohi?

Kiehun oikeastaan eniten sen takia että tyttären kummi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen rahoja jotka eivät ns ole häneltä itseltään pois millään tavalla eli joulukorttirahat, kummilapsen lahjaan menevät rahat jne. Omille lapsilleen&miehelleen on ostanut "oikeita" lahjoja ja kertoillut että mitä kaikkea on toivonut mieheltään. Kumma kyllä toiveiden joukossa ei ollut yhtään vuohta...

Eikö olisi parempi että hyväntekeväisyyteen lahjoitetut rahat olisi rahoja jotka on jollain tavalla itseltä pois sen sijaan että maksattaa oman "hyvän ihmisen sädekehän" muilla.

Ja ennen kuin mammat riehaannutte;) niin en ole laskenut tyttären lahjoja kummin varaan eli lapsi saa paketteja muutenkin. Jokin tuossa yhtälössä vaan silti mättää. Jos ei muu niin se että minä saan tyttärelleni selittää miksi kummi ei muista häntä mitenkään vaan antaa kaiken kehitysmaihin. Olisi ollut mukavampi jos olisi tullut vaikka suklaarasia jossa olisi ollut mukana tuo vuohikortti mutta postissa tuli kirjekuori eli sinne ei muuta mahdu kuin vuohi ja sekin kortin muodossa.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 9v itse pyysi ostamaan näitä avustuslahjoja joten tyttösi voi hyvinkin tykätä. Meillä se oli lapsen ainoa toive...

Vierailija
2/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta puolesta tehdään lahjoituksia hyväntekeväisyyteen, ei kenenkään lapsen puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ihan ok esim. aikuisille, joilla on jo kaikkea, mutta lapselle... enpä tiedä. Eihän se lahja oikeastaan sille lapselle ole, vaan jollekin kehitysmaan perheelle. Mun mielestä tää koko juttu on vähän outoa logiikkaa.

Vierailija
4/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ko. lahjoja. En voi ymmärtää, mitä lahjanantajan päässä oikeen liikkuu.

Vierailija
5/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä oikein rauhassa, kumpi on pitkässä juoksussa lapsellesi tuhoisampaa:

A/Se, että hän joutuu kerran luopumaan yhdestä joululahjasta hyvään tarkoitukseen

B/ Se, että hänen äitinsä torpedoi lahjaidean mököttämällä, ilmeilemällä, urputtamalla tai muulla lapsellisella käytöksellä.

Hän joutuu eturistiriitaan - lapsilla kun luonnostaan on kykyä olla jalomielisiä ja epäitsekkäitä. Hän oppii sinulta, että ei ole hyvä asia antaa rahaa niille joilla sitä ei ole. Hän oppii ahneeksi, sillä sinun reaktiotasi hän seuraa.

Niin, nyt kun olet miettinyt, niin millä perustelet vielä omaa aloitustasi?

Vierailija
6/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, kyllä minustakin olis voinut tuon suklaarasian vaikka laittaa.

Paitsi, että meidän lapset ei kyllä tiedä mikä lahja on mistäkin.

Minun mielestä tuo näyttää siltä, että kummi ei viitsinyt vaivautua miettimään kummi-lapselle lahjaa, joten hankki vuohen. Jos olisi kaikki lahjat kuitannu vuohilla olis eri asia...

Vierailija
7/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tämä hirveä huuto, jos kummilta ei tule lahjaa.

Vierailija
8/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ymmärrä yhtään mitään lapsen kehityksestä! Lapsi on jalo luonnostaan, haluaa antaa ja kokee myös hyväntekeväisyyteen ohjatun lahjan arvokkaasti, edellyttäen että äiti TUKEE häntä tähän ajatukseen.

Ahneelta paskalta vaikutat, anteeksi vain, olen todellakin sitä mieltä! Lapsesi kummi tajuaa lapsesi kehityksestä enemmän kuin sinä itse.

Vierailija
9/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ymmärrä yhtään mitään lapsen kehityksestä! Lapsi on jalo luonnostaan, haluaa antaa ja kokee myös hyväntekeväisyyteen ohjatun lahjan arvokkaasti, edellyttäen että äiti TUKEE häntä tähän ajatukseen.

Ahneelta paskalta vaikutat, anteeksi vain, olen todellakin sitä mieltä! Lapsesi kummi tajuaa lapsesi kehityksestä enemmän kuin sinä itse.

Ja össön sössön siihen päälle. Ihme pyhimysmeininkiä taas. Minä laitan rahaa hyväntekeväisyyteen ihan hiljaa itsekseni, ei mun tarvi siitä tehdä jotain Tapausta joulun kunniaksi ja kasvattaa jonkun muun lasta siinä sivussa.

Vierailija
10/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon tarinan kummi saa käyttää rahansa ihan mihin haluaa, vaikka polttaa takassa, ja ap:llä ei ole siihen mitään sanomista mutta kieltämättä kummi vaikuttaa hieman erikoiselta ihmiseltä jos omalle perheelle ostetaan normaaleja lahjoja ja itselle toivotaan myös materiaa mutta kummilapsi saa toisenlaisen lahjan.

Toisenlainen lahja on mahtava juttu ja esim aikuiselle ihan sopiva mutta kyseistä kummia arvostaisin enemmän jos olisi toivonut mieheltään itselleen vuohta tai muuta vastaavaa.

Tiedän kyllä että kouluikäisille voi olla hankala ostaa lahjoja mutta itse olen omien kummilasten kohdalla ratkaissut asian lahjakortilla jos en ole muuta keksinyt.

Vierailija
11/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon lahjoja ja "krääsää".

Vierailija
12/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja össön sössön siihen päälle. Ihme pyhimysmeininkiä taas. Minä laitan rahaa hyväntekeväisyyteen ihan hiljaa itsekseni, ei mun tarvi siitä tehdä jotain Tapausta joulun kunniaksi ja kasvattaa jonkun muun lasta siinä sivussa.

Aha, wt-mamma on puhunut. Ja mihinköhän hyväntekeväisyyteen olet laittanut sitä rahaa? Henkkamaukkaan vai?

Vierailija
13/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te annatte kummille tai hänen lapsilleen tms?

Minä varmaan pistäisin kirjekuoreen paperilapulle SPR:n puhelinnumeron lahjaksi.

Vierailija
14/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä siitä loukkaantunut, eikä lapsetkaan :). Mä kerroin, että täti on ostanut teidän puolestanne lahjat sellaisille, jotka eivät saisi muuten mitään. Lapset tykkäsivät ajatuksesta.

Me käydään myös usein lasten kanssa kirkon kirpparilla viemässä esim. vanhoja leluja - ja lapset tietävät, että ne annetaan pois ilmaiseksi (eikä itse myydä esim. kirpparilla) siksi, että halauamme auttaa sellaisia, joilla on vähän rahaa, eikä ole varaa ostaa.

Mä olen sanonut, että jos haluatte, niin mä voin maksaa niistä teille vähän, mutta eivät kuulemma halua. Haluavat mielummin itse antaa ne lapsille, joilla leluja ei ole :)

Vierailija
15/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, wt-mamma on puhunut. Ja mihinköhän hyväntekeväisyyteen olet laittanut sitä rahaa? Henkkamaukkaan vai?

pidän itse kummin tehtävänä ensisijaisesti rakastaa sitä lasta ja olla hänen tukenaan, ja näin olen itse tehnyt ja teen edelleen, vaikka kummilapseni on jo 20-vuotias.

Mulla ei ole mitään tarvetta huutaa täällä julkisuuteen, mihin hyväntekeväisyyteen osallistun. Wt-mamma on minusta yhtä kaukana käsitteenä kuin Einstein sinusta.

Vierailija
16/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä te annatte kummille tai hänen lapsilleen tms?

Minä varmaan pistäisin kirjekuoreen paperilapulle SPR:n puhelinnumeron lahjaksi.

Paitsi tietysti haukkumisia.

Vierailija
17/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummitäti on saanut päähänsä olla hyvä ja antelias ihminen, ainakin jonkun toisen lapsen kustannuksella, omat saavat toki kunnon lahjoja - ja palstamammat putoilevat tämän ajatuksen voimasta kuin kanat orrelta.

Voi hyvä luoja mikä tyhmyyden patoutuma.

Vierailija
18/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän itse kummin tehtävänä ensisijaisesti rakastaa sitä lasta ja olla hänen tukenaan, ja näin olen itse tehnyt ja teen edelleen, vaikka kummilapseni on jo 20-vuotias.

Mulla ei ole mitään tarvetta huutaa täällä julkisuuteen, mihin hyväntekeväisyyteen osallistun. Wt-mamma on minusta yhtä kaukana käsitteenä kuin Einstein sinusta.

Voi kun olet nokkela: että oikein Einstein...

Vierailija
19/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että meillä on täällä Suomessa niin paljon rahaa ja tavaraa, että joskus voidaan antaa niille joilla ei ole mitään.

Lapset mielellään auttaa toisia lapsia, joten voit vaikka kertoa, että joku pieni tyttö köyhässä maassa saa vuohen.

Mä tajuaisin sun riehumisen, jos lapsi ei oikeast saisi muita lahjoja, mutta kun saa, niin mistä hän oikeasti jää paitsi?

Vierailija
20/87 |
22.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olet nokkela: että oikein Einstein...

ainakaan sillä mielikuvalla ja faktalla, että ostaa omille lapsilleen niitä lahjoja, mutta kummilapselle ei.

Vai miten selität, Einstein tai ei, miksi yksi lapsi saa paketin ja toinen vuohen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän