Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään jatkunut yöimetys

Vierailija
20.12.2011 |

Kertokaa te joilla yöimetys on jatkunut pitkään:

Minkä ikäinen lapsesi oli kun yöimetys loppui? Entä päiväimetys?

Lopettiko lapsi yösyönnin itse ajan kanssa vai miten lopetus toteutettiin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivällä sai tissiä ja kiinteetä. Yöllä nukutaan ei syödä.

Vierailija
2/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen käy vieläkin tissillä vaikka jo 2,5v. Sori mulla ei oo mitään hyviä vinkkejä...Pitäisi vaan päättää että nyt tää loppui ja huudattaa pari yötä. Ja siis meillä on loppunut koko imetys sitten kerralla. Muuten on liian epäselvää lapselle, mikä on yötä ja mikä päivää jne. Näin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes muista. Varmaan jotain 9-10 kk iässä. Toinen saa kans vielä yöllä. Seurailen tässä nyt sopivaa kohtaa lopettaa. Sitten, kun se lapsi on siihen valmis, niin se lopettaminen sujuu helposti ja vähin huudoin.

Lisää nyt ensin iltapuuron määrää reilusti ja katso pidentääkö se univäliä. Sitten alat alkuyön heräilyihin tarjoamaan vaan tuttia/kenties vesihuikkaa. Kyllä se siitä.

Minusta on ihan ok, että tuollainen isompikin saa vielä maitoa, etenkin jos menee aikaisin nukkumaan. (19-20)

Vierailija
4/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista kuinka pitkään:)

Mutta kuopus oli vähän alle 2v, varmaan 1v11kk, kun itse lopetti ja alkoi nukkua siitä sitten yönsä kokonaan.

Ajattelin, etten jaksa huudattaa, että katsotaan miten käy ja näin stten lopulta itse vaan alkoi nukkua yhtäkkiä yöt kokonaa.

Vierailija
5/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muu imetys oli tossa vaiheessa melko loppunut. Illalla sai vielä ennen nukkumaan käymistä ennen tuota ajankohtaa rintaa. Mutta sen päätin lopettaa ja itsekseen sitten tuon yönkin lopetti. Varmaan n. 1 viikon iltaimetyksen lopettamisen jälkeen vain yöllä heräsi haluamaan.

Vierailija
6/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syynä varmaan se että lapsi nukkui kainalossani ja rinta oli vapaasti käytettävissä. Sitten kun tein päätöksen, että nyt loppuu koko imetys, niin loppui myös yöimetys. Ei se imetys tietenkään kerralla loppunut, vaan vähensin pikkuhiljaa ja lapset olivat jo taaperoita. Pari yötä siinä meni ennen kun lapsilla meni jakeluun, ettei rintaa todellakaan enää tule.

Vierailija
7/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on siis 1-vuotias. Iltapuurolla ja muillakin ruokailuilla ruokaa tarjotaan sen verran kuin lapsi haluaa syödä ja useimmiten syö tosi hyvin. Päivällä imetän vielä pari kertaa, mutta päiväimetysten lopettaminen ei olisi mikään ongelma. Yöllä lapsi herää parhaimmillaan vain yhden kerran mutta nukahtaa uudestaan vain maidolla. Välillä on taas levottomampia öitä, jolloin heräilee useammin. Joillakin heräämisillä pelkkä tutti riittää uudelleen nukahtamiseen, joillakin kerroilla taas ei rauhoitu ennen kuin saa maitoa. Muistelen lukeneeni että suurin osa lapsista ei tarvi yömaitoa 6kk asti, mutta osa tarvii yhden yösyötön n.1v asti. Nyt pitäisi alkaa siis vähitellen pärjätä ilman. Siksi kiinnostaa nämä kysymykset.

Ap

Vierailija
8/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on siis 1-vuotias. Iltapuurolla ja muillakin ruokailuilla ruokaa tarjotaan sen verran kuin lapsi haluaa syödä ja useimmiten syö tosi hyvin. Päivällä imetän vielä pari kertaa, mutta päiväimetysten lopettaminen ei olisi mikään ongelma. Yöllä lapsi herää parhaimmillaan vain yhden kerran mutta nukahtaa uudestaan vain maidolla. Välillä on taas levottomampia öitä, jolloin heräilee useammin. Joillakin heräämisillä pelkkä tutti riittää uudelleen nukahtamiseen, joillakin kerroilla taas ei rauhoitu ennen kuin saa maitoa. Muistelen lukeneeni että suurin osa lapsista ei tarvi yömaitoa 6kk asti, mutta osa tarvii yhden yösyötön n.1v asti. Nyt pitäisi alkaa siis vähitellen pärjätä ilman. Siksi kiinnostaa nämä kysymykset.

Ap

Tarkoitin tietysti "6kk jälkeen".

Vierailija
9/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi imeminen lohduttaa. Minä totesin rinnan tarjoamisen helpoimmaksi ja nopeimmaksi tavaksi rauhoittaa yöllä heräävä lapsi, siksi yöimetys loppui viimeisenä (lähempänä 2v ikää). Usein lapsi imaisi vain pari kertaa ja nukahti siihen, jos oli edes kunnolla herännyt. Ja usein lapsi nukkui yönsä kirjaimellisesti (maidontuoksuisessa) kainalossani rinta puolittain suussa.

Lapset nyt esiteinejä, reikiä nolla.

Ap

Vierailija
10/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiva kuulla kokemuksia siitä että yöimetys on jäänyt/jäämässä viimeiseksi joillain muillakin. Itse olen miettinyt että uskaltaisinko lopettaa päiväimetykset jo kokonaan vai lisäisikö se yösyömishaluja. Ap

Vierailija
11/14 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saanut päivällä (omasta mielestään) tarpeeksi, niin halusi sitten yöllä. En usko että nälällä oli asian kanssa mitään tekemistä, kyse oli turvallisuuden tankkaamisesta tms. Ja lapsi oli tässä vaiheessä ehkä vähän alle vuoden. Eli vähensin päiväimetyksia lopulta tosi hiljaalleen lapsentahtisesti ja viimeisenä lopetin yöimetykset. Mutta voisi olettaa, että lapset ovat yksilöitä tässäkin eli sinun lapsesi voi olla täysin erilainen.

t. 10

Onpa kiva kuulla kokemuksia siitä että yöimetys on jäänyt/jäämässä viimeiseksi joillain muillakin. Itse olen miettinyt että uskaltaisinko lopettaa päiväimetykset jo kokonaan vai lisäisikö se yösyömishaluja. Ap

Vierailija
12/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yösyötöt lopetettiin 1,5v siten, että nukuin eri huoneessa ja isä hoiti yöheräämiset. Ekana yönä huusi kovasti, toisena vähemmän ja sitten alkoi nukkua aamuun asti. Lopetettiin siksi, että itse jo kyllästyin kun joka yö piti herätä kesken unien...aamuin illoin syö vieläkin jos olen kotona (pärjää siis hyvin ilmankin) vieläkin, nyt vähän yli 2v. Mietin, pitäiskö pikkuhiljaa lopetella jos ei tuo tuosta ala vierottua (ei vaikuta yhtään että alkais), mutta eipä oo toisaalta mitään syytä.

Vierailija
13/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja meillä ei koettu, että olis pitänyt lopettaa koko imetys samalla, 1,5 ymmärtää jo hyvin kun selittää että tissit nukkuu yöllä :) siis ymmärtää että päivä on eri juttu kun yö. Isä oikeastaan siirtyi hoitamaan mahdolliset yöheräämiset tuosta asti (asiaan vaikutti sekin että minä palasin töihin ja mies jäi kotiin), ja sitten kun taas koitti aika että lapsi heräsi yöllä ja isä ei ollut kotona, ei pyytänyt minultakaan enää rintaa.

Olinkohan nro13

Vierailija
14/14 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon helpompaa tarjota päivällä juomista muuten tms. kuin puuttua tilanteeseen, jossa lapsi hakee nukahtamisapua, läheisyyttä ym. yöllä. Tuo puolivuotis"suositus" jota jotkut esittävät, on keinotekoinen juttu, ja aika moni lapsi tarvitsee yöllä imetystä paljon pidempään niin nälän kuin henkisenkin puolen vuoksi.

Meillä on myös mennyt noin, ja menee parhaillaan. Lapsi 1,5v syö yöllä useamman kerran, ja se on minulle ok. Kunhan saan nukkua niin että uni riittää itselleni. Olen tottunut pieniin heräilyihin, joten nämä eivät hätkäytä.

Voit ihan rauhassa imettää niin kauan kuin haluat, myös öisin. Se on lapselle luonnollista, kun kerran hän haluaa imetystä yöllä. Todennäköisesti vähentää itse vähitellen, ja jos alat tuntea halua lopettaa sen kokonaan, niin sitten tarvitset hieman unikoulutusta tavalla tai toisella todennäköisesti. Tai yrität vaihtaa tissin vesipulloon tms.