Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua? Ostamme kaikille suvun lapsille paketit ja saamme takaisin vain murto-osan

Vierailija
20.12.2011 |

Eli suvussa on lapsia 18 joille kaikille ostamme lahjat. MUTTA; meillä on vain 1 lapsi ja muilla lapsia on kahdesta neljään.

Eli itse ostamme 18 lahjaa ja saamme takaisin vain 5 lahjaa...

Harmittaa, lapsellista, mutta harmittaa, joka vuosi joku lisääntyy ja taas saa ostaa lisää ja lisää saamatta itse kuitenkaan takaisin kuin sen yhden.

Kommentit (162)

Vierailija
101/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei osta moninverroin kalliimpia lahjoja lapsille kuin muut. Ap hei, vähän realistisuutta ja itsetuntoa kehiin!

Vierailija
102/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa edellä yritin kiteyttää tätä ajatusta mutta teit sen täysin suvereenisti. Itselläni tapahtui downgreidaus opettajien lahjojen kanssa tänä vuonna ja se tuntui Pentikin myymälässä asioidessa vielä hankalalta, mutta kun lahja oli annettu, oli jo aivan helpottunut ja ennenkaikkea taloudellinen olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa edellä yritin kiteyttää tätä ajatusta mutta teit sen täysin suvereenisti. Itselläni tapahtui downgreidaus opettajien lahjojen kanssa tänä vuonna ja se tuntui Pentikin myymälässä asioidessa vielä hankalalta, mutta kun lahja oli annettu, oli jo aivan helpottunut ja ennenkaikkea taloudellinen olo.

esikoisen eskariope saa tasan joulukortin lapselta, ei mitään muuta. Keväällä voidaan osallistua parilla eurolla lahjaan jos joku lahjanhankintaa ehdottaa, mutta itse en todellakaan aio ehdottaa. Sen opettajan tehtävä on kuitenkin opettaa niitä lapsia, siitä saa palkan ja sanallinen kiitos täytyy pääsääntöisesti riittää opettajillekin (aivan kuten muidenkin ammattiryhmien edustajille).

Vierailija
104/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni neljä lasta ja siskollani yksi. Tuntuu, että minun täytyy ostaa sille yhdelle paljon kalliimpi joululahja kun sisko ostaa minun lapsilleni neljä. En ole kysynyt, vaivaako asia häntä.

Vierailija
105/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mihin vedän rajan??

Että siskon lapsista 2 saa meiltä lahjan ja 2 ei?

Jos rajataan että vain kummilapsille niin sitten käy niin että yhden veljen perheen lapset ei saa mitään meiltä. Ja sieltä kuitenkin tulee se paketti meille eli pakkohan on sinne niillekkin neljälle ostaa,

Olen samaa mieltä, lahjoja annetaan sydämestä ja ilolla mutta se ilo katoaa tuohon rahamäärään kun ei sitä liikaa ole!

Joku yhteinen lahja esim. peli. Eiköhän niistä ole iloa kaikille, tulevaisuudessa myös niille pienimmille.

Vierailija
106/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan lahjat mutta alunalken kun tämä tapa luotiin kaikilla ei ollut niitä lapsia noin paljoa! Osa heistä on kummilapsia joten on vähän pakko. Ja edelleen, pidän lahjojen antamisesta, mutta jos vaikka laskee 10e per lahja (ja kummilapsille vähän kalliimmat) niin se on yli 200e meidän joulusta pois. En osaa katkaista "perinnettä" koska tiedän että sukulaiset kuitenkin ostavat meidän lapselle paketin. Enkä voi valikoida että jättäisin perheestä toiset lapset ilman, tietenkään!

Jos susta on kiva ostaa lahjat., ostat. JOs ne on sun joulusta pois, et osta. Soitat vanhemmille ja kerrot sun tilanteen vaikka. Ostat kummilapsille. Aikuisen pitää osata sanoa ei. Turha on muiden tekemisiä vinkua jos ei itse osaa ottaa omista tekemisistään vastuuta. Sulla on miellyttämisen tarve- ehkä kannattais sitä miettiä; miksi on niin tärkeää miellyttää? Kun kuitenkin ottaa päähän? Eli teeskennellä/valehdella?

Vierailija
107/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaan lahjat mutta alunalken kun tämä tapa luotiin kaikilla ei ollut niitä lapsia noin paljoa! Osa heistä on kummilapsia joten on vähän pakko. Ja edelleen, pidän lahjojen antamisesta, mutta jos vaikka laskee 10e per lahja (ja kummilapsille vähän kalliimmat) niin se on yli 200e meidän joulusta pois. En osaa katkaista "perinnettä" koska tiedän että sukulaiset kuitenkin ostavat meidän lapselle paketin. Enkä voi valikoida että jättäisin perheestä toiset lapset ilman, tietenkään!

Jos susta on kiva ostaa lahjat., ostat. JOs ne on sun joulusta pois, et osta. Soitat vanhemmille ja kerrot sun tilanteen vaikka. Ostat kummilapsille. Aikuisen pitää osata sanoa ei. Turha on muiden tekemisiä vinkua jos ei itse osaa ottaa omista tekemisistään vastuuta. Sulla on miellyttämisen tarve- ehkä kannattais sitä miettiä; miksi on niin tärkeää miellyttää? Kun kuitenkin ottaa päähän? Eli teeskennellä/valehdella?

Mikä on ettet uskalla soittaa sisaruksille ja kertoa että lahjonta loppuu?

Vierailija
108/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivaa tapaa tästä pois... kun minun sisarusten lapset on aina olleet läheisiä minulle ja jotenkin se on aina myös näkynyt lahjoissa ja samoin miehen sisarusten lapset on läheisiä miehelle ja sekin on aina näkynyt myös lahjoissa,on vaikeaa mennä siihen värityskirjalinjaan.

Lapsillehan aina lahjat tuo joulupukki, he eivät tiedä mikä paketti keneltäkin on että mitään lasten suosiota en kalastele. Enkä kyllä rehellisyyden nimissä kalastele aikuistenkaan, tämä on vaan mennyt tällaiseksi ja sitä on vaikeaa muuttaa..

Mutta halvempia lahjoja, ei täss muu auta. Eikä ne lahjat nyt tähänkään asti ole mitään suuria olleet, ei n.10e mitään ihmeitä osteta!

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, ehkäpä ensi jouluna pääsen halvemmalla.

Ja hei, joku sanoi että älä osta enää lahjoja niin ei meidänkään ainokainen saa niitä 5 lahjaa. Tuolla yli 200e joka menee muiden lahjoihin ostaa aika paljon lahjona, että jos laskelmoidusti ajattelisin niin kyllä lahjoja ostamatta jään PALJON voitolle. Mutta kun tykkään/haluan/ antaa, harmi vain että liikaa on liikaa...

ap

Vierailija
109/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistava systeemi. En osta lahjoja kenellekään muulle kuin lapselleni ja miehelleni, ikinä.

Vierailija
110/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivaa tapaa tästä pois... kun minun sisarusten lapset on aina olleet läheisiä minulle ja jotenkin se on aina myös näkynyt lahjoissa ja samoin miehen sisarusten lapset on läheisiä miehelle ja sekin on aina näkynyt myös lahjoissa,on vaikeaa mennä siihen värityskirjalinjaan.

Lapsillehan aina lahjat tuo joulupukki, he eivät tiedä mikä paketti keneltäkin on että mitään lasten suosiota en kalastele. Enkä kyllä rehellisyyden nimissä kalastele aikuistenkaan, tämä on vaan mennyt tällaiseksi ja sitä on vaikeaa muuttaa..

Mutta halvempia lahjoja, ei täss muu auta. Eikä ne lahjat nyt tähänkään asti ole mitään suuria olleet, ei n.10e mitään ihmeitä osteta!

Kiitos kaikille asiallisesti vastanneille, ehkäpä ensi jouluna pääsen halvemmalla.

