Onko teistä homojen (kahden äidin tai kahden isän) suhteet ihan oikeasti vääriä?
Tai vääristyneitä?
Minun pieni kummipoikani on kahden äidin lapsi ja erittäin tavallinen perhe on.
Miten voit ajatella vääräksi homoperhettä ja täällä kuitenkin neuvot heteromiehen hakkaamaa äitiä?
Kommentit (87)
No, siitä ei päästä mihinkään, että lapsen saamiseksi tarvitaan lapselle isä ja äiti. (Miehen siittiöitä ja naisen munasolu)
Ja monessa muussakin asiassa luonto asettaa rajoituksia, joita ihmiskunta suurella menestyksellä kiertää. Vaikka se että joku saa syövän, ja se siitä parannetaan. Kukaan ei näissä negatiivisissa esimerkeissä rupea itkemään, että luonnon järjestämät jutut on vaan hyväksyttävä ja ne on parhaat mahdolliset.
No, kelpaisiko "homous on luonnotonta ihmisten välillä"
ihminen on osa luontoa ja ihmisten välillä on kautta ihmiskunnan historian ollut pieni määrä homoutta.
No, siitä ei päästä mihinkään, että lapsen saamiseksi tarvitaan lapselle isä ja äiti. (Miehen siittiöitä ja naisen munasolu)
Ja monessa muussakin asiassa luonto asettaa rajoituksia, joita ihmiskunta suurella menestyksellä kiertää. Vaikka se että joku saa syövän, ja se siitä parannetaan. Kukaan ei näissä negatiivisissa esimerkeissä rupea itkemään, että luonnon järjestämät jutut on vaan hyväksyttävä ja ne on parhaat mahdolliset.
mutta mitenkäs saat kaksi miestä lisääntymään keskenään? Tai kaksi naista?
Ei kai sitä syöpääkään parannettaisi, JOS sitä EI _pystyisi_ parantamaan.
mutta mitenkäs saat kaksi miestä lisääntymään keskenään? Tai kaksi naista?
Eli samoin kuin kaksi heteroa, jotka ei kykene saamaan lapsia :).
Miksi teitä homovastustajia kiinnostaa niin kovasti muiden, jopa tuntemattomien ihmisten väliset suhteet? En minä ainakaan välitä pätkän vertaa, kuka nussii ja ketä. Ihan turha mussuttaa mistään lapsen parhaasta, jos lapsi saa (homo)perheessä rakkautta ja kaiken tarvitsemansa, on lapsella asiat oikein hyvin. Ette vain pysty hyväksymään ketään, joka on hiukankin poikkeava teistä. Surullista, aikuiset ihmiset ja kuulostavat ihan murrosikäisiltä homofobisilta pojilta.
Miksi teitä homovastustajia kiinnostaa niin kovasti muiden, jopa tuntemattomien ihmisten väliset suhteet? En minä ainakaan välitä pätkän vertaa, kuka nussii ja ketä. Ihan turha mussuttaa mistään lapsen parhaasta, jos lapsi saa (homo)perheessä rakkautta ja kaiken tarvitsemansa, on lapsella asiat oikein hyvin. Ette vain pysty hyväksymään ketään, joka on hiukankin poikkeava teistä. Surullista, aikuiset ihmiset ja kuulostavat ihan murrosikäisiltä homofobisilta pojilta.
MUTTA kun kerran kysytään, niin kai vastata saa? Vai onko niin, että tällaisiin kysymyksiin saavat vastata vaan ne, jotka hyväksyvät homouden täysin?
Ja mä en ole homofoobinen, mulla ei ole mitään homoja vastaan ihmisinä. Mutta mun mielestä kahta miestä tai kahta naista ei vaan ole tarkoitettu yhteen. En mä sen takia ketään vihaa. Mutta mielipiteeni kerron, ja perustelen, JOS se multa kysytään, kuten tässä ketjussa on kysytty.
Eli vaikket sinä siitä ilmeisesti pidäkään, on olemassa asioita, joissa tosiaan "voidaan päättää että vain yhdellä tavalla on arvoa" ;)
Heteroperheessä on ne omat ominaispiirteensä. Kuten vaikka se että lapsille näytetään mallia jossa äiti tekee huomattavasti enemmän kotitöitä kuin isä jokun vanhan tradition perusteella. Entä lesboperheissä? Voisko niissä olla mahdollisesti keskimäärin tasa-arvoisempi malli elää? Entä homoperheissä? Kaksi miestä ja keskimääräistä rennompi suhtautuminen huusholliin ja verhojen vaihtamiseen neljä kertaa vuodessa? Mut hei, toki vain se heteromalli minkä lapsi saa, on se ainoa oikea ja hyvä...
MUTTA kun kerran kysytään, niin kai vastata saa? Vai onko niin, että tällaisiin kysymyksiin saavat vastata vaan ne, jotka hyväksyvät homouden täysin?
Ja mä en ole homofoobinen, mulla ei ole mitään homoja vastaan ihmisinä. Mutta mun mielestä kahta miestä tai kahta naista ei vaan ole tarkoitettu yhteen. En mä sen takia ketään vihaa. Mutta mielipiteeni kerron, ja perustelen, JOS se multa kysytään, kuten tässä ketjussa on kysytty.
Jos sinua ei ihan oikeasti kiinnostaisi muiden ihmisten suhteet, et välittäisi tuomita homosuhteita.
vaikka näistä kodinhoitotöistä hetero, homo -ja lesboperheissä. Stereotyyppisesti kärjistäen tietty.
Heterot:
+ opitaan työnjakoa
+ opitaan epätasa-arvoa puolisoiden välille
Lesbot:
+ tasa-arvoisempi suhtautuminen kotitöihin
- naismainen nipotus joka asiasta
Homot
+ Rento suhtautuminen asioihin
- Huonot tavat vrs. ruokailu ja hygienia.
Minusta on väärin sanoa, että vain yhdellä on ainoa ja oikea. Kaikilla on erilaine, joissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Ja turha sanoa että noi on yleistyksiä, sehän nyt on selvää. Todellisuus on vielä miljoona kertaa monimuotoisempaa.
Ja sen vois tietty vielä sanoa, että eikö tuon perustella homoperheiden ja lesboperheiden lapsilla ole vaikeuksia sopeutua tuleviin heteroparisuhteisiinsa? Ehkä, mutta siihen _huonoon_ malliin jossa naiset vääntää kieli vyön alla joulua ja isi ottaa rennnosti :D. Ehkä kaikilla voisi olla toisiltaan opittavaa, leimaamisen ja sortamisen sijaan?
Jos sinua ei ihan oikeasti kiinnostaisi muiden ihmisten suhteet, et välittäisi tuomita homosuhteita.
mutta jos joku multa kysyy, kumpi mielestäni on parempaa, pannukakku vai lipeäkala, voin varmaan vastata ja kertoa oman mielipiteeni :)
Eihän tuosta saa SWOTia tekemälläkään, kun ei ole edes yhtä kertaa löydetty SWOTin ominaisuuksia keneltäkään.
Koetko itsesi eläimeksi? hauhau maumau
Missä itse olet ollut ne biologian tunnit? Ihminen todellakin on eläin, ja kyllä, biologian näkökulmasta katsottuna koen olevani eläin. Etkö sinä koe olevasi ihminen ja ihmiseläin?
tuollainen ei ole mikää tavallinen perhe. Muuten olkoot, mutta lasten tekeminen onnistuu luonnostaan vaan mieheltä ja naiselta, joten....
Mut joo, nykyisinhän täytyy hyväksyä ihan kaikki.
siinä vaiheessa kun se onnistuu luonnollisesti.
Jos olisi tarkoitettu, että 2 naista tai miestä lisääntyy keskenään, nehän tekis niin. Heterojen lapsettomuus on eri asia, siinä hoidetaan sairautta, vikaa. 2 miestä tai naista ei saada lisääntymään vaikka kuinka hoidettais. Näin sen on luonto katsonut mikä on oikein ja mikä ei.
Jokaisella lapsella on kuitenkin isä ja äiti. Aina ei ole paketti ns täydellinen, koska kuolemia, eroja yms tapahtuu. Mutta fakta on, että jokainen ihminen on lähtöisin miehestä JA naisesta.
Ei se auta, että lespoparissa toinen pistää housut jalkaan ja leikkii miestä. Ei saada naapurin mirristäkään ihmistä vaikka laitettais ihmisten kuteet niskaan ja kutsutaan "Pirkoksi".
Jännä, että ensin kysytään mielipidettä ja kun vastaa niin saakin rýöpön niskaan. Seuraavan kerran kannattaa laittaa kysymyksen perään, että tähän saa vastata vain jos on samaa mieltä.
tiedoksi ellet ap tiennyt. Ja toiseksi kyllä lapsi lähtökohtaisesti ansaitsee äidin ja isän!
OLISI LUONTO HOITANUT HEILLE SEN TAIDON!
Niin kauan on hyvä ja normaalia kunnes tulee mahdollinen ero. Sen jälkeen alkavat huoltajuuskiistat eivät ole mukavia, kuten ei tietenkään heteroperheissäkään, mutta homoperheissä lapsi on saattanut menettää lopullisesti toisen vanhempansa. Se on nykyisen lainsäädännön aiheuttama ongelma. Eron jälkeen lapsella voi myös olla pian 4 äiti. Joissain tapauksissa homopari tekee lapsen toisen homoparin kanssa (homopari ja lesbopari), silloin lapsella on myös ne miehen ja naisen mallit. Mutta näiden erotessa ja uudet kumppanit löytäessään lapsella on yhtäkkiä 4 äitiä ja 4 isää. Rekisteröidyt parisuhteet eivät ole yhtään sen kestävämpiä kuin heteroiden avioliitot.
Eikä ole mitenkään opetettu, että se olis jotenkin meidän vanhempien mielestä epänormaalia. Ei meillä ruokapöydässä homoista puhuta. Lapset vaan itse meittii miten kaksi naista voi olla yhdessä kun he eivät saa lapsiakaan yhdessä. Lapsetkin tajuaa tämän biologian merkityksen.
Ja juu kyllä tunne lesboja 6 kpl, bissejä 2 ja homoja 3 ja kaikki ihmisinä ihan mukavia. Mutta silti mielestäni ei pitäisi lähtökohtaisesti tukea sellaista mikä ei ole oikein. En mä hyväksy, että tehdään muksuja tietoisesti yyhoonakaan.
Jokainen lapsi ansaitsee isä ja äidin, koska sellainen jokaisella kuitenkin on ja se on arvon av-väki sitä biologiaa.
niin ei tarvitsisi tästäkään enää vääntää?