Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilapsien äiti käsittämätön

Vierailija
21.12.2011 |

Meillä on ollut kummilapsena miehen veljen 2 vähän isompaa lasta kuin meillä on, ovat vaimoineen meille esikon 8vee kummina.

Heidän lapset siis jo 18, jonka lahjomisen lopetin ripariin, ja toinenkin kävi riparin kesällä. Kummilapsien äiti esitti pari viikkoa sitten nuoremman lapsensa lahjatoiveen, mä sanoin etten ole nyt riparin jälkeen aikonut enää kuten en enää x:llekään lahjoja ostanut sen jälkeen. sanoin meidän esikon toiveen, 1000-palainen palapeli.

Eilen kummilapsien äiti tektasi meille, että sovitaan, ettei enää osteta joululahjoja päittäin...

Mitä mieltä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tässä se idiootti. Jos sinä olet päättänyt, että riparin jälkeen ei osteta lahjoja, ei se tarkoita, että muidenkin tulisi tehdä niin. Kummien lahjojen ostosta ei ole mitään säädöksiä. Musta tuntuu aika ahneelta ja pikkumaiselta kitupiikiltä se, joka lopettaa lahjojen ostamisen riparin jälkeen. (Ehkä ymmärrän jos on todella köyhä?) Se antaa sellaisen, että lahjojen ostaminen on ollut pakkopullainen velvollisuus.

Enkä ikinä-ikinä kehtaisi soitella perään "kyllä mä nyt haluun Jessicalle sen lahjan ku oot kummi!!11" Todella noloa käytöstä olisi. Jos joku ei halua ostaa sulle tai mukulallesi lahjaa, hän ei osta, se olkoon hänen päätöksensä. En minäkään moisen moukan lapsille mielelläni mitään ostaisi, enkä varsinkaan kinumisen jälkeen.

Vierailija
2/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummi antaisi aikaansa, kuten mekin heidän lapsilleen kun oliva pienempiä, esim. vietiin elokuviin, otettiin mukaan mökille, autettiin hoidossa lomaikoina...

Ei mennyt ihan niin.

ap

että kummin pitää ostaa lapselle lahjaa/antaa rahaa yms. MEidän pojan kummeille sanottiin että ostavat lahjan jos ostavat ei siinä sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitinkin miehen siskolle, etten ole aiemmin käsittänyt väärin.

Mutta on heidän perheelläänkin sama käytäntö.

ap

on tässä se idiootti. Jos sinä olet päättänyt, että riparin jälkeen ei osteta lahjoja, ei se tarkoita, että muidenkin tulisi tehdä niin. Kummien lahjojen ostosta ei ole mitään säädöksiä. Musta tuntuu aika ahneelta ja pikkumaiselta kitupiikiltä se, joka lopettaa lahjojen ostamisen riparin jälkeen. (Ehkä ymmärrän jos on todella köyhä?) Se antaa sellaisen, että lahjojen ostaminen on ollut pakkopullainen velvollisuus.

Enkä ikinä-ikinä kehtaisi soitella perään "kyllä mä nyt haluun Jessicalle sen lahjan ku oot kummi!!11" Todella noloa käytöstä olisi. Jos joku ei halua ostaa sulle tai mukulallesi lahjaa, hän ei osta, se olkoon hänen päätöksensä. En minäkään moisen moukan lapsille mielelläni mitään ostaisi, enkä varsinkaan kinumisen jälkeen.

Vierailija
4/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeuksena vain, että ostaisin sen lahjan, mutta pitäisin lahjan pyytäjää melko tyylittömänä. Yleensä, kun ei ole tapana, että lahjoja pyydetään... ja palstamammoille tiedoksi, että tämä pätee ihan kaikkiin juhliin, ei vain häihin.

Vierailija
5/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsien äiti on pyytänyt ööö-- 18vee, esittänyt aina toiveen...

ap

Poikkeuksena vain, että ostaisin sen lahjan, mutta pitäisin lahjan pyytäjää melko tyylittömänä. Yleensä, kun ei ole tapana, että lahjoja pyydetään... ja palstamammoille tiedoksi, että tämä pätee ihan kaikkiin juhliin, ei vain häihin.

Vierailija
6/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummilapsien äiti on pyytänyt ööö-- 18vee, esittänyt aina toiveen...

ap

Tyylitöntä se on silti. Eri asia, jos kysytään lahjatoiveita, mutta tuollainen, että vain ilmoitetaan, että meille tällainen palapeli kiitos, on todella mautonta.

Vierailija
7/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rippikouluikään asti olen lähettänyt 20 euroa joka syntymäpäivä, nimipäivä ja joulu. Rippilahjaksi annoin rippiristin.

Sen jälkeen en ole lahjonut millään lailla.

Ystäväni on minun lapsen kummi. Kummilahjan osti ja sitten tais tulla yks joululahja. Sen jälkeen ei yhtään mitään.

Olen myös noudattanut tätä kummiviran hoitamista rippikouluun asti.

Tosin omilla lapsilla vain yhden lapsen kummit oli todella innokkaita. Muut eivät ole olleet ja en edes odota mitään.

Vierailija
8/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitinkin miehen siskolle, etten ole aiemmin käsittänyt väärin.

Mutta on heidän perheelläänkin sama käytäntö.

ap

"sääntöä" niin siltikään sitä ei oikeasti ole olemassa. Tässä maassa on paljon niitä jotka eivät osta kummilapsilleen yhtään lahjaa tai jotka ostavat lahjat vielä rippikoulun jälkeen. Myös nämä "säännöt" ovat ihan yhtä oikeita.

Vierailija
9/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sellainen sääntö muka lukee, että kummilapsen muistaminen loppuu, kun hän pääsee ripiltä? Itse olen ainakin ostanut kummilapsilleni joululahjoja edelleenkin, ovat jo 22- ja 21-vuotiaat. Ja nuorimmankin kummitytön (nyt 13-vuotias) kohdalla aion jatkaa. Sinänsä tuo ap:n lapsen kummi kiukuttelee. Pitää ilmeisesti ap:n itsekseen laatimia sääntöjä yhtä älyttöminä kuin minäkin. Minkäs teet, ap. Et oikein mitään. Anna olla, ei lahjoja nyt muutenkaan ansaintatarkoituksessa anneta, ei ainakaan pitäisi antaa.

Vierailija
10/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummien lahjojen ostot on heilläkin lopetettu ripariin.

Nyt kun kävi niin, että heidän kummatkin lapset on riparin käyneet, ja lahjojen ostaminen heille loppui, nin hänelläkin loppui 8veen lahjan ostaminen.

ap

Vierailija
11/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ovat miehen siskon 20vee vanhan lapsen kummit, ja lahjojen ostaminen hänelläkin loppui ripariin heidän taholtaan.

ap

Vierailija
12/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä voit tehdä. Kannattaako lahjaa vaatia tai kehtaako sitä vaatia. Lasteni kummi antaa aina jouluisin 200 euroa ja tiedän, että se loppuu, kun lapset pääsee ripille. Moukkamainen on lapsenne kummi ja eikö se tajua kummin säädöksiä.

Kummin tehtävä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Ei olla lahja-automaatina. Siihen ei ole minkään maan säädöksiä olemassa.

Nyt järki käteen.

Vierailija
13/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hänelläkin

ap

hänelläkin ovat miehen siskon 20vee vanhan lapsen kummit, ja lahjojen ostaminen hänelläkin loppui ripariin heidän taholtaan.

ap

Vierailija
14/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ovat miehen siskon 20vee vanhan lapsen kummit, ja lahjojen ostaminen hänelläkin loppui ripariin heidän taholtaan.

ap

Ehkä ovat nyt muuttaneet tapojaan? Tai sitten tekevät poikkeuksen teidän kohdallanne, heh :)

Vierailija
15/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näppis rikki

ap

Vai saisitko itse viestistäsi selvää jos et tuntisi asiaa?

Vai saneleeko näppiksesi normaalisti lausejärjestyksen?

"Meillä on ollut kummilapsena miehen veljen 2 vähän isompaa lasta kuin meillä on, ovat vaimoineen meille esikon 8vee kummina." - - Tämä aloitus antaa ymmärtää, että nämä teidän miehen veljen vähän isommat lapset kuin teillä on, ovat vaimoineen teidän 8v esikkonne kummeja. Kiva juttu! Alun en ymmärrä liittyvän ollenkaan.

Tämä ketju saa minut niin onnelliseksi siitä että ei kuuluta kirkkoon, eipä ole kummiudessa mitään typeriä 15v-sääntöjä. Kummius on elinikäinen tehtävä, eri asia valitseeko siinä lahjoittaa aina kaikkea vai ei.

Ehdotus kaikille vasta kummia lapsilleen pohtiville: tämä ketju on mainio todiste siitä että älä koskaan, koskaan, koskaan valitse lapsesi kummiksi sellaista, jonka lapselle itse olet kummina. Tai suostu kummiksi lapselle, jonka vanhempi on sinun lapsesi kummi. Niistä tulee vaan riitaa.

Vierailija
16/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en nyt oikein ymmärrä mistä AP.ta taas syytetään. Kaameeta julistusta siitä miten tuollaiset AP:n käyttämät lahjanosto säännöt on perseestä ja että kummi(lahjonta) ei lopu siihen ripariin.

Miksi tästä Ap:ta syytellään?? Ap:n lapsen kummihan lopetti lahjojen oston just nyt, kummilapsen ollessa 8v?

Tästä nyt saa sen käsityksen että Ap olis teidän mielestä ihan paska kun ei osta 16- ja 18-vuotiaille, mut käly saa rauhassa jättää antamatta lahjaa 8-vuotiaalle.

En nyt ihan ymmärrä..

Omat kummini aikoinaan lopettivat joululahjojen lähettelyn jossain vaiheessa, ehkäpä juuri tuossa 15 vuoden iässä, en tarkalleen muista. Ei se musta ollut kovinkaan epistä että en heiltä saanut kuin kortin kun pikkusisarukset saivat omilta kummeiltaan lahjan.

8-vuotiaana olisin voinut asiaa ehkä miettiäkin.

Ja kyllä, meidän perheessä oli tapana, että tiedettiin keneltä lahja oli saatu.

Vierailija
17/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä.

soitin ja kysyin suuttuiko kummitäti. olipa puhelu. Hän loukkaantui, siitä miten epäreilua on ostaa kun ei ole vastavuoroista. Häh?

sanoin ettei ole mitenkään pakko ostaa lahjaa, mutta miten se epäreilua, ostinhan minäkin lahjoja heille 0v- ripariin kummina, meillähän ei edes ollut lapsia ekaan 10 vuoteen eikä ollut vastavuoroista.... sanoin että ihan sama meille ostaako, mutta miettisi rauhassa syitään ja kummilastaan.

Kyllä meilläkin 8-vuotias tietää keneltä lahja on saatu, koska on tapana, että hän kiittää lahjasta, soittaa tai kirjoittaa.

ap

Mutta en nyt oikein ymmärrä mistä AP.ta taas syytetään. Kaameeta julistusta siitä miten tuollaiset AP:n käyttämät lahjanosto säännöt on perseestä ja että kummi(lahjonta) ei lopu siihen ripariin.

Miksi tästä Ap:ta syytellään?? Ap:n lapsen kummihan lopetti lahjojen oston just nyt, kummilapsen ollessa 8v?

Tästä nyt saa sen käsityksen että Ap olis teidän mielestä ihan paska kun ei osta 16- ja 18-vuotiaille, mut käly saa rauhassa jättää antamatta lahjaa 8-vuotiaalle.

En nyt ihan ymmärrä..

Omat kummini aikoinaan lopettivat joululahjojen lähettelyn jossain vaiheessa, ehkäpä juuri tuossa 15 vuoden iässä, en tarkalleen muista. Ei se musta ollut kovinkaan epistä että en heiltä saanut kuin kortin kun pikkusisarukset saivat omilta kummeiltaan lahjan.

8-vuotiaana olisin voinut asiaa ehkä miettiäkin.

Ja kyllä, meidän perheessä oli tapana, että tiedettiin keneltä lahja oli saatu.

Vierailija
18/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmistumisesi ja mielestäni se on aiheellista. MUTTA, suhteet sukulaisiin, kummeihin ja serkkuihin on tärkeämmät kuin 1000 palan palapeli!! Sinuna olisin niellyt tän homman, marssinut kauppaan ja ostanut itse lapselleni sen lahjan.

Turhan riidan aiheuttaminen ja vielä ennen joulua on nyt vaan ihan tyhmää. Ja noin mitättömästä aiheesta.

Ja vielä, kummilla ei ole velvoitetta ostaa yhtäkään lahjaa. Jokainen kummi päättää itse miten tekee. Mielestäni kummitäti on kohtuuton, mutta en rikkoisi välejä sen vuoksi.

Vierailija
19/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan itse lapselleni sen palapelin. Ei ole palapelista kiinni, vaan periaatteesesta.

Ei ole mun sukulainen, lasten serkkuihin voin pitää yhteyttä ilman äitiään.

tämä homma ei ole eka kummitädin riidanhaasto ja tuli vaan mitta täyteen häntä. Kaikkea vinoilua tyttöjen suosimisesta esim. isovanhempien taholta on nielty vuosia.

ap

Ymmärrän harmistumisesi ja mielestäni se on aiheellista. MUTTA, suhteet sukulaisiin, kummeihin ja serkkuihin on tärkeämmät kuin 1000 palan palapeli!! Sinuna olisin niellyt tän homman, marssinut kauppaan ja ostanut itse lapselleni sen lahjan.

Turhan riidan aiheuttaminen ja vielä ennen joulua on nyt vaan ihan tyhmää. Ja noin mitättömästä aiheesta.

Ja vielä, kummilla ei ole velvoitetta ostaa yhtäkään lahjaa. Jokainen kummi päättää itse miten tekee. Mielestäni kummitäti on kohtuuton, mutta en rikkoisi välejä sen vuoksi.

Vierailija
20/77 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempään ollut huonot vibat ja nyt tästä palapelistä sitten saatiin syy välirikkoon.

ostan itse lapselleni sen palapelin. Ei ole palapelista kiinni, vaan periaatteesesta.

Ei ole mun sukulainen, lasten serkkuihin voin pitää yhteyttä ilman äitiään.

tämä homma ei ole eka kummitädin riidanhaasto ja tuli vaan mitta täyteen häntä. Kaikkea vinoilua tyttöjen suosimisesta esim. isovanhempien taholta on nielty vuosia.

ap