Ja hei, joku sanoi että älä osta enää lahjoja niin ei meidänkään ainokainen saa niitä 5 lahjaa. Tuolla yli 200e joka menee muiden lahjoihin ostaa aika paljon lahjona, että jos laskelmoidusti ajattelisin niin kyllä lahjoja ostamatta jään PALJON voitolle. Mutta kun tykkään/haluan/ antaa, harmi vain että liikaa on liikaa...

ap

Jos et pääse tavasta eroon. Parissa viestissä olet kertonut että yhden sisaruksen lapset jäisi sitten kokonaan ilman lahjaa koska siinä perheessä ei ole sinun tai miehesi kummilasta ja mitähän nekin sitten ajattelisi. Olet myös miettinyt mihin vetää raja, ostaako perheen 2:lle lapselle lahja ja sitten 2 muuta jäisi ilman, voi kauheeta.

Et voi mitenkään väittää että kaikki sisarustesi lapset ja miehesi sisarusten lapset olisi läheisiä. Siis oikeasti läheisiä. Kyllähän lähes jokaiselle sisarusten lapset on tärkeämpiä kuin esim. naapurin lapset, mutta jos puhutaan todellisesta läheisyydestä niin ei millään... Vai oletko sitä mieltä että tiedät jokaisen lapsen parhaan kaverin nimen, tiedät mikä on lempiaine koulussa, mistä pehmoleluista tykkää jne. Lapsi (tai ihmiset yleensä) on oikeasti läheisiä vain jos niiden kanssa juttelee ja niiden elämästä tietää asioita.

Oikeasti, ensi vuonna vain härkää sarvista ja otat puheeksi. Veikkaanpa että muutkin sisarukset on vain helpottuneita asiasta. Sen kertoo jo sekin että ovat mielestäsi sortuneet "krääsän" ostoon. Kun se muutaman euron värityskirja tai posliiniesine on niin helppo napata mukaan alekorista, ilman sen kummempaa ajatusta takana.

Vierailija
111/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vauvoista teineihin, ei siinä paljon yhteisiä pelejä ostella.

Niinkuin sanoin, silloin kun tämä tapa alkoi, lapsia ei ollut näin paljon. Nyt niitä on.

Ja ei, en odota että 4 henkiseltä perheeltä saisin 4 lahjaa, en tietenkään. Mutta olisi kiva saada vaikka sitten joku hintavampi eikä värityskirjaa tms. itse ostan aina hyvät lahjat kaikille enkä mitään krääsää.

Täytyy kai itsekkin alkaa krääsän ostoon niin tulee halvemmaksi.

Tulipas täällä taas typerä olo kun avasin edes tällaisen viestin, olinpa tyhmä kun harmittelinl että ostan 18 lahjaa ja saan takaisin 5. Typerä minä. Mutta on täällä tyhmempääkin harmiteltu...

sanoit aiemmin että ostat ehkä 10 euron lahjan. ei se kovi paljon ole.

Vierailija
112/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjan saajaa??

Vierailija
113/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpokaa kuka ostaa kenelle niin on paljon erkoisempaa kun ei tiedä keneltä kukakin on saanut.. ja aikuisethan ei tarvi mitään:=)

Vierailija
114/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toisen puolen suvussa paljon lapsia, toisella puolella ei yhtä paljon. Se mummo, jonka suvussa on vähemmän lapsia, vaatisi että serkuille pitää ostaa lahjat.

Hän ei ymmärrä, että meillä on monta kertaa enemmän lahjottavia kuin hänellä.

Välit eivät ole hyvät johtuen kaikenlaisista vaatimuksista joita hän esittää.

Vierailija
115/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö niitä lahjoja osteta siksi että halutaan miellyttää lahjan saajaa??

sehän se on lahjan antamisen oikea idea. Mutta tässä ap:n tapauksessa lahjan antaminen on mennyt pakoksi eikä enää tunnu ilolta. Samaa tuntuu olevan muistakin suvun vanhemmista. Ostetaan jotain halpaa koska on "pakko". Kukaan ei uskalla lopettaa älyttömyyksiin mennyttä kierrettä.

Vierailija
116/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joka perheelle yksi lahja yhteiseksi lapsille. Esim. lautapeli tai dvd. Miksi jokaiselle lapselle oma? Kummilapset nyt erikseen, niille voi ostaa omatkin.

Vierailija
117/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsille ostettavia "vain" 6 + omat lisäksi isovanhemmille jotain pientä sekä kummeille.ostan lahjoja jemmaan pitkin vuotta alekoreista ja kirppikseltäkin voi saada joskus ihan uutta tavaraa jota voi antaa lahjaksi. Ostan pikku lahjat lähimmille työkavereillekin 4kpl ja perheen vakkari kampaajalle ja tietty lasten opeille. KAUHISTELKAAHAN tätä!

Vierailija
118/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänä(kin) vuonna lahjat 15 lapselle ja meillä on yksi lapsi itsellämme. Olen ihan nääntynyt tämän lahjarumban takia, ja sama homma pitkin vuotta synttäreinä. Me kyllä saadaan ihan mukavasti takaisinkin päin lahjoja ja aikuisten kesken on sovittu ettei lahjoja vaihdeta mutta on tässä silti hommaa. Monessa perheessä lapsia on 3-4 ja meillä tosiaan se yksi, ja koska läheisten lapsista kyse niin lahjat on hankittava ja synttäreillä käytävä. Olen aiemminkin kirjoittanut tästä ja nimppareissa mun kuppi on mennyt nurin. Tosi moni näistä monilapsisista perheistä juhlii näyttävästi synttäritkin ja se vaan kertakaikkiaan on liikaa. Miettikää nyt itsekin, jos kaikki juhlisivat joulun ja synttäreidne lisäksi nimpparit, se tekisi meiltä 45 lahjaa vuodessa. Ja vielä meidän omalla lapsella ei ole edes omia kavereita vielä kun on niin pieni, joten sitten kun kaverisynttärit tulee mukaan kuvioon niin huhhuh. Ja koska lapset ovat niin eri ikäisiä perheissä niin yhteinen peli tms. on tosi hankalaa.

Vierailija
119/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsille ostettavia "vain" 6 + omat lisäksi isovanhemmille jotain pientä sekä kummeille.ostan lahjoja jemmaan pitkin vuotta alekoreista ja kirppikseltäkin voi saada joskus ihan uutta tavaraa jota voi antaa lahjaksi. Ostan pikku lahjat lähimmille työkavereillekin 4kpl ja perheen vakkari kampaajalle ja tietty lasten opeille. KAUHISTELKAAHAN tätä!

kauhisteltavaa jos raha riittää ja sinusta on mukava ostaa lahjoja. AP:stä ei vain enää ole kivaa ostaa lahjoja jokaiselle ja raha on heillä tiukassa tänä vuonna. Eri asia, nääs.

Vierailija
120/162 |
20.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänä(kin) vuonna lahjat 15 lapselle ja meillä on yksi lapsi itsellämme. Olen ihan nääntynyt tämän lahjarumban takia, ja sama homma pitkin vuotta synttäreinä. Me kyllä saadaan ihan mukavasti takaisinkin päin lahjoja ja aikuisten kesken on sovittu ettei lahjoja vaihdeta mutta on tässä silti hommaa. Monessa perheessä lapsia on 3-4 ja meillä tosiaan se yksi, ja koska läheisten lapsista kyse niin lahjat on hankittava ja synttäreillä käytävä. Olen aiemminkin kirjoittanut tästä ja nimppareissa mun kuppi on mennyt nurin. Tosi moni näistä monilapsisista perheistä juhlii näyttävästi synttäritkin ja se vaan kertakaikkiaan on liikaa. Miettikää nyt itsekin, jos kaikki juhlisivat joulun ja synttäreidne lisäksi nimpparit, se tekisi meiltä 45 lahjaa vuodessa. Ja vielä meidän omalla lapsella ei ole edes omia kavereita vielä kun on niin pieni, joten sitten kun kaverisynttärit tulee mukaan kuvioon niin huhhuh. Ja koska lapset ovat niin eri ikäisiä perheissä niin yhteinen peli tms. on tosi hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme