Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua? Ostamme kaikille suvun lapsille paketit ja saamme takaisin vain murto-osan

Vierailija
20.12.2011 |

Eli suvussa on lapsia 18 joille kaikille ostamme lahjat. MUTTA; meillä on vain 1 lapsi ja muilla lapsia on kahdesta neljään.

Eli itse ostamme 18 lahjaa ja saamme takaisin vain 5 lahjaa...

Harmittaa, lapsellista, mutta harmittaa, joka vuosi joku lisääntyy ja taas saa ostaa lisää ja lisää saamatta itse kuitenkaan takaisin kuin sen yhden.

Kommentit (162)

Vierailija
141/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta mielestäni lähinnä TYHMYYTTÄ - teidän osalta.

Lopetat kerralla noin typerän touhun, eihän tossa oikeesti ole mitään järkeä edes !

Tähän pätee vähän samanlainen lause kuin että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Vierailija
142/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuisi moiseen !

Jos ollaan aikuisia ihmisiä, sukulaisia vielä, läheisiäkin niin mielestäni olisi aika nostaa kissa pöydälle ja selvittää, että onko tosiaan mitään järkeä ostaa esim. yhden ihmisen 18 lahjaa !! Ei ole.

Eli asia puheeksi, sovitte selkeät pelisäännöt ja sillä hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi olla noin toope, että ostaa lahjoja mielettömät määrät turhan takia.

Vierailija
144/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai pakottaa?! En aio vaatia enkä pakottaa, pitäsiköhän sun lukea tämä ketju paremmin...?

Tässä oli nyt mun lapsellisesta harmistumisesta kysymys ja ehkä siitä että mikä on reilua ja mikä taas ei...

myöskin nämä aiheet on tullu mulle mieleen vasta tänä jouluna kun sitä rahaa onkin normaalia vähemmän

Vierailija
145/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä sitten ollut vaatimassa, halusit vain purkaa harmistustasi tänne av:lle? Se sallitaan kyllä. :) Mutta jos et muuta tapojasi, sulla on taas ensi jouluna harmitusta tiedossa. Kannattaisikohan miettiä asiaa vielä?

Ja sulle on moni vastannut että ei ole reilua, mutta ainoa joka asiaan voi vaikuttaa, olet tismalleen sinä itse. Turhaa valitat ellet yritä tehdä asialle jotain.

Vaikka nyt musta alkaa tuntua että kyseessä on vain provo, vaikkakin ihan hyvä sellainen. Tällainen jankkaaminen ja ymmärtämättömyys kuuluu nimenomaan hyviin provoketjuihin. :)

Vierailija
146/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäinhimillistä touhua. Onneksi meillä on vain viisi lahjottavaa. Oma lapsikaan ei saa kuin pari lahjaa, eikä ole enempää edes toivonut.

Lähes kaikilla lapsilla on jo tavaraa niin paljon ennestään, että vanhemmat tuskailevat minne saada mahtumaan kaikki. Eivätkä lapsetkaan osaa arvostaa lelujaan, jos niitä on kohtuuttomasti. Miksi pitää ostaa kassikaupalla lahjoja, eikö sitä välittämistä ja rakkautta voi osoittaa mitenkään muuten?

Vierailija
147/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä mä sen ymmärrän että ainoa joka voi tilanteeseen vaikuttaa olen minä. Ainoastaan mietin että miten sen teen, kummilapsille on kuitenkin ostettava jotain ja sitten ne muut jää ilman.

Kai se on rohkeasti vaan sanottava ääneen, toivottavasti eivät loukkaannu tai ajattele että en HALUA ostaa heidän lapsilleen lahjoja.

ap

Vierailija
148/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät varmasti loukkaannu kun selität tilanteen. Hyvänen aika. Kyllähän ihmisillä yleensä on järkeä päässä. :)

Vierailija
149/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne muut lapset saa omilta kummeiltaan lahjoja, ehkä myös isovanhemmiltaan ja vähintäänkin omilta vanhemmiltaan. Ei niiden lasten joulu todellakaan ole sun lahjojesi varassa!

Ja varsinkin jos lapset ei edes tiedä keltä mikäkin lahja on tullut niin kuulepa, he eivät edes huomaa eroa entiseen. Usko pois vaikka kirpaiseekin! ;)

Vierailija
150/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 17 serkkua, olemme jo aikuisia, mutta vanhempamme sopivat jo ollessamme lapsia, ettei lahjoja ostella, koska porukkaa on niin paljon. Ei ole mitään järkeä, että kaikki ostavat toisilleen 10 e lahjan ja kaikilla on joulun jälkeen krääsää nurkat väärällään.

Jos ette voi sopia, niin sinuna ostaisin sen pelin yhteiseksi lahjaksi riippumatta siitä, että lapset ovat eri-ikäisiä. Tai pelin ja suklaarasian, niin suklaa ainakin käy kaikille.

Vierailija
151/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttuhan se on kaikilla suvussa, jos on vain yksi lapsi. Tai muuten vähemmän kuin niillä perheillä, joilla on useita.

Kun ne lahjat tulee vanhemmilta, ja kultakin perheeltä siis vain yksi/lapsi. Ei minusta tuossa ole mitään hassua, mutta tietysti yksilapsinen perhe nettona jää "tappiolle". SAmahan se on synttärilahjojenkin suhteen.

Hanki sitten jokaiseen sukulaisperheeseen perhekohtainen lahja, jos tuo nyppii.

Vierailija
152/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä ei ole reilua.

Olin piiitkään yksin ja kaikki sisarukset ja ystävät naimisissa ja lapsellisia.

Ostin siskoni perheessä kaikille (4) lahjan. Sain takas 1-2.

Samoin muissakin perheissä. Ei voi mitään.

Tilanne on nyt tasoittunut - meitä on neljä :)

Vierailija
153/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisit järkeistää. Pikkusille on helppo ostaa jotain pikkukivaa, mut ku lapset kasvaa lahjojen arvo kasvaa. Ei löydy pikkurahalla mitään järkevää teinille. Täytyy sun päästää irti jossain vaiheessa tuosta tavasta lahjoo suvun joka muksu.

Vierailija
154/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on myös niin, että kunkin lapsen vanhempien tulisi olla päävastuussa lapsen joululahjojen hankkimisesta, ja sukulaisilta tulevat lahjat ovat sitten extraa, eikä niillä täytetä vanhempien hankkimien lahjojen vajeita.

Meilläkin on suvussa niitä (mm. kaksi kälyäni), jotka pyrkivät ostattamaan isovanhemmilla (mieheni vanhemmilla) parhaat ja isoimmat lelut lapsilleen, jääpä sitten enemmän rahaa vaikkapa hienompaan autoon jne.

Minä ja mieheni hankimme itse ne muutamat isoimmat lahjat, joita lapsemme on toivonut, ja sukulaisilta tulee sitten pienempiä juttuja.

Vierailija
155/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että omat lapset saavat ne lahjat, jotka on lapselle tärkeitä ja mahdollisuuksien rajoissa.

Silloin 4 lapsen vanhemmat joutuvat ostamaan näitä ns parempia lahjoja 4 kpl eikö vaan ja sukulaisten lapsille annetaan niitä värityskirjoja eikä 4 kertaa tavallista kalliimpia lahjoja.

Vierailija
156/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että annat lahjoja, koska niin täytyy tehdä tai on tapa tjsp. Anna lahja, jos haluat jotakuta ilahduttaa, odottamatta paluulahjaa. Jos joku ei anna teille lahjaa (= pidä tärkeänä teidän ilahduttamista), ehkäpä hän ei myöskään odota teiltä mitään saavansa. Kenties ei oikeasti edes haluaisi.

Vierailija
157/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti huomattavasti kaikkia kun ei tarvi lahjoa joka muksua.

Vierailija
158/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tapauksessa kummitäti oli epäreilu, kun ei ostanut molemmille, vaikka sä ostit.

Ap:n tapauksessa jokainen lapsi saa kaikilta perheiltä yhden lahjan = jokainen lapsi saa yhtä monta lahjaa. AP itkee sitä, että heidän perheensä saama lahjamäärä on pienempi kuin heidän antamansa, eli valittaa rahanmenoa. Ap:n lapsen kannalta tilanne on kuitenkin tismalleen oikeudenmukainen.

Ap:lla on kolme vaihtoehtoa: 1) hän vääntää lisää muksuja, jotta hänen perheensä saa yhtä monta lahjaa kuin muiden perheet, 2) hän ostaa kuhunkin perheeseen vain yhden, kaikille lapsille yhteisen lahjan, 3) hän hankki elämän ja lakkaa nillittämästä typeristä asioista. Suosittelen viimeistä.

Esimerkki: kummitädillä on kaksi lasta, meillä on kaksi lasta. Ostin kummin molemmille lapsille lahjat, ja kummille tietysti. Kummi antoi lahjan vain kummilapselleen.

Vierailija
159/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti ap, hanki elämä.

Tulipas täällä taas typerä olo kun avasin edes tällaisen viestin, olinpa tyhmä kun harmittelin että ostan 18 lahjaa ja saan takaisin 5. Typerä minä.

Vierailija
160/162 |
21.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyttekö sopimaan, että jokainen ostaa vain kummilapselle lahjan? Kerrot reilusti, että niin monelle lahjan ostaminen rasittaa kukkaroa liikaa. Jos ei sukulaiset ihan tunneköyhiä ole, niin pitäisi kyllä ymmärtää.

Meille tätä ehdotettiin, kun toinen lapsemme syntyi (ei tosin oikeasti ole rahasta kiinni) ja asia on ihan ok. Kuitenkin hieman ihmetytti, koska ennen kuin meillä oli lapsia, niin ostimme kaikille suvun lapsille lahjat, vaikkei kummeja oltukaan. Meille vain ilmoitettiin, mitä kukakin lahjaksi haluaa. No, nytpä ei tarvitse itsekkän huomioida kuin kummilapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi